وکيل مشروبات الکلی، مراحل رسيدگی، مشاور تلفنی

آقای وکيل من تو کلانتری اقرار به خوردن الکل کردم،الان ميتونم انکار بکنم؟ جناب وکيل پسرمو تو پارتی گرفتن(خاک بر سر مشروب هم خورده😊) الان باهاش چی کار ميکنن ؟(مراحل رسيدگیش چطوره) قيمت وکيل مشروبات الکلی چقدر هستش؟ دنبال بهترين وکيل مشروبات الکلی هستم؟ آقای امينی من الان پولی ندارم برای پرداخت وکيل ولی کارم گيره،می تونيد باز کمکم کنيد؟ مشاوره تلفنی رايگان با وکيل متخصص مشروبات الکلی می خواستم، چی کار بايد کنم؟

اين بخشی از سوالات موکلانم هستش که از من پرسيدند. مطمئنا بخشی از سوالات شما هم می تونه باشه😎.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص مشروبات الکلی

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

ادامه مقاله رو با من همراه باش که جواب سوالات بالا و سوالات مهم ديگه رو بدوني.

با عرض سلام خدمت همه عزيزان که سامانه وکیل نوین را برای پیشبرد اهداف و دریافت اطلاعات خود انتخاب میکنند.امينی هستم از کارشناسان حقوقی موسسه راه امید. در کنار شما هستیم تا در مورد مجازات پرونده های شرب خمر بحث و صحبت کنيم. پس همراه ما باشید تا علاوه بر آگاهی مختصر در مورد مجازات شرب خمر و سوالات درباره آن،به بررسی يکی از پروندهای موکلم بپردازيم.

مجازات مشروبات الکی چی هستش؟

طبق ماده 265 قانون مجازات اسلامی، مجازات شرب خمر 80 ضربه شلاق می باشد. البته اين دليل نمی شود که، هر کس شرب خمر انجام داد، 80 ضربه شلاق بخورد.

در اينجا برای توضيح مطلب به يکی از پرونده های موکلم ( دانيال) مي پردازم که مورد بحث ما می باشد.

دانيال که همراه با دوستش در نيمه های شب در اتوبان همت در حال رانندگی بودن که پليس به آنان مشکوک می شود و خودرو آنان رامتوقف می کند. دوست دانيال ازدست مامورين فرار می کند ولی دانيال توسط پليس دستگير می شود.

ادامه ماجرا را از زبان موکلم ادامه می دهم.                                                                                                                               

من با دوستم نيمه های شب دراتوبان همت در حال دور دور کردن بوديم که دوستم يک بطری که شبيه  اين بطری های نوشابه ی انرژي زا بودش را درآورد و به من تعارف کرد. من هم به خيال  اين که نوشابه انرژی زا هستش، نوشابه رو خوردم. بعد از گذشت مدتی يک حالت شاد و بيش فعالی بهم دست پيدا کرد.من خودم دقيقا يادم نمياد که چه اتفاقی بعدش افتاد ولی به خودم که اومدم،ديدم تو بازداشتگاه هستم.

ماموران کلانتری اين طور می گفتند که در حالی که با ماشين در حال حرکات مارپيچ و خطرناک بودم، پليس ماشين را کنار اتوبان همت متوقف می کند ولی دوستم تونست فرار بکند.(دوست هم دوستای قديم) .ازمن تست الکل گرفتند که 120 درصد بودش.

من که اينقدر ترسيده بودم و نمی دونستم چی کار بايد بکنم، خودم درجواب مامور کلانتری که پرسيده بود شراب خوردی؟اقرار کردم که شراب خوردم .😳

يکی از پرونده هاي عجيب و در عين حال دردناک من در اين چند سال گذشته، پرونده دانيال بودش. دردناک بودن پرونده از اين جهت بودش که دانيال به دليل عدم آشنایی با قوانين و نداشتن وکيل خوب درآستانه محکوم شدن به 80 ضربه شلاق بودش. ولی خدا رو شکر تونستيم حکم پرونده ی دانيال را نقض کنيم.

يکی از مواردی که منجر به نقض حکم  80 ضربه شلاق در پرونده دانيال شد،اين نکته هستش که دانيال آگاهی و علم به خوردن شراب نداشته، که همين منجر به نقض حکم دانيال شدش. گرچه اثبات اين عدم آگاهی کار هر کسی نيست و نيازمند آشنایی به قوانين و صد البته وکيل آشنا به مسايل کيفری هستش.

مراحل رسيدگی پرونده های شرب خمر چگونه است؟

روال و رويه مراحل رسيدگی به جرايم مشروبات الکلی به اين صورت است که، در دادسرای عمومی انقلاب، تحقيقات مقدماتی انجام می شود. سپس پرونده به دادگاه کيفری دو می رود.( در تهران، اين موضوع در دادسرای امنيت اخلاقی و مجتمع قضایی ارشاد رسيدگی می شود).

سوالات متداول در زمينه مشروبات الکلی

نمونه ای از بیشترین سوالات مراجعین ما 

من اقرار به خوردن مشروبات الکلی در کلانتري کردم ،الان امکانش هست که  آن اقرار را انکار کنم؟

اساسا اقرار در کلانتری اعتبار قانونی زيادی ندارد ولی اين اقرار می تواند برای شما مشکل ايجاد کند. برای مشاوره حقوقی اينحا کليک فرماييد.

بهترين وکيل مشروبات الکلی کی هستش؟

ما در سامانه وکيل نوین بهترين وکلای سراسر کشور رو دور هم جمع کردیم، و بهترين خدمات را به تمامی شهر ها و روستا های ايران و خارج از ايران ارائه می دهيم.

قيمت وکيل مشروبات الکلی چقدر هستش؟ 

باتوجه به حساسيت خاص پرونده های شرب خمر از جهت حدی بودن، ما در سامانه وکيل نوین بر اساس نرخ مصوب مرکز وکلا عمل می کنيم.

آیا بعد از اجرای حد جرایم شرب خمر در سوء پیشینه افراد منعکس می گردد؟

بله سو پيشينه ثبت می شود.

من را  به جرم مستی چند روز پيش گرفته بودند. ماشینم را پارکينگ بردند و گواهینامه رو هم از من گرفتند. با خودم کاری نداشتند. درصد الکل را هم برای من 8 دهم زذه بودند. با این درصد چه جریمه ای  برای من  وجود دارد ؟ماشینم تا کی توقيف هستش؟

در صورت اثبات جرم شرب خمر 80 ضربه شلاق محکوم مي شويد و درصد مصرف الکل خيلی تاثيری در حکم ندارد.

جهت اخذ رای برائت و  عدم اجرای حکم ،جلسات رسیدگی و اظهارات شخص در مرحله دادسرا و دادگاه بسیار مهم و تعیین کننده است.

حدود سه سال و نیم پیش در یک مهمانی دستگیر شدم.  از من در پلیس مفاسد تست الکل گرفتند که مثبت بود. بعد از یک شب بازداشت اقرار به شرب خمر  کردم. سپس با ضمانت آزاد شدم. اگر این بار منکر مصرف الکل بشوم چه اتفاقی  برای من می افتد؟ 

اگر شرب خمر ثابت شود 80 ضربه شلاق برای شما حکم داده مي شود. اقرار نيز هم بايد تعدادش مشخص باشد،تا بررسی کنيم.

مشاوره تلفنی در زمينه مشروبات الکلی ميخواستم؟

سامانه وکیل نوین سامانه آموزش مسایل حقوقی و معرفی وکیل متخصص به هموطنان عزیز در سراسر کشور می باشد. بدین نحوه که متقاضیان ابتدا با تکمیل فرم درخواست وکیل متناسب با موضوع انتخابی، اطلاعات وکیل به محض تکمیل فرم برای ایشان ارسال میگردد.در صورتی که باوکیل ارتباط گرفته و از مشاوره تلفنی رضایت داشتید و یا نیاز به بررسی دقیق تر مدارک شما می باشد، از وکیل مربوط نوبت گرفته و به دفتر ایشان مراجعه می نمایید.

رانندگي در حالت مستی جه مجازاتی دارد؟ بيمه خسارات رو پرداخت ميکند؟

طبق ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که راننده مست و باعث بروز آسیب جانی یا مالی بر شخص دیگر شود. به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مقرر شده در قانون محکوم می‌شود. حکم راننده‌ای که در اثر بی‌مبالاتی موجب بروز خسارت جانی و جسمانی بر شخصی دیگر می شود، ۲ تا ۶ ماه حبس است.

اگر راننده بی احتیاط، باعث مرگ شخصی دیگر شود به ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم می‌شود. اگر راننده مست باشد، همان‌طور که ذکر شد تا دو سوم بر حداکثر مجازات او افزوده خواهد شد. رانندگی در حالت مستی از جمله عواملی است که باعث تشدید مجازات خواهد شد. اگر راننده مست باشد، دادگاه می‌تواند علاوه بر مجازات اصلی، او را به مدت ۱ تا ۵ سال از حق رانندگی یا تصدی وسایل نقلیه موتوری محروم کند.

در مورد بيمه هم باتوجه به اين که آنچه بيمه شده ماشين است و نه شخص.بيمه شخص ثالث پرداخت می شود.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص مشروبات الکلی

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه(8)

    • مهاجر

    • 2 سال قبل

    بسیار عالی بود از شما سپاسگذارم

      • رضا امینی

      • 2 سال قبل

      نظر لطف شماست

      • عرب پور

      • 2 سال قبل

      ممنون از شما بابت این اطلاعات

        • hamidreza azimi

        • 2 سال قبل

        خواهش میکنم امیدوارم مفید باش

    • هما

    • 2 سال قبل

    👌👌👌

    • هما

    • 2 سال قبل

    👌👌👌…

      • رضا امینی

      • 2 سال قبل

      ممنونم از حسن توجهتون

      • رضا امینی

      • 2 سال قبل

      با تشکر فروان از حسن توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود