وکیل-خیانت-در-امانت

وکیل خیانت در امانت

خیانت در امانت زمانی مطرح میشود که فرد (مالک اموال) شخصا یا توسط وکیل خیانت در امانت بتواند اثبات کند که مالک آن مال بوده است و اموال را به فرد یا افرادی به صورت امانت داده است که یا نگهداری نماید و یا برای کار معینی به مصرف برساند، سپس فرد امین از انجام وظایفی که به او سپرده شده است امتناع میکند و یا آن را به روش دیگری انجام میدهد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل خیانت در امانت 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

 

من یک لپ تاپ داشتم یکی از دوستانم ان را از من گرفت که درستش کند و نرم افزار بریزد بعد از مدتی که لپ تاپ خواستم گفت من آن را تحویل دادم به خودت و ۷۰۰ هزار تومان از من گرفت که آن را پس بدهد به جای ان لپ تاپی آورده که مشخص نیست مال چه کسی هست. حالا متاسفانه دادگاه رای داد من نتوانستم به دادگاه بروم و رای هم قطعی است و دوستم هم لپ تاپ خودمو کشید بالا و هم لپ تاپ دیگری که به جای ان داد را میخواهد من چه کاری باید انجام دهم؟

لازم است پرونده شما بررسی و رای صادر شده مطالعه گردد و سپس اظهار نظر شود

آیا وکیل میتواند از استرداد لاشه چک به موکل به بهانه عدم پرداخت دستمزد خود خودداری کند و اگر چنین کاری انجام دهد آیا جرم خیانت در امانت محقق نگردیده است؟

خیر نمیتواند چک را به این دلیل مسترد نماید و در صورت عدم استرداد خیانت در امانت محقق شده است.

در جریان ازدواج من با پسری بنابراین شد که کادوهایی که اقوام میخواهند بدهند در مراسم عروسی داده شود و در عقد کنونی کسی کادو ندهد پدر داماد که تصمیم داشت یک سرویس طلا بدهد قرار شد در عروسی بدهد اما او در عقد سرویس طلا را خریده و طلا در دست من هست و اکنون تصمیم به طلاق داریم و پسرم از من خواسته که ان را به عنوان امانت در دست من بوده و در عروسی قرار بود که داده شود و من حتی اگه الان طلاق هم نگیرم سرویس را باید برگردانم میخواهد پس بگیرد و من ندادم و گفنم که این کادو بوده و مال خودم است .اگر خاله پسر شهادت بدهد که سرویس فقط برای انداختن در تالار عقد بوده و بصورت امانت دست من بوده و من پس ندادم با عنوان خیانت در امانت میتواند مرا محکوم کند؟

اگر ایشان واقعا طلا را خریده و به شما هدیه داده است شما میتوانید اقدام به فروش ان نماید به این ترتیب دیگر نمیتواند ان را از شما مسترد کند و در باب خیانت در امانت از شما شکایت کند . باید دلایل کامل بررسی شود تا بتوان اظهار نظر کرد اگر طلاها به شما هدیه شده باشد و شما دلیل کافی داشته باشید میتوانید در دادگاه کیفری دفاع مناسبی ارایه کنید تا محکوم به خیانت در امانت نشوید

در پایین برخی از فاکتور های فروش نوشته شده این اجناس نزد شما امانت و عند المطالبه دریافت میگردد . اگر کسی پایین این فاکتور را امضا کند میتواند بعنوان خیانت در امانت از او شکایت کرد؟

ترجیحا این جمله را خط بزنید و بعد امضا کنید در این موارد نمیتوان بدون لحاظ شرایط  ،اظهار نظر قطعی داشت احتمال نتیجه داشتن شکایت خیانت در امانت بالاست درصورتی که اقساط پرداخت نشده باشد

بنده۶ دستگاه لباسشویی از اهواز خریداری کردم توسط راننده این لوازم به انباری که حمل کننده به تهران گفته بود داده شده اما رسید گرفته نشده ایا میشود با فاکتور خرید بنده و شهادت راننده که بار را تا انبار برده طرح شکابت کرد در ضمن مامور انبار و حمل کننده باهم تبانی کردند؟

بله میتوان طرح شکایت نمود این دلایل برای دفاع مناسب هستند

وکیل-خیانت-در-امانت

من و شخص دیگری در یک کیسه برنج باهم شریک هستیم اگر من سهم او را ندهم و یا ان را به قیمت پایین تر بفروشم ایا مرتکب خیانت در امانت شده ام؟

اگر ایشان سهم خود را مطالبه کند و شما سهمشان را به لو ندهید میتواند از شما به جرم خیانت در امانت شکایت کند

شخصی مالی را به عنوان امانت به من داده و از قضا این شخص به من بدهکار هم هست . او تقاضای استرداد مال را دارد اما من نمیپذیرم چون ان را در ازای بدهکاری گرفتم . ایا میتواند از من شکایت کند؟

ایشان میتواند این شکایت را علیه شما طرح کند منتهی شما هم میتوانید از بحث بدهی خود استفاده کنید در این زمینه قواعد فقهی موجود است که در راستای دفاع شما قابل استفاده است

ماشین ۴۰۵ به یک نفر با مدارک دادم ماشین فروخته شده و هیچ مبلغی به من داده نشده است . ۲سال از این موضوع میگذرد بیمه نامه و قولنامه بنام خودم هست؟

میتوانید از ایشان به جرم خیانت در امانت و فروش مال غیر شکایت کنید.

اینجانب ضامن وام یک نفر بودم که بعد از مدتی از طرف وی اقساط وام پرداخت نشده و بانک گواهی کسر حقوق اینجانب را به اداره کار فرستاد از طرفی من از ایشون چند فقره چک حامل بدون تاریخ دارم میخواستم برگشت بزنم و اقدام کنم اما یکی از دوستام گفت ایشان ممکن است اگر چک ها را اجرا گذارم ادعای خیانت در امانت کند ایا میتواند چنین ادعایی داشته باشد؟

اگر این چک را در ازای تضمین پرداخت به شما داده باشد میتوانید اقدام کنید اظهار نظر قطعی درصورت بررسی قرار گفته میشود ولی دلیل دادن چک ها به شما امکان پذیر می باشد

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل خیانت در امانت 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه(4)

    • زهرااحمدی

    • 3 سال قبل

    تلفنی

      • کارشناس حقوقی ماریا رضایی

      • 3 سال قبل

      سلام در خدمتم

    • sanaz hadian

    • 3 سال قبل

    Baraye geretane hagam komak mikam

      • کارشناس حقوقی ماریا رضایی

      • 3 سال قبل

      سلام دوست عزیز در خدمتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود