بهترین-وکیل-چک

بهترین وکیل چک

بهترین وکیل چک در سامانه وکیل نوین تونست به من کمک کنه که خیلی زود مبلغ چکم را بگیرم که مبلغ هنگفتی هم بود. شما هم اگر به وکیل چک نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل چک در سامانه وکیل نوین ارتباط برقرار کنید.

تو این دوره و زمونه چک یکی از ابزارهای پرداخت محسوب می‌شه و کاربرد زیادی توی جامعه داره. اما گاهی بعضی از افراد بدون اینکه پولی توی حسابشون داشته باشن، چکی می‌کشن که بعدا پاس نمی‌شه و همین امر باعث می‌شه که امنیت معامله و اعتماد به چک بین مردم از بین بره. به همین دلیل، قانون‌گذار سعی کرده که جلوی این افراد رو بگیره و مجازات‌های سنگینی برای چک بلامحل درنظر گرفته.

حالا شما فرض کنین که قراردادی داشتید که بابتش چک گرفتین یا اصلا به هر دلیلی از شخصی چک گرفتین که می‌خواین اون رو وصول کنین. ما اینجا بهتون یاد می‌دیم که چطوری یک چک حقوقی رو وصول کنین.

1- چک حقوقی چیه؟

برای اینکه یک چکی وصول بشه، سه تا راه داره: 1- دادخواست حقوقی، 2- شکایت کیفری، 3- مراجعه به ثبت. هرکدوم از این‌ راه‌ها هم شرایطی دارن که اگه وجود داشته باشن، شخص می‌تونه واسه وصول چکش از اون راه استفاده کنه. مثلا برای استفاده از راه اداره ثبت، صادرکننده چک باید اموالی به نام خودش با سند رسمی داشته باشه. یا برای شکایت کیفری چک، چک باید چک روز باشه یعنی تاریخ داشته باشه. پس، منظورمون از چک حقوقی وقتیه که چک بدون تاریخ یا بابت قرارداد یا ضمانت صادر شده و شما نتونستین به حق خودتون برسید و می‌خواین وجه چک رو دریافت کنین. در این صورت باید به دادگاه حقوقی مراجعه کنین.

1-1- کدوم چک‌ها حقوقی محسوب می‌شن؟

معمولا چک حقوقی، چکیه که امکان شکایت کیفری ازش وجود نداره مثل:

  • چک سفید امضا
  • چک تضمینی
  • چکی که پرداخت وجهش از بانک منوط به انجام یک شرط که در متن چک آمده، باشه
  • چک بدون تاریخ
  • چک مدت دار
  • چک‌هایی که بابت معاملات نامشروع یا بهره ربوی صادر شده باشن.

غیر از موارد بالا، چک‌هایی هم که در مهلت 6 ماهه، گواهی عدم پرداخت اونا صادر نشده، حقوقی محسوب می‌شن.

در سامانه وکیل نوین بهترین وکیل برای چک هستند که می‌توانید با ارتباط با آن‌ها مشکل خود را سریع برطرف کرده و به حق و حقوقات خود برسید.

 

بهترین-وکیل-چک

2- برای وصول چک حقوقی کدوم دادگاه باید برم؟

برای چک حقوقی باید به مبلغ چک نگاه کرد. برای مبالغ تا 20 میلیون تومن باید به شورای حل اختلاف دادخواستش رو بدید و بالای 20 میلیون تومن رو باید به دادگاه حقوقی محل اقامت صادرکننده مراجعه کنین. مثلا اگه بخواین یه چک 25 میلیونی رو 15 میلیون تقویم (قیمت‌گذاری) کنین، باید به شورای حل اختلاف مراجعه کنین.

3- چقدر طول می‌کشه تا وجه چکم رو بگیرم؟

اگه مبلغ چکتون کمتر از 20 تومن باشه و شورای حل اختلاف برید، حداکثر تا 3 ماه پروندتون بررسی و رای صادر می‌شه تا بتونید وجه چکتون رو بگیرید.

و برای چک‌های بالای 20 میلیون تومن، بررسی و رسیدگی دادگاه بیشتر از 8 ماه طول می‌کشه تا رای صادر بشه و این به خاطر نوبت دهی برای برگزاری جلسه رسیدگی است. جلسات رسیدگی در شورای حل اختلاف و دادگاه برگزار می‌شه و قاضی اظهارات دو طرف رو می‌شنوه و براساس مدارک تصمیم‌گیری می‌کنه.

4- من حکم دادگاه رو گرفتم، چطوری وجه چکم رو بگیرم؟

وقتی که حکم دادگاه رو گرفتید، می‌تونید به دایره اجرای احکام برید و حکم رو اجرا کنین. اونجا می‌تونین اموالی از صادرکننده رو معرفی کنین که اونا رو توقیف کنن تا بتونید از محل فروش اونا وجه چک رو دریافت کنین. البته خیلی کم به این مرحله می‌رسه چون معمولا وقتی شما ماشین یا مغازه یا مالی از صادرکننده چک رو توقیف کنین، خودش پای معامله میاد تا پولتون رو به هر نحوی مثل نقد یا قسطی برگردونه.

5- اگه نخوام خودم برم دادگاه شکایت کنم، باید چیکار کنم؟

اگه خودتون به هر دلیلی نمی‌تونید یا مایل نیستین که برید دادگاه، می‌تونید از وکیل متخصص چک استفاده کنین. اگه دارنده چک از وکیل متخصص در زمینه چک برای طرح شکایت خودش استفاده کنه، نیازی به حضورش در دادگاه نیست و وکیل ‌‌می‌تونه از اول تا آخر فرآیند رسیدگی رو پیگیری و رسیدگی کنه.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص چک

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود