وکیل مواد مخدر

وکیل مواد مخدر/مراحل رسیدگی/مشاوره تلفنی

اگه دنبال یک وکیل متخصص در امر مواد مخدر هستی بهت پیشنهاد میکنم حتما در این مقاله با تیم وکیل نوین همراه باشی.تا ضمن بررسی ضرورت حضور یک وکیل متخصص مواد مخدر در کنارت. به یک پرونده جالب در رابطه با مواد مخدر در طول وکالتم هم اشاره کنم.که میتونم بگم قطعا از افتخارات دوره وکالتم ازش یاد میکنم.بلکه قطعا هیچی لذت بخش تر از تبدیل حکم اعدام به حبس ابد اونم تنها چند روز موند به اجرای حکم نیست.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل مواد مخدر 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

مروری بر یک پرونده:

من به این دلیل که فقط به طور اختصاصی پرونده های مواد مخدر رو قبول میکنم.خوب طبیعی که همه جور پرونده ای رو دیدم و خیلی ها رو تونستم خدا رو شکر به یک سرانجام برسونم.به طور مثال گاهی شده که برای کسی که سال ها داخل زندان بوده به طور معجزه اسایی عفو گرفتم و گاهی تونستم حبس تعزیری رو به جزای نقدی تبدیل کنم.حتی گاهی ثابت کردم ک متهم بی گناه اما این پرونده برای من فرق داشت اونم از این جهت که دقیقا زمانی که موکلم داشت به اجرای حکم اعدامش فکر میکرد تونستم به لطف قانون:حکم اعدام رو به حبس ابد تبدیل کنم. و این جا بود که حس کردم همین یک پرونده برای یک عمر وکالت من کفایت میکند.

موکلم رو سال ها بود می شناختم و تا اون موقع چند بار  پرونده هاش رو قبول کرده بودم.یادم میاد اخرین بار که براش درخواست تخفیف مجازات دادم و با تخفیفش موافقت شد.خیلی خوشحال شده بود.وقتی اومد بیرون ازش خواهش کردم به خاطر خانواده اش هم که شده دیگه سمت جا به جایی مواد مخدر نره.که قطعا این دفعه حکمش اعدام هست.اون هم با این همه سابقه کیفری که برا خودش درست کرده بود.

بذار اینجوری پرونده رو برات تعریف کنم و برگردم به حدود 20 سال قبل وقتی که همسر سعید خیلی نگران خودش رو به دفترم رسوند.سعید و همسرش از همسایه های قدیم ما بودن.اون موقع من تازه وکالت رو شروع کرده بودم.و پرونده سعید رو فقط به دلیل تجربه کاری قبول کردم ضمن این که اون تنها 400گرم تریاک همراهش بود و خوب طبق قانون مجازات حبس در انتظارش نبود.و از اون جا که سعيد هميشه من رو به عنوان وکیل مواد مخدر معرفی میکرد همین تعریف سعید باعث شده بود که من 20 سال فقط پرونده مواد مخدر قبول کنم هنوز هم خیلی ها فکر میکنن وکیل مواد مخدر جدا از سایر وکالت هاست بهتره بدونی که:

بهترین وکیل مواد مخدر کیست؟

پرونده های مواد مخدر از اهمیت بالایی برخواردار هستن در جامعه ما و بهترین قاضی ها معمولا در پرونده های مواد مخدر فعالیت میکنن.و از همه مهم تر این هست که این جرایم یک دادگاه مخصوص به اسم دادگاه انقلاب داره. تمام موارد دست به دست هم دادن تا وکالت در این پرونده ها هم سخت باشه و هم در کل کشور شاید تنها100نفر به طور اختصاصی پرونده های مواد مخدر رو قبول ميكنن.

اون هم به این جهت که امکان پیروزی در پرونده های مواد مخدر واقعا کم و تنها با تسلط کامل وکیل به قانون میسر میشه.از این جهت همیشه خدا رو شکر کردم که به قدری پرونده موفق در رابطه با پرونده مواد مخدر داشتم که اکثر مردم من رو وکیل متخصص مواد مخدر خطاب کنن اما باید بگم چیزی به عنوان وکیل متخصص مواد مخدر نداریم بلکه همون وکیل پایه 1 دادگستری وقتی به طور اختصاصی فقط پرونده های مواد مخدر رو قبول میکنه بعد یه مدت در جامعه به عنوان وکیل مواد مخدر خطاب میشه. 

الان که با وکیل مواد مخدر بیشتر اشنا شدی بهتره بهت بگم تو این 20 سال از چه روش هایی تونستم به سعید و امثال اون کمک کنم.در هر پرونده ای اگه میخوای موفق باشی باید اول با مجازات جرم اشنا باشی.

مجازات حمل مواد مخدر در قانون چیست؟

1)حمل و نگهداری تا 50 گرم:در این فرض حبس منتفی هست/مجرم به جریمه نقدی تا 4ملیون ریال/و تا 50 ضربه شلاق هم محکوم می شود.

2)حمل و نگهداری 50تا500گرم:در این مورد هم حبس منتفی است/همچنین جزای نقدی 5تا15ملیون ریال/10تا74 ضربه شلاق هم در انتظار مجرم است.

3)حمل و نگهداری 500گرم تا 5کیلوگرم:در این مورد 2تا 5سال حبس تعزیری/جزای نقدی15تا60 ملیون ریال/همچنین 40 تا 74 ضربه شلاق هم در انتظار مجرم هست.

4) حمل و نگهداری 5تا20کیلوگرم:در این فرض 5تا10 سال حبس تعزیری/60تا200ملیون ریال جزای نقدی/50تا74 ضربه شلاق هم در انتظار متهم هست.

5)حمل و نگهداری 20تا100کیلوگرم:در این فرض هم 5تا10سال حبس/همچنین50تا74ضربه شلاق/جزای نقدی 60تا200ملیون ریال با تفاوت این که به ازای هر یک کیلو که از 20 کیلو بیشتر باشه 2ملیون ریال به جزای نقدی اضافه میشه.باید اینم بدونی که در این مورد اگه جرمت تکرار بشه به اعدام محکوم میشی و اموالت هم مصادره میشه.

6)حمل و نگهداری 100کیلو گرم بیشتر:علاوه بر شلاق و جزای نقدی به حبس ابد محکوم میشی.و بعد از اون هم در صورت تکرار به اعدام محکوم میشی.

حالا که با مجازات ها اشنا شدی فکر کنم متوجه شدی علت حکم اعدام سعید چی بوده؟

همونجور که قبلا هم گفتم دفعه اخری که از زندان ازاد شد.ازش خواهش کردم جرمش رو تکرار نکنه که در این صورت خیلی سخت بشه براش کاری کرد.اخه دفعه اول به این دلیل که اصلا حبس نداشت انگارمجازات نشده بود و خیلی سریع دوباره به خرید و فروش مواد مخدر رو اورد.بعد از حدود پنج سال سعید به این باور رسیده بود.که به هیچ عنوان دستگیر نمیشه.و یا اگر هم دستگیر بشه مثل سری قبل خیلی سریع ازاد میشه.اما این بار پرونده خیلی متفاوت شده بود.سعید رو این بار به جرم حمل 10 کیلو مواد مخدر گرفته بودن.و کار دفاع براش خیلی سخت شده بود.

همونجور که در بالا اشاره کردم :مجازات حمل 5تا20 کیلو گرم مواد مخدر5تا10 حبس به علاوه جزای نقدی و شلاق هست در اون سال ها قاضی سعید رو به 7سال حبس محکوم کرد به این دلیل که سابقه کیفری داشت در اون لحظه نمیشد براش کاری کرد.تقریبا 4 سال از حبس اش رو تحمل کرده بود که با یک سری شرایطی که داخل زندان داشت.تونستم تقاضای تخفیف بدم.در این رابطه میدونم برای شمام سوال پیش میاد که شرایط تخفیف مجازات چیه؟

وکیل مواد مخدر چگونه حبس تعزیری را کاهش میدهد؟

در قانون مجازات یک سری شرایط برای کاهش مجازات پیش بینی شده است.وکیل مواد مخدر وقتی موفق هست که بر تمامی این موارد تسلط داشته باشه.که در این مقاله به اختصار به چند مورد از اون ها اشاره میکنم به طور مثال:

1)وضع خاص متهم و سابقه کیفری اون.

2)گذشت شاکی یا مدعی خصوصی.

3)اظهارات و همکاری هایی که متهم در خصوص شناسایی مجرمین با مقامات قضایی انجام میدهد.

در پرونده سعید با توجه به ابراز پشیمونی و همکاری که تو اون چهار سال با مراجع قضایی انجام داده بود. همچنین زیاد نبودن سابقه ی کیفریش موافقت کردن که بعد از تحمل نصف حبس اش و با توجه به تعزیری بودنش اون رو ازاد کنن.و مابقی حبس رو به جزای نقدی تبدیل کردن.بماند که کلی دوندگی کردیم.و همکاری سعید هم قطعا بی تاثیر نبود.روزی که سعید ازاد شد این دفعه خودش پیش قدم شده بود و می گفت سمت خرید و فروش مواد مخدر نمیره.:ضمن این که بهش یاداوری کردم با تکرار جرمش دفعه بعدی قطعا حکمش اعدام هست. اما متاسفانه سعید این بار هم سر قولش نبود و بعد از حدودا 10سال این بار به جرم حمل 100کیلوگرم مواد مخدر گرفتنش.

قبل از این که انتهای ماجرا سعید رو بهتون بگم بهتره به یه سری سوالات پر تکرار شما كه در سامانه وكيل نوين مطرح در رابطه با مواد مخدر مطرح كرده بوديد جواب بدم؟؟؟

از من یک سری وسیله برای تولید مواد مخدر گرفتن.مجازات من چیست؟

باید بهت بگم اگه ابزاری جهت تولید مواد مخدر ازت بگیرن. قانون تو رو به پرداخت 5 برابر ارزش مالی که ازت گرفتن محکوم میکنه. همچنین محکوم به 5تا20ضربه شلاق هم هستی.

کارمند دولت هستم. در حال حاضر  مقداری شیشه ازم گرفتن.تکلیف کارم چی میشه؟

باید بهت بگم. شما علاوه بر مجازات که قانون برات در نظر گرفته. به طور دائم از  خدمات دولتی هم محروم میشی.

از پدرم ٢گرم هروئين گرفتن ايا به زندان محكوم ميشه؟و ايا ميشه زندانش رو خرید؟

خير زندان ندارن و فقط به جزاي نقدي و شلاق محكوم ميشن.در ضمن ما در قانون چیزی با عنوان خریدن زندان نداریم.بلکه زندان رو به جزای نقدی تبدیل میکنیم.

من به ٩سال حبس محكوم شدم الان ٣سال از اون  مدت رو سپري كردم ايا شامل عفو ميشم؟

بله تو اين موارد ميتونيد درخواست تعليق مجازات و يا ازادي مشروط كنيد.

من به دليل همراه داشتن مواد مخدر به ٨ماه حبس محكوم شدم ايا راهي هست قبل از اين كه به زندان برم درخواست عفو بدم؟

خير راهي نيست شما اول بايد يك سوم از مجازاتت رو متحمل بشي بعد از اون ميتوني درخواست تعليق مجازات و يا ازادي مشروط بدي.

پایان پرونده:

وقتی همسر سعید این بار از بازداشتش خبر داد.قبل از این که به راه حل فکر کنم برام جالب بود که چرا سعید با این که میدونست حکمش اعدام هست اقدام به خرید و فروش مواد مخدر میکنه.اون هم 100کیلوگرم.بعدها متوجه شدم که سعید به دلیل بیماری همسرش و  فشار مالی مجبور به این کار شده بود. ولی هیچ کدوم از این مسائل باعث نشد که تغییری در حکم اعدام سعید ایجاد بشه.

تنها کاری که میشد برای سعید انجام بدم این بود که حکمش رو به تعویق بندازم.چند بار این کار و انجام دادم.ولی بعدش حکم قطعی اون برای اول ابان اومد و دیگه کاریش نمیشد کرد.

همگی منتظر اجرای حکم بودیم.که در کمال ناباوری حدود 16 مهر بود که قانون جدید اومد و چون قانون مساعد بود.عطف به ماسبق شد:قطعا برات سوال پیش میاد یعنی چی.بذار بهت راحت توضیح بدم قانون مساعد میتونه احکام قبل خودش رو هم شامل تخفیف در مجازات کنه.و در اون زمان با این که فقط دو هفته زمان داشتیم تونستیم برای سعید تخفیف در مجازات بگیریم و حکم اون رو از اعدام به حبس ابد تغییر بدیم.در همون روز ها بودن بعضی ها که متاسفانه حکم اعدامشون اجرایی شد.اون هم فقط به این دلیل که وکیل نداشتن و یا وکیل قوی و متخصص در مواد مخدر برای پرونده شون انتخاب نکرده بودن.

تبدیل حکم اعدام سعید به حبس ابد اون روز ها خیلی سروصدا کرد.و قطعا برای خیلی ها روشن شد که یک وکیل متخصص میتونه خیلی بهشون کمک کنه. میدونم برای شما هم سوال پیش اومده که اون وکیل رو چه جوری پیدا کنی؟

نگران نباش تو رو توی این امر راهنمایی میکنم.بهتره به موارد پایین دقت کنی.

چگونه یک وکیل متخصص مواد مخدر خوب پیدا کنم؟

در کل بهت توصیه میکنم در پرونده های مواد مخدر از همون ابتدا یک وکیل رو کنار خودت داشته باشی.و از اون جایی که پرونده های مواد مخدر از اهمیت بالایی برخوردار هستن و تعداد وکلای که در این زمینه کار میکنن خیلی محدود هست. از اون جهت خیلی پیدا کردن وکیل مواد مخدر سخت نیست.فقط باید دقت کنی حتما از وکلای متخصص در امر مواد مخدر استفاده کنی.

لزوم استفاده از وکیل مواد مخدر چیست؟

سوال مهم این که لزوم استفاده از وکیل مواد مخدر چیست؟یک وکیل متخصص در امر مواد مخدر جدا از تسلطی که بر مواد قانونی داره میتونه با توجه به سابقه بالا خودش به راحتی به شما کمک کنه و با توجه با استفاده یک سری شرایط به راحتی باعث کاهش مجازات و یا ازادی مشروط شما بشه.

یک وکیل در نحوه دادرسی چونه عمل میکند؟

اول از اون باید توجه کنیم رسیدگی به این موارد در دادگاه انقلاب است.اما خوب در بسیاری از شهر های کوچیک دادگاه انقلاب از دادگاه عمومی تفکیک نشده.و رسیدگی در همون دادگاه صورت میگیرد. اما  در اصل رسیدگی در دادگاه انقلاب است.یک وکیل خوب از مراحل اول همراه موکلش هست تا زمانی که حکم صادر شود و به مرحله اجرا برسه.

هزینه وکیل متخصص در امر مواد مخدر چقدر است؟

وقتی صحبت از وکیل مواد مخدر میشه خیلی ها از ترس هزینه اقدام به گرفتن وکیل نمیکنن.این تصور کاملا اشتباه است.دستمزد وکیل مواد مخدر به موارد مختلفی بستگی دارد.

چگونه به صورت انلاین با وکیل متخصص موادمخدر مشاوره بگیرم؟

در سامانه وکیل نوین خدماتی چون: ارائه مشاوره و راهنمایی تخصصی در امر مواد مخدر/همراهی متهم از روز اول رسیدگی تا زمان اجرای حکم/درخواست تجدیدنظر.واخواهی و ……ارائه می شود.

در انتها ممنون از همراهی شما با سامانه وکیل نوین.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل مواد مخدر 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود