وکيل حمل سلاح در سنندج

يکی از موضوعاتی که در سنندج و در واقع در غرب کشور رايج هست بحث کوله بری می باشد.خيلی از اين کوله برها بدون اين که بدانند که چی چيزی حمل مي کنند، به حمل اقلام غير مجاز مثل حمل سلاح می پردازند.با من همراه باشيد تا درباره حمل سلاح و معرفی وکيل حمل سلاح در سنندج بپردازيم.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل حمل سلاح در سنندج

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

مجازات حمل سلاح در سنندج

مجازات حمل سلاح بستگی به نوع سلاح متفاوت است. قانون گذار مقرر کرده است که:(هر کس به‌طور غیرمجاز سلاح گرم یا سرد جنگی یا سلاح شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آنها را خریداری، نگهداری یا حمل کند،یا با آنها معامله دیگری انجام دهد، به ترتیب زیر به حبس تعزیری محکوم می‌شود.)

الف ـ سلاح سرد جنگی، سلاح شکاری یا مهمات آن، به حبس از 91 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی از 10 میلیون تا 20 میلیون ریال.

ب ـ سلاح گرم سبک غیر خودکار، قطعات مؤثر یا مهمات آن، به حبس از 6 ماه تا دو سال یا جزای نقدی از 20 میلیون تا 80 میلیون ریال.

پ ـ سلاح گرم سبک خودکار، قطعات مؤثر یا مهمات آن، به حبس از دو تا پنج سال.

ت ـ سلاح گرم نیمه‌سنگین و سنگین، قطعات مؤثر یا مهمات آنها، به حبس از پنج تا 10 سال.

پرونده ی يکی از موکل هام:

در اينجا به يکی از پروند های موکل هام(آرتين) مي پردازم که در بانه مشغول به باربری بوده ولی در يکی از مواردی که حمل کالا داشته، پليس به موکلم مظنون می شود و دستور به باز کردن بار ميکنند که مشخص ميشه بار آرتين سلاح گرم بوده است.

آرتين که توسط پليس دستگيره و فقط توانسته بوده به پدرش خبر دستگيريشو بده، توسط پدر از طريق سامانه وکيل نوين با من آشنا می شود و من پرونده رو به دست ميگيرم.

ادامه ماجرای را از زبان موکلم که در بازداشت مامورين بود ادامه ميدم.

آرتين 17 ساله اين گونه می گويد که در يک روزی که من مثل روزهای گذشته در حال باربری بودم، يه آقایی به من که در حال استراحت بودم پيشنهاد داده بود که اين بار رو که اسباب بازی هستش تا نزديکی مرز عراق ببرم و در آنجا به يکی ديگه تحويل بدم. به خاطر عجله ای که داشتش دو برابر مبلغ قيمت عادي به من پيشنهاد داد.منم هم که فرصت رو عالی ميدونستم،سريع قبول کردم و بار رو که از قبل آماده شده بود رو کولم انداختم و به سمت مرز راه افتادم.

در مسير که بودم ناگهان به گشت مرزبانی خوردم.و به من دستور دادن که بار رو باز کنم. بار رو که باز کردم ديدم داخل جعبه ها سلاح گرم و سرد و … هستش.

بعدشم فقط اجازه دادن به پدرم زنگ بزنم و بگم که بازداشت شدم. پدرم هم با شما تماس گرفت.

پرونده آرتين باتوجه به ابعاد مختلف و پيچيده ای که داشت و هنوز هم در حال رسيدگی است.خدا رو شکر تونستم در جلسات دادگاه فضای دادگاه را به نفع موکلم تغيير بدم.

دو نکته ای که به من خيلی کمک کرد و تونستم به آرتين کمک کنم اين بودش که

1- سن آرتين در حين انجام جرم 17 سال بوده که تحت عنوان اقدامات تامينی و تربيتی قرار ميگيره و نه مجازات ها.(برای اطلاع بيشتر از مجازات نوجوانان و اطفال اينجا کليک کنيد.)

2- جهل موکلم به محتويات بار که بدون قصور منجر به حمل سلاح شد، موجب خلل در رکن معنوی جرم شده فلذا موکلم تحت عنوان حمل کنند بار قرار نگرفته.

البته اثبات اين که فرد، به محتويات بار آگاهی نداشته، کار هر کس نيست و نياز به آشنایی با قوانين و داشتن وکيل متخصص در زمينه حمل سلاح می باشد.

مرجع رسیدگی‌کننده به جرايم حمل سلاح در سنندج

اتهام «قاچاق سلاح و مهمات» در دادگاه انقلاب به‌عنوان مرجع اختصاصی و اتهامات «خرید، فروش، حمل و نگهداری غیرمجاز سلاح و مهمات» در محاکم عمومی (یعنی دادگاه کیفری دو شهرستان محل وقوع جرم)  رسیدگی می‌شود.

البته اگر جرایم مزبور توسط نظامیان در حین خدمت ارتکاب یابد یا حین تحقیقات و رسیدگی به جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی و انتظامی کشف شود، رسیدگی به آن با توجه به صلاحیت‌های ذاتی و اضافی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، در صلاحیت دادگاه نظامی خواهد بود.

سوالات متداول موکلم

 

آیا سلاح هایی که در عرف جامعه به عنوان سرگرمی به کار برده می شود مانند تفنگ بادی جزء قانون سلاح می باشد؟

ملاک تشخیص در این باره نظر کارشناسی وزارت دفاع میباشد.

بهترین  وکيل حمل سلاح در سنندج کی هستش؟

ما در سامانه وکیل نوین بهترین وکلای سراسر کشور رو دور هم جمع کردیم، و بهترین خدمات را به تمامی شهر ها و روستا های ایران و خارج از ایران ارائه می دهیم.

قیمت وکیل حمل سلاح چقدر هستش؟ 

باتوجه به حساسیت خاص پرونده های حمل سلاح از جهت کيفری بودن،ما در سامانه وکیل نوین بر اساس نرخ مصوب مرکز وکلا عمل می کنیم.

مشاوره تلفنی در زمینه وکيل حمل سلاح در سنندج میخواستم؟

سامانه وکیل نوین سامانه آموزش مسایل حقوقی و معرفی وکیل متخصص به هموطنان عزیز در سراسر کشور می باشد. بدین نحوه که متقاضیان ابتدا با تکمیل فرم درخواست وکیل متناسب با موضوع انتخابی، اطلاعات وکیل به محض تکمیل فرم برای ایشان ارسال میگردد.در صورتی که باوکیل ارتباط گرفته و از مشاوره تلفنی رضایت داشتید و یا نیاز به بررسی دقیق تر مدارک شما می باشد، از وکیل مربوط نوبت گرفته و به دفتر ایشان مراجعه می نمایید.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل حمل سلاح در سنندج

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود