وکيل اثبات مالکيت ملک در شيروان

يکی از مشکلاتی که امروزه در شهر شيروان مشاهده ميکنيم، اثبات مالکيت ملک در شيروان هستش.به طوری که پرونده های زيادی مشاهده ميکنيم که يا سند نداره ويا سند رسمی نداره، ما در اين مقاله به دعاوی ملکی و معرفی وکيل اثبات مالکيت مالک در شيروان می پردازيم.

یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین دعاوی ملکی که نیازمند وکیل ملکی متخصص و با تجربه می‌باشد، دعوی اثبات مالکیت است. در این دعوی شخص خواهان، در مورد ملک مورد ادعا سند رسمی ندارد. حال ممکن است ملک سند داشته باشد ولی به نام شخص دیگری باشد و یا به طور کلی برای زمین یا ملک مورد نظر تاکنون سند صادر نشده باشد. وجود ادله در طرح دعوی اثبات مالکیت بسیار مهم است.بسیاری از افراد به دلیل ناآگاهی و یا عدم دفاع درست در دادگاه از گرفتن حق خود باز می‌مانند.در این مقاله، قصد داریم در مورد دعوی اثبات مالکیت، ادله و نحوه طرح آن بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشيد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل ملکی در شیروان

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

راه های اثبات مالکيت ملک در شيروان چگونه است؟

نه تنها در شيروان بلکه در تمامی شهر های کشور،راه های اثبات مالکيت از طريق يکی از روش های زير می باشد.

  • سند رسمی
  • قرارداد
  • تصرف
  • شاهد
  • اقرار

هر کدام از انان به تنهایی برای اثبات مالکيت کافی است ولی بايد در نظر داشت که طرح دعوای اثبات مالکیت ملک نسبت به املاک ثبت شده قابل استماع نیست.بنابراین طرح دعوای اثبات مالکیت نسبت به ملکی که سند رسمی دارد برخلاف قانون می باشد و دادگاه قرار عدم استماع دعوا صادر می نماید.

ياد يکی از موکلانم(جواد) افتادم که زمينی در روستاهای اطراف شيروان داشتند که مال پدرشون بوده.بعد از فوت پدرشون متوجه می شوند که سازمان اوقاف زمين را وقفی محسوب کرده و سند به نام سازمان اوقاف زده شده بود.😳

ادامه داستان رو از زبان موکلم که از طريق سامانه وکيل نوين با من آشنا شده بود و به دفترم آمده بود رو عرض می کنم.

پدر من از قديمی های روستا هستش و به طوری که تمامی روستاه و روستاهای اطراف پدر من را می شناسند.پدر من قبل از فوتشون يک زمين 1000 متری داشتند که برای توسعه ورزش در روستا 500 متر از زمين را وقف روستاه برای ايجاد زمين ورزشی کرده اند.

بعد از فوت پدر که قرار شدش ترکه و اموال پدرمون را حساب کنيم،متوجه شديم سازمان اوقاف اون 500 متری ديگه هم به نام خودش زده است و در واقع کل 1000متر را برای خودش سند زده بودند.

متاسفانه اسناد قديمی به خصوص در روستاها به دليل اين که سند رسمی ندارند و به صورت دست نويس و امثالهم هستش، در بحث اثبات مالکيت به مشکل می خورند.

من که پيگير پرونده شدم وبه شيروان رفته بودم( البته واقعا از مهمون نوازی شيروانی ها عزيز و روستاهای اطراف نمیتونم نگم😍)متوجه شدم شورای روستاه خودشان بدون اجازه از وراث و يا پدرشون بقيه 500 متر رو به سازمان اوقاف داده بودند.

ما بعد از کلی دوندگی از روستاه به شيروان تونستم اون 500 متر ديگه رو به برگردونم.

يکی از دلايلی که تونستم اثبات مالکيت ملک برای جواد بکنم بحث شهادت شهود بودش که همگی اذعان داشتنند که پدر جواد فقط 500 متر را وقف کرده بودش. البته يک حال ريز هم يه شورای روستاه دادم که ديگه بدون اجازه کاری نکنه(بين خودمون بمونه.😊)

نکات مهم در دعوای اثبات مالکیت ملک

با توجه به تجربه ساليانی که از دعوای ملکی داشته ام، چند نکته مهم خدمت تمامی همراهان عزيزمون عرض می کنم.

  • دعوای اثبات مالکیت نسبت به املاکی قابل طرح است که ثبت نشده باشند و سند رسمی نداشته باشند.
  • در مورد ملکی که ثبت نشده و در تصرف فرد دیگری است، مدعی اثبات مالکیت میتواند دعوای اثبات مالکیت و خلع ید را بصورت همزمان مطرح نماید.
  • دعوای وضع ید بر ملک مشاع، فرع بر اثبات مالکیت است بنابراین در صورت فقدان سند رسمی، این دعوا قابلیت استماع ندارد.
  • طرح دعوای اثبات مالکیت ملک نسبت به املاک ثبت شده قابل استماع نیست. بنابراین طرح دعوای اثبات مالکیت نسبت به ملکی که سند رسمی دارد برخلاف قانون می باشد و دادگاه قرار عدم استماع دعوا صادر می نماید.

مرجع صالح جهت اثبات مالکیت

براساس اینکه دعوی اثبات مالکیت ملک جزو دعاوی مالی محسوب می شود، در ابتدا بایستی با تهیه تمبر و ابطال و الصاق آن به پرونده، مراحل دادرسی را آغاز نمایند. در ادامه به دادگاه محل وقوع ملک مراجعه نموده و اقامه دعوی صورت پذیرد. بنابراین حتی در صورت اسکان طرفین در مناطق دیگر، مرجع صالح رسیدگی به دادخواست، دادگاه واقع در نزدیکی ملک مورد نظر خواهد بود.

سوالات متداول موکلانم

سوال:  آیا با داشتن امتیازات انشعاب اب و برق و گاز بنام خود میتوانم اثبات مالکیت کنم ؟

صرف استناد به انشعاب آب و برق نميتواند دليل مالکيت باشد.ولی اماره ای ميتواند باشد. برای راه های اثبات مالکيت همين مقاله رو دوباره مطالعه کنيد.

سوال: سلام آقای وکيل  اگر متوفی(پدر) در زمان حیات ملک دارای سند رسمی را از طریق مبایعه نامه و اقرار نامه به دو فرزند خود منتقل کرده باشد. اکنون اثبات مالکیت این دو فرزند پس از فوت پدر چگونه انجام می گیرد؟ متوفی وراث دیگری نیز دارد.

نیازی به اثبات مالکیت نیست،خریداران در صورت ممانعت سایر ورثه میتوانند به طرفیت ایشان دعوای الزام به تنظیم سند رسمی انتقال را مطرح کنند.

سوال: مشاوره تلفنی در زمینه  دعاوی ملکی میخواستم؟

سامانه وکیل نوین سامانه آموزش مسایل حقوقی و معرفی وکیل متخصص به هموطنان عزیز در سراسر کشور می باشد. بدین نحوه که متقاضیان ابتدا با تکمیل فرم درخواست وکیل متناسب با موضوع انتخابی، اطلاعات وکیل به محض تکمیل فرم برای ایشان ارسال میگردد.در صورتی که باوکیل ارتباط گرفته و از مشاوره تلفنی رضایت داشتید و یا نیاز به بررسی دقیق تر مدارک شما می باشد، از وکیل مربوط نوبت گرفته و به دفتر ایشان مراجعه می نمایید.

سوال: آقای امينی زمینی در شهرستان به نام پدربزرگ من بوده که چون ما به اونجا سر نمی زدیم الان متوجه شدیم , فردی بدون اجازه و خرید زمین از ما در این زمین خانه ای ساخته و در آن سکونت دارد. ایا ما الان می تونیم شخص رو بیرون کنیم و قانونا سند رو به نام خودمان بزنیم ؟

بله امکان پذیر است. تنظیم سند کرده و شکایت تصرف عدوانی مطرح نمایید.

قيمت وکيل دعاوی ملکی چقدر هستش؟

با توجه به پيچيدگی های پرونده های ملکی،ما در سامانه وکيل نوين بر اساس نرخ مصوب مرکز وکلا عمل می کنیم.

سوال: بهترین وکیل اثبات مالکيت مالک در شيروان کی هستش؟

ما در سامانه وکیل نوین بهترین وکلای سراسر کشور رو دور هم جمع کردیم، و بهترین خدمات را به تمامی شهر ها و روستا های ایران و خارج از ایران ارائه می دهیم.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل ملکی در شیروان

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود