وکیل مهریه در مشهد

وکیل مهریه در مشهد | آیا مهریه در سال 1401 زندان دارد

شرایط اجرا گذاشتن مهریه در قانون چیست؟

در قدم اول باید بدونیم اصلا در چه شرایطی میتونیم مهریه را به اجرا بذاریم.و چه مراحلی برای گرفتن مهریه پیش رو داریم. من فائزه نعمت شاهی هستم مشاوره حقوقی تیم وکیل نوین. ما کنارت هستیم تا حتی اگه از قانون مهریه چیزی نمیدونی به راحتی و با یک کلیک ساده روی کلمه وکیل مهریه در مشهد، بهت مشاوره بدیم.

وکیل مهریه در مشهد

باید بدونی در سال 1400 قبل از این که از طریق دادگاه اقدام کنی.حتما باید از طریق اداره ثبت موضوع رو پیگیری کنی. برای مراجعه به اداره ثبت چند تا کار باید انجام بدی.1)به دفتر ازدواجت مراجعه کنی و درخواست صدور اجراییه بدی.2)بعد از اون باید به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنی.اولین کار در دفتر ثبت اسناد این هست که میتونی همسرت رو ممنوع الخروج کنی. در قدم بعدی میتونی درخواست توقیف اموال بدی.و اگه تا دو ماه مالی پیدا نشد و یا اگه تا 6 ماه پرونده ات به جایی نرسید بعد از اون میتونی از طریق دادگاه اقدام کنی.

مهریه ام وجه نقد است آیا وکیل مهریه در مشهد میتواند آن را به نرخ روز بگیرد ؟

بله! مهریه فرقی نمیکنه چه سکه باشه و چه وجه نقد در قانون مهریه وجه نقد به این صورت که وجه نقد به نرخ روز محاسبه می شه.اما دونستن دو نکته در مورد مهریه وجه نقد لازم هست. 1) اگه مرد فوت کند مهریه را تا زمان فوت به نرخ روز حساب میکنن و نکته 2)این که ملاک محاسبه روز پرداخت توسط شوهر هست و نه تاریخ اقامه دادخواست به دادگاه و این که مهریه وجه نقد هم از دادگاه و هم از اداره ثبت قابل پیگیری هست.

برای گرفتن مشاوره حضوری رایگان از بهترین وکیل مشهد اینجا کلیک کنید.

وکیل خوب توی مشهد میخوام که هم مهریه ام رو بگیره و هم طلاق رو بگیره ؟

دراین خصوص توصیه میکنم مقاله وکیل طلاق فوری در مشهد رو مطالعه کنید که وکیل طلاق بتونه ظرف 10 روز هم طلاق و هم مهریه رو بگیره برای ارتباط با وکیل طلاق در مشهد و مشاهده مقاله اینجا را کلیک کنید 

فقط در صورت طلاق میشه مهریه گرفت؟

قطعا بدون طلاق هم میشه مهریه گرفت.یه خانم میتونه هر زمان حتی بدون دادخواست طلاق و حتی زمانی که خونه همسرش هست. مطالبه مهریه کنه ولی این که به صلاح زندگیش هست یا نه دیگه تشخیصش با خود زوجه هست.اگه میخوای بدونی در چه صورتی مهریه بهت تعلق میگیره حتما روی کلمه چگونه مهریه به من تعلق میگیره؟کلیک کن.

برای ارتباط با بهترین وکیل در طرقبه اینجا رو کلیک کنید

فرق بین مهریه عند المطالبه با مهریه عندالاستطاعه در چیست ؟

بله مهریه در قانون دو نوع میباشد: عندالمطالبه و عندالاستطاعه که هر کدوم رو در ادامه بررسی میکنیم.

مهریه عندالمطالبه: در این نوع مهریه به محض انجام عقد زن هر زمان که بخواهد می تواند با مراجعه به محاکم قضایی مهریه خودش را مطالبه کند.و مرد هم ملزم به پرداخت مهریه است.

مهریه عندالاستطاعه:در این نوع مهریه زن زمانی می تواند مهریه خودش را مطالبه کنه و مرد را ملزم کند که مرد استطاعت مالی داشته باشد. یعنی توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد .اگه مرد توانایی پرداخت نداشت زن این حق را ندارد که مهریه خود را مطالبه کند.

آیا الان برای مهریه در مشهد زندان می اندازند ؟

اکنون در مشهد مستقیما فرد بدهکار را به زندان نمی اندازند چنانچه شما از طریق دادگاه مهریه خودتون رو توی مشهد مطالبه کنید پس از محکومیت در صورتی همسرتان اموال نداشته باشد با انجام اعسار توسط ایشان مهریه را اقساطی میکنند و در صورتی که اقساط را پرداخت نکند برای قسط عقب افتاده به زندان می افتد .

مطالبه مهریه از طریق دادگاه چه مراحلی دارد؟

بعد از این که به اداره ثبت رفتی و تا 2ماه مالی توقیف نشد.و بعد از اون هم اگه تا 6 ماه پرونده ات به نتیجه نرسید. میتونی با گواهی که اداره ثبت برات صادر میکنه به دادگاه بری و مطالبه مهریه کنی.

هزینه به اجرا گذاشتن مهریه چقدر است؟

قطعا دادگاه برای هر پرونده ای و بسته به نوع پرونده هزینه دادرسی دریافت میکنه.برای مهریه هزینه دادرسی 5/3درصد کل مبلغ مهریه است.این نکته رو هم باید بدونید این هزینه بر عهده خانم هست.

حق الوکاله مهریه در مشهد چند است ؟

عموما وکلا در چهار چوب تعرفه ارقام متفاوتی را دریافت میکنند اما با تماس موسسه حقوقی راه امید در مشهد به عنوان یکی از مراکز تخصصی مهریه و طلاق در مشهد این مجموعه در سال 1401 مبلغ 4 میلیون تومان به عنوان مهریه ابتدای کار دریافت میکنند و 8 درصد مهریه انتهای کار دریافت مینمایند ، تلفن مجموعه راه امید 05136140000 و 05136141111

وکیل مهریه در مشهد 

باید بدونیم در هر امری که باشیم این که یه ادم کاربلد رو در کنار خودمون داشته باشیم باعث میشه هم در وقتمون صرفه جویی بشه.و هم کمتر ضرر کنیم مخصوصا در امر مهم مهریه که یک کار خیلی حساس هست.بهتون توصیه میکنم با یه کلیک وارد سامانه وکیل نوین بشید و ضمن مشاوره حقوقی به بهترین وکیل مهریه در مشهد معرفی بشی.

آیا بعد از طلاق هم میتوانم مهریه را دریافت کنم ؟

درصورتی که شما یکطرفه برای طلاق اقدام نمایید و رای طلاق را بگیرید ویا در صورتی که طلاق توافقی انجام دهید بدون بخشش مهریه و یا طلاق غیابی انجام دهید تحت شرایطی مهریه تان پا برجا باشد بعد از طلاق میتوانید برای طلاق اقدام نمایید . توصیه میشود مقاله طلاق غیابی را مطالعه کنید 

در انتها تیم وکیل نوین برات ارزوی موفقیت داره و در تمامی مراحل کاری در کنارت هست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود