مراحل رسیدگی به پرونده تصادف

در این مقاله به روند رسیدگی به پرونده تصادفات می پردازیم و در حالات مختلف آن را بررسی می کنیم. در هنگام تصادف رانندگی اولین اقدامی که باید انجام داد تماس با 110 است.طی تماس تلفنی محل وقوع تصادف، نوع تصادف و تعداد مصدومین احتمالی از تماس گیرنده اخذ می شود. تصادفات و وقایع رانندگی از حیث نوع وقوع به سه دسته ی خسارتی، جرحی و فوتی تقسیم می شوند.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص تصادفات

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

تصادفات خسارتی

اینگونه تصادفات فراخور محل وقوع آن – مناطق درون شهری پلیس راهور و برون شهری پلیس راه – مربوط بوده و مامورین این ارگانها اختصاصا کار رسیدگی به این تصادفات را بر عهده دارند. در تصادفات خسارتی که هیچ مصدومی وجود ندارد اولین نکته این است که اگر مسیر پر تردد است و یا مقصر مشخص، از صحنه عکس برداری شده و مسیر بازگشایی شود. در صورت عدم انجام این کار به محض رسیدن پلیس هر دو طرف بخاطر بستن مسیر جریمه خواهند شد. پلیس بعد از رسیدن کروکی را تنظیم و مقصر را مشخص می کند.باید در نظر داشت که کروکی نیز دو نوع است:کروکی سازش و کروکی عدم سازش.

کروکی سازش

کروکی سازش در مواقعی است که دو طرف حادثه قبول دارند که چه کسی مقصر است و چه کسی بی تقصیر و هر دو طرف آدم معقولی هستند. البته باید توجه کرد که اولا در این مواقع مدارک دو طرف حادثه شامل گواهینامه، کارت خودرو، کارت بیمه شخص ثالث و برگ معاینه ی فنی کامل باشد. نکته ی دیگر نیز تصادف نباید جرحی یا منجر به فوت شود. در این موارد نیز کروکی سازش مورد پذیرش نبوده و کروکی عدم سازش ترسیم می شود. در مواردی هم که خوردو به اشیا و موانع طبیعی مثل درخت یا گاردریل برخورد کرده است برای دریافت خسارت از بیمه حتما باید کروکی عدم سازش ترسیم شود.

کروکی عدم سازش یا کروکی مرجع قضایی

این نوع کروکی در مواقع عدم سازش طرفین و یا موارد زیر برای مراجع قضایی ترسیم می شود.دلایل زیر را می توان برای ترسیم این نوع کروکی ذکر کرد: عدم قبول نظریه افسر، عدم تکمیل مدارک مثل گواهی نامه، بیمه نامه، خسارت بالای تعهد بیمه نامه مقصر حادثه و تصادفات جرحی و فوتی.

پس از اخذ کروکی و نظر مامور صلاحیت دار طرف زیان دیده و غیر مقصر به بیمه مراجعه و خسارت را تا سقف تعهد بیمه گذار دریافت می کند. باید توجه داشت که اگر مقدار زیان بیشتر از سقف تعهد بیمه باشد و طرف مقصر مازاد زیان را پرداخت نکند باید به مرجع قضایی شکایت کرد.بعد از شکایت نیز مقام قضایی در این خصوص تحقیق و پس از انجام تشریفات قانونی و صدور دستور کارشناسی و اظهارنظر کارشناس در خصوص میزان خسارت اقدام به صدور رای می نماید

مرجع صلاحیت دار در این موارد تا مبلغ بیست میلیون تومان شورای حل اختلاف و بیشتر از این مبلغ نیز دادگاه حقوقی می باشد. بعد از اینکه رای نهایی صادر شد و صدور اجراییه و ابلاغ آن، در صورتی که مقصر بتواند زیان مازاد را پرداخت نماید به صورت نقدی و در صورت عدم توانایی و همچنین عدم تقدیم درخواست قسط بندی از طرف مقصر، فرد زیان دیده می تواند نسبت به توقیف اموال اقدام کند. در صورت عجز از معرفی اموال نیز می شود نسبت به جلب مقصر اقدام کرد.

برای مشاوره با وکیل تصادفات رانندگی با شماره 09026220322 تماس حاصل نمایید.

روند رسیدگی به پرونده تصادف جرحی

در این گونه تصـادفات رانندگی علاوه بر افسر راهنمایی و رانندگی، افسـر نیروی انتظامـی نیز باید در صحنه حـاضر و نسبت به تنـظیم گـزارش اقدام کند. در این موارد بعد از تنظیم گزارش و ترسیم کروکی عدم سازش، مصـدومان به بیمارستـان منتقـل و خودروهای طرفین توقـیف و به پارکینگ منتقل می شود. همچنین طـرفین را در خـصوص مراجـعه به مرجـع صلاحیت دار و کسب دستور مقام قضایی جهت انجـام مراحـل قـانونی و مراجـعه مجروح به پزشکی قانونی و ترخیص خودرو، راهنـمایی می نماید.
طرفین یا یکی از آنها به دادسرا مراجعه نموده و پس از تشکیل پرونده و ارائه مدارک و نامه پزشکی قانونی و بیمه نامه، کوپن بیمه مقصر در پرونده ضبط و پس از استعلام اصالت بیمه نامه به دستور مقام قضایی، بیمه نامه مقصر به عنوان قرار پذیرفته و یا در صورت لزوم قاضی اقدام به صدور قرار متناسب می نماید.

سپس پرونده به کارشناس ارجاع و پس از انجام تحقیقات محلی و شنیدن شهادت شهود و اخذ نظر قطعی کارشناس در خصوص نحوه وقوع تصادف و پس از پایان دوره طول درمان و اعلام نظر نهایی پزشکی قانونی، پرونده تکمیل و قرار جلب به دادرسی صادر و پرونده به دادگاه کیفری ارسال می گردد.

دادگاه پس از دعوت از طرفین و برگزاری جلسه نسبت به صدور رای اقدام و در صورت محکومیت مقصر به پرداخت دیه، پس از قطعی شدن دادنامه، پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام مربوطه ارسال می گردد و واحد اجرای احکام نیز اقدامات لازم را تحت نظر قاضی اجرای احکام در خصوص ابلاغ به مقصر و ارسال نامه به بیمه جهت پرداخت دیه و یا وصول دیه از مقصر انجام می دهد.

البته باید توجه داشت که تصادفات جرحی می تواند مجازات حبس را نیز همراه خود داشته باشد که مواد قانونی آن به شـرح زیر است: مـطابق با ماده717  قانون مـجازات اسلامی در بخش تعزیرات« هر گاه يكي از جهات مذكور در ماده714 (بي احتياطي يا بي مبالاتي يا عدم رعـايت نظامات دولتي يا عدم مهـارت راننده اعم از وسايط نقليه زميني يا آبي يا هوايي …) موجب صدمه بدني شود مرتـكب به حبس از يـك تا پنج ماه و پرداخت ديه در صورت مطالبه از ناحيه مصدوم ، محکوم میشود. »
مطابق با ماده715 قانون مذکور « هر گاه یکی از جهات مذکور در ماده (۷۱۴) موجب مرض جسمی یا دماغی که غیرقابل علاج باشد و یا از بین رفتن یکی از حواس یا از کار افتادن عضوی از اعضای بدن که یکی از وظایف ضروری زندگی انسان را انجام می‌دهد یا تغییر شکل دایمی عضو یا صورت شخص یا سقط جنین شود مرتکب به حبس از دو ماه تا یک سال و به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم می‌شود.»

به شرح ماده716 قانون مذکور « هر گاه یکی از جهات مذکور در ماده (۷۱۴) موجب صدمه بدنی شود که باعث نقصان یا ضعف دایم یکی از منافع یا یکی از اعضای بدن شود و یا باعث از بین رفتن قسمتی از عضو مصدوم گردد، بدون آن که عضو از کار بیفتد یا باعث وضع حمل زن قبل از موعد طبیعی شود مرتکب به حبس از دو ماه تا شش ماه و پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم خواهد شد.»

مطابق با ماده718 قانون فوق الاشاره « در مورد مواد فوق هرگاه راننده یا متصدی وسایل موتوری در موقع وقوع جرم مست بوده یا پروانه نداشته یا زیادتر از سرعت مقرر حرکت می‌کرده است یا آن که دستگاه موتوری را با وجود نقص و عیب مکانیکی مؤثر در تصادف به کار انداخته یا در محل‌هایی که برای عبور پیاده‌رو علامت مخصوص گذارده شده است، مراعات لازم ننماید و یا از محل‌هایی که عبور از آن ممنوع‌گردیده است رانندگی نموده، به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد فوق محکوم خواهد شد. دادگاه می‌تواند علاوه بر مجازات فوق مرتکب را برای مدت یک تا پنج سال از حق رانندگی یا تصدی وسایل موتوری محروم نماید.»

تصادفات فوتی

نوعی دیگری از تصادفات که از بقیه موارد برای طرفین آثار سو بیشتری دارد تصادف منجر به فوت است. البته باید توجه داشت در برخی موارد نیز تصادف جرحی بوده و شخص در سر صحنه مصدوم می شود ولی بعد از انتقال به بیمارستان و در طول درمان بر اثر شدت آسیب وارده فوت می کند که در این مورد نیز تصادف تغییر ماهیت داده و از جرحی به فوتی تغییر می یابد.

قتل مطابق ماده 290 به بعد قانون مجازات اسلامي 1392 به سه نوع قتل عمد، قتل شبه عمد و قتل خطاي محض تقسيم شده است. قتل ناشي از تخلفات رانندگي را با توجه به تعريف اين جرم توسط قانونگذار در ماده 291 به بعد قانون مذکور که آن را ناشي از بي مبالاتي يا عدم رعايت نظامات دولتي يا عدم مهارت راننده تعريف کرده است، مي توان در شمار قتل هاي شبه عمد آورد، چراکه علماي حقوق جرايمي که در آنها فاعل مرتکب بي مبالاتي يا عدم رعايت نظامات و مقررات شده ولي قصد نتيجه حاصله (قتل) را نداشته در شمار جرائم شبه عمد آورده اند.

صوت زیر را گوش کنید (حاوی نکات مهم) :

نکته ای که در این مورد باید اشاره کرد این مساله است که نداشتن گواهینامه توسط راننده باعث تغییر ماهیت قتل از غیر عمد به عمد نمی شود.دلیل غیر عمد بودن قتل در قانون نداشتن قصد حاصله که همان قتل طرف مورد نظر است ذکر شده است و ارتباطی به داشتن یا نداشتن گواهینامه ندارد.

متاسفانه طبق باور غلطی که در جامعه مرسوم شده،بیشتر مردم به اشتباه این مساله را باعث قتل عمد دانسته و در صورت بروز چنین موردی بدلیل ترس سریعا از صحنه متواری می شوند. تردیدی نیست که عمل راننده در تجاوز از سرعت مقرر یا سبقت گرفتن در محل سبقت ممنوع، عملی عمدی است و شخص با وجود مشاهده تابلوی محدودیت سرعت یا ممنوعیت سبقت از سرعت مجاز تجاوز می‌کند یا سبقت می‌گیرد.

عمل مزبور عملی عمدی است، ولی هنگامی که به واسطه سبقت مزبور یا تجاوز از سرعت مجاز تصادفی می‌کند، بدیهی است که تصادف، منظور و مقصود مرتکب نبوده است و در اینجا گفته می‌شود که نتیجه غیرعمدی بر عمل عمدی مترتب می‌شود و قتل اتفاق افتاده از این بی‌دقتی، شبه عمد محسوب می‌گردد.

در مواردی که فرد فاقد گواهینامه منجر به وقوع تصادفی می‌شود که این تصادف منجر به جرح یا فوت افراد می‌شود باز هم بیمه موظف به پرداخت خسارت به مصدوم یا وراث متوفی می‌باشد، اما می‌تواند برای دریافت آن به راننده فاقد گواهینامه رجوع کند. در مواردی که قتل ناشی از تصادفات رانندگی به دلیل مصرف مشروبات الکلی یا غیر آن باشد هم همین شرایط حکمفرما است.

اگر به هر دلیلی از جمله ورشکستگی شرکت بیمه و یا فرار مقصر از سر حادثه ،وراث شخص فوت شده نتوانند دیه خود را دریافت کنند،صندوقی به نام صندوق خسارات بدنی وجود دارد که موظف است دیه فرد را تماما پرداخت نماید.

ماده 714 قانون مجازات مصوب 1392 در تعريف قتل غيرعمدي ناشي از تخلفات رانندگي گفته است: «هرگاه بي احتياطي، بي مبالاتي، عدم رعايت نظامات دولتي يا عدم مهارت راننده (اعم از وسايط نقليه زميني يا آبي يا هوايي) يا متصدي وسيله نقليه موتوري منتهي به قتل غيرعمدي شود مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نيز به پرداخت ديه در صورت مطالبه از ناحيه اولياي دم محکوم مي شود»

رسیدگی به قتل غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی نیز در صلاحیت دادگاه کیفری  بوده و پس از انجام تشریفات و تحقیقات مذکور و اظهارنظر نظر پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ و همچنین اظهارنظر قطعی کارشناس در خصوص نحوه تصادف و تعیین مقصر، پرونده جهت صدور رای از دادسرا به دادگاه و پس از صدور حکم قطعی پرونده جهت اجرای حکم به واحد اجرای احکام ارسال می گردد.

برای مشاوره با وکیل تصادفات رانندگی با شماره 09026220322 تماس حاصل نمایید.

صدای مرتبط با مقاله و مراحل و روند رسیدگی به تصادفات (نکات مهم)  :

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص تصادفات

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه(203)

    • ن

    • 4 سال قبل

    سلام من یه ماه پیش با ماشینی که پارک شده بود و راننده در رو باز گذاشت تصادف کردم آسیب جرحی نداشتیم فقط هر دو ماشین خسارت دید افسر آشنای شخص بود و وقتی من فهمیدم درخواست کارشناسی مجدد دادم ایشون هم از من شکایت کرد که پولش رو ندادم و کوپن بیمه نکندم و به خاطره افت قیمت ازم شکایت کرد من گفتم تا مطمین نشم مقصرم کوپن نکنن. کارشناس دوم هم من رو کامل مقصر دونست و من دیگه ادامه ندادم با اون راننده سازش کردم و گفتم شکایت پس بگیرین کوپن بکنم ایشون حول و حش ۲ تومن خسارت ماشینش شد ۹ تومن افت قیمت ۳.۵ هم پول وکیل داد به بنده گفت افت رو ازت نمیگیرم خسارت هم با کوپن کندن حل میشه اما پول وکیل رو باید بدی حالا من سوالم اینه چون شکایتمون قانونی بود شورای حل و اختلاف آیا از اینکه ایشون از حقش میگذره قبول دارن یا از نظرشون من تماما باید پول به ایشون بدم منظورم اینه که درسته ما به توافق رسیدیم اما شورا چطور قبول میکنه شوهرم میگه این راننده میخوام ۱۴ .۱۵ تا رو ازت بگیره وگرنه بر چه اساسی رضایت بده شاید بعد رضایت فکر کنه دبه میکنی پولش رو ندی لطفا کمکم کنید خیلی مضطربم

      • کارشناس حقوق امیر حسین جواهری

      • 3 سال قبل

      باسلام اگر توافقات ثبت شود وبه امضاایشان برسد جای نگرانی ندارید واگراین توافقات جایی ثبت نشود باشاهد قابل قبول میشود بامشاوره بیشتر با مشاوران حقوقی وکیلم باش باشماره های 05136140000-05136141111-تماس حاصل بفرمایید

    • یاسر

    • 4 سال قبل

    سلام دختر من که ۵سالشه چند روز پیش تو کوچه با مادرش منتظر آژانس بودن که یهویی یه ماشین میاد میزنه به دخترم که پای راستش شکسته میشه و چهارتا بخیه میخوره ساق پای بچه راننده هم فرار میکنه خانمم چون ترسیده بوده میره بالا سر بچه شماره ماشین هم نمیگیره بعد با آژانس میره بیمترستان چون بچه درد داشته متاسفانه هارد دوربین مداربسته هم سوخته ما دسترسی نداریم به چیزی من رفتم شکایت کردم نامه پزشکی قانوتی هم گرفتم مراحل بعدش چطوره .افسر باید بیاد کروکی بکشه چه مراحلی رو باید طی کنم ایا دیه ای تعلق میگیره

      • کارشناس حقوق امیر حسین جواهری

      • 3 سال قبل

      باید زنگ میزدین به اورژانس که آنها وقوع حادثه را تصدیق میکردن و اونا هم ماموران راهنمایی و نیرو انتظامی رو هم خبر میکردن ولی در این صورت بازم پیگیر کار خود در اداره راهنمایی و رانندگی باشید با گزارش مامور به دادسرا محل حادثه شکایت کنید که دیه توسط سازمان خسارت بدنی پرداخته بشه

    • اسمایل

    • 4 سال قبل

    سلام خسته نباشید بنده یک ماه است تصادف کردم مقصرم نیستم چون کارگر ساختمان هستم بیمه کارگران ساختمانی هیچ چی به من نمیده آیا راهی هست که از بیمه ماهیانه بگیرم یا از راننده مقصر شکایت کنم میتونن بگیرم مدت بیکاریمو.ممنون

      • کارشناس حقوق امیر حسین جواهری

      • 3 سال قبل

      باسلام برای دریافت خسارت میتوانید علیه راننده شکایت کنید وبه کارفرما ی خود درخواست مرخصی استعلاجی نمایید ودرسامانه تامین اجتماعی قسمت مربوط به بیمه بیکاری را پر نمایید ولی بهتراست برای دو سه ماه بیمه بیکاری سابقه خود راخراب نفرمایید برای مشاوره بیشتر باکارشناسان حقوقی سامانه وکیلم باش باشماره 05136140000-05136141111 تماس بگیرید

      • کارشناس حقوق امیر حسین جواهری

      • 3 سال قبل

      باسلام شما علیه راننده مقصر میتوانید شکایت کنید واز کارفرمای خود درخواست مرخصی استعلاجی نمایید ودر سامانه تامین اجتماعی درخواست بیمه بیکاری خودرا پرنمایید ولی بهتر است برای دوسه ماه سابقه بیمه بیکاری خودرا خراب نفرمایید برای مشاوره بیشتر باکارشناسان حقوقی سامانه وکیلم باش باشماره های 05136140000-05136141111- تماس بفرمایید

    • afsarpeymani

    • 3 سال قبل

    باسلام خدمت شما دوست عزیز عرض کنم خدوتتون که بایدتوجه داشت که رانندگی بدون داشتن گواهینامه متناسب بانوع خودرو‌علاوه برممنوع بودن قطعاطبعاتی رادرصوت بروز هرگونه حادثه برای شما دربرخواهد داشت،
    دراین مورد شما بایدعرض کنم صرف داشتن یانداشتن گواهینامه علت تصادف نمی باشد و افسرکارشناس راهور ابتدامقصرحادثه رامشخص وسپس برسی مدلرک طرفین وسایرمراحل رسیدگی،،
    که دراین مورد خودرو مقصر حادثه شخصی که با عقب خودرو شما برخورد کرده ملزم به پرداخت کلیه خسارات اعم از مالی جانی ویانقص عضو به به زیان دیده(شما)می باشد درمقابل شما به علت رانندگی ‌بدون داشتن گواهینامه مجازجهت سیر مراحل قانونی(قوانین برخورد با رانندگان فاقد صلاحیت رانندگی)که همان بحث انتقال خودرو به پارکینگ،اعمال قانون و معرفی به دادگاه،می باشد،ارجاع میشوید
    باتشکر:سروان فرزاد اوکاتی
    کارشناس تصادفات
    وکارشناس رسمی دادگستری

    • شاهین

    • 3 سال قبل

    سلام من یک ماه بعد از تحویل خودروی تیبا یک تصادف داشتم که طرف مقصر شناخته شد و به دلیل همراه نداشتن مدارک خودروی وی به پارکینگ رفت. ایشون به دلیل بعد ار اینکه با رضایت من ماشینش رو دراورد دیگه همراه من بیمه نیومد و ناپدید شد . من با داشتن کروکی و مدارک ایشون به شورای حل اختلاف رفتم بعد از نزدیک یک سال رای نهایی با حدود 10 میلیون خسارت و افت قیمت به نفع من صادر شد ( ایشون مجهول مکان هستند و رای غیابی) حالا من باید 40 روز صبر کنم . سوال من اینه که آیا شورای حل اختلاف دسنور توقیف و گرفتن خسارت رو میده یا من باید مجددا این پروسه طولانی رو در دادگستری هم ادامه بدم. و سوال دیگر اینکه من به دلیل نیاز مالی میخوام ماشینم رو بفروشم اگه فرایند باز هم طولانی بشه و قبل از اجرا شدن کامل و گرفتن خسارت ماشینم فروخته بشه آیا دیگه همه این زحمات و هزینه من پوچ میشه و قابل پیگیری نخواهد بود. در ضمن من هنوز ماشینم رو درست نکردم.

      • ماریا محمد رضایی

      • 3 سال قبل

      سلام لطفا با شماره 05136144644 تماس بگیرین جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر.

    • شاهین

    • 3 سال قبل

    در ضمن خودروی ایشون 405 بوده و متعاق به پدرشون هست

    • امیررضا خسروی

    • 3 سال قبل

    سلام من ۳ماه پیش در ایستگاه بی آرتی درحال حرکت بودم ویک عابر ازمیله ها بالا اومد وجلوی من پرید ودر کروکی هم مقصر صد درصد عابرپیاده شد اما من گواهی نامه ندارم تو دادگاه چی بگم آیا به من بیمه یا خسارت تعلیق میگیره ؟؟

      • ماریا محمد رضایی

      • 3 سال قبل

      سلام چون گواهینامه نداشتین بیمه پرداخت می کنن ولی شرکت بیمه ممکنه برای پرداخت خسارت به شخص ثالث از شما شکایت کند. چون افراد فاقد گواهینامه بیمه مسئول پرداخت خسارت نیست.

    • دانیال

    • 3 سال قبل

    سلام.دوهفته پیش در بلواری یک ماشین چپ کرد جلوم.من راننده اسنپم.وایستادیم با چندتا ماشین دیگه طرفین رو در اوردیم از ماشین و خودروشون روشن شد و مشکلیم نداشتن.من رفتم بسمت ماشینم ک سواربشم برم.ناگهان ی خودروی گشت نیروانتظامی بعد از برخورد به ماشینی که ما راستش کردیم و برخورد با یگی از سرنشینان به عقب خودروی پارک شده ی منم برخورد کرد.مقصر پنجاه پنجاه اون ماشین و ماشین نیروانتظامی شد.حالا تکلیف من چی میشه.خسارت منو کی میده و چقدر زمان میبره این پرونده تموم بشه و ماشینم ازاد بسه و خسارتمو بگیرم.لطفا راهنمایی کنید.

      • کارشناس حقوق امیر حسین جواهری

      • 3 سال قبل

      باسلام برای ازادی ماشین از پارکینک بعداز پرداخت خلافی هاو جریمه میتوان اقدام کنید ولی برای دریافت خسارت خود باید دادخواست درمرجع حقوقی علیه شخص مقصر اقدام نماییدبرای مشاوره بیشتربا شماره های 05136140000-05136141111 تماس بگیرید

    • محمدحسین

    • 3 سال قبل

    با سلام بنده چندروز قبل تصادف کردم که بدون اینکه بگیم افسر بیاد خودش اقرار کرد که مقصره و مدرکی که بهم ارائه کرد فقط بیمه خودرو بود که اونم به اسم خودش نبود چون ماشینو تازه خریده بود بعد چندروز تعطیلی زنگ زدم که بریم هزینه تعمیر رو بده یا بریم بیمه بیمه رو قول کرد الانم که بهش میگم بریم بیمه میگه گواهی نامه ام رو گم کردم هی امروز فردا میکنه و منو میپیچونه!! خواهشا راهنماییم کنید که چطوری میتونم ازش خسارت بگیرم؟آیا اون میتونه بره بیمه بگه گم ردم و المثنی بگیره من باید چیکار کنم؟از کجا تامین دلیل کنم و به کجا باید شکایت ببرم؟ آیا دادگاهی برای خودرو و تصادفات هست؟تشکر مینم از لطفتون

      • کارشناس حقوق امیر حسین جواهری

      • 3 سال قبل

      باید یه دادخواست حقوقی به شورا حل اختلاف تقدیم کنید و التزام حضور ایشان را به تعهد بر اساس اقرار خودش بر قرار نمائید بهتره در این زمینه با وکیل متخصص مشاوره با جزئیات بیشتر داشته باشید

    • مهیار

    • 3 سال قبل

    با سلام و خسته نباشید.بنده دیروز با یک پژو۴۰۵تصادف کردم که ماشین من پرایدمدل آخرای۹۷هست.البته مقصرپژویی هست.الان هم ماشین بنده واژگون وداغون شده و هم خودم دچار آسیب و کوفتگی شدید از ناحیه گردن و زانو شدم . لطفا راهنمایی بفرمایید که به ماشین بنده افت قیمت میخوره و اگر میخوره باید پس از دریافت خسارت از بیمه چطوری به مراجع قضایی مراجعه کنم ؟ خودم چگونه میتونم طول درمان و استراحت بگیرم . ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید . با تشکر

      • کارشناس حقوق امیر حسین جواهری

      • 3 سال قبل

      اره شما مستحق اخذ تفاوت قیمت ماشین هستید اما شرکت بیمه این تفاوت قیمت را پرداخت نمیکنه و شما باید مستقلا علیه شخص مقابل که به شما زیان رسونده دادخواست بدید ونسبت به خسارت بدنی پس از گزاش مامور و دادسرا و پس از محکومیت زیان زننده توسط دادگاه کیفری (دو )*به او یا اداره بیمه برای پرداخت مراجعه کنید

        • مهیار

        • 3 سال قبل

        با سلام و خسته نباشید . مقصر اصلی حادثه که پژویی باشه رفته از بنده شکایت کرده که من از سمت راست به ایشان زدم ولی من شاهد دارم که پژو از سمت راست ماشین بنده لایی کشیده و قدرت کنترل ماشین رو نداشته و با بنده از سمت راست من تصادف کرده . هنوز کروکی به دستم هم نرسیده . حال پرسش من اینه که در چه صورتی می تونم شکایت خودم رو پیش ببرم ؟؟؟ من چطوری میتونم ادعا کنم که تقصیرکار نیستم و طرف مقابلم تقصیرکاره ؟ آیا افسر کروکی میتونه با مقصر در خصوص عوض کردن نحوه کروکی تبانی کنه ؟؟؟ با تشکر از لطف بی دریغتون

    • مهیار

    • 3 سال قبل

    با سلام و خسته نباشید . مقصر اصلی حادثه که پژویی باشه رفته از بنده شکایت کرده که من از سمت راست به ایشان زدم ولی من شاهد دارم که پژو از سمت راست ماشین بنده لایی کشیده و قدرت کنترل ماشین رو نداشته و با بنده از سمت راست من تصادف کرده . هنوز کروکی به دستم هم نرسیده . حال پرسش من اینه که در چه صورتی می تونم شکایت خودم رو پیش ببرم ؟؟؟ من چطوری میتونم ادعا کنم که تقصیرکار نیستم و طرف مقابلم تقصیرکاره ؟ آیا افسر کروکی میتونه با مقصر در خصوص عوض کردن نحوه کروکی تبانی کنه ؟؟؟ با تشکر از لطف بی دریغتون

      • کارشناس حقوق امیر حسین جواهری

      • 3 سال قبل

      ببینید اینا همه بستگی داره به کروکی که افسر میکشه و در دادسرا مطابق با گزارش مامور رای را صادر میکنند ولی اگر مطئمن هستید که این وسط مامور خلاف واقع حالا چه عمدی و چه از روی سهل انگاری گزارش خلاف واقع نوشته میتوانید از شخص او شکایت کنید

    • علی

    • 3 سال قبل

    سلام من چند روز پیش با موتور به خانه بر می گشتم در مسیر اصلی بودم که یک ماشین پراید از بریدگی مستقیم به طرف من حرکت کرد و خورد به من وبه موتور من و پای من آسیب رساند ودر آن زمان من از اوشکایت نکردم وبعد از مراجعه به بیمارستان معلوم شد پام شکستگی نداره حالا که چند روز از کار بیکار شدم وتوخونه موندم تا درد پام خوب بشه طرف میگه بروشکایت کن تا از بیمه خسارات بگیری آیا بیمه زمان استعلاجی را هم به من میده یانه؟

      • کارشناس حقوق امیر حسین جواهری

      • 3 سال قبل

      آدرس و نشانی کسی که بهتون زده رو مشخص کنید و علیه او در دادسرا شکواییه تنظیم کنید که اگر صدمه و آسیبی دیدید از محل بیمه شخص ثالث شخص شکایت شده استفاده کنید

    • esmail

    • 3 سال قبل

    سلام من تصادف کردم و ران پام شکست و پزشکی قانونی زده 1%درصد دیه کامل انسان آیا درست زده و1درصد میشه چقدر حدودا

      • hamidreza azimi

      • 3 سال قبل

      سلام باید متن گواهی پزشکی را برای ما بفرستید تا مشخص شود میزان دیه چقدر است
      برای این منظور با شماره زیر تماس بگیرید:
      05136140000
      05136141111

    • اسماعیل

    • 3 سال قبل

    سلام ببخشین میخاستم ببینم بعد از نامه نهایی پزشکی قانونی چه مراحلی رو باید طی کنم؟ واینکه نامه پزشکی قانونی باید به دادگاه داده بشه یا دست خودم بمونه لطفا راهنمایی کنید ممنون:

      • hamidreza azimi

      • 3 سال قبل

      سلام باید با مدارک به دادگاهی که تعیین شعبه شده بروید و وقت بگیرید
      در صورت نیاز به وکیل یا مشاوره با وکیل متخصص می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:
      05136140000
      05136140000
      05136140101

    • محمد

    • 2 سال قبل

    سلام
    قبل عید توو اتوبان از پشت زدم به تریلی
    تنها بودم و خودم مجروح شدم
    گفتن برو پزشکی قانونی و رفتم
    حالاکه میخوام ماشینم رو آزاد کنم
    از دادگاه پیام اومده و زنگ زدن بیا دادگاه
    میگن شما پایان خدمت داری گفتم نه
    میگه باید بیای اینجا
    میخواستم بدونم تصادف چه ربطی به پایان خدمت داره
    درضمن من شاکی ندارم و خودم مجروح شدم
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    تشکر

      • رضا امینی

      • 2 سال قبل

      با عرض سلام، با شمارهای ۰۹۱۲۹۱۷۰۴۶۷ و یا ۰۲۱۲۲۲۲۱۶۶۳ تماس بگیرید تا موضوع بیشتر بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود