خیانت در امانت در قم

وکیل خیانت در امانت در قم

 

سلام دوست عزیز من ماریا محمدرضائی کارشناس ارشد حقوق سامانه وکیل نوین هستم اومدم تا توی این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ بدم. حتما شمایی که وارد این مقاله شدی با خیانت در امانت روبرو شدی پس بهت توصیه می کنم حتما مقاله رو تا اخر بخون.

خیانت در امانت،یکی از جرائمی است که امروزه بیش از پیش با آن سر و کار داریم.اما خیانت در امانت در قم به چه معناست؟ مجازات خیانت در امانت در قم چیست؟ مراحل قانونی برای ثبت شکایت خیانت در امانت در قم چیست؟ آیا خیانت در امانت قابل گذشت است؟ اگر شما هم به دنبال پیدا کردن جواب این سوالات هستید،تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل خیانت در امانت در قم

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

خیانت در امانت در قم چیست؟

تعریف قانون از خیانت در امانت،طبق ماده ی ششصد و هفتاد و چهار کتاب قانون مجازات اسلامی این گونه شرح داده شده:

“هر گاه اموال منقول یا غیرمنقول یا نوشته هایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظایر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یا هر کار با اجرت یا بی اجرت،به کسی داده شود و بنابراین بوده که اشیاء مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیاء نزد او بوده آنها را به ضرر مالکین یا متصرفین،استعمال،تصاحب،تلف یا مفقود نماید.”

این بدان معناست که اگر شخصی از سفته،چک،قبض و سند شما که برای منظور خاصی نزدشان بوده،سو استفاده کند،خیانت در امانت انجام داده است و طبق قانون مجرم شناخته میشود.

جهت مشاوره حقوقی حضوری رایگان اینجا کلیک کن.

وکیل خیانت در امانت در قم

در پرونده ی خیانت در امانت در قم،با سه اصطلاح سر و کار داریم.شخص امین،مال مورد امانت و شخص خائن.

شخص امین شخصی است که مال،سند،مدرک،سفته،چک و… را نزد فردی قرارداده است تا برای منظوری خاص از آن استفاده شود.

مال مورد امانت،همان مدرک یا سندی است که شخص امین آن را به فردی سپرده است.

شخص خائن،شخصی است که فعل خیانت در امانت را انجام میدهد و از مال مورد امانت سو استفاده میکند.

با شناخت این سه عنصر اصلی در دعاوی خیانت در امانت،میتوانیم به درک بهتری از چگونگی رخ دادن این جرم،برسیم.

جرم خیانت در امانت قابل گذشت یا غیر قابل گذشت میباشد.این بدان معناست که اگر فردی خیانت در امانت درجه ی پنج انجام دهد،با گذشت فرد امین،فرد خائن به طور کل بخشوده میشود و مجازاتی برای او در نظر گرفته نمیشود.

اما برخی از اعمال خیانت در امانت را،حتی اگر فرد امین ببخشد،فرد خائن باز هم امکان دارد مورد مجازات قرار بگیرد.چرا که جرم وی سنگین بوده و ممکن است در صورت بازگشت بدون مجازات به جامعه،دست به تکرار این عمل بزند.

خیانت در امانت در قم انواع خیانت در امانت به گفته ی وکیل خیانت در امانت در قم

اولین نوع خیانت در امانت طبق ماده ی پانصد و نود و شش قانون مجازات اسلامی،خیانت در امانت،از طریق سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص میباشد.

دومین نوع خیانت در امانت طبق ماده ی ششصد و هفتاد و سه قانون مجازات اسلامی،خیانت در امانت، از طریق سوء استفاده از سفید مهر میباشد.

سومین نوع خیانت در امانت طبق ماده ی پانصد و نود و هشت قانون مجازات اسلامی،خیانت در امانت مستخدمین دولت،در اموال و اسناد دولتی میباشد.

چهارمین نوع خیانت در امانت،طبق ماده ی سیصد و چهل و نه قانون مجازات اسلامی،خیانت در امانت،در قانون تجارت میباشد.

پنجمین نوع خیانت در امانت،طبق ماده ی شش و یازده قانون تصدیق انحصار وراثت،خیانت در امانت،در قانون تصدیق انحصار وراثت میباشد.

و آخرین نوع خیانت در امانت،طبق ماده ی بیست و هشت قانون ثبت اسناد و املاک،خیانت در امانت،در قانون ثبت اسناد و املاک میباشد.

خیانت در امانت از طریق سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص

این نوع از خیانت در امانت بدان معناست که اگر فردی از هوی و هوس و یا ضعف فکری شخص دیگری در مواقعی خاص،سو استفاده کند و وی را قانع به انجام کاری کند،خیانت در امانت انجام داده است و در صورت شکایت فرد امین،باید در دادگاه پاسخگو باشد.

 

خیانت در امانت مستخدمین دولت در اموال و اسناد دولتی

اگر مستخدمین دولت که به انواع مدارک و اسناد مردم دسترسی دارند،به این امانت بزرگ،خیانت کنند و از این مدارک برای منافع شخصی خود استفاده کنند،جرم خیانت در امانت انجام داده اند و مستحق مجازات میباشند.چرا که کارمندان دولت، بایستی مورد اعتمادترین مردمان باشند.

طبق ماده ی پانصد و نود و هشت قانون مجازات اسلامی،مجازات این عمل بدین گونه است:

“علاوه بر جبران خسارات وارده و پرداخت اجرت‌المثل،به شلاق تا هفتاد و پنج ضربه محکوم می‌ شود و در صورتی که منتفع شده باشد،علاوه بر مجازات مذکور،به جزای نقدی معادل مبلغ انتفاعی،محکوم خواهد شد و همچنین است در صورتی که به علت اهمال یا تفریط‌،موجب تضییع اموال و وجوه دولتی گردد و یا آن را به مصارفی برساند که در قانون،اعتباری برای آن،منظور نشده یا در غیر مورد معین یا زائد بر اعتبار‌، مصرف نموده باشد.

بهترین وکیل خیانت در امانت در قم کیست؟

بهترین وکیل برای پرونده ی خیانت در امانت،وکیلی است که بتواند با توجه به چهارچوب قانونی،خیانت در امانت صورت گرفته را اثبات کند و روند پرونده را سرعت ببخشد.برای اینکه بتونی به راحتی با وکیل خیانت در امانت در قم در ارتباط باشی اینجا کلیک کن تا با پرداخت 100 هزار تومان مشاوره تلفنی بشی و حتی می تونی با کلیک اینجا مشاوره حضوری رایگان بگیری تا ملاقات حضوری برای بررسی کردن مدارکت داشته باشی.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل خیانت در امانت در قم

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه(4)

    • ناشناس

    • 10 ماه قبل

    بسیار مقاله مفیدی بود 👏👏

      • کارشناس حقوقی ماریا رضایی

      • 10 ماه قبل

      خیلی ممنون

    • جعفری

    • 10 ماه قبل

    مطالب مفیدی بود ممنون ازتون

      • کارشناس حقوقی ماریا رضایی

      • 10 ماه قبل

      ممنون از شما که وقت گزاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود