وکیل اسناد و املاک در تبریز

وکیل اسناد و املاک در تبریز

 در این مقاله شما اشنا می کنم که به راحتی وکیل خود را چگونه انتخاب کنید سامانه وکیل نوین بهترین وکیل ها را دارد . که شما می توانید . وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنید مطالبی در مورد وکیل اسناد و املاک در تبریز گذاشته ایم با دقت مطالعه کنید.تشکر

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر درمورد وکیل داشتین اینجا کلیک کلیک کنید.

وکیل-خوب-اسناد-و-املاک-در-تبریز

شخص (الف) ملک متعلق به خود را که در موقعیت تجاری می باشد به شخص (ب) می فروشد. خریدار جهت گرفتن پروانه ساختمانی و احداث مجتمع تجاری به شهرداری  مراجعه و موفق به أخذ پروانه می گردد. در حین شروع به کار همسایه عنوان می نماید که شخص (الف) قبلاً  حدود ۲۰ متر را جهت استفاده از نورگیر ساختمان مسکونی آنها به وی داده است و شهرداری به موجب پاسخ استعلام حق نورگیری را مورد تأئید قرار داده است. آیا اقدام مالک مجاور و شهرداری درخصوص حق نورگیری دارای مبانی قانونی است؟

نظر کمیسیون:در فرض سؤال وقوع عقد موجد حق ارتفاق (موضوع ماده ۹۴ قانون مدنی) استفاده می شود. در نتیجه قائم مقام مالک نیز به تعهدات مالک سابق پایبند بوده و ملزم به رعایت حقوق ارتفاق همسایه است. (کمیسیون مدنی ۳ مورخ ۲۷/۷/۱۳۹۰) در دعوا بر میّت اعم از مالی و غیرمالی باید اتیان سوگند شود.

آیا در کلیه دعاوی مالی و غیرمالی، مفاد ماده ۲۷۸ قانون آئین دادرسی مدنی دادگاه های عمومی و انقلاب لازم الرعایه است؟

نظر کمیسیون: حسب اطلاق ماده ۲۷۸ قانون آئین دادرسی مدنی مصوب ۱۳۷۹ در دعوی بر میّت پس از اقامه بینه، سوگند خواهان نیز لازم است لذا چنان چه دعوی مالی یا غیرمالی بر میّت طرح و اقامه گردد، پس از اقامه بینه شرعی سوگند خواهان نیز لازم است و در صورت امتناع از اتیان سوگند، حق وی ساقط می شود.  (کمیسیون مدنی ۲ مورخ ۱۷/۷/۱۳۹۰) آن دسته از امور حسبی که جنبه اعلامی دارد قابل سازش و صدور گزارش اصلاحی نیست.

آیا صدور گزارش اصلاحی در امور حسبی از سوی دادگاه ها امکانپذیر است؟

نظر کمیسیون: ماده ۱۷۸ قانون آئین دادرسی مدنی مقرر داشته در هر مرحله از دادرسی مدنی طرفین می توانند دعوی خود را به طریق سازش خاتمه دهند و اختلافات و مسائل ورثه در مورد ترکه که یک دعوی مدنی است از شمول ماده مذکور خارج نیست

بنابراین صدور گزارش اصلاحی در امور حسبی مربوط به ترکه از سوی دادگاه ها با رعایت قوانین مربوط به افراز و تقسیم اموال غیرمنقول اشکالی ندارد. لیکن در اموری که جنبۀ اعلامی از سوی دادگاه حسب قانون دارد  مانند حکم حجر و بقاء آن یا رفع حجر و حکم رشد، حکم موت فرضی و گواهی انحصار وراثت قابل مصالحه و سازش نیست.

(کمیسیون جزائی ۵ مورخ تیرماه ۱۳۹۰) در مواردی که برای جرم حداکثر مجازات پیش بینی شده، تخفیف بلااشکال است مگر در صورت منع قانونگذار.

طبق قسمت اخیر ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی، چنان چه سن فرد ربوده شده کمتر از ۱۵ سال تمام باشد مرتکب به حداکثر مجازات تعیین شده محکوم خواهد شد. حال در صورت وجود جهات مخففه آیا دادگاه می تواند ماده ۲۲ قانون مذکور را درخصوص متهم اعمال نماید؟

نظر کمیسیون: درصورتی که سن مجنی علیه کمتر از ۱۵ سال باشد ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی مقرر داشته که مرتکب به حداکثر مجازات تعیین شده محکوم خواهد شد ولی دادگاه به هر حال می تواند از ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی استفاده کرده و در مجازات تخفیف دهد فقط در مواردی که قانونگذار دادگاه را منع کرده که کمتر از میزان مقرر تخفیف ندهد.

در آن صورت دادگاه حق اعمال ماده ۲۲ را ندارد، مثل ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری.

بهترین وکیل اسناد و املاک در تبریز:

در یک توضیح کلی بدین شکل می توان شرح داد که وکیل اسناد و املاک در تبریز به وکیلی گفته می شود که در مسائل مرتبط با دعاوی ملکی،تبحر و تخصص لازم را داشته باشد. منظور از دعاوی ملکی در واقع نوعی درگیری است که بر سر املاک و اموال غیر منقول بین طرفین دعوا ایجاد می شود و جهت حل این گونه در گیری ها ، به مراجع قضایی درجوع مبی کنند.

دعای مختلفی در این حوزه مطرح می شود که تمامی این دعاوی در حوزه تخصصی وکیل ملکی است .که در دعاوی ملکی تخصص دارد، انتخاب وکیل خوب اسناد و املاک در تبریز کار دشواری است چرا که یک وکیل در حوزه دعاوی ملکی وظایف مختلفی را برعهده دارد و باید توانایی دفاع از حقوق موکل در این زمینه ها را داشته باشد.

انواع دعاوی ملکی

هر وکیل ملکی به طور معمول با دعاوی ملکی زیادی سر و کار دارد اما بعضی از این دعاوی دارای موضوعات رایج و پر تکرار در مراجع قضایی هستند که در ادامه مطلب قصد داریم شما را با آن ها آشنا کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

دعوری خلع ید

دعوی خلع ید به آن دسته از شکایت هایی مربوط می شود که مالک از متصرف از ملک را خواستار است.

در ان دعاوی، شخص متصرف اول به شکل قراردادی و قانونی، با اجازه مالک به انتقال از ملک می پردازد ولی بعد از تمام شدن مهلتی که از قبل تعیین شده ،ملک را به مالک خود پس نمی دهد وبه شکل غیرقانونی آن راتصرف می کند.

از جمله مهم ترین مسائلی که در این دعاوی مالک ممکن است با آن درگیر شود، اثبات مالکیت بلامنازع وی بر ملک بوده که کار چندان راحتی نیست و هر کسی هم از عهده آن برنمی آید . در چنین شرایطی شما می توانید از بهترین وکلا ملکی در تبریز کمک بگیرید و خیلی راحت از حق خود دفاع کنید.

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد وکیل داشتین اینجا کلیک کنید

وکیل نوین سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد .

در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل اسناد و املاک در تبریز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود