وکیل سرقت در مشهد

وکیل سرقت در مشهد|تلفن وکیل سرقت 05136140202

وکیل سرقت در مشهد

سلام دوست من فائزه نعمت شاهی هستم مشاور حقوقی تیم وکیل نوین .وقتی داری این مقاله رو میخونی قطعا قربانی یک سرقت شدی. پس بهتره خیلی راحت و سریع با یه کلیک ساده رو کلمه از یک وکیل سرقت در مشهد مشاوره بگیری تا با نحوه شکایت در سرقت آشنا بشی.باید بدونی سرقت یعنی ربودن یک مال البته به طور مخفیانه .اینم بهت بگم در صورتی که بدونی اون کارت جرم محسوب میشه.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل سرقت در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

نحوه شکایت از سرقت در مشهد به چه ترتیب است؟

تو قدم اول باید به مرجع قضایی که جرم اونجا اتفاق افتاده مراجعه کنی و شکایت از سرقت رو مطرح کنی برای شکایت هم می تونی خودت اقدام کنی و هم می تونی وکیل سرقت در مشهد بگیری تا روند رسیدگیت سریع تر انجام بشه برای گرفتن وکیل سرقت در مشهد می تونی اینجا کلیک کنی تا بهترین وکیل سرقت در مشهد برات پیامک شود.

بعد از اون که شکایت نامه رو تنظیم کردی باید اسامی سارقان را البته اگه بشناسی وارد کنی.بعد از انجام این کارها باید تمام ادله خودت مثل 1)حضور متهم2)شهادت شهود و حتی تصاویر ثبت شده مربوط به سرقت رو در اختیار قاضی بذاری.در اخر هم که قاضی حکم صادر کرد.هر کدوم از دو طرف اگه اعتراضی داشته باشن میتونن تا بیست روز اقدام کنن بعد از اون هم که حکم برات اجرایی میشه.

وکیل مشهد مشاوره حضوری رایگان می دهد کلیک کنید

سرقت چند نوع دارد؟

داخل کشور ما سرقت به دو نوع حدی و تعزیری تقسیم میشه.

بهتره یک توضیح و بررسی اجمالی هر دو نوع سرقت رو داشته باشیم.

1)سرقت حدی:  حد به مجازاتی میگن که هم نوع و هم میزانش در شرع مشخص شده در سرقت حدی یه سری شرایط وجود دارد.که هر کدوم رو به طور مختصر برات تعریف می کنم: اولین و مهم ترین شرط این که بری و از سارق شکایت کنی.در قدم بعدی تا قبل از شکایت صاحب مال سارق نباید بخشیده بشه حالا تو سومین مرحله علاوه بر این که سارق نباید بخشیده بشه مال هم نباید بخشیده بشه. تو مرحله چهارم :مال سرقت شده قبل از ثابت شدن جرم نزد قاضی نباید از طریق خرید و یا مثل اون به ملکیت سارق در بیاد. در پایان سارق قبل از ثابت شدن جرمش از گناهش توبه نکرده باشه.

2)سرقت تعزیری: در صورتی که سرقت حدی نباشه سرقت تعزیری خواهد بود برای این که بتونیم سرقت تعزیری بشناسیم بهتره با پنج شرط سرقت تعزیری اشنا بشیم.1)سرقت در شب باشد 2)سارقین دو نفر یا بیشتر باشن 3)یک و یا بیشتر از یک نفر از سارقین سلاح همراه خودشون داشته باشن 4)سارق یا از دیوار بالا رفته باشه و یا وارد محلی شده باشه که مال در اون نگهداری میشده 5)سارق هنگام سرقت به کسی اسیبب رسونده باشه.در صورت داشتن این 5شرط  سارق به حداکثر مجازات محکوم خواهد شد.

مجازات سرقت در قانون چیست؟

این سوال خیلی کلی و جامع هست بهتره یکم دقیق تر بررسی بشه مجازات بسته به نوع سرقت در قانون تعریف میشود.

مجازات سرقت حدی:اگه جرم برای بار اول اتفاق افتاده بشه قطع چهار انگشت دست صورت میگیرد. قطع پای چپ از برامدگی برای بار دوم و حبس ابد برای بار سوم انجام میشود و اعدام نیز بار چهارم اجرا می شود .

مجازات سرقت تعزیری: سرقت در صورتی که موجب ازار بشه.و یا سارق مسلح باشه از 3 ماه تا 10 سال حبس دارد و میتونه تا 74 ضربه شلاق هم داشته باشه.حال اگه سرقت به صورت گروهی و در شب انجام بشه از 5تا15سال حبس دارد همچنین جرم هایی مثل کیف قاپی و یا جیب بری حبس 1تا5سال دارن و سرقت اموال عمومی هم از 1 تا 5 سال حبس دارند.

سرقت اینترنتی هم مجازات دارد؟

بله قطعا سرقت اینترنتی هم جرم محسوب میشه . هم براش مجازات در نظر گرفته شده در ماده 13قانون جرایم رایانه ای سرقت اینترنتی جرم انگاری شده. و حتی برای اون حبس 1تا 5 سال هم تعریف شده همچنین جزای نقدی از دو تا ده میلیون براش در نظر گرفته شده.. البته اینم اضافه کنم برای پیگیری جرایم اینترنتی باید از طریق پلیس فتا اقدام کنی.میتونی برای اطلاع بیشتر از جرایم رایانه روی کلمه کلاهبرداری رایانه ای کلیک کنی و برای گرفتن وکیل سرقت در مشهد روی دکمه زیر کلیک کنید.

محاربه به چه معناست؟و مجازاتش چیست؟

محاربه در قانون به این مفهوم اومده:کشیدن سلاح روی افراد به قصد جان و یا مالشان به صورتی که موجب سلب امنیت بشود.

مجازات محارب:به این ترتیب است:

1)اعدام

2)صلب:به معنی میخکوب کردن فرد به تنه درخت

3)قطع دست راست و پای چپ

4)نفی بلد:به معنی تبعید شخص به محل دیگر همراه با سختی زیاد.

نتیجه گیری:

در انتها نتیجه میگیریم که سرقت یعنی ربودن اموال دیگران و البته ابن که دو نوع سرقت وجود داره .متوجه شدیم که مجازات سرقت های حدی ثابت است.و سرقت تعزیری انواع مختلف دارد و هر کدوم مجازات های مختلفی دارد.با نحوه شکایت از سرقت اشنا شدیم و گفتیم اگر از شما سرقت شد باید شکایت نامه تنظیم کنید و به سامانه خدمات قضایی مراجعه کنید.

بهتره بدونید تنظیم لایحه ها چه حقوقی و چه کیفری نیازمند ظرافت خاصی هستن.شما میتونین با یه کلیک ساده رو کلمه وکیل نوین از وکلای وکیل نوین بخوایین تا با داشتن تخصص این لوایح رو براتون تنظیم کنن و در صورت نیاز به وکیل سرقت در مشهد اطلاعات وکیل متخصص براتون پیامک می شود. در انتها ممنون که در این مقاله همراه تیم بودید.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل سرقت در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه(2)

    • فخرالدین قاسمی

    • 2 سال قبل

    بسیاررررعالیییی

      • hamidreza azimi

      • 2 سال قبل

      نظر لطف شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود