وکیل-کلاهبرداری-در-تهران

وکیل کلاهبرداری در تهران

در این نوشته وب‌سایت وکیل نوین به شرح و تعریف کلاهبرداری، انواع کلاهبرداری، روش‌های متداول آن و روش شکایت کلاهبرداری در تهران پرداخته‌ایم. 

کلاهبرداری که می‌گیم، تن و جون آدم می‌لرزه خصوصا کسایی که متاسفانه تجربه تلخی در این رابطه داشتند و ممکنه که خیلیاتون توی زندگی یکبار گیر آدم کلاهبردار و فریب‌کار افتاده باشید. کلاهبرداری از جمله مشکلاتی است که در معاملات مختلف ممکن است رخ دهد. این مشکل معمولا در کلان‌شهرها بیش از شهرهای کوچک اتفاق می‌افتد. شاید علت آن را بتوان در گستردگی کلان‌شهرهایی مثل تهران جستجو کرد. جایی که کلاهبرداران به راحتی و بدون نگرانی از شناسایی شدن می‌توانند اقدامات سودجویانه خود را پیگیری کنند. به همین دلیل نیز یکی از دلایل متداول مراجعه مردم به مراجع قضایی، شکایت کلاهبرداری در تهران است. اگر دچار این مشکل شده‌اید؛ در این مقاله شما را با روش شکایت کلاهبرداری در تهران آشنا خواهیم کرد. همچنین برای درک بهتر ماجرا، پیش از آن باید بدانید که به چه جرم‌هایی کلاهبرداری گفته می‌شود؛ انواع کلاهبرداری و عناصر آن چیست؛ متداول‌ترین مصادیق کلاهبرداری را بشناسید و در نهایت نکاتی را درباره وکیل مناسب برای شکایت کلاهبرداری در تهران بدانید.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کلاهبرداری در تهران

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

1. به چه جرم‌هایی کلاهبرداری گفته می‌شود؟

اول از همه باید کلاهبرداری رو تعریف کنیم که اصلا ببینیم کلاهبردار چه کسیه؛ چون اجازه نداریم راست و چپ به مردم بُهتون ببندیم که کلاهبردارن و … اونم فقط به این دلیل که یک اختلاف حساب کوچیک رخ داده. باید بگیم که کلاهبرداری تعاریف گوناگونی دارد؛ اما از دیدگاه حقوقی و آنچه قانون‌گذار می‌گوید، کلاهبرداری به معنای استفاده از وسائل متقلبانه و غیر واقعی برای فریب مردم است. به عنوان مثال سند جعلی یا چک بلامحل یک وسیله متقلبانه است. در این تعریف کلاهبرداری را یک جرم مقید و مرکب می‌دانند.

منظور از جرم مقید یعنی جرمی که در نهایت موجب ضرر زدن به قربانی و کسب منفعت برای کلاهبردار شود. همچنین منظور از مرکب بودن جرم کلاهبرداری این است که این جرم معمولا از چند جرم جداگانه تشکیل شده است؛ که همگی در ترکیب با هم، تحقق جرم کلاهبرداری را ممکن کرده‌اند.

برای راهنمایی بیشتر و مشاوره حقوقی در شهر تهران می تونی اینجا کلیک کنی تا وکیل نوین بهترین راهنمایی رو بهت بکنه.

2. انواع کلاهبرداری و عناصر آن

وقتی از یک جرم صحبت می‌کنیم، باید عناصری که توی قانون واسه اون جرم اومده، اتفاق بیفته تا اون جرم واقع بشه. به همین دلیل، بهتر است پیش از آشنایی با روش شکایت کلاهبرداری در تهران، با انواع کلاهبرداری و عناصر آن آشنا شوید. قانون کلاهبرداری را به دو نوع ساده و مشدد تقسیم‌بندی نموده است؛ که شرایط احراز این دو برای دادگاه متفاوت است. هرگونه کلاهبرداری که مجری آن کارمند دولت یا بخش عمومی باشد و یا خود را به عنوان کارمند دولت یا بخش عمومی معرفی کند و یا از رسانه‌های ارتباط جمعی مثل رادیو، تلویزیون و نشریات برای اعمال کلاهبرداری استفاده کند، به عنوان کلاهبرداری مشدد شناخته می‌شود. در غیر این صورت نیز جرم کلاهبرداری ساده به وقوع پیوسته است.

مجازات کلاهبرداری ساده یک تا هفت سال حبس و مجازات کلاهبرداری مشدد دو تا ده سال حبس است. همچنین مجرم در کلاهبرداری مشدد به انفصال از هرگونه خدمات دولتی نیز محکوم می‌شود. البته این مجازات به جز جزای نقدی معادل مال برده شده است.

هر جرمی از سه عنصر قانونی، مادی و روانی تشکیل شده است. در مورد جرم کلاهبرداری نیز این سه عنصر در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاص و کلاهبرداری شرح داده شده است.

بر اساس ماده ۱ این قانون، “هر کس از راه حیله و تقلب، مردم را به وجود شرکت‌ها، تجارت‌خانه‌ها، کارخانه‌ها، مؤسسات موهوم و یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد؛ یا به امور غیرواقعی امیدوار نماید؛ یا از حوادث و پیش آمدهای غیرواقعی بترساند؛ و یا اسم و یا عنوان مجعول (جعلی) اختیار کند؛ و به هر طریقی مال دیگری را ببرد، کلاهبردار محسوب می شود.” در واقع ماده 1 این قانون به عنصر قانونی کلاهبرداری اشاره کرده است.

برای مشاوره رایگان و آشنایی بیشتر با وکیل پایتخت اینجا کلیک کنید.

عنصر مادی جرم کلاهبرداری نیز تحقق جرم است. این موضوع به این معناست که جرم کلاهبرداری زمانی مشخص می‌شود که فرد علاوه بر نیت سوء و برنامه‌ریزی برای کلاه‌برداری، عملا نیت خود را از طریق انجام عملی خلاف قانون و یا ترک عملی طبق قانون، به اجرا بگذارد. پس عنصر مادی این جرم استفاده عملی از روش‌های کلاهبرداری و تحقق این امر است.

در نهایت عنصر روانی کلاهبرداری، سوء نیت مجرم است. در واقع باید برای دادگاه مشخص شود که فرد کلاهبردار، نه از روی اشتباه، بلکه کاملا آگاهانه و با هدف فریب دیگران و کسب منفعت از این راه، اقدام به کلاهبرداری نموده است.

3. متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری

خب کلاهبرداری در هر زمینه و با هر وسیله‌ای ممکنه اتفاق بیفته و باید بگیم که روش شکایت کلاهبرداری در تهران، بنابر نوع جرم تفاوت خاصی ندارد؛ اما آشنایی با روش‌های متداول کلاهبرداری، برای پیشگیری از وقوع آن موثر است. کلاهبرداری با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود و هر روز نیز ممکن است روش دیگری در این زمینه توسط مجرمین به کار گرفته شود. با این وجود روش‌های متداولی وجود دارد که درصد بسیاری از کلاهبرداران به آن طریق اقدام به عملیات مجرمانه خود می‌کنند. آشنایی با این روش‌ها کمک می‌کند تا با احتمال کمتری در دام آن قرار بگیرید.

3.1. فروش مال غیر

این روش روشی بسیار قدیمی است که متاسفانه هنوز هم پرونده‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است. طبق قانون منظور از فروش مال غیر، فروختن اموالی است که به شخص کلاهبردار تعلق ندارد؛ اما به کمک وسایل کلاهبرداری (به عنوان مثال جعل اسناد) آن را به دیگری می‌فروشد. اجاره مال غیر نیز در حکم کلاهبرداری است و عملا در نوع جرم این دو با یک‌دیگر تفاوتی ندارند؛ و طبق قانون تشدید مجازات کلاهبرداری با آن رفتار خواهد شد. در این مورد منظور از مال هرگونه اموال منقول و غیر منقول است. با این وجود از این روش در فروش املاک غیر بیش از سایر موارد استفاده می‌شود.

در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره وکلای خبره می‌تواند خطر کلاهبرداری را رفع کند. بنابراین اگر می‌خواهید برای خرید ملک اقدام کنید؛ بهتر است برای امور حقوقی و قرارداد خرید، با یک وکیل باتجربه مشورت کنید. مجموعه وکیل نوین در این زمینه می‌تواند در سراسر ایران به شما خدمات مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری ارائه دهد.

3.2. کلاهبرداری در ارث

شاید اکثر افراد معتقد باشند که در ارثشان کلاهبرداری شده و آنچه که حقشان بوده، بهشان نرسیده است. وقتی شخصی فوت می‌کند؛ دارایی‌های باقی مانده از آن، مطابق قانون، میان بازماندگان تقسیم می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها در این زمان و به دلیل وسعت اموال باقی‌مانده و یا زیاده‌خواهی‌های یکی از وراث، دچار مشکل می‌شوند.

متاسفانه یکی از روش‌های رایج کلاهبرداری، سعی در به دست آوردن ارث بیشتری از طریق اعمال مجرمانه کلاهبرداری است. در این زمینه انواع مختلف جعل سند، دست نوشته، امضا و خیانت در امانت وجود دارد؛ که در نهایت منجر به عمل کلاهبردارانه خواهد شد.

کلاهبرداری در ارث نیز مانند سایر جرم‌های کلاهبرداری قابل پیگیری بوده و مجرم مجازات خواهد شد. اما این موضوع منجر به محرومیت از ارث او نخواهد شد.

توصیه اکید وکلا در زمینه مسائل مرتبط با ارث، پیگیری سریع مسئله انحصار وراثت توسط وراث واقعی، پس از وقوع مرگ است. در واقع بسیاری از مشکلات در این زمینه ناشی از به تاخیر انداختن فرآیند انحصار وراثت است.

اگر در زمینه ارث دچار چنین مشکلاتی شده‌اید و قصد شکایت کلاهبرداری در تهران در این زمینه را دارید؛ می‌توانید با مجموعه وکیل نوین تماس بگیرید و همچنین در این مقاله با روش شکایت کلاهبرداری در تهران آشنا شوید.

3.3. فروش کالای تقلبی

به‌طور کلی این روش کلاهبرداری در مورد بسیاری از اجناس قابل انجام است. متاسفانه کالاهای کوچک و بزرگ بسیاری دارای نمونه‌های تقلبی هستند. بنابراین در این زمینه بسیار مهم است که عمل کلاهبردارانه کامل باشد. به عنوان مثال وقتی یک محصول تقلبی با آگاهی خریدار و فروشنده معامله می‌شود؛ این عمل کلاهبرداری نیست.

در مقابل وقتی محصولی تقلبی توسط فروشنده و کاملا آگاهانه به عنوان نمونه اصلی به مشتری فروخته شود، در حالی که مشتری از تقلبی بودن آن اطلاعی نداشته و به عنوان جنس اصل آن را خریداری نموده است؛ جرم کلاهبرداری رخ داده است.

متاسفانه در زمینه کالاهای کوچک و متوسط، مثل لوازم خانگی و موارد مشابه این مشکل بیشتر رخ می‌دهد. بنابراین با توجه به هزینه‌های پیگیری چنین مواردی از طریق طرح دعوی در محاکم قضایی، بهتر است در هنگام خرید این اجناس، به دنبال مراکز و فروشندگان معتبر بگردید.

همچنین اگر مسئول خرید کلایی گران‌قیمت و ارزشمند هستید؛ می‌توانید خرید خود را طی یک قرارداد مکتوب و با شرط اصالت کالا خریداری نمایید.

 

وکیل-کلاهبرداری-در-تهران

 

بهترین وکیل کلاهبرداری در سامانه وکیل نوین تونست به من کمک کنه که خیلی زود مبلغ هنگفتی را که ازم کلاهبرداری کرده بودند، پس بگیرم. شما هم اگر به وکیل کلاهبرداری در تهران نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران در سامانه وکیل نوین ارتباط برقرار کنید.

3.4. کلاهبرداری با چک

کلاهبرداری با چک به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ اما ساده‌ترین و در عین حال متداول‌ترین روش آن خرید و انجام معامله به وسیله چک بلامحل است. به زبان عامه چک بلامحل چکی است که قدرت نقد شوندگی ندارد؛ و فرد کلاهبردار با وجود آگاهی نسبت به این موضوع اقدام به معامله از طریق آن می‌کند.

فراتر از این، انجام مواردی مانند جعل چک، جعل امضا و استفاده از چک دیگری و چک سرقتی، از دیگر مصادیق کلاهبرداری با چک هستند.

3.5. کلاهبرداری با ثبت شرکت

ثبت شرکت کار پیچیده‌ای نیست. انجام این کار نیازمند مدارک محدودی بوده و هر فردی می‌تواند طی چند روز با تهیه و ارائه این مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها اقدام به ثبت یک شخصیت حقوقی نماید. متاسفانه بسیاری از افراد هر شرکت ثبت شده‌ای را معتبر می‌دانند؛ در حالی که ثبت شرکت نمی‌تواند دلیل کاملی برای ایجاد اعتبار باشد. در واقع ثبت شرکت تنها برای ایجاد یک شخصیت حقوقی، با هدف شراکت یا انجام فعالیت‌هایی است که بهتر است توسط این نوع شخصیت انجام شود. بنابراین لزوما معامله با یک شرکت ثبت شده به معنای وجود اطمینان کامل نیست.

تعداد زیادی شکایت کلاهبرداری در تهران و سایر شهرها دقیقا به همین علت رخ می‌دهد. شرکتی که با هدف کلاهبردرای شکل گرفته و با جلب اعتماد مردم از طرق مختلف و بر اساس ارائه وعده‌های گوناگون، اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کند. این کلاهبرداری اشکال بسیار متنوعی دارد؛ اما بخش اصلی آن بر پایه ایجاد اعتماد کاذب به شرکت ثبت شده شکل می‌گیرد.

بنابراین توجه کنید که هنگام عقد هرگونه قرارداد با یک شرکت باید به دنبال روش‌های ایجاد اعتماد بیشتری باشید و تنها به ثبت شدن شخصیت حقوقی طرف مقابل در اداره ثبت شرکت‌ها اکتفا نکنید.

همچنین توجه به این نکته مهم است که جرم کلاهبرداری در یک شرکت تنها متوجه شخصیت حقوقی آن شرکت نیست؛ و کارکنان آن نیز در صورت اطلاع از وقوع کلاهبرداری و همراهی با آن، به عنوان مجرم شناخته خواهند شد.

4. روش شکایت کلاهبرداری در تهران

خب حالا می‌پرسین که اومدیم و ازمون کلاهبرداری شد و با اون ناراحتی که داریم چون مال و اموالمون رو از دست دادیم، حالا برای شکایت از کجا باید شروع کنیم و کجا بریم؟

برای شکایت کلاهبرداری در تهران مسیر مشخصی را باید طی کنید که در ادامه به توضیح این مسیر پرداخته‌ایم؛ اما توصیه اکید ما این است که برای اطمینان بیشتر و خیال آسوده‌تر، در کنار آشنایی با روش شکایت کلاهبرداری در تهران، انجام این کار به یک وکیل باتجربه بسپارید. در صورت نیاز به انتخاب یک وکیل مناسب، می‌توانید با مجموعه وکیل نوین تماس بگیرید.

اولین قدم برای شکایت کلاهبرداری تنظیم شکواییه و تقدیم آن به محاکم قضایی است. تنظیم شکواییه بر عهده شاکی خصوصی است؛ مگر اینکه جرم کلاهبرداری جنبه عمومی داشته باشد؛ که در این صورت دادستان به عنوان مدعی‌العموم اقدام به این کار می‌کند.

در تنظیم شکواییه علاوه بر درج مشخصات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر، اطلاعات تماس و… باید چند نکته را به دقت و با جزئیات کامل مطرح کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • موضوع شکایت و تاریخ و محل وقوع جرم
  • نوع و میزان زیان وارد شده به مالباخته و خواسته او
  • معرفی شواهد و نشانه‌های وقوع جرم، شامل اسناد، مدارک، افراد شاهد و…
  • نشانی و اطلاعات تماس فرد مضنون به کلاهبرداری

برای راحت‌تر شدن کار معمولا در محاکم قضایی اوراق راهنما و چارچوب تنظیم این شکواییه وجود دارد.

به هر حال پس از تنظیم شکواییه و ابطال تمبر برای تامین هزینه شکایت، می‌توانید آن را به ترتیب اولویت به دادسرای محل وقوع جرم، دادسرای محل کشف جرم یا دستگری متهم و دادسرای محل اقامت متهم تحویل دهید.

در ادامه تحویل شکواییه به معاونت ارجاع، اختاریه و تعیین جلسه در شعب دادیاری یا بازپرسی، رسیدگی به پرونده در شعب دادیاری یا بازپرسی، تعین وقت رسیدگی و ارجاع پرونده به دادگاه بدوی، تعیین وقت رسیدگی و ارجاع پرونده به دادگاه تجدیدنظر (در صورت تقاضای تجدیدنظر) و در نهایت اجرای حکم در دادسرای محل وقوع جرم، سایر مراحلی است که در ارائه شکایت کلاهبرداری در تهران باید پیگیری شود؛ تا حکم متهم صادر و اجرا گردد.

 

وکیل-کلاهبرداری-در-تهران

آشنایی با روش شکایت کلاهبرداری در تهران به شما کمک می‌کند تا کار خود را در محاکم قضایی ساده‌تر و سریع‌تر پیگیری کنید؛ هرچند باز هم توصیه اکید ما، به‌خصوص در پرونده‌های پیچیده، استفاده از خدمات مجموعه وکیل نوین است.

 

5. انتخاب وکیل مناسب برای شکایت از کلاهبرداری در تهران

کلاهبرداری می‌تواند در بسترهای گوناگونی رخ دهد. کلاهبرداری در امور ملکی، کلاهبرداری در امور بانکی و… مثال‌هایی از این موارد هستند. بنابر همین ویژگی، بهترین وکیل برای شکایت کلاهبرداری در تهران، وکیل متخصص در موضوع وقوع کلاهبرداری است. به عنوان مثال اگر در امور ملکی و خرید و فروش ساختمان درگیر یک جریان کلاهبردارانه شده‌اید؛ یک وکیل امور ملکی بهترین گزینه برای پیگیری پرونده شما خواهد بود.

فارغ از این ویژگی تخصصی، تجربه بالا، تخصص مناسب، سابقه داشتن پرونده‌های کلاهبرداری مشابه، صداقت در کلام و رفتار و حوصله، دقت و وقت کافی برای پیگیری پرونده، از جمله ویژگی‌هایی است که به وکیل انتخابی شما کمک می‌کند تا در مسیر پیگیری حقوق از دست رفته شما موفق‌تر باشد.

در این مقاله با روش شکایت کلاهبرداری در تهران و به‌‎طور کلی ویژگی‌ها و مشخصات و انواع این جرم آشنا شدید. ما در مجموعه وکیل نوین برای انواع جرم‌ها و در همه شهرهای ایران از جمله تهران، وکلایی خبره را به شما معرفی می‌کنیم. وکلایی که با سپردن پرونده خود به آنها، خیالتان از بابت کسب بهترین نتیجه ممکن، آسوده خواهد شد.

وکیل نوین؛ سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد .در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما مجددا با وکیل دیگری به رایگان مشاوره می‌نمایید، این امر باعث می‌شود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص کلاهبرداری در تهران

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود