وکیل طلاق در گرگان

وکیل طلاق در گرگان

سلام دوست عزیز من حمیدرضا عظیمی هستم کارشناس دعاوی خانواده در سامانه وکیل نوین در این مقاله قصد دارم به انتخاب آخری که معمولا زوج ها بهش می رسن یعنی طلاق بپردازم و شما رو با وکیل طلاق در گرگان و سریع ترین راه حل آن آشنا کنم پس تا انتهای این مقاله همراهم باش تا به چیزی که می خوای برسی. 

طلاق توافقی یعنی چی؟

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زوج و زوجه (زن و شوهر) بنا به هر دلیل به این نتیجه می‌رسند که امکان ادامه زندگی مشترک برایشان مقدور نیست و تصمیم به جدایی و شروع مراحل طلاق توافقی می‌گیرند و به همین منظور در ارتباط با کلیه مسائل مربوط به زندگی مشترک، تعهدات، دیون و تکالیف آن با یکدیگر به تفاهم و توافق می‌رسند. در واقع شرایط طلاق توافقی همانطور که از نام آن پیداست بطور کامل بستگی به توافقات زوجین دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

بیشتر بدانیم : شرایط گرفتن طلاق توافقی در گرگان

  • حضانت فرزند یا فرزندان مشترک
  • نفقه زوجه و فرزندان، جهیزیه
  • اجرت المثل دوران زوجیت (در صورت وجود)
  • همچنین شاید از همه چالش بر انگیز تر، در مورد مهریه

مواردی که زوجین در مورد آن تفاهم دارند برای دادگاه نیز محترم و قابل قبول است و در رای دادگاه (گواهی عدم امکان سازش) ذکر می‌گردد.

دعاوی خانوادگی که وکیل در گرگان رسیدگی می کنند:

وکیل نفقه در گرگان

با توجه به شان اجتماعی و نیازهای زن، مرد موظف است پس از ازدواج رسمی، دائمی و قانونی، شرایطی را برای زندگی همسر خود را فراهم کند که به آن نفقه می‌گویند. این نیازها شامل نیاز به خانه، اثاث زندگی، خوراک، پوشاک، هزینه‌های درمانی و بهداشتی است. همچنین چنانچه زن در منزل پدر خود و پیش از ازدواج خدمتکار داشته باشد یا هم اکنون به دلیل نقصان یا بیماری به خدمتکار احتیاج داشته باشد، مرد باید شرایط لازم را برای او فراهم کند.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در گرگان

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

وکیل تمکین در گرگان

یکی دیگر از رایج‌ترین شکایت‌هایی که در دادگاه‎‌های خانواده و معمولا توسط مرد مطرح می‌شود، دعاوی تمکین است. چنان چه به هر دلیلی زن زندگی مشترک خود با مرد را ترک کرده و وظایف زناشویی خود را در برابر او به انجام نرساند، مرد می‌تواند شکایت خود را با عنوان دعاوی تمکین به دادگاه خانواده ببرد. البته چنانچه مرد به هر دلیلی وظایف زناشویی خود را انجام ندهد، زن می‌تواند مطابق با مواد ۱۱۰۲ و ۱۱۰۳ قانون مدنی اقامه دعاوی کند.

وکیل استرداد جهیزیه در گرگان

استرداد جهیزیه یکی دگر از دعاوی رایج در دادگاه‌های خانواده است که به علت مفصل بودن بحث نمی‌توان آن را در این قسمت به طور کامل بررسی کرد.

وکیل حضانت فرزند در گرگان

حضانت فرزند از دیگر موارد و شکایات رایج در دادگاه‌های خانواده است که مطابق با قوانین اختصاصی با آن برخورد می‌شود.

جدیدترین شرایط طلاق توافقی در گرگان:

شرایط طلاق توافقی در گرگان و استان‌های دیگر ایران تغییر کرده و متقاضیان گرامی باید ابتدا به سامانه نوبت دهی طلاق مراجعه نموده و با ثبت اطلاعات خود در این سامانه، اقدام به دریافت نوبت از مراکز غربالگری نمایند و در زمان تعیین شده به مرکز غربالگری یا مراکز مشاوره خانواده مراجعه کنند.

برای گرفتن ارتباط مستقیم با وکیل طلاق در گرگان اینجا کلیک کنید.

پس از انجام مشاوره‌های لازم، باید گواهی عدم انصراف از طلاق را از مرکز مربوطه دریافت کنند که این گواهی در هنگام ثبت دادخواست طلاق توافقی، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل داده می‌شود و دفتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست را ثبت و به دادگاه خانواده صالح ارجاع می‌نمایند.

مراحل گرفتن طلاق توافقی در گرگان چیست؟

۱–مراجعه به مراکز مشاوره خانواده بهزیستی :

بنابر اعلام دادگستری کل از آذر ماه ۹۷، ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، صرفا با ارائه گواهی عدم انصراف از طلاق که توسط مراکز مشاوره خانواده بهزیستی صادر گردیده، امکان پذیر می باشد. زوجین، برای اخذ نوبت مشاوره ابتدا باید در سامانه تصمیم طلاق ثبت نام کرده و سپس روز،ساعت و مرکز مشاوره را در این سامانه انتخاب کنند .

لازم به ذکر است که عدم حضور زوجین در مشاوره طلاق تبعاتی نیز دارد که در مقاله ای جداگانه به آن پرداخته شده است .

۲– ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی :

پس از انجام مراحل مشاوره و صدور گواهی عدم انصراف از طلاق توسط یکی از این مراکز، زوجین یا وکیل آن ها باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، اقدام به ثبت دادخواست طلاق توافقی نمایند. پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی، دادخواست از طریق دفتر خدمات قضایی برای دادگاه مربوطه ارسال گردیده که توسط واحد ارجاع آن مجتمع قضایی به یکی از شعب ارسال می گردد.

۳–  حضور در جلسه رسیدگی و صدور رای طلاق توافقی :

با وصول پرونده به شعبه، شعبه مربوطه اقدام به تعیین وقت جلسه رسیدگی طلاق توافقی کرده و این وقت رسیدگی به طرفین ابلاغ می گردد. در جلسه رسیدگی طلاق توافقی، قاضی با بررسی نظر کارشناس مشاوره و با در نظر گرفتن توافقات طرفین، اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش یا همان رای طلاق توافقی می کند.

۴حضور در دفترخانه طلاق و اجرای صیغه طلاق :

پس از صدور رای طلاق توافقی که گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود، از آنجا که این طلاق با توافق بوده و معمولا نیز زوجین با توافق، حق تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی خود را اسقاط می کنند، زوجین باید این گواهی را تا سه ماه از تاریخ صدور، به دفاتر ثبت طلاق برده و اجرای صیغه طلاق و ثبت آن را تقاضا کنند.

در این نوع از طلاق ، طرفین بایستی حتما در دفترخانه حاضر باشند تا طلاق ثبت شود . یعنی عدم حضور یکی از طرفین در دفترخانه برای ثبت طلاق توافقی ، مانع از انجام طلاق توافقی خواهد شد.

برای گرفتن ارتباط مستقیم با وکیل طلاق در گرگان اینجا کلیک کنید.

روش گرفتن طلاق غیابی:

گاهی مرد مجهول المکان می باشد زن میتونه طلاق غیابی بگیره و از مرد جدا بشه. البته برای تایید مجهول المکان بودن شوهر زن باید در دادخواست دادگاه ادرس شوهر رو مشخص بکنه. در صورتی که مرد پیدا نشه از طریق روزنامه کثیر الانتشار آگهی به چاپ خواهد رسید تا افرادی اگر اطلاعی از فرد داشته باشند بیان دادگاه و شهادت بدهند.

پس از مراحل بالا به خوانده ابلاغ قانونی ارائه می شود تا در دادگاه طلاق حضور پیدا کند. اگر بعد از  این مرحله اخطار اتفاقی رخ ندهد قاضی می تواند رای طلاق را صادر کند.

همه چیز درباره طلاق غیابی ویدئو زیر رو ببینید؟!!

نکات مهم گرفتن طلاق توافقی در گرگان:

با توجه به تجربیات چندین ساله ای که در دادگاه های خانواده داشتم، به مهم ترین آن ها اشاره می کنم

۱– در صورتی که زن باکره باشد برای اثبات تنها گواهی پزشکی قانونی قبول است و در صورتی که نباشد باید آزمایش عدم بارداری را ارائه دهد.

۲– در صورتی که مرد پشیمان گردد و برای ثبت طلاق به دفترخانه نیاید امکان ثبت طلاقی نیست، تنها در صورتی طلاق ثبت می شود که زن از مرد وکالت در طلاق داشته باشد.

۳– در صورتی که زن یائسه و یا باکره نباشد در طلاق توافقی خلعی در مدت عده یعنی از فاصله ی ثبت تا طلاق می تواند رجوع کند. برای این مورد هم باید در رای دادگاه این موضوع که زن حق رجوع دارد را از خود ساقط کرده باشد، یا می تواند مهریه را ابرا کند.

۴– در طلاق توافقی، سازش و توافقی که میان زوجین انجام می گیرد، ممکن است در دفتر اسناد رسمی و به موجب یک سند رسمی صورت گرفته، ممکن است با تنظیم یک سند عادی میان خود زوجین و تایید بعدی آن در جلسه رسیدگی محقق شده یا اینکه ممکن است زوجین در جلسه دادگاه رسیدگی به طلاق توافقی، توافق نموده و توافقات آن ها در صورت جلسه دادگاه قید گردد.

۵– برخلاف آنچه که عموم مردم تصور می کنند در طلاق توافقی حتما لازم نیست زن مهریه خود را ببخشد و از حق و حقوق قانونی خود چشم پوشی کند، بلکه هر توافقی که بین زوجین صورت گرفته باشد معتبر است.

مدارک لازم جهت طلاق توافقی چیست؟

وکیل طلاق توافقی در گرگان تنها مدارکی که از شما میخواد:

۱) کارت ملی و شناسنامه طرفین.

۲) سند ازدواج

۳) گواهی عدم سازش                        

۴) گواهی عدم بارداری (در صورت باکره نبودن خانم)

ویژگی های وکیل طلاق در گرگان چیست؟

بهتره بدونید در مسئله طلاق یکی از ویژگی های مهم وکیل دانش و  تخصص کافی وکیل در اون زمینه هست.علاوه بر این مسئله وکیلی در این امر موفق که دارای فن بیان بالا باشه.یک وکیل موفق علاوه بر وکالت باید روانشناس خوبی هم باشه.تا بتونه موکلین خودش رو در بسیاری از موارد به توافق راضی کنه.

درخواست طلاق از طرف مرد:

این سوال یکی از سوال های پر تکرار از طرف موکلین هست. طلاق وقتی از طرف مرد مطرح میشه یک سری شرایط داره؟یکی از مهم ترین اون ها این که وقتی مرد به صورت یک طرفه تصمیم به طلاق میگیره موظف است که تمام حقوق مالی همسرش رو پرداخت کنه.و همچنین باید اجرت المثل دوران زناشویی علاوه بر اون هم باید تمام اموالی که زمان زندگی زناشویی به دست آورده رو هم نصف اش رو به همسرش بده. 

درخواست طلاق از طرف زن:

حق طلاق حقی است مخصوص اقایون اما از اونجایی که دادخواست طلاق از طرف خانم هم در قانون پیش بینی شده پس نتیجه می گیریم قانون یک سری شرایط برای خانم ها هم پیش بینی کرده است. که این شروط ۱۲گانه در سند ازدواج قید شده, که در صورت دارا بودن یکی از اون شرایط قانون حق طلاق رو به خانم می ده.

تفاوت وکالت در طلاق با حق طلاق چیست؟

 اکثر دوستان فکر می کنن با مرتجعه به دفترخانه و گرفتن وکالت در طلاق حق طلاق را از همسر خود گرفتند.باید بگم حق طلاق حقی است مختص مرد و قابل واگذاری هم نیست فقط با مراجعه به دفترخانه مرد می تواند وکالت بدهد به خانم برای حق طلاق و این وکالت گاها مدت دار بوده و وقتی دخانم مراجعه می کنه برای طلاق می بینه متوجه می شه ضمن بخشیدن مهریه الان نمی تونه برای طلاق اقدام کنه.اگه دوست داری انواع طلاق بشناسی یه کلیک ساده روی کلمه (انواع طلاق) بکنی.

مقالات مرتبط با وکیل طلاق در گرگان:

چگونه از وکیل طلاق در گرگان مشاوره بگیریم؟

سامانه وکیل نوین سامانه آموزش مسائل حقوقی و معرفی وکیل متخصص به هموطنان عزیز در سراسر کشور می باشد. بدین نحوه که متقاضیان ابتدا با تکمیل فرم درخواست وکیل طلاق در گرگان، اطلاعات وکیل به محض تکمیل فرم برای ایشان ارسال می گردد. در صورتی که با وکیل ارتباط گرفته و از مشاوره تلفنی رضایت داشتید و یا نیاز به بررسی دقیق تر مدارک شما می باشد، از وکیل مربوط نوبت گرفته و به دفتر ایشان مراجعه  نمایید. برای این منظور شما می توانید بر روی مشاوره تخصصی کلیک کنید.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در گرگان

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود