مقاله پیش رو شما نمونه رای دیوان عدالت اداری و تحلیل آن که توسط  وکلای اخذ گردیده است . شما می توانید جهت اجرای پرونده های دیوان عدالت اداری خود با متخصصین دیوان عدالت اداری به ما تماس بگیرید .

Image 79 نمونه رای دیوان عدالت اداری با تحلیل آن

نمونه رای دیوان عدالت اداری با تحلیل آن 

رأی صادره از شعبه 31 دیوان عدالت اداری

-شاکی:آقای ر.ر با وکالت وکلای

-طرف شکایت:نیروی انتظامی

-موضوع شکایت:نقض رأی کمیسیون موضوع ماده 122 قانون استخدام ناجا

-شرح موضوع:موکل از کار کنان نیروی انتظامی بوده که با شنود غیر مجاز تلفن همراه وی به اتهام رابطه نامشروع به کمیسیون ماده 122 معرفی که حکم به اخراج وی صادر می شود وپس از تجدید نظر خواهی به معافیت از خدمت تقلیل می یابد.

-رأی دیوان:

هرچند که طریق تحصیل دلیل غیر قانونی بوده وبدون اخذ مجوز قضایی مکالمات شاکی شنود شده است،لکن با توجه به اینکه طریق نا مشروع تحصیل دلیل در حقوق موضوعه ایران سبب نمی شود تا رسیدگی به اتهام وارده منتفی گردد وهمچنین عدم طرح موضوع در مرجع قضایی وحتی در آن مرجع وتحصیل برائت به معنای تبری از تخلفات اداری وانتظامی نیست،لکن نظر به اینکه تخلف شاکی در حد ارتباط تلفنی ثابت گردیده واما اعمال مقررات تنبیهی اخراج ومعافیت از خدمت برای این موضوع سنگین بوده،رأی معترض عنه نقض می گردد.

-تحلیل رأی:

به نظر می رسد که اگر این موضوع در مرجع قضایی طرح وبعد اگر ثابت می شد مقررات تنبیهی اعمال می گردید،عادلانه تر،منصفانه تر ومعقول تر بود.بااین حال از لحاظ اعمال مقررات، دیوان رأی را صحیح صادر کرده است.

برای مشاوره با وکلای متخصص دیوان عدالت اداری با شماره 09026220322 تماس حاصل نمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

یک دیدگاه

    • ر ع

    • 4 سال قبل

    Ok

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود