مقدمه

مشارکت در ساخت از مسائل مربوط به مالکیت است.در مشارکت در ساخت سود و زیان وجود دارد و متاسفانه گاها کلاهبرداری هم صورت می گیرد. سرمایه و زمان قابل توجهی در این مشارکت صرف می شود.قراردادهای مشارکت در ساخت و خطرات موجود در آن حایز اهمیت است.تقسیم واحد و عرف موجود در این شغل هم از موارد ویژه است.در این مقاله سعی می شود تا به نکات مهم و کاربردی در زمینه قراردادها مشارکت در ساخت پرداخته شود.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل مشارکت در ساخت

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

صنعت و یا به عبارت دیگر تجارت املاک از مشاغل و پردرامد و دارای سود کلان است.در فعالیت های مشارکت در ساخت معمولا زمین و یا خانه های قدیمی و به اصطلاح کلنگی را فردی دارد و فرد دیگر که سازنده باشد با او در ساخت ملک جدید شریک می شود.معمولا املاک قدیمی گران قیمت هستند و امروزه هم با توجه به وضعیت اقتصادی مصالح ساختمانی هر روزه دچار نوسان قیمت ها می شوند و همین مساله موجب می شود تا میزان ضرر و زیان ویا سود آن نامعلوم باشد.یکی از علت هایی که مشارکت در ساخت را مخاطره آمیز معرفی می کنند همین است.

حال تصور کنید در این میان افرادی هم با فکر خلاق خود دست به کلاهبرداری بزنند.خریدارن ملک و یا افرادی که همکاری می کنند بایست تحقیقات به عمل آورند و یا مدارک محکمی را از طرف مقابل خود بخواهند.

یکی از موارد شایع کلاهبرداری در زمینه املاک خرید و فروش املاک پیش ساخته و یا پیش فروش است.

در این نوع معاملات قیمت به علت پیش فروش بودن پایین تر است و فرد ترغیب به خرید و سرمایه گذاری می شود.پس از انجام معامله در هنگام تسلیم و تحویل ملک متوجه مشکلات به وجود امده می شود.خرید و فروش وکالتی و یا با مبایعه نامه اصلا توصیه نمی شود.

حالت دیگر وجود مراکز و یا شرکت و دفاتر به ظاهر قانونی است که تفاوتی ندارد شیک و مجلل باشد و در بالای شهر باشد و یا انکه معمولی و عادی باشد.ممکن است این افراد مدارک موجود را نیز جعل کرده باشند ولذا بسیار اهمیت دارد که اگر معامله ای منعقد شد حتما کد رهگیری مستند در دست داشته باشید و اگر افراد از دادن کد رهگیری خودداری کردند بدانی که ایرادی در کارشان وجود دارد.

نکات مهم در قراردادهای مشارکت در ساخت:

1-وجود سند مالکیت به نام فرد و مجوز های لازم برای ساخت و مدارک شناسایی و مشاع نبودن و یا در ید دیگری نبودن ملک اولین قدم است.

2-منعقد کردن و مکتوب کردن قرارداد و معتبر کردن قرارداد و دریافت کد رهگیری

3-داشتن برنامه زمان بندی در قرارداد مشارکت در ساخت

4-تعیین داور و ذکر کردن جزییات. نتیجه این اشتباه آن است که حداقل سه چهار ماه (در حالت خوش بینانه) باید وقت صرف تعیین داور کنید و تازه بعد از آن باید اقدام به دعوت داور برای رسیدگی به حل اختلاف نمایید. اگر مالک و سازنده در تعیین داور به نقطه مشترکی نرسند ؛ مجددا باید سه چهار ماه دیگر هم وقت صرف کنند تا از طریق دادگاه یک داور مرضی الطرفین انتخاب شود.

5-احتمال دارد که اگر در قرارداد اجازه پیش فروش را بدهید سازنده پس از دریافت وجه از ادامه ساخت و ساز باز زند پس ا گر همچین موردی در قرداد بود با ذکر ضرورت ادامه در ساخت و ساز آن را قبول کنید.

6-برای تعهداتی ک طرفین می بایست انجام دهند مثلا تسلیم و تخلیه ملک و یا تحویل ملک در موعد مقرر و یا پرداخت وجه معلوم می بایست ضمانت اجرایی وجود داشته باشد.

7-در کل  شروط دیگر هم باید با جزییات در قرارداد ذکر شود:

 *1-شرط تسلیم زمین توسط مالک به مجری

*2-شرط پرداخت هزینه های ساختمانی اجرای طرح

*3-شرط پرداخت هزینه های اداری اجرای طرح

*4-شرط پرداخت اجاره بها از جانب مجری به مالک

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل مشارکت در ساخت

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود