وکیل توهین درتبریز 

وکیل توهین درتبریز 

 

در سامانه وکیل نوین بهترین وکلا برای جرم توهین درتبریز حضور دارند که می‌توانید با ارتباط با آن‌ها مشکل خود را سریعا برطرف کنید. شما می توانید با مشاوره با وکیل توهین درتبریز مشاوره حضوری داشته باشید.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل توهین در تبریز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

[/vc_row]

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد وکیل توهین درتبریز داشتین اینجا کلیک کنید.

وکیل توهین درتبریز :

جرم توهین یکی از آن جرایمی است مه بخش اعظمی از پرونده های دستگاه قضایی را به خو اختصاص داده است. امروزه افراد با حقوق خود بیشتر آشنا هستند و با اعتماد به دستگاه قضایی و عدم برخورد شخصی با مجرمان ، تلاش می کنند تا حقوق تضییع شده خود را با صورت قانونی باز پس بگیرند .

وکیل توهین در تبریز نیز در این رهگذر با بهره گیری از به روزترین اطلاعات در خصوص جرم توهین ، بررسی قوانین مختلف و آراء وحدت رویه موجود به افراد در جهت رسیدن به حقوق خود یاری می رساند . وکیل جرم توهین ، به صورت تخصصی در زمینه حقوق کیفری فعالیت نموده و تلاش می کند با تنظیم شکواییه های دقیق و محکمه پسند، قربانیان جرایم به ویژه جرم مورد اشاره (توهین )را به سمت احقاق حقوق خود هدایت نماید.

جرم توهین و افترا

توهین در واقع به کار بردن و نسبت دادن الفظ و صفات ناپسند به دیگریاست . از نظر مقررات کیفری اهانت و توهین و… عبارت است از بکار بردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد و یا ارتکاب اعمال و انجام حرکاتی که با لحاظ عرفیات جامعه و با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی و موقعیت اشخاص موجب خفت و تحقیر آنان شود.

این عمل طبق قوانین کشور ما و به ویژه قانون مجازات اسلامی جرم بوده و از جرایم علیه حیثیت اشخاص محسوب شده و از سوی قانون گذار برای آن مجازات در نظر گرفته شده است . از منظر قانونی بین توهین و افترا تفاوت وجود دارد و به همینن دلیل مجازات آن با یکدیگر متفاوت می باشد . در این مقاله می خواهیم ضمن تشریح و تبین این جرایم به مجازات قانونی آن بپردازیم.

انواع جرم توهین

توهین به دو دسته توهین حدی و توهین تعزیری تقسیم بندی می شود که در زیر به بررسی مختصر هر کدام خواهیم پرداخت :

توهین حدی: به توهینی گفته می شود که نوع و میزان و کیفیت توسط شارع مقدس در قرآن کریم مشخص شده و مجازات آن در قانون توهین حدی خود شامل تعیین گردیده است:

توهین به مقدسات:منظور از مقدسات ذات الهی و هر آنچه که از لحاظ دینی قابل احترام است.

توهینی که از روی آگاهی اراده بوده باشد قابل مجازات می باشد لذا اگر افراد از روی اکراه ، اجبار ، مستی توهین کنند این امر جرم محسوب نمی شود.

 

توهین تعزیری : جرم توهین تعزیری به دودسته تقسیم می شود :

توهین مشدده :توهینی که به شخص یا مقام خاصی صورت بگیرد. مانند توهین به مقامات ، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام رهبری ، توهین به سایر مقامات دولتی ، توهین به مقامات سیاسی

توهین ساده : توهینی است که جزء توهین سب النبی و توهین تعزیری مشدده نباشد.

آیا توهین جرم قابل گذشت است؟

اگر جرم توهین نسبت به اشخاص عادی و کارکنان و مقامات دولتی و کارکنان شهرداری ها و مقامات خارجی انجام گردد یک جرم قابل گذشت خواهد بود و با گشت شاکی تقیب ، تحقیق  و اجرای مجازات آن موقوف خواهد شد اما اگر توهین به مقدسات و آئمه و پیامبران و امام خمینی و رهبری صورت گیرد و یا اگر از طریق مطبوعات باشد، قابل گذشت نخواهد بود

اداله اثبات جرم توهین و فحاشی :

برای اثبات جرم توهین می توان از داله زیر بهره گرفت :

1.به اقرار متهم که باید نزد قاضی انجام شود .

2. شهادت دو نفر که اهانت و فحاشی شخص را شنیده یا دیده باشند و در محضر قاضی شهادت دهند.

3.وجود امارات و قرائنی مانند پیامک ، اسکرین شات از پیام ها در صورتی که پیام ها در شبکه های اجتماعی باقی باشد.

4.استناد به اظهارات افرادی که مطلع هستند یا اظهارات ضابطین یا تحقیق محلی و همچنین توضیحات و ارائه ادله از سوی وکیل توهین در تبریز به طور که موجب علم قاضی گردد.

مجازات توهین یا فحاشی چیست ؟

هرکس به بانوان و اطفال در معابر عمومی توهین یا فحاشی کندطبق قانون مجازات اسلامی از دو تا شش ماه حبس و شلاق تا هفتاد وچهار ضربه محکوم خواهد شد .

 

فحاشی

فحاشی از مصادیق توهین است ، به معنی الفاظ رکیک و زشت به شخص یا اشخاص نسبت دادن می باشد.

مجازات فحاشی

براساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مجازات فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک و زشت اگر مستوجب حد قذف نباشد تا ۷۴ ضربه شلاق و پنجاه هزار  تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شود.

فحاشی ناموسی

فحاشی اگر به صورتی باشد که شخص به کسی یا کسانی به طور مشخص که برای قاضی قابل احراز باشد، توهین کند اگر منظور متهم به طوری که به لفظ توجه داشته باشد نه به معنی کلمه ها تنها به مجازات فحاشی که در ماده ۶۰۸ آمده است ، محکوم می شود.

وکیل توهین در تبریز فحاشی به صورت پیامکی

براساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی اگر ایجاد مزاحمت از طریق لوازم مخابراتی باشد از یک ماه تا شش ماه مرتکب محکوم می شود. چنانچه مزاحمت توسط پیامک تلفنی انجام شود به مجازات مزاحمت تلفنی محکوم می شود .

 

قذف

در شرع آمده است که اگر کسی زنا یا لواط را به کسی نسبت دهد و نتواند ثابت کند به ۸۰ ضربه شلاق محکوم می شود که از حدود شرعی به حساب می آید. طبق قانون سال ۱۳۹۲ نوشتن قذف و آن را به صورت الکترونیکی در آوردن ، انتشار آن در ایمیل ، شبکه های اجتماعی و اینترنت جرم تلقی می شود.

افترا

شخص به کسی امری را به وسیله نوشتن یا درج کردن در روزنامه ها ، مجلات ودر مجامع سخنرانی کردن نسبت دهد که نتواند ثابت کند افترا گفته می شود. افترا جزء فحاشی هایی است که اگر قذف تلقی نشود یک ماه تا یک سال حبس دارد یا محکوم به یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق می شود.

تهمت

گناه یا عمل مجرمانه ای را بدون اینکه بتوان ثابت کرد به کسی نسبت داد تهمت گفته می شود. تهمت با افترا هم معنی و کاربرد یکسان دارد.

توهین به مقامات رسمی و حقوقی

به وکلای دادگستری ، روسای قوای سه گانه معاونان رئیس جمهور و وزرا ، شهرداری ، اعضای شورای نگهبان ،قضات ، نمایندگان مجلس ، اعضای دیوان محاسبات یا کارمندان دولت در هنگام انجام وظیفه اگر توهین شود به حبس از سه تا شش ماه یا جزای نقدی پنجاه هزار ریال تا یک میلیون ریال محکوم خواهد شد.

توهین و فحاشی به بانوان و اطفال

اگر به بانوان و اطفال در معابر عمومی توهین یا فحاشی شود طبق قانون مجازات اسلامی از دو تا شش ماه حبس و شلاق تا هفتاد و چهار ضربه محکوم خواهد شد.

هجو ( بدگویی ، سرزنش )

شخص از طریق نوشته یا سرودن اشعار یا خواندن روضه کسی را به وسیله زبان مورد حمله قرار دهد به سرزنش ، بدگویی یا همان هجو اقدام نموده است. هجو یک نوع توهین است هر شخصی با نظم یا نثر ،به صورت شفاهی یا کتبی کسی را سرزنش ( هجو ) کند از یک تا شش ماه محکوم می شود. ( ماده ۷۰۰ قانون مجازات )

ویژگی های بهترین وکیل توهین به افراد در شبکه های اجتماعی در تبریز:

جرایم رایانه ای از جمله مسائل متداولی هستند که در اختیار داشتن وکیل توهین درتبریز که چالش های قانون مربوط به پرونده ها را درک کند بسیار مهم است. یک وکیل متعهد جرایم رایانه ای می تواند به شما مشاوره حقوقی ارائه دهد و پرونده شما را در دادگاه نمایندگی کند. آن ها باید در مورد آخرین پیشرفت های فناوری اطلاعات اطلاع داشته باشند و همچنین در رسیدگی به موارد مشابه تخصص داشته باشند.

 فعالیت بهترین وکیل توهین درتبریز به افراد در شبکه های اجتماعی تبریز:

از پرونده هایی که این روزها در دادگاه ها سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، پرونده مربوط به توهین به افراد در شبکه های اجتماعی است که برای ببرسی آن باید به وکیل توهین درتبریز در این زمینه احتیاج دارید.

پرونده های مربوط به جرایم یارانه ای از جمله پرونده های خاصی هستند که چالش های خود را دارند و وکلای فعال در این زمینه می توانند احتمال بر شما را در پرونده افزایش دهند.

وکلای جرایم یارانه ای با بهره مندی از دانش خود می تواند به شما کمک کند تا در پرونده توهین به افراد در شبکه های اجتماعی بتوانید پیروز شوید.

اگر در شهر تبریز با پرونده های مرتبط با جرایم را یارنه ای مواج شده  می توانید به وب سایت وکیل نوین دات کام مراجعه کنید و پس از بررسی وکلای فعال در این زمینه اقدام به انتخاب وکیل توهین در تبریز مورد نیاز خود کنید.

 

چنانچه نیاز به وکیل مورد نظر در مورد وکیل توهین درتبریز داشتین اینجا کلیک کنید.

انواع توهین :

  1. توهین ساده

2.توهین مشدد

وکیل توهین درتبریز

جرم توهین :

توهین به اشخاص عادی و همچنین توهین به مقامات دولتی و کارکنان دولیت در حین انجام وظیفه یکی از جرایم علیه اشخاص جرم توهین است.

مجازات توهین ساده :

قانون گذار ایران توهین ساده تا 74 ضربه شلاق تعزیری و یا پنجاه تا صد هزارتوامن جزای نقدی در نظر گرفته است

ماده 608 قانون مجازات اسلامی در همین زمینه می گوید:

ماده 608 قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات:

توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد. به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار ریال تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

رویکرد جدید قانون کاهش مجازات حبس های تعزیری در سال 1399:

قانون کاهش مجازات های حبس تعزیری که در اردیبهشت ماه 1399 تصویب شد. مجازات جرم توهین و افترا را از بیست میلیون ریال تا هشتاد میلیون ریال جزای نقدی در نظر گرفت و مجازات شلاق به طور کلی حذف شد.

 

وکیل نوین؛ سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد .در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد، این امر باعث می‌شود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل توهین در تبریز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود