وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد

وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد

بهترین وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد در سامانه وکیل نوین توانست به من کمک کنه که خیلی زود مبلغ هنگفتی را که ازم کلاهبرداری کرده بودند، پس بگیرم. شما هم اگر به وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد نیاز داشتید، می‌توانید با وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد در سامانه وکیل نوین ارتباط برقرار کنید.

وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد :

کلاهبرداری یعنی بردن مال دیگری با توسل به وسایل متقلبانه و تفاوت آن با سرقت این است که شخص سارق مال را می برد ولی در اینجا خود شخص مالک با رضایت ظاهری مال را تسلیم میکند.کلاهبرداری بر پایه فریب است که کسی یا کسانی برای کسب نفع خود انجام می دهند.

کلاهبرداری چگونه رخ می دهد؟

فرد کلاهبردار با توسل به وسایل متقلبانه باهدف فریب و اغفال،مال شخص مورد اغفال شده رادر تصرف خود می گیرد.دو نکته حائزاهمیت است،مال باید توسط شخص مورد اغفال شده تسلیم گردد، نکته دیگر این است که فرد مال باخته نباید اطلاعی ازحقه و فریب کلاهبردار داشته باشد.

 مجازات کلاهبرداری در یزد :

ماده 1قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری اذعان میدارد:

هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکتها یا تجارتخانه ها یا کارخانه ها یا مؤسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیرواقع امیدوار نماید یا از حوادث و پیش آمد های غیرواقع بترساند و یا اسم و یاعنوان مجعول اختیارکند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر، وجوه یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصاحساب و امثال آنها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد اصل مال به صاحبش، به حبس از 1 تا ۷ سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم میشود.

وکیل-متخصص-کلاهبرداری-در-یزد

انواع کلاهبرداری:

1.انتقال مال غیر:مطابق ماده‌ ۱ قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر (مصوب ۱۳۰۸) اگر شخصی مال متعلق به دیگری را بدون اجازه‌ی مالک آن به شخص ثالثی واگذار کند، کلاهبردار محسوب می‌شود.در اینجا صرف فروش مال غیر کلاهبرداری ایجاد می شود و نیاز به وسیله متقلبانه نمی باشد.

2-تبانی و مواضعه برای بردن مال دیگری : یکی از صورت های خاص جرم کلاهبرداری است یعنی به زبان ساده دو یا چند نفر برای بردن مال دیگری بااقامه دعوای سوری تبانی می کنند در مورد مجازات آن از قوانین کلاهبرداری تبعیت می کند.

3-معرفی مال دیگری به عوض مال خود: مطابق ماده ی قانون مجازات اشخاصی که مال دیگری را به عوض مال خود معرفی می نماید(مصوب1308/2/31)شخصی که مال غیر را به جای مال خود معرفی کرده ،در حکم کلاهبرداری خواهد بود.

سایر قوانین در حکم کلاهبرداری:

۴. دریافت گواهی انحصار ورثه بر خلاف واقع

۵. تقاضای ثبت ملک دیگری برخلاف واقع

۶. فروش بیمه‌نامه یا تأسیس بدون مجوز نمایندگی بیمه

7.تشکیل دفتر یا موسسه و ترجمه اسناد بدون رعایت مقررات قانونی

8.انتشار اعلامیه ی پذیره نویسی اوراق بهادار با اطلاعات نادرست یا ناقص

9.نقل و انتقال اموال موضوع اصل 49 قانون اساسی بر خلاف قانون

۱۰. دریافت وجهی مازاد بر حق‌الوکاله به‌نام دیگران

کلاهبرداری اینترنتی:

کلاهبرداری اینترنتی یا رایانه ای در زمانی محقق می شود که فردی برای بردن متقلبانه مال غیر،از بستر رایانه و اینترنت استفاده نماید دراینجا کلاهبرداری اینترنتی رخ داده است.دراین نوع کلاهبرداری مجرم و قربانی باهم ملاقات نمی کنند و قربانی هیچ اطلاعی از هویت کلاهبردار ندارد.

مجازات کلاهبرداری اینترنتی:

ماده 13 قانون جرائم رایانه ای مصوب1388 برابر با ماده 741 قانون تعزیرات: “هرکس به طور غیر مجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل محو ، ایجاد یا متوقف کردن داده ها یا مختل کردن سامانه وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد .

بیشتر بدانید: وکیل کلاهبرداری در تهران

لزوم داشتن وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد:

در صورتی که قصد شکایت در مورد موضوع کلاهبرداری دارید،داشتن وکیل متخصص و مجرب در زمینه ی عنوان شده الزامی است،چرا که در درجه ی اول ، وکلا تجربه و دانش بیشتری دراین زمینه داشته می توانند پرونده شما را به راحتی پیگیری کنند.

در درجه ی دوم ،با داشتن وکیل حضور موکل الزامی نیست چرا که وکیل،خود برای پیش بردن پرونده کافی است.

از دیگر دلایلی که داشتن وکیل برای شما امری الزامی است این است که وکیل کلاهبرداری شما قادر خواهد بود تااموال فرد کلاهبردار را باطی کردن مراحل قانونی توقیف کند و به روند پیشرفت امور سرعت ببخشد.

در خصوص لزوم به بهره گیری از وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد با ما تماس حاصل فرموده تا از حمایت وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد  بهره مند گردید.

تلفن:0513614000009139153432

مشاوره حضوری مجموعه ما با همکاری وکلای متبحر و با تجربه به صورت رایگان می باشد.برای مشاوره تلفنی با پرداخت هزینه 100هزار تومان می توانید با بهترین وکلای شهر خود مشورت کنید.

بهترین وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد:

لازم به ذکر است که پرونده های کلاهبرداری عموما به دلیل اینکه جزء جرایم مالی است حساسیت بالاتری نسبت به سایر پرونده ها برخوردار هستند.همین امر سبب می شود تا دادسرا ها و دادگاه های برگزار شده، حساس تر باشند.به همین خاطر داشتن وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد، از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.وکیل مناسب باید علاوه بر علم ودانش تئوری، تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد.یکی از بهترین راه ها برای انتخاب وکیل مناسب رجوع به پرونده های گذشته وی است.

پیشنهاد مرتبط: وکیل متخصص کلاهبرداری در یزد

طرح چند سوال:

1-آیا اگر شخصی در قبال دریافت 100میلیون تومان با وعده اینکه می تواند در دادگاه با روابطی که دارد رای را به نفع شما بدهد اما پول را دریافت کند و این کار را انجام ندهد در اینجا کلاهبرداری واقع شده است؟

خیر چون وسیله متقلبانه در اینجا وجود ندارد و صرف دروغ ساده است در نتیجه جرم کلاهبرداری محقق نشده است.

2-آیا اگر شخصی ابتدا مبلغ 200میلیون تومان پول را از فردی دریافت کند و بعد با استفاده از وسایل متقلبانه وعده این را بدهد که پدرش را از زندان آزاد می کند آیا جرم کلاهبرداری واقع شده است؟

خیر چون ابتدا مال را دریافت کرده، کلاهبرداری واقع نشده است و زیرا وسیله متقلبانه و فریب مال باخته باید اول اتفاق بیفتد و بعد تحصیل مال انجام شود.1.وسیله متقلبانه+2.فریب مال باخته+3.تسلیم مال 

این مراحل باید به ترتیب اتفاق بیفتد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود