وکیل-متخصص-بورس

وکیل دعاوی بورسی | وکیل متخصص بورس | بهترین وکیل بورس

 

سرمایه گذاری مطمئن در بورس

  • منظور از بورس چیست؟

بورس یا بازار سهام، بازاری قانونی است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار از جمله سهام شرکت‌های قانونی، اوراق مشارکت و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، براساس قوانین و مقررات مشخصی انجام می‌شود. درواقع، بورس‌ها به تامین مالی برای شرکت‌ها از طریق فراهم آوردن بازاری شفاف و منصفانه برای داد و ستد اوراق بهادار و حمایت از سهامداران و منافع ملی می‌پردازند.

شرکت‌های دولتی یا خصوصی سهام یا اوراق مشارکتی را که اعلان عمومی می‌کنند، در بازارهای سرمایه به فروش می‌گذارند و مشتریان نیز با توجه به میزان سوددهی آن سهام یا ورقه مشارکت، اقدام به خرید آنها می‌کنند و پس از گذشت مدتی می‌توانند سهام یا ورقه قرضه خود را فروخته و اصل پول + سود آن را کسب کنند.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص حقوقی

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

 

  • آیا بورس، همان قمار نیست؟

خیر. بورس بازاری قانونی است، بنابراین کلیه افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می کنند، از حمایت قانونی برخوردار هستند. سازمان بورس بر معاملات بورس تهران نظارت می‌کند و اجازه فعالیت به افراد حقیقی و حقوقی متخلف را نمی‌دهد.

  • بورس و قمار چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

در تفاوت قمار و بورس باید گفت که در بازی قمار تقریبا همه قوانین در ابتدای بازی مشخص است و شخص قمارباز همان ابتدای امر مقدار پولی را به طور شانسی و اتفاقی بر روی امری که معمولا نتیجه بازی است، ریسک می‌کند. همچنین، هرگاه شما وارد بازی قمار می شوید و پولی که در ابتدای بازی مشخص شده است را وارد بازی می کنید، تا اتمام بازی اجازه ندارید از آن کنار بکشید و باید تا مشخص شدن نتیجه نهایی بازی در آن حضور داشته باشید.

اما در بازار سهام، شما خودتان مدیر خودتان هستید و قوانین را نیز خودتان می سازید. در این صورت وارد دنیای بی پایان معامله می شوید که هر اتفاقی در هر لحظه ای ممکن است رخ دهد و هر شخص با دیدگاه خودش و تعبیری که از سرمایه گذاری دارد، وارد بازار می شود. بنابر همین قضیه، اگر افراد با تغییرات اشتباه و با دیدگاه های معیوب وارد بازی شوند و بدون در نظر گرفتن احتمال شکست وارد چرخه معاملات شوند، باعث از بین رفتن سرمایه آن شخص شده و اصطلاحا آن سهام یا ورقه مشارکت زیان‌ده خواهد بود و اگر شخص شناخت درستی از میزان سوددهی آن سهام یا ورقه مشارکت داشته باشد، می‌تواند سود به دست بیاورد.

  • چطور می‌توانم وارد بازار سهام بشوم؟

همان‌طور که شما جهت افتتاح حساب بانکی به یکی از شعب مراجعه می‌فرمایید، برای ورود به بورس و سرمایه‌گذاری در آن بایستی به یکی از کارگزاری‌های مورد تائید سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه نمایید. در واقع، کارگزاران بورس به‌عنوان واسطی می‌باشند تا شما بتوانید به‌راحتی معاملات بازار را انجام دهید، شما از طریق سامانه معاملات آنلاین، اینترنتی یا حضوری درخواست خود را ثبت نمایید و پس‌ازآن کارگزاری به نمایندگی از شما در بازار معامله را به انجام می‌رساند. اگر کارگزاری‌ها نبودند؛ در این صورت شما برای انجام معاملات در بازار سهام مجبور بودید در ساعات فعالیت بازار، دائماً در ساختمان مرکزی بورس در تهران حاضر می‌شدید و در بین جمعیت انبوه معامله گران که در حال حاضر بیش از یک‌میلیون نفر می‌باشند حاضر شده و درخواست خود را در همهمه موجود اعلام می‌کردید و حالا ممکن بود تلاش شما به نتیجه برسد درحالی‌که با وجود کارگزاری‌ها شما به راحتی در قیمت و تعداد مدنظر خود سفارش را آنلاین ثبت نموده و پس از آن تمامی فعالیت‌ها به‌صورت خودکار انجام می‌گیرد و خرید یا فروش انجام می‌گیرد. بنابراین نقش کارگزاری‌ها لازمه فعالیت و حیات و گسترش بازار سرمایه است و این موضوع برای تمامی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی صادق است.

 

وکیل-متخصص-بورس

 

  • برای ثبت نام در کارگزاری‌های بورس باید به کجا مراجعه کنم؟

در واقع شما با مراجعه به کارگزاری بورس بایستی فرم‌های تعریف‌شده توسط سازمان را پر نموده و هم‌چنین در سامانه سجام ثبت نام کنید (ثبت نام در کارگزاری‌ها به صورت رایگان انجام می‌گیرد و تنها بابت ثبت نام در سامانه سجام از شما مبلغی دریافت می‌گردد) و پس از آن طی دو روز کاری کدی یکتا برای شما صادر می‌گردد که به کد بورسی معروف است. پس از صدور این کد شما می‌توانید اقدام به خرید و فروش سهام نمایید.

داشتن وکیل متخصص برای سرمایه‌گذاری در بورس از مطمئن‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بورس است. سامانه وکیل نوین با وکلای متخصص و ذبده در بازار سهام همکاری می‌کند.

  • با چه میزان سرمایه می‌توان وارد بورس شد؟

یکی از خصوصیات بارز بورس این است که افراد با هر مبلغی حتی ۱۰۰ هزار تومان می‌توانند وارد بورس شده و اقدام به معامله و خرید و فروش ارز کنند. یعنی از لحاظ مبلغ هیچ محدودیتی برای افراد وجود ندارد؛ که این امر باعث اقبال افراد به بورس شده است در مقایسه با سایر کسب و کارها که ممکن است سرمایه اولیه‌ی بالایی بخواهد. به همین دلیل است که معروف شده : “بورس، شغل دوم و سرمایه اول”.

  • آیا کارگزاران بورس کارمزد دریافت می‎‌کنند؟

بله، کارگزاری‌ها در قبال خدمات معاملاتی مزبور، مبلغی تحت عنوان  کارمزد را از شما دریافت می‌کنند. توجه فرمایید که کارمزد معاملات پس از خرید یا فروش انجام‌شده از حساب شما کسر می‌گردد؛ بنابراین، دغدغه‌ای بابت انجام امور اداری تکمیل فرم‌های پرداخت کارمزد در طی یک ماه یا یک سال وجود ندارد. هم‌چنین طبق قانون بابت فروش سهام معادل ۰٫۵ درصد ارزش فروش سهام (و نه سود حاصله برای شما) به صورت خودکار کسر می‌گردد.

  • آیا می‌توانم هر زمان که به پولم احتیاج داشتم، آن را از بورس خارج کنم؟

از دیگر خصوصیات بورس، قابلیت تبدیل سرمایه به نقدینگی (اِسکُنت) است. در واقع، در بورس سرمایه‌گذاران بورس هر زمان که بخواهند می توانند سهام خود را فروخته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به پول خود دسترسی پیدا کنند چون سرمایه‌گذاری در بورس فقط خرید برگه سهام است و اگر سهم درستی را انتخاب کرده باشید که نقدشوندگی بالایی داشته باشد، فورا می‌توانید سهام خود را بفروشید تا کارگزار ۳ روز بعد، مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب بانکی شما واریز کند؛ اما اگر مثلا بخواهید یک کسب و کار دیگر راه‌اندازی کنید، در صورتی که تصمیم بگیرید کسب‌وکارتان را تعطیل کنید وسایل زیادی روی دست‌تان خواهد ماند (مثلا وسایل مغازه یا کارگاه یا …) و این وسایل قابلیت نقدینگی کمتری خواهند داشت.

  • آیا ممکن است از طریق بورس جرمی صورت بگیرد؟

بله. در هر فضایی همواره عده‌ای هستند که با فریب و نیرنگ بخواهند سرمایه مردم را از آن‌ها بگیرند و کلاهبرداری کنند. در بورس نیز مانند هر جای دیگری امکان دارد که برخی بخواهند از اعتماد مردم سوءاستفاده کرده و کلاهبرداری کنند. اگر برخی از کارگزاری‌ها بخواهند مردم را فریب بدهند و به امر موهوم و غیرواقعی تشویق کنند، ممکن است عملشان مصداق جرم کلاهبرداری و یا سایر جرایم قرار بگیرد.

 

  • چه جرایمی ممکن است در بورس اتفاق بیفتد؟

اکثر جرایمی که در حوزه بورس اتفاق می‌افتد، از دسته فریب و نیزنگ یا به اصطلاح حقوقی کلاهبرداری می‌باشد. برای مثال ممکن است به ایجاد صفحات پرداخت غیر واقعی و ابزارهای آنلاین جعلی اقدام کنند که وقتی شخص می‌خواهد سرمایه خود را وارد پرتال بورس خود کند، وارد درگاه پرداخت جعلی و نامعتبری می‌شود که پس از وارد کردن اطلاعات کارت خود، این اطلاعات ذخیره شده و بعدا باعث برداشت از کارت و اصطلاحا فیشینگ می‌شود. یا خبر جعلی مبنی بر عرضه یک سهام موهوم و غیرواقعی را تبلیغ کنند که مردم تشویق به خرید آن بشوند اما در واقع چنین سهامی وجود نداشته باشد. همچنین، برخی از افراد با استفاده از یک کارگزاری جعلی و نامعتبر، اقدام به حساب‌سازی‌های جعلی بنمایند.

 

  • وکیل-متخصص-بورس

 

  • آیا می‌توان اطلاعات بورس را دستکاری کرد و تغییر داد؟

از جمله جرایم دیگری که در حوزه بورس اتفاق می‌افتد که براساس فریب می‌باشد، این است که شخصی بازار سهام را هک کرده و اطلاعات آن را دستکاری کند. همچنین، می‌تواند برخی از سهام‌ها یا عرضه اولیه‌های غیر واقعی و جعلی را به بازار اضافه کند یا اطلاعات سهام‌های موجود را تغییر دهد مثلا سهامی که به تعداد ۲۰۰ تا و قیمت ۱۳۳۰ ریال عرضه شده را به تعداد ۱۰۰ و مبلغ ۱۰۰۰ تغییر دهد. یا شخص ممکن است از سهام برخی از شرکت‌های کوچک یا غیرمعروف سوء استفاده کرده و آن‌ها را دستکاری کند یا اقدام به ایجاد یک شرکت کوچک برای فریب مردم بنمایند.

  • اگر در بورس کلاهبرداری شود، برای شکایت باید به کجا مراجعه کنم؟

اگر در بورس از شما کلاهبرداری شود، از جمله جرائم کیفری است که رخ داده است یعنی شاکی (شخص مالباخته) باید در دادگاه عمومی محل وقوع جرم، شکایت کیفری کند. همچنین، می‌تواند از طریق کلانتری اقدام کرده و کلانتری پس از انجام تحقیقات ابتدایی مانند اظهارات شهود و … گزارشی تهیه کرده و به بازپرس دادسرا ارسال می‌کند.

رسیدگی در دادسرا:

این شکایت پس از ثبت شکواییه کلاهبرداری توسط مالباخته (شاکی)، توسط معاونت ارجاع به یکی از شعب بازپرسی دادسرا ارسال می‌شود. دفتردار پس از وصول شکواییه آن را ثبت و پرونده را نزد بازپرس پرونده ارسال می‌کند. بازپرس پرونده نیز پس از بررسی محتویات شکایت طرح شده، دستور احضار دو طرف دعوای کیفری کلاهبرداری را به دفتردار خود می‌دهد. در ادامه احضاریه توسط مدیر دفتر شعبه بازپرسی تنظیم و برای دو طرف ارسال می‌شود. هر دو طرف دعوای کیفری کلاهبرداری، روز رسیدگی در شعبه بازپرسی حضور می‌یابند (اگر کلاهبردار متواری باشد، رسیدگی بدون حضور او و غیابی انجام خواهد شد) و زیان‌دیده پرونده شکایت مندرج در شکواییه خود را دوباره مطرح می‌کند. متهم پرونده (کلاهبردار) نیز در دفاع ممکن است ایراداتی را به شاهد وارد کند که در این صورت دادگاه باید به این ایرادات رسیدگی نماید. پس از بررسی مدارک اولیه توسط بازپرس که در این راه ممکن است از آگاهی یا کلانتری – بسته به اهمیت موضوع- کمک گرفته شود، ممکن است قرار بازداشت موقت تا صدور حکم برای متهم به کلاهبرداری صادر شود.

رسیدگی در دادگاه:

جرم کلاهبرداری در صورت طرح در دادگاه، طرفین دعوا هر دو باید اقدام به اخذ وکیل نمایند. برای پرونده‌های کیفری، اخذ وکیل الزامی است و در صورتی که متهم تمکن مالی نداشته باشد، دادگاه برای او وکیل تسخیری استخدام می‌کند.

ممکن است زیان‌دیده از قرار صادره به دادگاه کیفری شکایت می‌کند. با ارسال پرونده به مجتمع قضایی، پرونده از سوی معاونت ارجاع به یکی از شعب دادگاه‌های کیفری ارسال می‌شود. قاضی دادگاه کیفری نیز پرونده را مطالعه می‌کند و دستور تعیین وقت جلسه رسیدگی می‌دهد. زمان رسیدگی، به هردو طرف در قالب یک اخطاریه ارسال می‌شود. در روز جلسه رسیدگی، طرفین در جلسه رسیدگی دادگاه حاضر می‌شوند. شاکی، دلایل خود را ارائه می کند و در قابل متهم نیز دفاعیات خود را اظهار می‌دارد. قاضی ضمن شنیدن به اظهارات دو طرف و بررسی مدارک و دفاعیات دو طرف تصمیم لازم را می‌گیرد. اینکه مدارکی که ارائه می‌کند تا چه اندازه معتبر باشد، به رای و نظر قاضی بستگی دارد. در نهایت، ممکن است قاضی قرار صادره در دادسرا را استوار بداند یا اینکه آن را رد نماید.

  • چه مدارکی برای اثبات کلاهبرداری در بورس لازم است؟

شخصی که سرمایه خود را به واسطه کلاهبرداری در بورس از دست داده است، می‌تواند با داشتن مدارکی مثل فیش وجه واریز شده، عکس یا اسکرین شات از اطلاعات موهومی که عرضه شده یا از قبل و بعد تغییری که در بازار اتفاق افتاده است.

وکیل نوین؛ سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد .در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما مجددا با وکیل دیگری به رایگان مشاوره می‌نمایید، این امر باعث می‌شود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص حقوقی

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود