وکیل-توهین-درشهریار

وکیل توهین در شهریار  

 

در سامانه وکیل نوین بهترین وکلا برای جرم توهین در شهریارحضور دارند که می‌توانید با ارتباط با آن‌ها مشکل خود را سریعا برطرف کنید.

 وکیل توهین :

مجازات توهین یا فحاشی چیست ؟

هرکس به بانوان و اطفال در معابر عمومی توهین یا فحاشی کند. طبق قانون مجازات اسلامی از دو تا شش ماه حبس و شلاق تا هفتاد وچهار ضربه محکوم خواهد شد .

فحاشی

فحاشی از مصادیق توهین است ، به معنی الفاظ رکیک و زشت به شخص یا اشخاص نسبت دادن می باشد.

مجازات فحاشی

براساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مجازات فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک و زشت اگر مستوجب حد قذف نباشد تا ۷۴ ضربه شلاق و پنجاه هزار  تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شود.

فحاشی ناموسی

فحاشی اگر به صورتی باشد که شخص به کسی یا کسانی به طور مشخص که برای قاضی قابل احراز باشد، توهین کند اگر منظور متهم به طوری که به لفظ توجه داشته باشد نه به معنی کلمه ها تنها به مجازات فحاشی که در ماده ۶۰۸ آمده است ، محکوم می شود.

فحاشی به صورت پیامکی

براساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی اگر ایجاد مزاحمت از طریق لوازم مخابراتی باشد از یک ماه تا شش ماه مرتکب محکوم می شود. چنانچه مزاحمت توسط پیامک تلفنی انجام شود به مجازات مزاحمت تلفنی محکوم می شود .

قذف

در شرع آمده است که اگر کسی زنا یا لواط را به کسی نسبت دهد و نتواند ثابت کند به ۸۰ ضربه شلاق محکوم می شود که از حدود شرعی به حساب می آید. طبق قانون سال ۱۳۹۲ نوشتن قذف و آن را به صورت الکترونیکی در آوردن ، انتشار آن در ایمیل ، شبکه های اجتماعی و اینترنت جرم تلقی می شود.

افترا

شخص به کسی امری را به وسیله نوشتن یا درج کردن در روزنامه ها ، مجلات ودر مجامع سخنرانی کردن نسبت دهد که نتواند ثابت کند افترا گفته می شود. افترا جزء فحاشی هایی است که اگر قذف تلقی نشود یک ماه تا یک سال حبس دارد یا محکوم به یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق می شود.

وکیل-توهین-درشهریار

تهمت

گناه یا عمل مجرمانه ای را بدون اینکه بتوان ثابت کرد به کسی نسبت داد تهمت گفته می شود. تهمت با افترا هم معنی و کاربرد یکسان دارد.

توهین به مقامات رسمی و حقوقی

به وکلای دادگستری ، روسای قوای سه گانه معاونان رئیس جمهور و وزرا ، شهرداری ، اعضای شورای نگهبان ، قضات ، نمایندگان مجلس ، اعضای دیوان محاسبات یا کارمندان دولت در هنگام انجام وظیفه اگر توهین شود به حبس از سه تا شش ماه یا جزای نقدی پنجاه هزار ریال تا یک میلیون ریال محکوم خواهد شد.

توهین و فحاشی به بانوان و اطفال

اگر به بانوان و اطفال در معابر عمومی توهین یا فحاشی شود طبق قانون مجازات اسلامی از دو تا شش ماه حبس و شلاق تا هفتاد و چهار ضربه محکوم خواهد شد.

هجو ( بدگویی ، سرزنش )

شخص از طریق نوشته یا سرودن اشعار یا خواندن روضه کسی را به وسیله زبان مورد حمله قرار دهد به سرزنش ، بدگویی یا همان هجو اقدام نموده است. هجو یک نوع توهین است هر شخصی با نظم یا نثر ، به صورت شفاهی یا کتبی کسی را سرزنش ( هجو ) کند از یک تا شش ماه محکوم می شود. ( ماده ۷۰۰ قانون مجازات ) 

وکیل نوین؛ سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد .در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد، این امر باعث می‌شود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل توهین در شهریار

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود