وکیل-ترک-انفاق-و-نفقه-در-شیراز

وکیل ترک انفاق و نفقه در شیراز

وکیل نوین بهترین وکیل ترک انفاق و نفقه در شیراز را به شما معرفی می‌کند؛ تا با خیالی آسوده به طرح دعاوی خود در دادگاه خانواده این شهر بپردازید. وکیل ترک انفاق و نفقه در شیراز از حقوق شما در دعاوی خانوادگی و در برابر همسرتان دفاع می‌کند. اگر در زمینه ترک انفاق و نفقه قصد ارائه دعوی به مراجع قضایی در شهر شیراز را دارید؛ مجموعه وکیل نوین با ارائه بهترین وکلا در این شهر در خدمات شماست.

برای آشنایی بیشتر و مشاوره حضوری رایگان با بهترین  وکیل طلاق شیراز اینجا کلیک نمایید..

مسائل خانوادگی، به‌خصوص مشکلات حقوقی و اختلافات بین زوجین از جمله دعاوی پرتکرار در مراجع قضایی است. این دعاوی معمولا به دلایل متداولی ارائه می‌شود؛ که یکی از آنها نیز ترک انفاق و پرداخت نفقه به زوجه است. به زبان ساده در زندگی زناشویی مرد وظایفی را در قبال همسرش برعهده دارد؛ که یکی از آنها پرداخت هزینه‌های زندگی است. اگر مرد از انجام این وظیفه خودداری نماید؛ همسرش حق دارد برای دریافت این حقوق اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی کند.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل ترک انفاق در شیراز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

انتخاب بهترین وکیل ترک انفاق و نفقه در شیراز

مسائل حقوقی خانوادگی ابعاد بسیار متفاوتی با سایر مسائل حقوقی دارند. در اینجا تنها بحث کسب نتیجه و حکم نهایی از دادگاه نیست، بلکه ایجاد حس رضایت و هموار کردن مسیر موکل برای گرفتن بهترین تصمیمات درباره امور خانوادگی نیز به عنوان یکی از وظایف وکیلی که در امور خانواده فعالیت می‌کند مطرح است. به بیان دیگر وکلای خانواده باید علاوه بر حل مشکلات حقوقی موکل و گرفتن حقوق از دست رفته‌اش، در نقش مشاور باتجربه، موکل خود را درباره نتایج و عواقب هر تصمیم بر آینده، زندگی خانوادگی، ارتباط با همسر و فرزندان و… آشنا کند.

تسلط بر امور حقوقی خانواده، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دعوی ترک انفاق یکی از دعاوی پرتکرار در دعاوی بین زوجین است. یکی از نکات انتخاب وکیل ترک انفاق و نفقه در شیراز نیز، آشنایی و تسلط او بر قوانین حقوقی موجود در مسئله زوجیت و وظایف و اختیارات زوجین است. توجه کنید که تسلط به این حوزه حقوقی، نیازمند تخصص، مطالعه و کسب تجربه در طول زمان بوده و به همین دلیل وکلایی که به صورت تخصصی در امور خانواده فعالیت می‌کنند؛ انتخاب مناسبی برای گرفتن حق نفقه هستند.

نفوذ کلام و قدرت اقناع بالا یکی دیگر از توانایی‌های مهم برای وکلای خانواده است. این وکلا علاوه بر طرفین دعوی که معمولا زوجین هستند، باید بتوانند به کمک توانایی‌های کلامی و ارائه لایحه مستحکم و قوی به دادگاه، نظر مثبت قاضی را نیز به خواسته خواهان جلب کنند. به همین دلیل نیز معمولا وکلای موفق در زمینه امور خانواده، وکلایی باتجربه هستند که پرونده‌های متعددی در این زمینه را پیگیری کرده و به نتیجه رسانده‌اند.

پرونده‌های خانواده و انفاق نیاز به وکیل متخصص خانواده و نفقه دارد. در این راستا وکیل نوین بر آن شد که وکیل متخصص خانواده و انفاق را شناسایی کرده و به شما عزیزی که درگیر پرونده خانواده و نفقه هستید، معرفی نماید.

 

آشنایی وکیل شما با فرهنگ زندگی در شهر شما، نکته دیگری است که موجب موفقیت پرونده خواهد شد. اگر وکیل ترک انفاق و نفقه در شیراز، از اهالی این شهر بوده و سابقه فعالیت حقوقی در این شهر را داشته باشد؛ بهتر می‌تواند با طرفین دعوی ارتباط برقرار کرده، درک بهتری از خواسته و شرایط آنها خواهد داشت و همچنین در انتقال مفاهیم و خواسته مورد نظر در جلسه دادگاه نیز موفق‌تر خواهد بود.

وکیل-ترک-انفاق-و-نفقه-در-شیراز

ما در مجموعه وکیل نوین با گرد هم آوردن مجموعه‌ای از بهترین وکلای کشور در شهرهای مختلف، پاسخگوی نیازهای تخصصی شما در هر پرونده‌ای خواهیم بود. بنابراین اگر در جستجوی وکیل ترک انفاق و نفقه در شیراز هستید؛ می‌توانید برای پیدا کردن بهترین وکیل در این زمینه با ما در تماس باشید.

نفقه چیست و ترک انفاق به چه معناست؟

تعریف ساده و واضح نفقه را باید در بند ۱۱۰۷ قانون مدنی جستجو کرد. در این بند به زبان ساده و کامل شرح داده شده است که نفقه همه هزینه‌هایی که است که زن مطابق با شرایط و شان خود و متناسب با عرف برای گذران زندگی به آنها نیاز داشته و مرد وظیفه دارد آنها را برای زوجه خود تامین کند. حقوقی مانند تهیه محل سکونت، پوشاک، خورد و خوراک، وسائل لازم برای زندگی و هزینه‌های خدماتی، مانند هزینه بهداشت و درمان و مستخدم است. نفقه تنها در عقد زوجیت دائم وجود دارد؛ و در عقد موقت فقط در صورتی وجود خواهد داشت که در عقدنامه از طرف زوجین شرایط آن ثبت شده باشد.

میزان نفقه و موارد قابل پرداخت در آن توسط دادگاه تعیین می‌شود. همان‌طور که گفتیم این موضوع به شرایط زن بستگی دارد. به عنوان مثال زنی که به دلیل مشکلات جسمی نیازمند نیروی خدماتی است؛ هزینه نیروی خدماتی نیز بخشی از نفقه او خواهد بود.

حال اگر شوهر نتواند یا نخواهد هزینه‌های مرتبط با نفقه را پرداخت کند، مرتکب عمل ترک انفاق شده است. در این شرایط زوجه می‌تواند برای دریافت نفقه جاری و نفقه گذشته خود از طریق اقامه دعوی در محاکم قضایی اقدام کند.

 مهم‌ترین نکاتی که درباره مسئله نفقه و جزئیات آن باید بدانید

میزان نفقه. یکی از مباحث مهم در دعاوی ترک انفاق، میزان نفقه است. زوجه هنگام طرح دعوی باید میزان نفقه را مشخص کرده باشد. مبنای محاسبه این عدد نیازهای زوجه در زندگی است. همچنین ممکن است در سند ازدواج، زوجین در این زمینه به توافق مکتوب رسیده باشند. همان‌طور که گفته شد، میزان نفقه باید با شرایط زوجه متناسب باشد. مثلا زنی که در دوران تجرد در خانه‌ای بزرگ و در محله‌ای گران‌قمیت زندگی کرده است؛ ممکن است از نظر دادگاه واجد شرایط دریافت نفقه بیشتری در زمینه تامین مسکن باشد. در نهایت اگر نفقه به این صورت تعیین نشده و یا به تایید نرسد؛ مرجع تعیین آن، یعنی کارشناس تعیین شده از سوی دادگاه آن را مشخص خواهد کرد.

اگر به دنبال احقاق حقوق خود در نفقه هستید؛ می‌توانید همین امروز با مجموعه وکیل نوین تماس بگیرید؛ و از خدمات مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری ما با بهترین وکلای خانواده استفاده کنید.

شرایط عدم پرداخت نفقه. طبق قانون و در شرایط خاصی مرد می‌تواند از پرداخت نفقه سر باز بزند. یکی از متداول‌ترین این شرایط نیز عدم تمکین زن است. عدم تمکین شرایط خاص خود را دارد؛ اما به‌طور کلی حکم عدم تمکین می‌تواند به عللی از جمله ترک منزل همسر، زندگی نکردن با او، اشتغال به فعالیت‌هایی خلاف مصالح خانوادگی و… باشد. اگر در دادگاه ثابت شود که زنی تمکین نکرده است؛ همسر او از پرداخت نفقه معاف خواهد شد. البته این موضوع مقداری پیچیده است. به عنوان مثال در مواردی زن به دلایل گوناگون مثل ترس و خوف از آسیب جسمی، در خانه‌ای جدا زندگی می‌کند.

تفاوت نفقه با اجرت المثل. گاهی عموم افراد این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرد. برای درک بهتر تفاوت این موارد در درجه اول نیاز به این توضیح است که زن در خانه همسرش وظیفه اموری مانند خانه‌داری، شستشو، طبخ غذا، نگهداری از کودک و… را ندارد. انجام این کارها از سوی زن فارغ از آنکه در عرف جامعه پذیرفته شده است؛ از نظر قانونی می‌تواند برای مرد هزینه‌هایی داشه باشد. در صورتی که زوجه چنین درخواستی کند، هزینه انجام این فعالیت‌ها باید توسط مرد پرداخت شود. به این هزینه اجرت ‌المثل می‌گویند. این در حالی است که نفقه برای پرداخت هزینه‌های جاری زندگی زن تعیین شده است.

دادخواست حقوقی یا کیفری برای ترک انفاق

وکیل ترک انفاق در شیراز می‌تواند درخواست مطالبه نفقه شما را پیگیری کند. زوجه می‌تواند به کمک وکیل خود، این دادخواست را به صورت حقوقی یا کیفری مطرح نماید.

 

طبق قانون زن برای دریافت نفقه معوقه خود باید از طریق ارائه دادخواست حقوقی اقدام کند. این دادخواست بر اساس ماده ۱۱۲۹ قانونی مدنی انجام می‌شود؛ و محل ارائه دادخواست می‌تواند دادگاه خانواده محل زندگی مشترک یا محل زندگی یکی از زوجین باشد.

طبق قانون زن برای دریافت نفقه جاری خود (آنچه در آینده باید پرداخت شود.) باید دعوی خود را به صورت کیفری مطرح کند. این دادخواست بر اساس ماده ۶۲۲ قانون مجازات اسلامی و تبصره ماده ۵۳ قانون حمایت از خانواده، ارائه می‌شود. البته شروط مشخصی برای پذیرش این درخواست وجود دارد. در درجه اول برای طرح این شکایت، مرد باید قبل از این هیچ نفقه‌ای نپرداخته باشد. همچنین باید برای دادگاه محرز شود که مرد علی‌رغم داشتن توانایی مالی، از پرداخت نفقه امتناع می‌کند.

در نهایت و پس از تشکیل جلسه رسیدگی در دادگاه، قاضی بنابر شواهد و مدارک ارائه شده از طرفین در مورد این موضوع تصمیم‌گیری کرده و رای لازم را صادر می‌کند.

 

وکیل ترک انفاق و نفقه در شیراز

مجازات ترک انفاق

مجازات اصلی ترک انفاق، الزام به پرداخت این بدهی به زوجه است. اما اگر شکایت به صورت کیفری انجام شده و برای دادگاه اثبات شود که زوج علی‌رغم استطاعت مالی و بدون دلیل موجه، از پرداخت نفقه امتناع کرده، می‌تواند حکم به ۶ ماه الی ۲ سال حبس تعزیری بدهد. همچنین اگر مرد با وجود اثبات جرم، از پرداخت نفقه پرهیز کند. زن می‌تواند بر مبنای آن، درخواست طلاق یک طرفه نماید. البته در این زمینه توجه کنید که در صورت وقوع طلاق، حق نفقه‌ای دیگر وجود ندارد. مگر آنکه زن باردار باشد و یا فرزندی از مرد داشته باشد که نفقه به آن فرزند تعلق می‌گیرد.

در نهایت از آنجا که این جرم دارای شاکی خصوصی (زن) است؛ با بخشش او نیز به پایان می‌رسد. به زبان ساده می‌توان گفت مجازات ترک انفاق از سوی زوجه قابل بخشش است.

چرا باید برای مسائل حقوقی خانواده به وکیل مراجعه کنیم؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که داشتن وکیل در دعاوی خانوادگی را ضروری می‌کند. به‌خصوص وقتی یکی از زوجین می‌خواهد بر علیه دیگری طرح شکایت کند؛ این دلایل مهم‌تر نیز می‌شود.

در ادامه مهم‌ترین مزایای داشتن وکیل را در مسائل حقوقی خانواده مطرح کرده‌ایم:

مسائل خانوادگی دارای ریزه‌کاری‌های فرهنگی و بار روانی بسیاری است. حضور شخصی فرد برای پیگیری این دعاوی می‌تواند علاوه بر صرف وقت بسیار، موجب فشارهای روحی و روانی بسیاری نیز شود. این در حالی است که با سپردن وکالت پرونده به یک وکیل باتجربه، نیازی به حضور موکل در مرجع قانونی نیست؛ و کار به‌طور کامل از طریق وکیل قابل پیگیری خواهد بود. این موضوع از این جهت هم مهم است که وقوع طرح دعوی از طریق وکیل، موجب می‌شود کدورت‌ها و حاشیه‌های بیشتری بر اصل موضوع افزوده نشود.

سامانه وکیل نوین با دارا بودن وکلای مختلف در سراسر کشور جهت معرفی بهترین وکیل ترک انفاق اقدامات تخصصی انجام می‌دهد.

برخی از افراد با این تصور که دعاوی مرتبط با خانواده پیچیدگی خاصی ندارد؛ شخصا در این مورد اقدام می‌کنند. اما بهتر است بدانید علاوه بر ریزه‌کاری‌ها و جزئیات بسیار در این زمینه، اگر مسئله وارد حوزه مالی مثل مطالبات ناشی از نفقه و… شود؛ کار پیچیده‌تر نیز خواهد شد. در واقع تنها یک وکیل مسلط به این امور است که می‌تواند عدم اجرای تعهدات مالی مثل ترک انفاق را اثبات نموده و وجود دارایی لازم برای پرداخت آن را پیگیری نماید.

مزیت دیگر داشتن وکیل در دعاوی خانوده، ارزش زمان و زندگی است. در برخی از پرونده‌ها مسئله زمان از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست. اما در زمینه مسائل خانواده به نتیجه رسیدن زودتر دعاوی بسیار مهم است. چراکه آنچه از دست می‌رود عمر شماست و هرچه زودتر رسیدن به نتیجه مدنظر می‌تواند موجب تغییر در زندگی فرد شود.

چند نکته برای انتخاب بهترین وکیل ترک انفاق و نفقه در شیراز

به دنبال وکیلی باتجربه کار در این حوزه باشید. این وکلا معمولا دارای تجربه کاری و بعضا سنی بیشتری هستند؛ و پرونده‌های مشابه بسیاری را وکالت کرده‌اند. این ویژگی به آنها کمک می‌کند تا به‌طور کامل با شرایط شما و مشکل ایجاد شده آشنا بوده و در زمانی کوتاه و از بهترین و سریع‌ترین مسیر اقدام به اعاده حقوق از دست رفته شما نمایند.

به انصاف در این زمینه بیشتر اهمیت بدهید. پیروزی پرونده‌های مرتبط به دادگاه خانواده معمولا آورده مالی بسیار بالایی برای موکل ندارد. در نتیجه باید به دنبال وکلایی باشید که منصف هستند و فعالیت در امور خانواده را به دلیل علاقه به این حوزه انجام می‌دهند. 

قدرت کلام وکیل و قانع کردن دادگاه نکته دیگری است که در این زمینه مهم است. مراجع قضایی معمولا با هدف آشتی دادن طرفین، به سختی دعاوی خانواده را پیش می‌برند. در این شرایط داشتن وکیلی که با قدرت کلام خود و بر اساس اصول تخصصی، توانایی قانع کردن قاضی را داشته باشد بسیار مهم است.

در نهایت شفافیت و صداقت مهم‌ترین نکته برای جلب اعتماد است. به این موضوع بسیار دقت کنید و بکوشید تا با وکیل مدنظر در شفافتی کامل گفتگو کنید. این شفافیت و صداقت باید در تمامی جنبه‌ها پرونده باشد. از اطلاعاتی که شما در اختیار وکیل می‌گذارید تا جزئیات قرارداد فی‌مابین که شامل هزینه پذیرفتن وکالت شما می‌شود.

بهترین راه برای درک این ویژگی‌ها نیز داشتن یک جلسه مشاوره، پیش از عقد قرارداد وکالت است. در این جلسه می‌توانید با وکیل مدنظر آشنا شده، از سوابقش جویا شوید، پرونده خود را مطرح کرده و با نکات مهم آن آشنا شوید، درک میزان پیچیدگی و شانس موفقیت در پرونده نیز از مواردی است که در این جلسه قابل بررسی است؛ و در نهایت به شما در تصمیم‌گیری جهت عقد قرارداد وکالت کمک می‌کند.

ما در مجموعه وکیل نوین به همه ابهام‌های شما در این زمینه پاسخ می‌دهیم. اگر به دنبال وکیل ترک انفاق و نفقه در شیراز هستید؛ می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از بهترین وکلای شیراز در این زمینه، با ما تماس بگیرید.

وکیل نوین؛ سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد .در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما مجددا با وکیل دیگری مشاوره می‌نمایید، این امر باعث می‌شود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل ترک انفاق در شیراز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود