وکیل برای الزام به تنظیم سند در اصفهان

وکیل برای الزام به تنظیم سند در اصفهان

وکیل برای الزام به تنظیم سند در اصفهان؛ همراه شما در این دعوای حقوقی

الزام به تنظیم سند یکی از دعاوی حقوقی مربوط به خرید و فروش ملک است.وکیل دعوی الزام به تنظیم سند رسمی در تنظیم و طرح دادخواست خود می بایستی دقت بسیار زیادی داشته باشند از مهم ترین و تخصصی ترین دعوای حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی است دعوای الزام به تنظیم سند رسمی به خاطر سختی از اهمیت بالایی برخوردار است .این وکیل علاوه بر دانش و نبوغ کافی باید از تجربه و فعالیتش در این دعوا بهرمند و اطلاعات کافی را برخوردار باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل الزام به تنظیم سند در اصفهان

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

 

دعوی الزام به تنظیم سند رسمی یکی از مهم ترین دعوای ملکی میباشد که بالتبع برای انتخاب وکیل این حوزه می بایستی به وکیل ملکی متخصص رجوع کنند به طور کلی انتقال مالکیت یک مال به دو صورت می تواند صورت بگیرد 1سند رسمی.2سند عادی مطابق ماده 1287قانون مدنی اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مامورین رسمی در حدود صلاحیت انها بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشد رسمی است.همچنین مطابق ماده 1289 قانون مدنی غیر از اسناد مذکور در ماده 1287 سایر اسناد عادی است در حقوق ایران اسناد رسمی از اهمیت و نیاز بالایی نسبت به اسناد عادی برخوردار است. 

.

شماره تلفن جهت معرفی ۲ وکیل الزام به تنظیم سند برای مشاوره تلفنی و اعلام نرخ حق الوکاله 

۰۲۱۲۲۲۲۱۶۶۳   09129170468 

منظور از الزام به تنظیم سند چیست؟

یکی از اصلی ترین دعوای ملکی در دادگستری الزام به تنظیم سند رسمی است.که گاهی فروشنده در این امر به تعهد خود عمل نمی کند و سند را به خریدار منتقل نمی کند این دعوای در مورد اموالی که سند رسمی دارند و در نزد اداره ثبت سند مالکیت داشتنشون قبول شده است مثل ماشین.مغازه…..

البته هنگام انجام معامله در سند عادی تحت عنوان قولنامه ما بین خریدار و فروشنده قبول میشود که در ان شرایط به توافق رسیدن طرفین ثبت شده و ذکر می گردد اما این سند با ان سند رسمی فرق میکند.سند در واقع اوراقی است که ثابت میکند شخص مالک مال باشد و از لحاظ قانونی دارای ارزش و اعتبار باشد قانون گذار کسی را مالک مال میشناسد ک سند رسمی مال به نام او در اداره ثبت،ثبت شده باشد.

دادخواست الزام به تنظیم سند در اصفهان به کمک وکیل

گاهی اوقات، افرادی ملکی را خریداری کرده، اما فروشنده سند ملک را به نام آن‌ها تنظیم نمی‌کند. در چنین شرایطی خریدار می‌تواند برای طرح دعوا نسبت به استخدام وکیل الزام به تنظیم سند در اصفهان اقدام کند. وکیل در این شرایط به خواهان دعوا درباره فرایند طرح دادخواست و پیچیدگی‌های آن توضیح می‌دهد. معمولا خود وکیل دادخواست را تنظیم کرده و از موکل می‌خواهد که آن را امضا کند؛ سپس دادخواست را در دادگاه مطرح خواهد کرد. وکیل برای الزام به تنظیم سند در اصفهان باید به موکل خود بگوید طبق قرارداد ملکی و قانون ثبت، فروشنده باید سند رسمی تنظیم کند.

وکیل برای الزام به تنظیم سند در اصفهانچگونی و تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند

دادخواست الزام به تنظیم سند یکی از مراحل انتقال سند از فروشنده به خریدار در دعوای ملکی محسوب میشود اما این دادخواست چه زمانی تعیین میشود و چه شرایطی برای تنظیم ان وجود دارد موضوع بحثی است ک در ادامه توضیح خواهم داد.به طور کلی سند از نظر قانونی به دو صورت عادی ، رسمی شناخته میشود هر نوع سندی که تحت نظارت قانونی و با حضور نماینده قانونی مانند دفاتر اسناد رسمی تنظیم و ثبت شود یک سند رسمی محسوب میشود و هر سند غیر از ان را سند عادی می نامند

مثلا سند مالیکت یک خانه که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و ثبت میشود یک سند رسمی است و قولنامه ها یا اسناد بین طرفین ک بدون حضور در دفاتر رسمی یا بدون حضور نماینده قانونی امضا شود یک سند عادی محسوب میشود .کاملا میتونیم بفهمیم ک اسناد رسمی اعتبار بالاتری از اسناد عادی است در واقع اگر اختلافی میان رسمی و سند عادی یک ملک وجود داشته باشد دادگاه رای را به سند رسمی میدهد .چرا؟

چون این سند از نظر قانونی اعتبار بالاتری دارد در برخی از موارد سند مالکیت خودرو تنها سند رسمی مورد وثوق مراجع قضایی است .وهیچ سندی نمیتواند مالکیت فرد را مشخص کند از این رو در خرید و فروش یک ملک یا مال منقول خریدار بهتر است نسبت به انتقال سند رسمی از فروشنده اقدام کند البته به موجب این قانون این انتقال بر عهده فروشنده است و میتوان گفت دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خواهان خریدار و خوانده فروشنده خواهد بود .

از جمله شرایط مهم طرح دادخواست الزام به تنظیم سند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باید قراردادی که در آن انتقال مال غیر منقول به عنوان تعهدات فروشنده ذکر شده، به دادگاه ارائه داده شود
  • لازم است که خواهان با ارائه مدرکی ثابت کند که فروشنده به دفتر اسناد رسمی مراجعه نکرده است. باید اشاره کرد که این گواهی تنها برای گرفتن خسارت از فروشنده، قابل استفاده است و نمی‌توان برای الزام به تنظیم سند رسمی استفاده کرد
  • خریدار قبل از مطرح کردن دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی، باید یک اظهارنامه به‌ منظور حضور در دفتر اسناد رسمی برای فروشنده ابلاغ کرده باشد
  • لازم است که تعهدی کتبی از فروشنده مبنی بر حضور در دفتر اسناد رسمی در یک تاریخ مشخص برای انتقال سند به دادگاه ارائه شود
  • قبل از اقامه دعوا در دادگاه، خواهان باید مطمئن شود که ملک خریداری شده گواهی پایان کار و عدم خلافی از شهرداری را داشته باشد

فرایند اجرای حکم ا‌لزام به تنظیم سند

نحوه اجرای حکم الزام به تنظیم سند از صدور رای قطعی خریدار باید نسبت به اجرای حکم الزام به تنظیم سند اقدام نماید حکم قطعی توسط واحد اجرای به محکوم علیه یا فروشنده ابلاغ میشود و فروشند باید ظرف 10 روز مفاد حکم را  اجرا کند.

وکیل برای الزام به تنظیم سند در اصفهانوکیل نوین؛ مرجعی برای استخدام وکیل الزام به تنظیم سند در اصفهان

الزام به تنظیم سند یکی از رایج‌ترین دعاوی حقوقی در میان خریداران و فروشندگان املاک به شمار می‌رود. برای اینکه خواهان بتواند یک دادخواست کامل و بی‌نقص تنظیم کند و تمام مراحل پیگیری پرونده را پشت سر بگذارد به یک وکیل نیاز دارد. چرا که وکیل از تمام فرایند و پیچیدگی‌های چنین دادخواست‌هایی آگاهی کامل دارد. مجموعه وکیل نوین، باسابقه زیاد در زمینه مشاوره حقوقی و معرفی برترین وکلا است. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه ما از مشاوره و سایر خدمات حرفه‌ای‌ترین وکیل برای الزام به تنظیم سند در اصفهان بهره‌مند شوید.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل الزام به تنظیم سند در اصفهان

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود