شیوه-برگشت-به-کار-درخصوص-اخراج-کارفرما-چگونه-است-؟

v1 شیوه برگشت به کار درخصوص اخراج کارفرما چگونه است ؟

من به مدت ۱۷سال سال سابقه بیمه دارم و حدود ۶ سال درشرکتی فعالیت فنی در رشته ی تراشکاری داشتم متاسفانه۱۷ روز مانده به پایان قرارداد بی دلیل اخراج شدم برای بازگشت به کار شکایت کردم ک برای جواب تاریخ ۳۰ مهر ۹۸ به من ابلاغ شده لطفا جهت برگشت به کار من رو راهنمایی کنید ؟


بهترین راهکار برای جنابعالی طرح دعوی به اداره کار میباشد که اداره کار در این رابطه تازمان باقی مدت قرارداد کار شما رای به برگشت شما به سرکار می دهد .

 

edalat شیوه برگشت به کار درخصوص اخراج کارفرما چگونه است ؟توصیه می شود در این راستا مواد قانونی زیر را مطالعه کنید.

طبق ماده ۲۰ قانون کار :

کارگر باید ظرف مدت ۳۰ روز به هیات تشخیص روابط کارگر و کارفرما مراجعه کند ودرخواست بازگشت به کار را ارائه کند هیات تشخیص کارفرما را فراخوانده و در این خصوص  از وی توضیح می خواهد . اگر اخراج کارگر براساس دلایل موجه و با طی مراحل قانونی باشد کارفرما تنها موکلف به پرداخت حق  و حقوق قانونی کارگر است اما  اگر کارفرمایی دلیل موجهی برای اخراج کارگر نداشته باشد در این صورت هیات تشخیص حکم به بازگشت کارگر به محل کار خود صادر میکند

طبق ماده ۱۶۵ قانون کار: درصورتیکه هیات حل اختلاف  اخراج کارگر را غیرموجه تشخیص داد  حکم بازگشت کارگر اخراجی و پرداخت حق السعی او رااز تاریخ اخراج صادر میکند و در غیر این صورت (موجه بودن اخراج ) مشمول اخذ حق سنوات به میزان مندرج در ماده  ۲۷ قانون کار خواهد بود

تبصره :

چنانچه کارگر نخواهد به واحد مزبور بازگردد کارفرما موکلف است که براساس سابقه خدمت کارگر به نسبت هرسال ۴۵ روز مزد و حقوق به وی بپردازد.

ماده۲۷ قانون  کار :

هرگاه کارگر در انجام وظایف محموله قصور ورزد و یاائین نامه های انضباطی کارگاه را پس از تذکرات کتبی نقص نماید کارفرما حق دارد در صورت اعلام نظر مثبت شورای اسلامی کار علاوه بر مطالبات و حقوق معوقه به نسبت هر سال سابقه کار معادل یک ماه اخرین حقوق کارگر را به عنوان” حق سنوات” به وی پرداخت و قرارداد کار را فسخ نماید.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص اداره کار

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود