مواردی-که-زن-تقاضای-طلاق-در-دادگاه-می-دهد

مواردی-که-زن-تقاضای-طلاق-در-دادگاه-می-دهد

مواردی که زن تقاضای طلاق در دادگاه می دهد

تقاضای طلاق زن

در موارد ذیل زن می‌‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید:

۱- عدم پرداخت نفقه زن و انجام سایرحقوق واجب زن به مدت شش ماه.

۲- بدرفتاری غیر قابل تحمل مرد با زن و فرزندان.

۳- بیماری خطرناک غیر درمان مرد در حدی که سلامت زن را به خطر اندازد.

۴- دیوانه بودن مرد در زمانی که امکان فسخ نباشد.

۵- اشتغال مرد به کاری که به حیثیت و آبروی زن و مصالح خانوادگی او لطمه می‌‌زند.

۶- محکومیت به حبس در حال اجرا از ۵ سال به بالا ( مرد در زندان باشد ).

۷- اعتیادی که به اساس زندگی خانوادگی ضرر بزند مانند اعتیادی که منجر به بیکاری مرد شود.

۸- ترک بدون علت خانواده یا غیبت یکسره به مدت ۶ ماه بدون دلیل موجه.

۹- محکومیت قطعی زوج در اثر ارتکاب به جرمی، که اجرای مجازاتش آبرو و موقعیت زن رابه خطر بیاندازد.

۱۰- بچه‌‌دار نشدن مرد پس از ۵ سال زندگی مشترک.

۱۱- مفقودالاثر شدن زوج به مدت طولانی( به مدت ۶ ماه از زمان مراجعه زوجه به دادگاه).

۱۲- ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسرش.

 

وکیل نوین سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد .در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص طلاق

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه(8)

    • حمید غفاریان

    • 7 سال قبل

    ـ سوال:آیا در اجرای قرار تامین خواسته می توان وجوه نقدی خوانده را نزد بانکهای داخلی یا خارجی توقیف کرد؟

      • مشاوره مربوطه

      • 7 سال قبل

      پاسخ: برابر نظریه شماره9500/7مورخ14/12/1385 اداره کل حقوقی قوه قضائیه : با توجه با ماده 126 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی تصویب 1379 و مقررات قانون اجرای احکام مدنی مصوب سال 1356 در مورد تامین وجوه نقدی خوانده نزد بانکهای ایران در صورتی که چنین وجوهی شناسایی و معرفی شود با رعایت مقررات مذکور قابل تامین است.اما در مورد تامین و توقیف وجوه نقدی خوانده نزد بانکهای خارجی با توجه به شرایط اجرای احکام خارجی در ایران که در ماده 169قانون اجرای احکام مدنی آمده است واز جمله این شرایط وجود قراردارد معامله متقابل و همچنین قطعی و لازم الاجرا شدن حکم می باشد درحالی که در فرض استعلام کشور و بانک مورد نظر خواهان مشخص نشده ودر نتیجه امکان بررسی وجود قراردادیا معامله متقابل وجود ندارد به علاوه قرارتامین حکم قطعی ولازم الاجرا تلقی نمی گردد و همان طور که اگر قرارتامین در کشور خارجی صادر می شد طبق بند 4 ماده 169در ایران قابلیت اجراء نداشت با عنایت به ملاک قانون مذبور چنین قراری که درایران صادر شده در خارج از ایران هم قابلیت اجراء ندارد.

    • ساجده مهلا

    • 6 سال قبل

    چطور می تونم درخواست طلاق بدم؟ شوهرم هیچ مشکلی نداره 13 سالم بود که شوهرم دادن. الان 32 سال و نیممه و به شدت از شوهرم و بچه ها زده شدم. دو تا بچه 10 سال و 8 ساله دارم. هردوتاشون پسرن. به هیچ عنوان به همسرم حسی ندارم. حتی از همخوابی کنارش متنفرم. شوهرم مهربونه و هیچ مشکلی نداره . یه مدت نتونست خواستمو تامین کنه و هرموقع شاکی می شدم می گفت تو رو باید با خر بندازن. همین حرف بیشترین تخریب رو در من به وجود آورد و رفته رفته نسبت بهش سرد شدم و زده شدم. الان حس تنفر دارم ازش. حدود دو ماهه نذاشتم بهم نزدیک بشه. نزدیک می شه تمام حسم می ره. ازش تنفر دار. اصن برام مهم نیست نه زندگی نه بچه و نه شوهر. ناگفته نمونه که ماد و پدرم فوت شدن و سه تا برادر دارم که تمام تلاششونو می کنن که من به زندگی دوباره گرم بشم ولی نمی تونم خودم رو در کنارش ببینم. تنها خواهشی که از شما دارم اینه که کمکم کنید و بگید چطور می توانم درخاست طلاق بدم؟ اصن راضی به طلاق توافقی نمی شه. یه راهکار لطفا پیش روم بذارید. خواهش می کنم.

      • صالحه رضائی

      • 6 سال قبل

      با سلام. طلاق از جانب زوجه به راحتی پذیرفته نمی شود. تنها 12 راه برای طلاق زوجه وجود دارد از قبیل نفقه، اعتیاد و … لذا می بایست به صورت موردی شخصیت شما و همسرتان مورد بررسی قرار گیرد تا راه مناسب انتخاب گردد. البته قبل از مراجعه به وکیل توصیه می گردد که به مراکز مشاوره نیز مراجعه کنید. ولکن اگر تنها راه صرفا طلاق باشد، می بایست یکی از 12 راه موجود را برای شما به صورت وردی بررسی کرد. به شما توصیه می گردد در این خصوص حتما با یک وکیل متخصص به صورت حضوری مشاوره نمایید.

    • مریم

    • 6 سال قبل

    سلام وقت بخیر. بنده سال 94 عقد کردم و 6 ماه بعد عقد به مشکل برخوردیم. بنده دانشجو مهندسی کارشناسی ارشدم و همسرم دانشجو مشاوره کارشناسی و بیکار. حقیقتا قصد طلاق ندارم ولی همسرم بعد قهر نیومد دنبالم. تا مجبور شدم یکسال بعد قهرم مهریمو اجرا بذارم و الان دومین قسط مهریمه. تا کنون 3 بار دادخواست نفقه دادم و هر 3 بار واریز کرد. اما بار اول نفقه با حکم جلب گرفتم و ترک انفاق محکوم شد به 300 هزار بدل از حبس. الان همسرم به لفظ می گه برگرد ولی چون پدرش خرج می ده فعلا می گه هرچی مهریه و نفقه و نیم عشر دولتی خرج کردم پس بده وگرنه ندارم خونه بگیرم. پدرم می گه نداریم.من در حکم رای نفقه 2 سال پیش عنوان کردم که برمی گردم حتی در نفقه این لفظ من قید شده و هست. منم گفتم دادخواست طلاق می دم. به نظرتون برای دادخواست طلاق قاضی شوهرم رو محکوم به طلاق می کنه یا فرجه می ده برای گرفتن منزل؟

      • صالحه رضائی

      • 6 سال قبل

      سلام. در این گونه موارد مدت زمان عدم پرداخت نفقه بسیار مهم است. به طور کلی طلاق از جانب زوجه بسیار سخت حکم داده می شود. گرچه سوال شما بسیار کلی بود و جزئیات ذکر نشده بود ولی به نظر می رسد با یک سری اقدامات جزئی بتوان طلاق گرفت. بهتر است کل حکم های نفقه خود را بیاورید تا بررسی شود و به شما بیان گردد که قبل درخواست طلاق چه اقدام دیگری لازم است و یا چه زمانی موعد مناسب برای تنظیم دادخواست طلاق است.

    • maryam

    • 6 سال قبل

    سلام. مدت 6 سال است که ازدواج کردم. به خاطر اعتیاد همسرم خاستم جدا بشم. مهریه ام رو اجرا گذاشتم با دادن حق طلاق به زندگیم برگشتم. الان صاحب یه دختر حدودا دو ساله هستم و باردارم. خواستم ببینم با توجه به باردار بودنم می تونم طلاق بگیرم یا خیر؟ آیا می تونم حضانت بچه ها رو هر دو رو به پدرشون بدم؟

      • صالحه رضائی

      • 6 سال قبل

      سلام. بله با وجود باردار بودن امکان طلاق هست و باردار بودن شما در مدت عده موثر است. در خصص تعیین تکلیف حضانت فرزندان می بایست وکالت نامه طلاق شما بررسی گردد. در صورت تمایل وکالت نامه ی خود را پیش وکیل متخصص برده تا با بررسی وکالت نامه جنابعالی این امکان بررسی گردد ولیکن به طور کلی می توان بیان داشت که در هر حال نفقه فرزندان به عهده پدر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود