بهترین-وکیل-طلاق-در-مشهد

موارد عسر و حرج زوجه کدامند ؟

عسر و حرج عبارت است ازبه وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه نماید و این امری است نسبی ولی در تبصره الحاقی به ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی چند مورد را از مصادیق عسر و حرج دانسته.باید به این نکته توجه داشت که قانونگذار در این ماده تنها به مصادیق عسر وحرج اشاره نموده و آن بدین معنا نیست که این موارد حصری می باشند؛ بلکه دادگاه می تواند در موارد دیگری نیز عسر و حرج زن را احراز و حکم طلاق به درخواست وی را صادر نماید. موارد ذکر شده در تبصره مذکور عبارتند از :

۱- ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت ۶ ماه متوالی و یا ۹ ماه متناوب در مدت ۱ سال بدون عذر موجه.

۲-اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلا وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است. در صورتیکه زوج به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک ، مجددا به مصرف مواد مذکور روی آورد ، بنا به درخواست زوجه ، طلاق انجام خواهد شد.

برای گرفتن مشاوره حضوری رایگان از بهترین وکیل مشهد اینجا کلیک کنید.

۳- محکومیت قطعی زوج به حبس ۵ سال یا بیشتر .

۴- ضرب و شتم یا هرگونه سوء رفتار مستمر زوج که عرفا با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

۵- ابتلا زوج به بیماری های صعب العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه ی صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

زن مطلقه ای که ازاله بکارت شده است آیا در ازدواج مجدد با شخص دیگری میتواند از حق حبس استفاده کند و آیا برای صیغه نکاح مجدداجازه ولی وی لازم است.

بله می تواند چون بنابر ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی حق حبس را تنها مشروط به دو امر نموده است.

۱- مهر زن حال باشد یعنی بدون مدت و قابل وصول به مجرد عقد.

۲- زن قبل از دریافت مهریه از شوهر تمکین نکرده باشد.و در اینجا بکارت یا عدم آن شرط نشده است. و اما در مورد قسمت دوم سوال شما تنها نکاح دختر باکره موقوف به اجازه ی ولی یا جد پدری او می باشد .

با سلام اگر مردی به صورت محدود به مواد مخدر تریاک اعتیاد داشته باشد و خانه و شغلی با درآمد متوسط داشته باشد وهمسر وی نیز دچار مشکلات روحی بوده و دارای ۲ فرزند دختر باشند و زن تقاضای طلاق کند، آیا فرزندان را به پدر میدهند یا مادر؟ در حالیکه پدر امکان نگهداری از فرزندان را ندارد و آیا میتواند با مراجعه به دادگاه تقاضای رسیدگی هب مشکل روحی همسرش را بنماید؟

باسلام حضانت فرزندان تا ۷ سالگی با مادر می باشد و پس از آن نیز دادگاه اختیار دارد تا بعد از طلاق هرکس را (بر اساس مصلحت کودک )مناسب ترمی بیند برای حضانت کودک انتخاب کند. دادگاه باید به این نتیجه برسد که بودن کودک نزد یکی از پدر و مادر به ضرر وی است .مشکل روانی در حد جنون مانع اجرای حق حضانت است و اگر کمتر از جنون باشد( در حد بیماری روحی) مانع حق حضانت نیست. همچنین در صورتی که اعتیاد پدر سلامت روحی یا جسمی کودک را به خطر اندازد.

بهترین-وکیل-طلاق-در-مشهد

سلام پس از دو سال اختلاف و درخواست طلاق توسط شوهرم حکم صادر شده که نصف مهریه را نقدی و نصف دیگر قسطی و نفقه واجرت المثل به فاصله ۶ماه پرداخت شود ومن نمیخواهم طلاق بگیرم ولی مهریه ودیگر حقوقم را میخواهم ولی قاضی گفته درصورت گرفتن حقوقم باید طلاق بگیرم. لطفا راهنمائی فرمائید راه حل قانونی چیست و چکار میتوانم کنم

با سلام در صورتی که شوهر شما ابتدا دادخواست طلاق داده باید کلیه حق و حقوق قانونی شمارا یکجا پرداخت نماید تا بتواند شما را طلاق دهد مگر اینکه شما ابتدا مهریه را مطالبه نموده باشید و اعسار وی ثابت شده باشد و سپس او بخواهد شما را طلاق دهد. در هردو صورت طبق قانون مدنی حق طلاق با مرد است و در صورت پرداخت کلیه ی حق و حقوق مالی زن می تواند او را طلاق دهد. شما تنها می توانید در صورت فرض اول( شوهر شما دادخواست طلاق داده و شما قبل از آن مهریه ی خود را مطالبه نکرده باشید) از دادگاه بخواهید کلیه ی حقوق مالی شما به صورت نقدی پرداخت گردد. موفق باشید

درصورتی که زن مهریه خود را به اجرا گذارد . ایامیتواند خانه مسکونی شوهرش را که تا ۹ سال دیگر در رهن بانک مسکن است (به علت وام مسکن) توقیف کند؟ (خانه مورد نظرتنها ملک شوهراست) اگرمیتواند چگونه است؟ ویا چه کارهای دیگری میتواند انجام دهد؟ با تشکر

با سلام در صورتیکه میزان مازاد بر رهن بانک ، بیشتر از مستثنیات دین باشد ( با نظر کارشناس و بستگی به قیمت ملک دارد که آیا می توان با قیمت آن منزلی در شان مدیون تهیه کرد یا نه) می تواند توقیف نماید در غیر اینصورت خیر. موفق باشید.

 

آیا با وجود عدم تمکین همسر و اخذ مجوز از دادگاه برای ازدواج مجدد باز هم در صورت تحقق نیافتن رضایت همسر برای ازدواج مجدد ،حق طلاق باز با زن است؟ پس ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده چه مواقعی کاربرد دارد؟ لطفا شماره آخرین رای وحدت رویه در مورد ازدواج مجدد را برایم بنویسید. آیا این شرط مطلق است یا منصرف؟

همسرم مدت ۴ ماه است که فرزند شیرخواره خود و من را ترک کرده و در خانه پدری اش زندگی میکند.و علیرغم وساطت بزرگان به منزل بر نمی گردد.

وی دانشجو است و احساس می کنم دانشگاه و تحصیل باعث تجری وی شده است.هیچ ضرب و شتم و درگیری هم پیش نیامده. شاید نبودن مهر مادری در یک مادر بعید به نظر برسد اما واقعیت دارد. اکنون فرزندم را من و مادرم پیرم نگهداری می کنیم.در شرایط عسر و حرج شدیدی بسر می برم. ساعت ۴ که از سر کار بر می گردم باید تا آخر شب و گاه تا صبح فرزندم را نگهداری کنم. لازم به ذکر است که خواهر بزرگ همسرم هم پسر ۸ ماهه خود را رها کرده و از شوهرش جدا شده.همسرم گفته تمام حقوقاتم را بده از هم جدا می شویم.بچه هم مال تو. لطفا مرا راهنمایی کنید.

با سلام در هر صورت طبق شروط ضمن عقد در صورتیکه مرد همسر دیگری اختیار کند، زن می تواند با مراجعه به دادگاه درخواست طلاق نماید . این شرط مطلق می باشد.شما باید دادخواست صدور حکم مبنی بر تمکین را در دادگاه اقامه نمایید ( بدوا اظهارنامه ای در اینخصوص برای وی بفرستید ) موفق باشید.

آیا با صدور عدم تمکین برای زوجه امکان ازدواج مجدد وجود دارد؟

بله البته در صورت صدور مجوز از سوی دادگاه در صورتی که ملائت زوج برای اداره دو خانواده وجود داشته باشد و اجازه دادگاه برای ازدواج موجب تحقق شرط ضمن عقد دایر بر حق طلاق زوجه در صورت ازدواج مجدد مرد شامل نمی شود چون با اجازه دادگاه ازدواج دوم صورت گرفته اما بدون اجازه دادگاه باشد زوجه حق گرفتن طلاق برابر با شروط ضمن عقد خواهد شد.

ایا با اینکه زن و مرد مدت ۶ یا ۷ سال دور از هم زندگی کردند واختلاف داشتند امکان طلاق با وجود نداشتن موارد موجب طلاق در زوج وجود دارد؟

بله به نظر اگر زن و مردی در ۷ یا ۸ سال نتوانستند به نتیجه قطعی برای ادامه یا متارکه بگیرند، ادامه زوجیت موجب عسر وحرج برای زوجه میباشد و بنده ۲ مورد در این خصوص رای گرفتم هرچند زوج مخالف بود.

ایا صرف دستگیری زوج با یک خانم تحت عنوان رابطه نامشروع امکان طلاق است ؟

در شروط ضمن عقد فقط جرایمی که محالف شئونات زندگی مشترک( در قانون حمایت خانواده هم هست ) باشد از موجبات طلاق خواهد بود؛ نه هر دستگیری و در رابطه نامشروع که صرفا موجب شلاق خواهد بود.به نظر به تنهایی موجب طلاق نخواهد شد ولی اگر محکومیت به سو’ معاشرت / اعتیاد/ یا ندادن ۶ ماه نفقه و عدم امکان الزام زوجه از موجبات طلاق و ایجاد حق نسبت بر هریک از موردها حواهد شد یا جرایم مکرر و متعدد زوج  از جمله انهاست.

آیا امکان منع  تحصیل زوجه از طرف زوج وجود دارد؟

خیر مگر در ضمن عقد شرط شده یا ادامه تحصیل به جهت دوری مسافت یا … که به ارکان خانواده با تشخیص دادگاه خلل وارد کند؛ چون تحصیل حقی است که قانون اساسی هم به اشخاص داده و سلب این حق ممکن نیست اما مشاغل که برخلاف شئونات خانوادگی یا موجب فروپاشی خانواده گردد نیز با تشخیص دادگاه امکان طلاق را  دارد.

آیا مطالبه مهریه که در عقد نامه عندالاستطاعه قید شده هر زمان وجود دارد؟

خیر در صورت استطاعت زوج و دارا شدن اموال اقدام ممکن است؛ ولی در عندالمطالبه و در صورت نداشتن مال برای زوج امکان دادن دادخواست و حبس زوج وجود دارد؛مگر اعسار و نداشتن مالی برای زوج جهت ادای مهریه با  گواهی ۴ نفر شاهد ثابت گردد که در ان صورت تقسیط و از حبس زوج از این جهت خودداری خواهد شد.

 

وکیل نوین سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد. در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

دیدگاه(16)

    • مریم

    • 7 سال قبل

    سلام ممنونم مطالب خیلی خوبی بود

    • زهرا

    • 7 سال قبل

    سلام عالی بود

    • mahboobe

    • 7 سال قبل

    سلام من مشکلم با شوهرم خیلی زیاده به هیچ عنوان نمیتونم باهاش ادامه بدم خواهشا یه وکیل خوب برای طلاق توی مشهد معرفی کنید

      • گروه وکلای نوین

      • 7 سال قبل

      سلام در ابتدا از مشاوران روانشناس برای بهبود زندگی خود استفاده کنید و در مرحله آخر طلاق را برای حل مشکل خود انتخاب کنید اما چنانچه در انتها قصد خود را مسمم بر طلاق کردید تشریف بیارید موسسه با وکیل تخصصی در زمینه خانواده صحبت داشته باشید
      انشاالله

    • hosseini ali

    • 7 سال قبل

    سلام
    اولا ممنون بابت مطالب خیلی خوبتون خیلی از موارد رو فراگرفتم

    دوما ممنون بابت پاسخ تلفنی که با محبت و صبورانه جواب من رو دادید
    قطعا اگه وکیل بخوام از موسسه شما انتخاب میکنم

    • mohamad

    • 7 سال قبل

    سلام خیلی از سوالا تکراری بود دلیل نداشت روی سایتتون قرار بدید

    • یاسمن رستگار

    • 6 سال قبل

    سلام وقتتون بخیر من دبیر هستم و همسرم بیکار و سربازی هم نرفته و اصلا به فکر پیدا کردن کار هم نیست و هیچگونه نفقه ای هم پرداخت نمیکنه. ما دوتا فرزند داریم یه دختر 6 ساله و یک پسر 5 ساله الان نگران این هستم که اگر اقدام به درخواست طلاق بکنم حضانت بچه ها رو از دست بدم. آیا امکانش هست به خاطر بیکار بودن شوهرم بتونم حضانت بچه ها رو بگیرم؟

      • mariya rezaee

      • 6 سال قبل

      سلام. ممنون. بله می توانید تقاضای طلاق کنید و حضانت را بگیرید .

    • حسن نظامی

    • 6 سال قبل

    سلام، من یه مرد ۴٠ساله ام که دوازده ساله ازدواج کردم و حدود ٧ساله با خانومم هیچ رابطه ای ندارم به خاطر مریضیش و فقط هم خونه ایم، تصمیم گرفتم جدا شم ولی واقعا حوصله چندین جلسه مشاوره و رفتن و اومدن طولانی رو ندارم، میخوام بدونم میشه جوری پیش رفت که شامل مشاوره نشه روند طلاق؟ ضمنا من خودم چند ماهه پیش مشاور میرم و با کمک ایشون تصميم به جداییم قطعی شد

      • somaye.rad

      • 6 سال قبل

      سلام وقت بخیر .شما می توانید با کمک وکلای موسسه حقوقی راه امید بدون انجام مشاوره و در کمترین زمان طلاق بگیرید .ولی چنانچه بخواهید شخصا اقدام کنید ملزم هستید جلسات مشاوره را حتما انجام دهید در غیر این صورت گرفتن حکم طلاق امکانپذیر نیست
      جهت انجام مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره05136144644 تماس حاصل فرمایید

    • راضیه محمدی

    • 6 سال قبل

    من مهندس کامپیوتر و شاغل هستم همزمان با کارم دانشجوی ارشد امنیت شبکه هم هستم ، دانشگاهم رو بورسیه قبول شدم و تو شهر خودمم درس میخونم
    من و همسرم خیلی خیلی باهم اختلاف داریم و بعد از 17 سال زندگی با دو فرزند به این نتیجه رسیدیم که ادامه این وضعیت غیر ممکنه
    ایشون به خاطر اینکه مهریه ای به من ندن ، به من مهلت دادن تا یه ماه از کارم و تحصیلم کناره گیری کنم و با حقوق حداقلی ایشون که حدود یه تومن هست بسازم وباهم کنار بیایم در غیر اینصورت حکم عدم تمکین عام منو رو خواهند گرفت و منو از مهریه و مابقی حقوقاتم محروم میکنن
    میخواستم بدونم ایشون میتونن همچین کاری بکنن ؟
    به لحاظ قانونی حرفشون سندیت داره ؟

      • somaye.rad

      • 6 سال قبل

      کار کردن از حقوق زن میباشد و تنها مرد در صورتی میتواند مانعیتی برای کار ایجاد کند که کار خلاف شان خانوادگی باشد

      همچنین مرد نمیتواند تحت هیچ شرایطی مانعیت برای مهریه ایجاد کند حتی با داشتن حکم عدم تمکین

      جهت دریافت حق و حقوقات خود و یا امور طلاق با شماره 05136144644 تماس حاصل فرمایید.

    • میثم

    • 5 سال قبل

    سلام خسته نباشید وقت بخیر . برای طلاق تفاهمی باید حتما حتما خود شخص برند برای کلاس های مشاوره یا وکیل میتواند وکالت داشته باشه لطفا توضیح کاملی بدید . ممنون ازشما.

      • سمیه راد کارشناس حقوقی

      • 5 سال قبل

      سلام اگر وکیل داشته باشید میشه بدون حضور خودتون هم مراحل طلاق انجام بشه

    • نازنین

    • 3 سال قبل

    لطفا یه مشاوره طلاق خوب توی رشت بهم معرفی کنید

      • کارشناس حقوقی ماریا رضایی

      • 3 سال قبل

      سلام دوست عزیز
      لطفا با شماره 05136140000 تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود