مشاوره حقوقی دعاوی کیفری

مشاوره-حقوقی-دعاوی-کیفری

فهرست مطالب مقاله

مشاوره حقوقی دعاوی کیفری

شاید مبحث اجرای عدالت در هیچ پرونده‌ای به اندازه پرونده‌هایی که مشمول بررسی در محاکم کیفری هستند اهمیت نداشته باشد. ما در وب سایت وکیل نوین در بسیاری از پرونده‌ها به این موضوع می‌اندیشم که اگر دو طرف دعوا از حقوق خود اطلاع داشته باشند، می‌توان هر دو طرف در یک جلسه با حضور وکلای طرفین یا مشاورین حقوقی خود به صلح برسند. اما مشاوره حقوقی دعاوی کیفری به گونه‌ای دیگر است.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص کیفری

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

 

امکان صلح طرفین، وقتی مسلم‌تر و مفید‌تر است که رفتاری خصمانه میان افراد وجود نداشته باشد. این کار سبب می‌شود که کار دادرسی در محاکم چندان به طول نینجامد و بی‌آنکه بخواهیم کار را در دادگستری پیگیری‌کنیم با توافقی موسوم به توافق‌های برد، برد کار خود را جلو ببریم. اما این بخشی از ماجرا است که در آن دو طرف خصم یک‌دیگر نیستند.

پرونده‌هایی که به آنها پرونده‌های کیفری گفته می‌شود جرایمی به مراتب سنگین‌تر را شامل می‌شوند. جالب آن است که مشاوره حقوقی دعاوی کیفری گاهی مربوط به پرونده‌های حقوق تجارت هم می‌شود. زمانی که در آن موضوع کلاهبرداری مطرح می‌گردد و گاهی حتی در یک پرونده  خانواده به خاطر اعتیاد و یا ضرب و شتم یکی از طرفین دعوا پرونده، ابعاد کیفری می‌یابد.

در این زمان وجود مشاوره حقوقی دعاوی کیفری بسیار اهمیت می‌یابد و مشاور حقوقی باید بتواند هر دو بخش پرونده را در محاکم به جریان بیندازد. از این رو برای این پرونده‌های چند وجهی وکلایی که توانایی‌‌های بسیار بالایی دارند به امر مشاوره حقوقی دعاوی کیفری می‌پردازند.

تفاوت عمده مشاوره حقوقی دعاوی کیفری با دیگر پرونده‌ها 

در دعاوی حقوقی و یا خانواده هیچ یک از طرفین مجرم نیستند. به این معنی که دعوا عملا برای احقاق حق است. دادگاه در حَکَم میان طرفین قرار می‌گیرد و البته اگر کسی از حکم صادره سرپیچی کند یک جرم کیفری مرتکب شده و باید به مجازات برسد.

اما مسائلی هستند که در قانون برای آنها تعریف جرم صادق است. یعنی مثلا در قانون مجازات اسلامی، دزدی از منزل یا محل کسب کسی دیگر، جرم است و برای آن حد شرعی و قانون در نظر گرفته شده است. حد شرعی مجازاتی است که در قانون و شرع مبین اسلام به صراحت به آن اشاره شده است و در صورت اثبات وقوع آن جرم باید آن را برای مجرم اجرا کرد.

در این گونه موارد دادگاه دیگر با متهم سر و کار ندارد و باید مجرم را به سزای عمل خود برساند. این کار سبب می‌شود از وقوع دوباره جرم جلوگیری شود و فرد مجرم مجازات‌‌هایی مانند زندان، شلاق، جزای نقدی و یا حتی اعدام رو به رو می‌شود.

مشاوره حقوقی دعاوی کیفری

مشاوره حقوقی دعاوی کیفری ابتدا بر این منوال پیش می‌رود که باید برای درخواست کننده مشاوره وقوع جرم کیفری را تفهیم کنیم. یعنی وقتی مشاور شما در یک پرونده حقوقی یا تجاری به شما می‌گوید که باید مشاوره حقوقی دعاوی کیفری دریافت کنید یعنی جرمی در حق شما به وقوع پیوسته است و یا شما مرتکب جرمی شده‌اید که در صورت ارسال پرونده به دادگاه خطر مجازات‌های سنگین برای شما وجود دارد.

اما گاهی شما یا هرکس دیگر که با مشکل شما رو به رو می‌شود، درمی‌یابد که شما درگیر یک پرونده کیفری شده‌اید. مثلا کسی از شما زورگیری کرده یا مورد تجاوز قرار گرفته‌اید. در این پرونده‌ها مشاوره حقوقی دعاوی کیفری عملا نقش تسهیل‌گر، برای به جریان افتادن پرونده شما را ایفا می‌کند. به این معنی که با شرح دادن قدم به قدم مراحل شکایت برایتان، به شما می‌آموزد که اگر خودتان رأسا برای پیگیری پرونده اقدام کنید چگونه و به کجا باید رجوع کند.

گروه وکیل نوین در این موارد برای شما این امکان را پدید می‌آورد که اگر خواستید مشاور حقوقی خود را به عنوان وکیلتان نیز انتخاب کنید. از این رو وقتی از شما سوال می‌شود که مشاوره حقوقی دعاوی کیفری را از یک وکیل می‌خواهید یا یک مشاوره حقوقی حتما شما وکیل را انتخاب کنید.

وکلای دادگستری یا قوه قضائیه می‌توانند وکالت شما را در دعاوی کیفری و یا با ابعاد کیفری برعهده بگیرند. در دعاوی کیفری ما با موضوعی مهم اجرای عدالت رو به رو هستیم. مجازات راه اصلی اجرای عدالت در جامعه است. پس با این نگاه می‌توانید نظر خود را به حکم صادره تغییر دهید و البته پیگیر شکایت خود باشد زیرا جرایمی که در دادگاه تحت عنوان دعاوی کیفری دسته بندی می‌شوند عملا برای جامعه خطرناک‌اند.

اما توصیه آخر درباره پیگیری دعاوی کیفری در دادگاه. توصیه ما این است که بجای اندیشیدن به انتقام، به مفهوم تنبیه بیاندیشید. سعی کنید مجازات را برای اصلاح فرد خاطی در نظر بگیرید به جای آن که آن را وسیله‌ای برای انتقام در ذهن داشته باشید.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص کیفری

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود