وکیل شهرداری در تبریز

وکیل شهرداری در تبریز

سلام دوستان عزیز در این مقاله شما را راهنمایی می کنم که بتوانید به راحتی وکیل شهرداری در تبریز را در شهر خود انتخاب کنید

وکیل-شهرداری-درتبریز

مدت زمان اعتبار کارشناسی مال غیرمنقول برای مزایده در شهر تبریز چه مدت می باشد؟

گذشت مدت زمان به تنهایی موجب انجام کارشناسی مجدد نمی‌گردد لکن اگر مدت زمانی که از کارشناسی اولیه گذشته است و تفاوت قیمت (در جانب افزایش یا تقلیل) به اندازه‌ای می‌باشد که عرفاً قابل اغماض نمی‌باشد کارشناسی مجدد به درخواست ذینفع به عمل می‌آید و اگر افراد ذینفع در این خصوص تقاضا ننمودند دادگاه یا اجرای احکام الزامی برای کارشناسی مجدد ندارند.

قطعه زمینی داشتم که برای گرفتن پروانه ساخت به شهرداری مراجعه کردم که بعد از طی مراحل اداری مشخص شد زمین حریم دکل‌های برق فشار قوی میباشد وقتی به شرکت برق منطقه‌ای تهران مراجعه کردم به بنده گفتند باید جهت خسارت زمین به دادگاه مراجعه کنید. چه اقدامی باید انجام دهم؟

با تقدیم دادخواست مطالبه قیمت زمین به طرفیت فروشنده میتوانید به دادگاه مراجعه نمایید.

مراحل گرفتن پروانه ساخت در شهرداری | وکیل شهرداری در تبریز

چنانچخ نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد وکیل در تبریز داشتین اینجا کلیک کنید

پروانه ساختمان چیست؟

ساختمان سازی از جمله صنایعی است که افراد بسیاری در آن مشغول به فعالیت هستند. با توجه به اینکه ساختمان سازی ارتباط مستقیمی با نما و فضای شهری و همچنین جان افرادی که بعدها در این ساختمان ها ساکن می شوند دارد، این فرآیند باید به صورت اصولی و مطابق با قوانین ومقررات انجام شود

پروانه ساختمان در واقع شناسنامه فنی ساختمان یا جواز ساخت آن است و هماننددفترچه ای می باشد که شهرداری ها و مراجع صدور پروانه مثل همیاری شهرداری ، دهیاری و یا مراکز خدمات الکترنیک شهر آن را صادر نموده و به مالک ساختمان می دهند

البته امروزه تغییراتی در قوانین ساختمان سازی اتفاق افتاده و به جای پروانه ساختمان ، دفترچه شناسنامه ساختمان صادر می شود که متشکل از پروانه ساخت ، نداشتن خلافی و پایان کار است . لازم است که اشاره کننیم اخذ پروانه ساختمان باید پیش از شروع فعالیت ساخت صورت گیرد .

به عبارتی انجام ساخت و ساز بدون دریافت پروانه ساختمان غیر قانونی محسوب می شود . علاوه بر این اخذ سند مالکیت برای هر واحد مسکونی تنها منوط به ارائه پایان کار توسط ناظر و صدور پایان کار توسط مرجع صدور پروانه است.

انواع پروانه ساخت

تمامی ساختمان ها در ایران باید حتما پروانه ساختمان داشته باشند، زیرا در هنگام اگر با استعلام پروانه  ساخت ملک فاقد مجوز ساخت باشد سند صدور سند ملکی برای مالک تنظیم نخواهد و باید جریمه بپردازد و در برخی از موارد منجربه تخریب بنا می شود . به طور کلی در کشور ایران دو نوع پروانه ساخت داریم که در زیر به آن ها اشاره می کنیم

1.پروانه ساختمانی دفترچه ای

این نوع از پروانه های ساخت به صورت دفترچه ای هستند و تمامی موارد در آن درج می شود . امروزه این نوع پروانه ساختمان به ندرت صادر شده و تنها در برخی از استان های کشور مورد استفاده می گیرد.

2.پروانه ساختمانی تک برگی

برای بسیاری از ساختمان ها پروانه ساخت تک برگی صادر می شود. این پروانه ساخت تمامی اطلاعات موجود در مدل دهنده ساخته شدن یک ساختمان براساس قوانین و استانداردهای بین المللی است . برای دریافت هر کدام از انواع پروانه های ساختمانی باید تمامی این مراحل را طی کنید تا بتواند به نتیجه مدنظر دست یابید.

وکیل شهرداری در تبریز چه وظایفی دارد؟

اگر در انجام امور مختلف سر و کار شما با شهرداری افتاده باشد و با کمیسیون های مختلف با آن دست و پنجه نرم کرده باشید بدون شک به دنبال وکیل متخصص شهرداری می گردید.و…..از جمله کمیسون هایی کمیسیون ماده 100 ،کمیسیون ماده 99 ،کمیسیون ماده 55 هستند که جهت رسیدگی به امور شهری در این ارگان شکل گرفته اند. هر کدام از این کمیسیون ها وظیفه بررسی موارد خاصی را داشته و آرای مختلفی در این کمیسیون های آن ها آشنا شوید لازم است که بهترین و متخصص ترین وکیل شهرداری را در کنار خود داشته باشید.

وکیل شهرداری در تبریز

یکی از مهم ترین ارگان هایی که در زمینه مدیریت سیستم شهری مشغول به فعالیت است شهرداری است که با رشد روز افزون شهر نشینی و افزایش ساخت و ساز شاهد افزایش مراجعه مردم به این ارگان هستیم . به همین علت اغلب مردم با مشکلات و مسائل حقوقی بسیاری که در ارتباط با شهرداری هستند روبرو می شوند. در طی چندین دهه گذشته هجوم افراد مختلف از روستاها سبب افزایش شهرنشینی شده و جمعیت شهرها به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

به همین علت روند صدور مجوز ساخت و ساز و نیز سایر مقرراتی که مربوط به شهرداری ها هستند دچار تغییر شده اند. شهرداری ها یکی از مراجع اصلی صدور مجوزهای ساخت و ساز و نظارت بر آن هستند. به همین علت هر گونه تخلف توسط مالکان و سازندگان توسط شهرداری ها بررسی می گردد. این موضوع سبب شکل گیری دعاوی بین شهرداری و مالکین می گردد. وکیل شهرداری شخصی است که می تواند در این موضوع وارد شده و به شما در پیگیری پرونده کمک کند.

بهترین وکیل شهرداری در تبریز

همان گونه که در بندهای پیشین مطرح شده دعاوی شهرداری آن گونه از دعاوی هستند که دارای گستردگی بسیار زیادی بوده و تنوع بالایی دارند و مرجع رسیدگی به این دعاوی بهترین وکیل شهرداری در تبریزشخصی کمیسیون هایی هستند که مربوط به خود شهرداری می باشد است

که تسلط کافی و آگاهی کامل به قوانین شهرداری ها داشته و بتواند با استفاده از آیین نامه ها و مقررات شهرداری پرونده را به گونه ای پیش ببرد که بهترین نتیجه را برای موکل خود به دست آورده و به احقاق حقوق وی کمک کند.

تنوع و گستردگی بالای امور شهرداری سبب شده که آگاهی از دعاوی شهرداری و جزئیات و مقررات آن ها از عهده نه تنها افرادعادی بلکه تمامی وکلا برنیاید . بنابراین تنها وکیلی به شما کمک خواهد کرد که در دعاوی شهرداری دارای تخصص کافی باشد

آنچه در مورد شهرداری باید بدانیم

شهرداری ها ستون اصلی هر شهر هستند و نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند . آنها مسئول اطمینان از ایمن بودن جاده های ما ، استاندارد بودن ساختمان های ما و دفع صحیح زباله های ما هستند . در حالی گه ممکن است همیشه به آن فکر نکنیم ،شهرداری بخش مهمی از جامعه ما است.

وظایف قانون شهرداری در قبال شهروندان

شهرداری موظف به ارائه خدمات متعددی به شهروندان خود می باشد که شامل امنیت عمومی ، زیر ساخت ها و سرویس بهداشتی در سطح شهر،زیبا سازی شهر و … مشود .

در کنار این خدمات ، شهرداری یکسری وظایق قانونی نیز د قبال شهروندادن دارد.عنوان مثال ،شهرداری موظف است اطمینان حاصل کند که تمام ساختمان های شهر با قوانین ساختمانی و مقررات منطقه بندی مطابقت دارند.

همچنین شهرداری مسئول صدور پروانه ساختمانی و بازرسی ساختمان ها از نظر تخلفات آیین نامه ای است. اگر شهرداری این وظایف را انجام ندهد، ممکن است در قبال خسارات ناشی از آن مسئول شناخته شود .

وکیل شهرداری در تبریز کیست؟

وکیل شهرداری به یک شخص حقوقی گفته می شود که فارغ التحصیل رشته حقوق بوده و دارای مدرک پایه یک از کانون وکلای دادگستری می باشد. وکیل شهرداری دارای تخصص و تبحر کافی در پذیرش و حل پرونده های مربوط به شهرداری بوده و با تسلط و احاطه کامل خود بر قوانین شهرداری می تواند به دفاع از حقوق شهروندان پرداخته و پرونده های مریوط به دعاوی شهرداری را حل و فصل نماید.

بدیهی است که وکیل شهرداری توانایی پذیرش پرونده هایی با سایر موضوعات مختلف اعم از دعاوی ملکی ، دعاوی خانوادگی و…..را داشته و میتواند وکالت این دعاوی را نیز عهده دار گردد.

اما بنا به تخصص و یا سلیقه شخصی تنها پرونده های مربوط به دعاوی شهرداری را پذیرفته و با فعالیت تخصصی در این زمینه به تجربه خود می افزاید. بنابراین وکیل شهرداری شخصی حقوقی است که دارای تسلط کافی به قوانین و مقررات عام و خاص شهرداری،کمیسیون  های شهرداری ، آیین نامه ها ، بخشنامه هاو….بوده و می تواند با اتکا برآگاهی های خود از حقوق طرفین در دعاوی مربوط به امور شهرداری ها به دفاع بپردازد.

وظایف وکیل شهرداری چیست؟

مهم ترین وظیفه ای که یک وکیل شهرداری برعهده دارد این است که به طور کامل و جامع به قوانین شهرداری ها مسلط لوده و تمامی زیر و بم دعاوی مربوط به شهرداری را بشناسد . این گونه می توان گفت که یک وکیل شهرداری باید قادر باشد دیدن اسناد و مدارک مربوط به پرونده رای دادگاه پیش بینی نماید.

یک وکیل شهرداری باید با آیین نامه ها، بخشنامه ها ، کمیسیون های شهرداری و….به خوبی آشنا بوده و سعی در ایجاد عدالت به این دعاوی گردد که یک طرف آن شهرداری است.

بیشتر دعاوی ها نیاز به مطرح شدن در دادگاه نداشته و تنها با صحبت امکان حل و فصل آن ها وجود دارد. یک وکیل شهرداری باید در ابتدا شرایطی را فراهم آورد که در صورت امکان به صلح میان طرفین منجر گردد.

اختیارات وکیل شهرداری تبریز

شهروندان در زمینه های مختلفی با شهرداری در ارتباط هستند. یکی از مهم ترین مواردی که منجر به اعتراض شهروندان به شهرداری می گردد مربوط به آرای کمیسیون ماده 100 است.

با توجه به اهمیتی که آرای صادر شده کمیسیون ماده100 دارند سبب می شود تا افراد شکایت های خود را توسط یک وکیل شهرداری پیگیری نماید.

از جمله مواردی که وکیل شهرداری می تواند در آن ها دخالت نماید می توان به مواردی مانند دریافت مجوز ساخت آپارتمان ، سند مالکیت ملک مسکونی و تجاری ،گواهی اتمام کار ،پیگیری بدهی شهرداری به پیمانکاران، برآورد خسارت از جانب شهرداری ، اجرای تغییر کاربری و…. اشاره نمود.

بدون شک پیگیری موارد فوق و سایر مواردی که مربوط به شهرداری می گردد نیازمند اطلاعات حقوقی است که توسط یک وکیل خبره می تواندمورد پیگیری قرار گیرد . بنابراین می توان گفت که یک وکیل شهرداری به طور کلی می تواند با تسلطی که بر آیین نامه ها و قوانین شهرداری دارد مشکلات و دعاوی به وجود آمده راه حل و فصل کند.

شکایت از شهرداری در دیوان عدالت اداری

گاها پیش آمده که نهاد ها و ارگن های دولتی و یا کارمندهای آنان نسبت به انجام قوانین سرپیچی نموده وحقوق برخی افراد را از طریق نقص قوانین ضایع می نمایند. دیوان عدالت اداری یک مرجع قضایی است که برای رسیدگی به تخلفات ارگان ها و نهایدهای دولتی اداری یک مرجع قضایی است که برای رسیدگی تخلفات ارگان ها و نهادهای دولتی تشکیل شده و به تخلفات آنان رسیدگی می نماید .

دعاوی مورد بررسی شهرداری در دیوان عدالت اداری

اختیارات شهرداری بسیار گسترده بوده و اداری اهمیت فراوانی هستند. به همین علت دعاوی گسترده ای در این ارگان به وجودآمده که قابل پیش بینی است. ذکر این نکته لازم است که دعاوی مرتبط با شورای اسلامی شهر ها نیز به شهرداری برمی گردد. این موشوع اهمیت هرچه بیشتر بهره گیری از وکلای دیوان عدالت به عنوان بهترین وکیل شهرداری در شکایت از شهرداری در دیوان عدالت اداری را نشان می دهد.

در بین تمامی دعاوی که در آن ها شهرداری ذی صلاح است برخی از آن ها به دیوان عدالت بیشترین میزان دعاوی شهرداری که دارای مربوط می باشد. به طور کلی می توان گفت که به دیوان عدالت اداری ارجاع می شوند مربوط به ثبت اعتراضات در رابطه با کمیسیون ماده 100 است. به علاوه اعتراض به رای صادر شده از سوی کمیسیون 77 نیز از دیگر عواملی هستند که در دیوان عدالت اداری مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند

از جمله بیشترین دعاوی مربوط به شهرداری که در دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار می گیرندمی توان به موارد زیر اشاره نمود:

1.اعتراض به رای کمیسیون باغات

اعتراض به مصوبات کمیسیون ماده 5

شورای عالی شهرسازی

شورای اسلامی شهر

اعتراض به تملک غیر قانونی زمین های شهری و غیر شهری

احراز وقوع تخلف شهرداری

شرایط گرفتن وکیل شهرداری

شکایت از شهرداری در دیوان عدالت اداری

همان گونه که ئر بند های پیشین ذکر نمودیم وکیل شهرداری پرداخته و از متضرر شدن افراد جلوگیری نماید.بنابراین اولین شرط لازم برای گرفتن وکیل شهرداری این است که شخص مورد نظر دارای پروانه وکالت از کانون وکلا بوده و مدارک وی برای شهرداری و دیوان عدالت اداری کاملا معتبر باشند.

بدیهی است که یک وکیل شهرداری باید به تمامی قوانین ،آیین نامه ها ، کمیسیون ها ،ماده ها و… مسلط بوده و با آگاهی کامل از قوانین به احقاق حقوق موکل خود کمک نماید. وکیل تضمینی و متخصص شهرداری در مواقع با تجربه ترین آن ها است که علم وی کاملا به روز بوده و از تکنیک های مختلف فن بیان استفاده نماید.

به عبارتی واضع تر وکیل شهرداری در تبریز باید باشد که به طور موثری از حقوق موکل خود دفاع نماید . غیر این صورت نه تنها حقوق موکل دریافت نشده بلکه تنها هزینه حق الوکاله به دوش افتاده می شود.

هزینه وکیل شهرداری در تبریز

در بندهای پیشین ذکر نمودیم که شهرداری دارای وظایف و اختیارات گسترده ای است که به تبع آن دعاوی زیادی در این حیطه گنجانده می شود. بنابراین پرونده های مختلف دارای در جات سختی متفاوتی بوده و هر کدام از آن ها نیازمند طی نمودن روندی خاص می باشند.

عوامل بسیاری در تعیین هزینه وکیل برای شهرداری دخیل است . برای مثال می توان به تخصص وکیل شهرداری اشاره نمود. هر چقدر که تخصص وکیل شهرداری بیشتر بوده و تجربه بیشتری داشته باشد قادر است تا به نحو موثری از شما دفاع نموده و در زمان کم تری شما را به حق قانونی خود برساند.

بنابراین هزینه ای که یک وکیل حرفه ای دریافت می نمایدبیشتر از هزینه ای است که یک وکیل شهرداری مبتدی به عنوان حق الوکاله دریافت می کند.

عوامل دیگری از جمله زمان ثبت شده برای پرونده ، زمان ثبت شده برای پرونده ، درجه سختی پرونده ، زمان صرف شده برای پیگیری پرونده و ….. در تعیین هزینه وکیل برای شهرداری موثر است.

چگونگی انتخاب بهترین وکیل شهرداری در تبریز

انتخاب بهترین وکیل شهرداری همواره دغدغه افرادی است که به زمان و انرژی خود بسیار اهمیت داده و قصد دارند که پرونده آن ها به صورت کاملا تخصصی پیگیری شود. اما آیا می دانید که چگونه می ‌توان بهترین وکیل شهرداری را انتخاب کرد؟ نخستین نکته ای که باید مد نظر قرار دهید آن است که پرونده شما مربوط به کدام یک از مسائل مربوط به شهرداری می شود. آیا پرونده شما به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده است؟ یا آن که پرونده شما در کمیسیون ماده ۵۵ مورد بررسی قرار می گیرد؟

تنها در این صورت است که می توانید بهترین وکیل شهرداری در حوزه مربوطه را شناخته و از وی راهنمایی های تخصصی جهت حل پرونده دریافت کنید. پس از آن که با کلیت مشکل قانونی خود آشنا شوید قادر خواهید بود که بهترین وکیلی که در حوزه شهرداری مشغول به فعالیت است را شناخته و انتخاب کنید.

وکیل نوین سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با بزرگترین گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده  و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد. در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل شهرداری در تبریز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود