بهترین وکیل چک در تبریز

بهترین وکیل چک در تبریز

 

بهترین وکیل در زمینه چک در تبریز سامانه وکیل نوین تونست به من کمک کنه که خیلی زود مبلغ چکم را بگیرم که مبلغ هنگفتی هم بود. شما هم اگر به وکیل چک در شهر تبریز نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل چک در تبریز در سامانه وکیل نوین ارتباط برقرار کنید

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل چک در تبریز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

بهترین وکیل چک در تبریز، وکیل متخصص وصول چک برگشتی:

مهم ترین قدم در جهت وصول مبلغ چک برگشتی ،انتخاب یک وکیل چک در تبریز متخصص با تجربه است. با اینکار هم حصول نتیجه مطلوب را تضمین نموده اید و هم به وصول حداکثر مبلغ مورد انتظار نزدیک می شوید.

تشخیص یک وکیل چک در تبریز با تجربه و متخصص و اطمینان ازانتخاب وقتی میسر می شود که قبل از اعطاء وکالت حتما با چند وکیل ملاقات و مشورت نمایید. در این مواجهه هم ارزش اقدام کسب اطلاع می نمایید و هم تا حدودی نسبت به شخصیت وکیل و نظم و انضباط او در کار و رفتار حرفه ای او آگاه خواهید شد.

در هر حال و در یک کلام می توان گفت نداشتن یک وکیل و صرفاً اکتفا به مشاوره با یک وکیل خوب بهتر از این است که یک وکیل کم تجربه وضعیت داشته باشید.

آشنایی با انواع چک

از جهات مختلف می شود انواع چک را برشمرد، مثل اینکه از جهت زمان پرداخت می شود چک را به چک حال و چک وعده دار تقسیم کرد ویا از جهت شکل و ظاهر می شود چک را به چک الکترونیک و چک فیزیکی دسته بندی نمود و یا از جهت اعتبار و قانون حاکم می توان به چک صیادی و غیر ان تقسیم نمود .

همچنین از جهت مرجع صالح برای وصول به چک حقوقی،کیفری،اجرایی و ثبتی دسته بندی کرد و به همین صورت می توان انواعی را برای چک توصیف نمود. ماده 1 قانون صدور چک انواع چک را به چهار دسته عادی ، تایید شده، تضمین شده ومسافرتی تقسیم نموده است.

که لبته از بین اینها چک تایید شده بسیار نادر و تقریباً معدوم است وجک مسافرتی جای خود را به ایران چک های متحد الشکل و یکپارچه داده است و دیگر توسط بانک ها چاپ نشده و مانند پول،چاپ آن در انحصار خود بانک مرکزی قرار گرفته است.

چک چیست؟

براساس تعریف قانون چک نوشته ای می باشد که به دلیل آن صادر کننده وجهی را که نزد محال علیه دارد در حالت کلی یا بعضی برگشت زده شده و یا به دیگر افراد واگذار می نماید. صدور چک دارای ظرافت های مخصوص خود می باشدکه بهتر است پیش از صدور آن از وکیل چک مشاوره ی مورد نیاز را اخذ کند.

نحوه ی صدور چک به 2 صورت انجام می گیرد :صادر کننده آن می تواند شخص صاحب حساب باشد و از راه دوم بانک می تواندچک را به دستور صاحب حساب صادر می گردد.

بهترین وکیل چک در تبریز گواهی عدم پرداخت در چک 

این گواهی رسیدی است که از طرف بانک به دارنده چک داده می شود . برای انجام پیگیری های مربوط به چک پرداخت نشده است . و به معنی عدم پرداخت چک در سر رسید خود است . تصور کنید شما چکی را در اختیار دارید و زمان سر رسد آن فرا رسیده است به بانک مربوط مراجعه می کنید برای وصول چک ولی مبلغ درج شده در چک نزد بانک محال علیه موجود نمی باشد .

یا به اندازه ی کافی نیست در اینصورت شما برای اینکه اثبات نمایید جهت وصول چک به بانک مراجعه نموده اید بایستی درخواست صدور گواهی عدم پرداخت را کنید و بانک کحاله علیه مکلف گواهی مربوط را صادر کنید.

پیگیری قضایی چک با بهترین وکیل چک در تبریز :

بایستی دانست که پیگیری قضایی چک هم از راه کیفری هم از راه حقوقی قابل انجام می باشد پیگیری کیفری به این صورت است که دارنده چک بایستی از تاریخ سر رسد آن به مدت 6ماه در خواست گواهی عدم پرداخت را انجام نماید و بعد از صدور این گواهی 6 ماه از تاریخ صدور آن مهلت دارد تا شکایت کیفری انجام دهد و پیگیری های کیفری لازم را انجام دهد و نکته ی خیلی مهم این است که در صورت اتمام مهلت 6 ماه هرگز امکان شکایت کیفری برای دارنده چک وجود ندارد.

در این صورت تنها راهی که برای دارنده چکک باقی است این می باشد که دادخواست حقوقی خود را برای مطالبه ی وجه چک پرداخت نشده به مرجع قضایی صالح تسلیم کند.

اسناد مالی مربوط به چک

اسناد مالی شما برخی از اسناد اولیه ای می باشد که بایستی جمع آوری نمایید. این سوابق به تعیین نوع ورشکستگی مناسب شما کمک خواهند نمود . برای مثال اسنادمالی شما می تواند نشان دهد شما درامد منظمی دارید به معنا است که بهترین گزینه ممکن برایتان ورشکستگی ساده باشد این مسئله ممکن است پیامت های بزرگی داشته باشد، بع این دلیل که ورشکستگی ساده به شما اجازه می دهد مالکیت خود راحفظ نموده و بدهی های خود را در طول زمان بپردازید .

دیگر اسنادی را که بایستی نسبت به جمع آوری آن ها اقدام نمایید عبارتند از :

رسیدهای اخیر بانک

بیشترین قبض ها وچک های طلبکار

آخرین چک پاس شده جهت وسایل نقلیه (اجاره یا خرید )،املاک و مستغلات ووام

رسیدصورتحساب ها فاکتورهای خرید در سال گذشته

بهترین وکیل چک در تبریز

اما در مواردی در حالت کلی چک قابل شکایت کیفری نیست و تنها از راه حقوقی می توان آن را مورد پیگیری قرارداد این موارد عبارتند از :

1.زمانی که چک سفید باشد.

2.هنگامی که چک برای ضمانت صادر شده باشد.

3.در صورتی که چک و عده دار باشد

4.زمانی که دارنده ی چک شش ماه از تاریخ سر رسید چک اقدامی برای طرح شکایت کیفری انجام نداده باشد

5.در صورت گذشت شاکی که منظور در این جا دارنده چک می باشد.

اصلی ترین دعاوی در زمینه چک

مطرح شده در دادگاه ها را می توان به مطالبه در حال حاضر اکثر دعاوی چک وجه ، استرداد لاشه چک و ابطال چک تقسیم کرد البته دعاوی چک محدود به این 3نوع دعوا نمی باشد ولی موارد یاد شده از اصلی ترین دعاوی هستند.

لیست زیر ترکیبی از دارایی هایی می باشد که شما دارید و همچنین گواهی تایید در آمد شما است . سازماندهی کامل دارایی های شما بسیار مهم می باشد تا نشان دهید که سطح در آمدتان را تعیین نموده اید . تعیین این در آمد ممکن است جهت اثبات این باشد که شما می توانید بدهی های خود را در طول یک دوره زمانی (با اثبات کمبود در آمد)باز پرداخت نمایید.

1.چک های لغو شده برای هر هزینه ای که نمی توانید برای آن ها سند تهیه نمایید.

2.تمام مکاتبات خود با طلبکاران ، بخصوص نامه های تهدیدآمیز آن ها

3.بیمه نامه ها

4.بازچرداخت مالیات 3 سال گذشته

5.عناوین خودروی شخصی تان

6.اجاره نامه یا وام مسکن شما

7.هر گونه اوراق بهاداری که امضا کرده اید

8.اسناد دیگری که نشان دهد که بدهکار سایر افراد هستید

9.هر مدرکی مبنی براینکه اشخاص دیگری به شما دین مالی دارند.

10.تمام پرونده های قضایی شما

انواع چک

چک عادی

چک تاییدشده

چک تضمین شده یا رمزدار

چک مسافرتی

مجازات مربوط به چک

جعل:6ماه الی 2 سال حبس یا دارای جزای نقدی تا 18 میلیون

چک بی محل :براساس قانون هفت به مبلغ درج شده بستگی دارد.

مبلغ کم تر از یک میلیون تومان :شش ماه حبس

مبلغ بالای پنج میلیون تومان :تا دوسال حبس و ممنوعیت دست چک تا دو سال

انواع راه های وصول و اقدام قانونی برای چک با بهترین وکیل چک در تبریز

1. مطالبه چک از طریق اداره اجرای ثبت

مطابق بند الف ماهد یک آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا چک در حکم اسناد لازم الاجرا است و می توان بدون مراجعه به محاکم دادگستری و مراجع قضایی وصول مبلغ آن را از طریق اداره اجرای ثبت درخواست و پیگیری نمود.

این امتیاز با وجود اینکه چک ذاتا یک سند عادی محسوب می شود در کنار اسناد رسمی برای چک در نظر گرفته شده است و هدف قانون گذار از آن بالا بردن اعتبار اسناد تجاری است.

مجازات صدور چک از حساب مسدود چیست؟

به استناد مواد 7 و 10 قانون صدور چک ،هرکس با علم به بسته بودن حساب بانکی خود مبادرت به صدور چک نماید، عمل وی در حکم صدور چک بلامحل خواهد بود و با توجه به مبلغ صدور چک از سه ماه تا دو سال و ممنوعیت داشتن دسته چک محکوم خواهد شد و این مجازات قابل اعلیق نیست.

 

در چه مواردی می توان دستور عدم پرداخت چک را به بانک اعلام کرد؟

فقدان چک ، سرقت ، جعل ، کلاهبرداری ، خیانت در امانت و سایر جرائم. توضیح اینکه به علت اختلاف حساب نمی توان دستور عدم پرداخت چک را صادر نمود چراکه اختلاف حساب و سایر عناوین مشابه مانند غبن یا غش در معامله جنبه حقوقی داشته و جرم محسوب نمی شوند.

آیا می توان دستور عدم پرداخت چک های تضمین شده و مسافرتی (ایران چک و….) را به بانک داد؟

خیر . مطابق تبصرۀ۳ مادۀ ۱۴ قانون صدور چک نمی توان پرداخت چکهای مزبور را منع نمود مگر اینکه بانک صادر کننده چک ادعای جعل آن را بنماید.

اگر قسمتی از وجه چک در حساب موجود باشد آیا می توان وجه موجود را از بانک دریافت ونسبت به باقیمانده گواهی عدم پرداخت اخذ کرد؟

بلی. در صورت تقاضای دارندۀ چک ، بانک مکلف است وجه موجود را پرداخت کرده و گواهینامۀ عدم پرداخت بابت قسمت باقیمانده صادر نماید . این گواهینامه جانشین چک محسوب شده و چنانچه بعدها حساب دارای موجودی باشد با ارائۀ گواهینامۀ مزبور می توان بقیه وجه چک را از بانک اخذ نمود.

آیا می توان به  چک صادره بدون امضاء گواهی عدم پرداخت اخذ کرد؟

خیر . چون چک بدون امضاء اساساً صادر شده تلقی نمی شود تا بتوان گواهی عدم پرداخت آن را اخذ کرد .

چکی که در متن آن شرطی برای پرداخت ذکر شده باشد چگونه قابل پرداخت خواهد بود؟

مطابق قانون صدور چک بانک در پرداخت چک به تحقق شرط اعتنایی نخواهد کرد و در صورت وجود محل و صحت سایر شرایط ، جک  قابل پرداخت خواهد بود.

مهلت استفاده از مزایای کیفری چک بلامحل در تبریز چقدر است؟

دارنده چک باید حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ صدور چک به بانک مراجعه و گواهینامۀ عدم پرداخت وجه چک را دریافت کرده و از تاریخ صدور گواهینامه مزبور نیز حداکثر تا ۶ ماه شکایت کیفری چک را به دادسرا تسلیم نماید.

آیا می توان علیه ظهرنویس چک بلامحل شکایت کیفری نمود؟

خیر . اقدام کیفری صرفاً علیه صادرکننده جک خواهد بود و ظهر نویس چک در صورت رعایت مواعد قانونی فقط مسئولیت مدنی خواهد داشت.

در چه صورتی می توان وجه چک بلامحل را از ظهر نویس نیز مطالبه کرد؟

با توجه به مسئولیت تضامنی ظهر نویسان اسناد تجاری از جمله چک، اگر دارنده چک حداکثر ظرف ۱۵ روز از تاریخ صدور چک گواهینامه عدم پرداخت اخذ و دادخواست مطالبه وجه چک را تسلیم دادگستری نماید می تواند پرداخت چک را از ظهر نویس نیز مطالبه کند .

اگر محل پرداخت چک در شهری غیر از محل سکونت (اقامتگاه) ظهر نویس باشد مهلت مذکور ۲ ماه و اگر در کشور دیگر باشد مهلت ۴ ماه از تاریخ صدور چک  خواهد بود.

آیا می توان از طریق اجرای ثبت در تبریز وجه چک بلا محل را مطالبه کرد؟

قانون‌گذار در ماده ۱۶۷ قانون آیین دادرسی مـــدنـــی در ایـــن رابـطــه مــوضــوع را حــل نـمـوده و بـه‌ صراحت اعلام داشته است: <در صورتی که ۲ یا چند نفر، مال غیرمنقولی را به طور مشترک در تصرف داشته یا استفاده می‌کرده‌اند و بعضی دیگر مانع تصرف یا استفاده یا مزاحم استفاده بعضی دیگر شـونـد،

حسب مورد در حکم تصرف عدوانی یا مزاحمت یا ممانعت از حق محسوب و مشمول مقررات این فصل )فصل هشتم قانون آیین دادرسی مدنی) خواهند بود. مطابق ماده ۱۶۳ قانون آیین دادرسی مدنی، در دعـوای تـصـرف عـدوانـی حـقـوقـی، سـبـق تـصرف خواهان، لحوق تصرفات خوانده و عدوانی بودن تصرفات وی، ارکان دعوا را شکل می‌دهند

و باید اثبات شود که هرچند اسناد تجاری درزمرۀ اسناد رسمی نمی باشند با این حال قانون صدور چک در  ماده ۲ چک را در حکم اسناد لازم الاجرا ذکر کرده و چنانچه در گواهینامه عدم پرداخت، امضای چک مطابق با امضای موجود در بانک تشخیص داده شده باشد می توان با صدور اجرائیه از طریق اجرای ثبت وجه چک را از صادرکننده مطالبه کرد.

با سلام مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰تومان پول به یکی از دوستان دادم تا با ان پول جنس خریده و معامله کند و در سود ان شریک باشیم و دفتری را اجاره نموده که ان دفتر به اسم خودم می باشد و دوستم در انجا با ان پول کار می کند یعنی کار اجرائی با ایشان می باشد و در قبال ان پول من یک چک بدونه تاریخ دریافت نمودم و الان در حدود چهار ماه است که پول را به من بر نمی گرداند حال با توجه به اینکه قراردادی بین ما نیست و فقط چک ایشان را دارم:

۱میتوانم چک را برگشت بزنم؟

۲با توجه به اینکه دفتر محل کار به اسم من است ولی من کلید انجا را ندارم و اهالی ان مجتمع فقط ایشان را دیده اند که در انجا کار می کند من درب انجا را قفل نموده و پولی را که بابت پیش داده ام بگیرم ؟

۳ادعا کنم تمام اجناسی را در انجا هست مال من است واو نتواند دوباره انجا را باز کند؟ با تشکر

۱-می توانید چک را برگشت بزنید و وجه آنرا مطالبه کنید

۲-میتوانید از تردد وی به محل کار جلوگیری نمائید یا اینکه قفل نمائید و پول پیش را پس بگیرید.

۳-در مورد اجناس نیز اگر ایشان مدرکی داشته باشد (یا شهود معتبر)می تواند مدعی باشد، با همه این اوصاف توصیه می کنم جهات انصاف را نگه دارید.

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر درمورد وکیل  چک در تبریز نیاز داشتین اینجا کلیک کنید

تعریف سند و انواع آن از نظر وکیل چک در تبریز

سند در لغت چیزی است که بدان اعتماد کنند و «نوشته‌ای که در اثبات اعمال حقوقی به کار می‌رود در صورتی سند است که بوسیله شخص یا اشخاصی که در ایجاد آن اثر دارند، تنظیم شود.» ماده۱۲۸۴ (ق . م ) سند را چنین تعریف می‌نماید: «سند عبارتست از هر نوشته که در مقام دعوی یا دفاع قابل استناد باشد.» (یگانه و منتظمی ،۱۳۸۷ ،۱۹۱ ). سند در این ماده از نظر اعتبار به دو نوع رسمی و عادی تقسیم شده است.

چنانچه به مشاوره نیاز داشتین برای مشکلات تون با بهترین وکیل چک در تبریز در ارتباط باشید

اول:

سند رسمی‌نوشته‌ای است که در اداره ثبت اسناد و املاک یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مامورین رسمی‌ در حدود صلاحیت آنها و برطبق مقررات قانونی تنظیم شده باشد.

دوم:

سند عادی به سندی اطلاق می‌شود که بوسیله افراد تنظیم شده مشروط بر آن که مامورین رسمی‌ طبق مقررات قانونی در آن مداخله نداشته باشند. پس برات، سفته و چک جزء اسناد عادی به شمار می‌روند و قانونگذار اصل را بر عادی بودن اسناد در حقوق خصوصی بنا نهاده ولذا اسناد تجاری که تشریفات تنظیم اسناد رسمی‌را ندارند عادی محسوب می‌شوند (اسدی ، ۱۳۸۶ ، ۶۶ ).

مفهوم اسناد تجاری از نظر بهترین وکیل چک در تبریز

با توجه به نقش و شغل تجارت متوجه می‌شویم که اجتماع بازرگانان از دیگر اجتماعات قابل تصور، جدا بوده و راهی خاص پیش رو دارد و با توجه به معاملات انبوه بازرگانان که فقط به قراردادهای عمده می‌اندیشندلذا دو نیاز اساسی احساس می‌شود، امنیت و سرعت؛ بر همین مبنا است که قراردادهای تجاری از معاملات مدنی و ابزارهای پرداخت در جایگاه مدنی فاصله می‌گیرد.

سند در تجارت از چارچوب قانون مدنی خارج شده و یک نظام وجودی جدیدی از آن احساس می‌شود. از حالت کاغذی که به عنوان ابزار اثباتی است خارج شده و این سند که در چارچوب قانون مدنی استقلالی ندارد در قانون تجارت وصف تجریدی کسب می‌کند و مزایایی به خود می‌گیرد و آن را از وصف ساده اسناد عادی در قانون مدنی جدا می‌کند. درست است

وکیل چک در تبریز: شغل های خرید و فروش سفته، برات، چک ) یکی از فایده های اسناد بازرگانی محسوب می شوند که خود باعث تسهیل در وصول طلب یا بدهی بازرگانان می گردد و سرمایه انها را حفظ می نمایند (یگانه و منتظمی ،۱۳۸۷ ، ۱۹۲ ).

با تحولات تدریجی و سیر تکامل اسناد تجاری ، ظهر نویسی نیز تحولاتی یافت و انواع مختلف را در برگرفت . مثل ظهر نویسی بعنوان وکالت و ظهر نویسی بعنوان وثیقه . توثیق اسناد تجاری ،یا درج عباراتی از قبیل ” بعنوان وثیقه ” ، بابت تضمین “، “برای گرو “و هر عبارت دیگری که مفید این معنی باشد ، صورت می پذیرد (اخلاقی ، ۱۳۸۶ ، ۲-۳)

با مشاوره با بهترین وکیل چک در تبریز مشکل خود را حل کنید

توثیق اسناد تجاری

توثیق تجاری یک نوع عمل حقوقی است که بانک ،تاجر یا شخصی سند تجاری را نزد بانک ،تاجر یا شخص دیگری برای تضمین دین ،تعهد خسارت احتمالی،تعهد حسن انجام کار و کسب اعتبار به وثیقه و رهن می گذارد تا اگر وثیقه گذار و راهن تعهد خود را انجام ندادند ،وثیقه گیر و مرتهن طلب خود را از سند تجاری که برای وثیقه انجام تعهد نزد او است

، وصول و طلب خود را از ان برداشت کند (باقری اصل و دیگران ، ۱۳۸۸ ، ۵۲ ). در کشورهایی که این نهاد در آنها پا بعرصه گذاشت . خالی از پاره ای مشکلات نبوده است . مشکلات ، ناشی از نفس وثیقه گذاری و جواز و یا عدم آن نبوده است بلکه بیشتر بر محور شرائط تحقق آن دور می زده است .برای وصول چ های خود با وکیل چک در تبریز مشاوره شوید.

برای مثال در حقوق تجارت فرانسه که قانون تجارت مصوب ۱۸۰۷ آن الگوی نویسندگان قانون تجارت مصوب اردیبهشت ماه ۱۳۱۱ ایران بوده است ، مساله عبارت از این بوده که توثیق اسناد تجاری ، مثل انتقال آن به صرف امضاء و با قید عبارتی دال بر ” توثیق ” کفایت میکنند

شما میتوانید با بهترین وکیل چک در تبریز مشاوره شوید

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل چک در تبریز

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود