وکیل-طلاق-در-ایلام

وکیل طلاق در ایلام

در زندگی روزمره همه ی ماها ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که ما خود نتوانیم آن را حل کنیم و احتیاج داریم به شخصی که سر رشته ای در مورد مشکل ما دارد که بتواند مارو در حل کردن این موضوع راهنمایی و کمک کند. و در اینجا میخوایم در مورد اتفاقاتی که ممکن است در زندگی مشترک به وجود بیاید که هر کدام از طرفین نتوانند مشکل را رفع کند و حال احتیاج دارند به یک شخص متخصص برای همیاری ..

در زندگی مشترک ممکن است به دلایل مختلف زندگی به انتهای مسیر خود برسد و هرکدام از طرفین بخواهند جدا شوند و یا هردو نفر متفق نظر برای جدایی هستند ، که در اینجا هرکدام احتیاج به یک وکیل خوب و متخصص دارند تا بتواند آنها را در این راه همیاری کنند .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در ایلام

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

در سامانه وکیل نوین شما میتوانید وکیل مورد نظر خود را از بین بهترین وکیل های که به شما معرفی میشوند انتخاب کنید سامانه وکیل نوین قصد دارد به شما در روند بهتر پرونده همیاری کند و مشکل شما را همانند مشکل خود میداند.

وکلای این سامانه تمام سعی خود را بر این گذاشته اند که بتواند مشکل شما را به خوبی پیگیری کنند و بتواند با همکاری خود شما سختی که روی دوش شماست را بردارند

سامانه وکیل نوین شما را همانند عضوی از خانواده خود میپندارد و تمام سعی خود را میکند که مشکل شما به بهترین نحو انجام دهد و درصدد رفع مشکل شما برمی خیزد .

ما به شما این اطمینان خاطر را میدهیم که با سپردن پرونده خود به ما به راحتی مشکل شما رفع خواهد شد و ما تمام سعی خود را میکنیم که شما از ما راضی باشید.

گرفتن طلاق توافقی 10 روزه در شهر شما اینجا کلیک کنید

طلاق چیست ؟

به معنای پایان یافتن زندگی زناشویی زوجین است و یک عمل حقوقی است که یکطرفه از سمت مرد امکان پذیر است اما در بسیاری از موارد به زن نیز این حق داده شده است تا بتواند به زندگی زناشویی خود پایان دهد.

انواع طلاق چیست؟ 

طلاق به سه صورت امکان پذبر میباشد

  1. طلاق به درخواست مرد
  2. طلاق به درخواست زن
  3. توافق زوجین برای طلاق

طلاق به درخواست زوج ( مرد ) چگونه است ؟

قانون مدنی ماده 1133: « مرد می‌تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد » مرد می تواند با رعایت کردن شرایط قانونی به دادگاه مراجعه و درخواست طلاق همسرش را بنماید ولی قبلا می توانست با مراجعه به دفاتر ثبت طلاق با داشتن شهود دو مرد عادل و بالغ و پرداخت تمام حق و حقوق مالی زوجه و جاری شدن صیغه طلاق ، همسر خود را طلاق بدهند اما به دلیل اینکه اکثر این طلاق ها از روی عصبانیت زوج صورت می گرفت و باعث مزاحمت و بی نظمی دفاتر ثبت می شد قانون گذار تصمیم گرفت که با تصویب این ماده در قانون مدنی مرد را هم ملزم نماید که از طرف دادگاه اقدام به درخواست طلاق همسرش نماید.

وکیل-طلاق-در-ایلام

ولی در صورت دیگر  ، در صورت مصمم بودن مرد برای طلاق همسرش وجود دارد که در این صورت که بعد از صادر شدن حکم طلاق هنگام اجرای صیغه طلاق بدون رضایت همسرش ( زوجه ) بدون گذشت زن از کلیه امور مالی اش صیغه طلاق جاری نمی شود.یعنی در هنگام جاری شدن صیغه طلاق مرد حتما باید تمام حق و حقوق مالی زن پرداخت شده باشد.

براساس  ماده 27 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 : « در کلیه موارد درخواست طلاق، به جز طلاق توافقی، دادگاه باید به منظور ایجاد صلح و سازش موضوع را به داوری ارجاع کند. دادگاه در این موارد باید با توجه به نظر داوران رأی صادر و چنانچه آن را نپذیرد، نظریه داوران را با ذکر دلیل رد کند.»

طلاق به درخواست  زن چگونه است ؟

الف : طلاق خلع چیست؟

چنانچه زنی به هر دلیلی از شوهر خود راضی نباشد و کراهت داشته باشد ، چون اختیار با مرد هست ، با دادن مالی به شوهرش حالا این مال می تواند قسمتی یا تمام مهریه اش باشد و نظر شوهرش را برای طلاق جلب کند در قانون مدنی به همچین طلاقی « طلاق خلع »گفته میشود و مرد در این نوع طلاق حق رجوع ندارد. این نوع طلاق از شایع ترین نوع طلاق می باشد.

ب : مراجعه به دادگاه و درخواست طلاق :

در این طلاق زن یا زوجه باید جهات قانونی در خواست خود را که در قانون آمده است در دادگاه ثابت کند 

این موارد عبارتند از :

ج : ندادن نفقه شوهر یا عجز در پرداخت ( ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی )

چنانچه زن بتواند عدم پرداخت نفقه را در دادگاه ثابت کند دادگاه شوهر را به طلاق اجبار می کند و اگرحکم دادگاه را شوهر اجرا نکند و زن را طلاق ندهد قاضی یا نماینده او اقدام به طلاق و امضای سند خواهند کرد.

۱_ عسر و حرج زن یعنی چه ؟

مطابق ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی به زن این حق داده که در صورتی که ادامه زندگی برای زن با مشقت همراه باشد مشمول عسر و حرج قرار گرفته و از دادگاه درخواست طلاق نماید در تبصره این ماده آمده است :

_ در صورتی که زوج به مدت حداقل شش ماه متوالی زندگی را ترک کند یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه

_ اعتیاد مرد به یکی از انواع مواد مخدر یا ابتلاء وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد

_ محکومیت قطعی زوج به حبس ۵ سال یا بیشتر

_ ضرب و شتم یا هرگونه سوء رفتار مستمر زوج که عرفا با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

_ ابتلای زوج به بیماری های صعب العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل کند.

نفقه

نفقه به معنای این است که مرد باید تمام مایحتاج زندگی را فراهم کند که این مایحتاج های زندگی شامل خوراک و پوشاک ، ماشین ، هزینه های درمانی و بهداشتی و مسکن است .

مهریه 

در زمان جاری شدن صیغه عقد مرد بر گردن خود ذمه ای قرار میدهد که به آن مهر گفته میشود و هر زمان که زن بخواهد مرد باید مهریه زن در بپردازد( اگر مهریه عندالمطالبه باشد).

در قانون ما نیز درباره ای انواع مهریه نیز صحبت شده است که شامل مهرالمسمی ،مهرالمثل ،مهرالمتعه.

مهرالمسمی: به مهری گفته میشود که زن و مرد قبل از عقد در مورد آن به توافق رسیده اند که آن را در سند ازدواج خود ذکر میکنند .

مهرالمثل : به زبان راحتتر میتوان گفت که در زمان عقد مهریه ای ذکر نشده است و حال بعد از ایجاد رابطه زناشویی زوج میخواهند جدا شوند در اینجا به دلیل اینکه بین زن ومرد مهریه ای تعیین نشده است مهریه زن را برحسب عرف و باتوجه به موقعیت زن که شامل ( سن ، تحصیلات ،موقعیت اجتماعی و خانوادگی)است محاسبه میشود.

مهرالمتعه: به مهری گفته میشود که همانند مهرالمثل در نظرگرفته نشده است و قبل از ایجاد رابطه زناشویی مرد میخواهد همسر خود را طلاق دهد تنها تفاوت مهرالمتعه با مهرالمثل این است که به وضعیت اقتصادی  مرد توجه میشود.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در ایلام

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود