وکیل-کلاهبرداری-در-ایلام

وکیل کلاهبرداری در ایلام

همه ما در زندگی ممکن است تحت شرایطی در معاملات حقوقی که انجام می دهیم در اثر بی مبالاتی و سهل انگاری یا بی تجربگی در انجام کارهای حقوقی مورد سو استفاده از بعضی آدم های سود جو قرار میگیریم و در انجام معاملات ممکن است به اصطلاح سرمان کلاه گذاشته شود ما در این مقاله میکوشیم تا به بررسی جرم کلاهبرداری و نقش وکیل متخصص در این موضوع در شهر ایلام بپردازیم.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کلاهبرداری در ایلام

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

کلاهبرداری چیست؟

یکی از جرایم مالی است که میتوان گفت انجام عملیاتی است که با توسل به وسایل متقلبانه باعث فریب طرف معامله برای بدست آوردن مال او میشود مانند آنکه یک شخص با جعل یک مبایعه نامه عادی ملک دیگری را به نام خود به شخصی بفروشد و برای تحقق جرم کلاهبرداری سه عنصر لازم است که انجام گیرد

1-عنصر مادی:

به معنای فعل مادی انجام تقلب برای فریب دادن طرف مقابل است به صورتی که طرف مقابل در اثر این تقلب فریب بخورد و مال خود را به شخص متقلب تقدیم نماید.

2-عنصر معنوی:

به معنای سونیت عام (عمد و اگاهی در عمل تقلب) و سونیت خاص (قصد تحقق نتیجه عمل که ناشی از بردن مال میشود.)

3-عنصر قانونی:

عملی جرم است که بر طبق مواد قانون عام و خاص جرم انگاری شده باشد.

و عمل کلاهبرداری مستند به ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشاء و کلاهبرداری چنین آورده است:

هرکس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت‌ها یا تجارتخانه‌ها یا کارخانه‌ها یا مؤسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیرواقع امیدوار نماید یا از حوادث یا پیش‌آمدهای غیر واقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصا‌حساب و امثال آن‌ها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبش به حبس از یک تا ۷ سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.

 

تفاوت کلاهبرداری و سرقت و خیانت در امانت:

کلاهبرداری و سرقت و خیانت در امانت جرم هایی هستند که علیه اموال صورت میگیرد اما شکل انجام آن به گونه ای است که این جرایم را طبق قانون از یکدیگر متمایز میکند و مجازات های آن با هم متفاوت است و این اختلاف در عنصر مادی آن هاست.

عنصر مادی سرقت ربایش است به این معنا که سارق مخفیانه یا به زور در کمال نارضایتی شخص مال او را بدزدد،عنصر مادی خیانت در امانت این است که شخصی مالی را به امانت به کسی بسپارد اما عنصر مادی کلاهبرداری فریب دادن مردم برای بدست آوردن مال است.

وکیل-کلاهبرداری-در-ایلام

طریقه شکایت کلاهبرداری:

کسی که مورد هجوم کلاهبرداری قرار گرفته باید دادسرا محل وقوع جرم را از قضیه مطلع کند و پس از اینکه شاکی ابطال تمبر را در شکوائیه انجام دهد تحقیقات و بررسی از طرف دادسرا به کلانتری محول میشود و پس از تحقیقات کلانتری که به دادسرا ارسال میشود بازپرس پرونده احضاریه ای را به شخص شاکی ارسال میکند تا در جلسه بازپرسی حضور پیدا کند و دلایل خود را  برای ارتکاب جرم از ناحیه متهم اماده میکند

در صورتی که بازپرس دلایل مجرم بودن متهم را موجه بداند با صدور احضاریه در وقت دیگر متهم را احضار میکند و در صورتی که بازپرس عقیده بر مجرمیت داشته باشد پرونده را با صدور قرار جلب دادرسی به دادگاه صالح با صدور کیفرخواست ارسال میکند و در دادسرا برای تضمین حقوق شاکی بازپرس ممکن است قرار سپردن وثیقه از متهم را بخواهد وحتی در صورت نداشتن وثیقه قرار بازداشت موقت متهم را تا روز رسیدگی در دادگاه علیه متهم ارسال نماید.

مزایای داشتن وکیل متخصص کلاهبرداری :  

افراد عادی چون با اصطلاحات و رویه‌های قضایی آشنایی ندارن، باعث سردرگمیشون میشه یا از مسیر اصلی خارج می‌شن و به حاشیه‌ها کشیده می‌شن و همین هم باعث طولانی‌تر شدن فرآیند پروندشون میشه. این امر اینقدر مهمه که از همون ابتدای کار که ارائه دادخواست یا شکواییه به دادگاه حقوقی یا کیفری است، اگه قدم اول رو اشتباه بردارن ممکنه تا آخر اشتباه برن. خیلی پیش اومده که چون شخص نتونسته یه دادخواست مناسب بنویسه، حتی پروندش رد شده! حالا شما فک کنین که طرف این همه هزینه کرده که یک دعوایی رو توی دادگاه راه بندازه، اما فقط چون دادخواست یا لایحش خوب نبوده، دعواش رد شده!

 

  • گاهی قضات برای کشف جرم و حل پرونده، به مشاوره وکلا نیاز پیدا می‌کنند. بنابراین اگر در دادگاه یک وکیل همراه شما باشد پیگیری پرونده و مراحل دادرسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
  • بعضی از پرونده‌ها هم حتما باید به وکیل سپرده بشن. مثل پرونده‌های کیفری؛ بنابراین حتما قبل از شروع روند دادرسی مطمئن بشید که پرونده شما جزء کدام دسته از پرونده‌هاست.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل کلاهبرداری در ایلام

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود