مشاوره-حقوقی-با-وکیل-دیه-تصادف

مشاوره حقوقی با وکیل دیه تصادف

سامانه وکیل نوین با داشتن وکلای متخصص در حیطه‌های دیه تصادف رانندگی، مطالبه افت قیمت ماشین و جرح یا فوت، در هر حیطه به صورت کاملا تخصصی در اکثر شهرهای کشور عزیزمان ایران در حال فعالیت می‌باشد.

همه ما در زندگی روزمره شاهد حوادثی هستیم که معمولا برای ما خوشایند نیست. تصادفات رانندگی از جمله حوادث ناگوار و تلخی است که در کشور ما کم اتفاق نمی‌افتد. تصادفات جرحی یا غیر جرحی است. تصادفات جرحی یعنی تصادفاتی که در آن به اشخاص آسیب (جراحت یا فوت) وارد می‌شود که در این دسته از تصادفات، گاهی حل اختلاف و شناختن مقصر و اینکه متوجه شویم که حق با کیست کاری سخت می باشد. همچنین، تعیین میزان دیه و فرآیند شکایت کردن و گرفتن خسارت از بیمه نیز نیازمند رعایت ریزه‌کاری‌هایی می‌باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص دیه

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

  • دیه تصادف

دیه تصادف زمانی است که تصادفی منجر به آسیب بدنی یا مرگ شخصی بشود، این شخص می‌تواند یکی از رانندگان باشد یا هر شخص ثالث دیگری مثل عابر پیاده باشد. اگر عضو آسیب‌دیده، دارای دیه باشد دادگاه دیه آن را در حکمش می‌آورد و راننده مقصر را ملزم به پرداخت آن می‌کند اما اگر عضو آسیب‌دیده مقدار دیه‌ای برایش مشخص نشده باشد، دادگاه حکم به ارش و جبران خسارت می‌دهد.

  • دیه چیست؟

در ماده ۴۴۸ قانون مجازات اسلامی آمده است که دیه، مبلغ مقطوعی (اعم از مقدر و نامقدر، غیرقراردادی) است که نوع و مقدار آن در شرع و قوانین ما ذکر شده است. مثلا دیه قتل انسان بالغ در سال ۹۸، ۲۷۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام ۳۶۰ میلیون تومان اعلام شده است یا دیه قطع شدن یک دست، نصف دیه کامل است.

  • نحوه محاسبه دیه در حکم دادگاه چگونه است؟

چناچه عضو آسیب دیده دارای دیه باشد، دادگاه مکلف است که براساس مدارک و مستندات از جمله تایید پزشک متخصص یا تایید پزشکی قانونی، همان دیه را در حکمش بیاورد و امکان کم یا زیاد کردن آن نیست؛ مگر اینکه پرداختش تقسیط شود و یا دادگاه حکم به خسارات مازاد بر دیه بدهد.

اما اگر عضو آسیب دیده یا جنایت وارده دیه‌ای نداشته باشد، دادگاه ابتدا قرار کارشناسی صادر کرده تا کارشناس اظهارنظر کند و سپس، براساس نظر کارشناس و سایر مدارک موجود،حکم به ارش می‌دهد (ماده ۴۹۵ قانون مجازات اسلامی).

مشاوره-حقوقی-با-وکیل-دیه-تصادف

  • مطالبه دیه از مقصر تصادف چگونه است؟

اگر مقصر تصادف بیمه داشته باشد، زیان دیده با حکم دادگاه به بیمه مراجعه کرده و مقدار دیه یا ارش را دریافت می‌کند.

اما اگر مقصر تصادف بیمه نداشته باشد، دو حالت وجود دارد:

  • مقصر اموالی (با سند رسمی) دارد: زیان دیده می‌تواند در اجرای احکام این اموال را معرفی کرده و حکم توقیف اموال را بگیرد. در نتیجه، از محل فروش آن‌ اموال، مقدار دیه یا ارش برداشته می‌شود.
  • مقصر اموالی (با سند رسمی) ندارد: در این صورت، خود مقصر ممکن است که درخواست اعسار بدهد و مبلغ دیه یا ارش برایش قسط‌بندی می‌شود.

بهترین وکیل دیه در سامانه وکیل نوین تونست به من کمک کنه که خیلی زود دیه‌ قطع دستم در حین کار با دستگاه را بگیرم. شما هم اگر به وکیل دیه نیاز داشتید، می‌توانید با بهترین وکیل دیه در سامانه وکیل نوین ارتباط برقرار کنید.

 

وکیل نوین؛ سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد .در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما مجددا با وکیل دیگری به رایگان مشاوره می‌نمایید، این امر باعث می‌شود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص دیه

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود