قوی‌ترین-وکیل-طلاق-یک‌-طرفه-زن-در-کرج

وکیل طلاق در کرج 

 

 

معرفی وکیل طلاق در کرج

خیلی از مردم جامعه فکر می کنن که همین که مرد و زن از همدیگر جدا شوند یعنی طلاق و مشکلات به پایان می رسد در صورتی که منافعی از قبیل اشتراکات مالی و حضانت فرزندان و … که بین دو نفر وجود دارد طلاق را با چالش روبرو می کند همچنین زندگی مشترک ، حقوقی برای دو نفر بخصوص زن ایجاد می کند که خیلیا از این حقوق ناآگاه هستن و اطلاع ندارن و نادیده گرفته می شود

ولی وکیل می تواند از جمله حقوق زن را مثل اجرت المثل ایام زوجیت و گرفتن نفقه گذشته و … به زوجه کمک کند که خسارت دیگری غیر از خسارت عاطفی نخورد. وکیل طلاق در کرج به شما کمک می کند تا برای گرفتن طلاق در کرج چه مدارکی نیاز هست و چه مراحل و شرایطی رو باید طی کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب خود برسید.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در کرج

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

روش های گرفتن طلاق در کرج به چه صورت هایی است؟

طلاق در قانون به دو روش جاری می شود روش اول اینکه جدایی توسط چه کسی مطرح می شود و روش دوم برای طرفین چه نوع صیغه ای جاری می شود.

در روش اول اینکه با درخواست چه کسی مطرح می شود سه نوع طلاق داریم : طلاق توافقی ، طلاق از طرف مرد و طلاق از طرف زن.

طلاق توافقی مرد و زن با هم برای طلاق توافق می کنن و مشترکا دادخواست طلاق می دهند در این نوع طلاق دو طرف باید برای مهریه ، نفقه و حضانت و … با یکدیگر توافق کنند.

طلاق از طرف مرد به درخواست مرد صورت می گیرد و مرد باید قبل از طلاق تمام حق و حقوقات زن را از قبیل مهریه ، نفقه و اجرت المثل را قبل از هر چیزی تعیین و پرداخت کند .

طلاق از طرف زن به دلیل اینکه در بیشتر موارد حق طلاق با مرد است از سخت ترین نوع طلاق محسوب می شود و زن باید دادخواست بدهد به همین دلیل توصیه می شود که حتما وکیل داشته باشد.

جاری شدن صیغه طلاق روش دوم طلاق بود که خود به دو نوع تقسیم می شود طلاق رجعی و طلاق بائن : طلاق رجعی معمولا از طرف مرد است مگر اینکه خانم دوشیزه باشد یا یائسه . طلاق بائن هم به دو صورت خلع بائن و مبارات بائن که در طلاق توافقی و طلاق از طرف زن بیشتر استفاده می شود تنها تفاوت طلاق رجعی و بائن در این است که در طلاق رجعی امکان رجوع و بازگشت وجود دارد ولی در طلاق بائن چنین چیزی امکان ندارد.

برای مشاوره حضوری رایگان با وکیل در کرج همین الان نوبت بگیرید

انواع طلاق در کرج : 

1_طلاق از طرف مرد در کرج

مطابق قانون حق طلاق با مرد است حتی اگر به خانم وکالت در طلاق بدهد به این معنا نیست که حق طلاق از مرد ساقط شود و اقا این حق را دارد که به دادگاه مراجعه کند و دادخواست طلاق بدهد.

دادگاه در صورتی رای به طلاق مرد می دهد که حق و حقوقات خانم را مرد تعیین و تکلیف کند از جمله مهریه و نفقه و اجرت المثل . برای مهریه یا می تواند تمام مهریه را یکجا پرداخت کند یا با موافقت دادگاه و توافق با همسرش به صورت اقساطی پرداخت کند یا اگر همسرش مهریه را بذل ( بخشیدن ) کرده است یک سند رسمی از همسرش جهت بذل مهریه دریافت کند.

اجرت المثل یعنی زحماتی که خانم در زندگی مشترک کشیده است و در مقابلش باید دستمزد دریافت کند و تنها در طلاق از طرف مرد مطرح است و باید پرداخت شود و در طلاق توافقی و طلاق از طرف زن چنین چیزی وجود ندارد. اجرت المثل را هم دادگاه تعیین می کند و بعد از پرداخت مرد می تواند طلاق بدهد.

نفقه را هم دادگاه با توجه به میزان زندگی مشترک ، شان خانم و آقا و خانواده تعیین می کند که در صورتی که آقا سندی برای پرداخت نفقه نداشته باشد باید پرداخت کند.

2_طلاق از طرف زن در کرج

تنها در صورتی خانم می تواند دادخواست طلاق بدهد که حق طلاق یا همان وکالت در طلاق از جانب اقا داشته باشد چون در قانون حق طلاق با مرد است.

در صورتی که خانم عسر و حرج داشته باشد یعنی بتواند ثابت کند که آقا یکی از شروط 12 گانه که در سند ازدواج امضا کرده است را ندارد می تواند دادخواست طلاق بدهد. عسر و حرج به این معناست که شرایطی که تحملش در زندگی برای خانم غیر قابل تحمل است مثل عدم وجود رابطه جنسی ، در صورتی که خانم بتواند چنین چیزی را اثبات کند می تواند درخواست طلاق بدهد.

3_وکیل طلاق توافقی در کرج

در طلاق توافقی دو طرف با هم توافق می کنن و درخواست طلاق میدن و هر دو راضی به جدایی هستن . در طلاق توافقی ، توافق زوجین در اصل طلاق است و بر سر مسایل دیگر از جمله مهریه و نفقه و حضانت ( در صورت وجود فرزند ) توافق می کنند. زوجین می توانند تعیین تکلیف اینگونه امور را به دادگاه بسپارند یا قبل از جلسه دادگاه در دفتر وکیل یا مراجعه به دفتر اسناد رسمی متن توافق را امضا کرده و در قالب یک سند رسمی تعیین کنند.

جلسات مشاوره قبل از طلاق الزامی است و زوجین با شرکت در این جلسات و گرفتن گواهی عدم امکان سازش درخواست رسیدگی برای پرونده طلاق در دفاتر پیشخوان قضایی ثبت کنند. و این دقیقا کاری است که با حمایت و مشاوره وکیل طلاق در کرج میسر است.

طلاق بائن :

طلاق بائن در صورتی که یکی از طرفین اعلام تنفر از دیگری کند و در طلاق توافقی و طلاق از طرف زن صورت می گیرد دو نوع خلع بائن و مبارات بائن است.

1_طلاق خلع بائن چیست ؟

در طلاق خلع بائن خانم اعلام تنفر می کند و برای جاری شدن صیغه طلاق خانم باید یک مالی به آقا ببخشد و دادگاه از جانب شوهر قبول کند این مال می تواند کل مهریه ، بخشی از مهریه یا وجه نقد و هر چیز دیگری باشد.این به این دلیل است که حق طلاق با مرد است.

خانم در این نوع  طلاق تنها سه ماه مهلت دارد نسبت به هر آنچه بخشیده رجوع کند در این صورت آقا هم به دفترخانه باید مراجعه کند و اعلام کند که از طلاق رجوع می کند.

2_طلاق مبارات بائن چیست ؟

در طلاق مبارات بائن هر دو طرف از همدیگر اعلام تنفر می کنند و مالی را به هم می بخشند.مال بخشیده شده نباید بیشتر از میزان مهریه باشد یعنی اگر مهریه صد سکه است میزان بخشش باید کمتر از صد سکه باشد. طلاق بائن احکام ریز دیگری هم دارد که اگر پرونده در این زمینه داشتید جزییات آن را از وکیل طلاق در کرج بپرسید.

طلاق رجعی چیست؟

وکیل طلاق در کرج در مورد طلاق رجعی اینطور میفرماید که طلاقی است که زوجین بعد از طلاق امکان بازگشت یا رجوع را دارند در این نوع طلاق زوجین یا وکیلشان به دفترخانه مراجعه می کنند با دادن مدارک و رای صادر شده از دادگاه در خواست جاری شدن صیغه طلاق به صورت رجعی را می کنند.

مدارک مورد نیاز برای طلاق

 وکیل طلاق در کرج مدارکی که برای طلاق نیاز دارد با توجه به نوع طلاق متفاوت است . از جمله مدارکی که در همه طلاق ها مشترک است شناسنامه طرفین ، کارت ملی طرفین و سند ازدواج است. در طلاق توافقی گواهی عدم امکان سازش هم به این موارد اضافه می شود. در طلاق یک طرفه هم دادخواست عسر و حرجی که از طرف خانم داده شده و مدارک تعیین و تلکیف برای مهریه از طرف آقا نیاز است.

قوی‌ترین-وکیل-طلاق-یک‌-طرفه-زن-در-کرج

سوالات متدوال شما از وکیل طلاق در کرج

1_با سلام می خواستم بدانم برای خانمی که می خواهد از همسرش طلاق بگیرد اما همسر راضی به طلاق دادن نیست و او را به اجبار واداربه ادامه زندگی می کند و با او مثل برده ها رفتار می کند و از طرفی چندین سال است که یک همسر صیغه ای دیگر گرفته است، آیا قانون تبصره ای گذاشته است که این خانم بتواند هرچه سریعتر طلاق بگیرد؟ خواهشمندم راهنمایی فرمایید. با تشکر

سلام مرد برای ازدواج دومش بایستی از همسر اول خود اجازه بگیرد و چنانچه بدون اجازه او همسر اختیار کرد، زن می تواند از شوهر خود طلاق بگیرد. شما بر این مبنا می توانید در صورت ازدواج همسرتان و اثبات آن در دادگاه اقدام کنید و طلاق خود را بگیرید چنانچه شما نتوانستید آن را اثبات کنید ، می تونید از راه هایی از جمله دریافت مهریه ، نفقه و… شوهر خود را مجبور به طلاق کنید .که برای این امور بایستی حضوری تشریف بیارید تا راهنماییتون کنیم .

2_با سلام می خواستم بپرسم دختری که تو عقد هنوز بخواد طلاق توافقی بگیره حتما باید به دادگاه مراجعه کنن یا مستقیم محضر می شه رفت؟ آیا باید پزشکی قانونی بروند یا همین که شوهر بگه خانمم باکره است و نزدیکی نداشتیم کفایت می کنه ؟

سلام شما بایستی به دادگاه برید و اگر دو طرف اعلام کنید راجع به بکارت نیازی به پزشکی قانونی نیست. البته در بعضی مواقع اختلافی است .فقط دقت شود با از بین رفتن بکارت مهریه شما کامل و در صورت سالم بودن آن مهریه شما نصف می شود شما می توانید برای انجام این امور وکیل بگیرید .موفق باشد

3_آیا مرد می تواند به زور زن را وادار نماید که از او جدا شود، هر چند زن راضی نباشد و او را به زور طلاق دهد، هر چند خواسته زن این نباشد ؟

قانونا مرد می تواند هر زمانی که بخواهد زن خود را طلاق دهد هر چند زن مخالف طلاق باشد لیکن باید تمام حق و حقوق زن را پرداخت نماید.

4_با سلام و تشکر اگر زنی از طرف شوهرش وکالت برای طلاق داشته باشد می تواند هم مهریه اش را بگیرد و هم طلاق بگیرد؟ و اینکه اگر بداند شوهرش ملکی دارد و آدرس شهرداری ملک را بداند ولی شماره پلاک ثبتی آن را نداند می تواند جهت توقیف ملک اقدام کند ؟ با سپاس

با سلام بله می تواند طلاق بگیرد و مهریه خود را نیز مطالبه نماید مگر اینکه در ضمن متن وکالتنامه زوج ذکر کرده باشد که زوجه در صورت بذل تمام یا میزان خاصی از مهریه خود وکالت در طلاق دارد. برای توقیف ملک حتما پلاک ثبتی مورد نیاز می باشد . برای خواندن شروطه وکالت نامه طلاق و اثر قانونی آن در دادگاه با بهترین وکیل طلاق در کرج مشورت نمایید.

 موارد عسر و حرج زوجه کدامند؟

 وکیل طلاق در کرج این گونه توضیح میدهد که عسر و حرج عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه نماید و این امری است نسبی ولی در تبصره الحاقی به ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی چند مورد را از مصادیق عسر و حرج دانسته .

نکته :

باید به این نکته توجه داشت که قانونگذار در این ماده تنها به مصادیق عسر و حرج اشاره نموده و آن بدین معنا نیست که این موارد حصری می باشند بلکه دادگاه می تواند در موارد دیگری نیز عسر و حرج زن را احراز و حکم طلاق به درخواست وی را  صادر نماید.

 

موارد ذکر شده در تبصره مذکور عبارتند از :

۱- ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت ۶ ماه متوالی و یا ۹ ماه متناوب در مدت ۱ سال بدون عذر موجه.

۲-اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلا وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است. در صورتیکه زوج به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک ، مجددا به مصرف مواد مذکور روی آورد، بنا به درخواست زوجه ، طلاق انجام خواهد شد.

۳- محکومیت قطعی زوج به حبس ۵ سال یا بیشتر.

۴- ضرب و شتم یا هرگونه سوء رفتار مستمر زوج که با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

۵- ابتلا زوج به بیماری های صعب العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه ی صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید

1_زن مطلقه ای که ازاله بکارت شده است آیا در ازدواج مجدد با شخص دیگری میتواند از حق حبس استفاده کند و آیا برای صیغه نکاح مجدد اجازه ولی وی لازم است؟

بله می تواند چون بنابرماده ۱۰۸۵ قانون مدنی حق حبس را تنها مشروط به دو امر نموده است

۱- مهر زن حال باشد یعنی بدون مدت و قابل وصول به مجرد عقد

۲- زن قبل از دریافت مهریه از شوهر تمکین نکرده باشد و در اینجا بکارت یا عدم آن شرط  نشده است. و اما در مورد قسمت دوم سوال شما تنها نکاح دختر باکره موقوف به اجازه ی ولی یا جد پدری او می باشد .

2_با سلام اگر مردی به صورت محدود به مواد مخدر تریاک اعتیاد داشته باشد و خانه و شغلی با درآمد متوسط داشته باشد وهمسر وی نیز دچار مشکلات روحی بوده و  دارای ۲ فرزند دختر باشند و زن تقاضای طلاق کند آیا فرزندان را به پدر میدهند یا مادر؟ در حالیکه پدر امکان نگهداری از فرزندان را ندارد و آیا میتواند با مراجعه به دادگاه تقاضای رسیدگی هر مشکل روحی همسرش را بنماید؟

باسلام من به عنوان وکیل طلاق در کرج به استحضار میرسانم حضانت فرزندان تا ۷ سالگی با مادر می باشد و پس از آن نیز دادگاه اختیار دارد تا بعد از طلاق هرکس را (بر اساس مصلحت کودک ) مناسب تر می بیند برای حضانت کودک انتخاب کند.

دادگاه باید به این نتیجه برسد که بودن کودک نزد یکی از پدر و مادر به ضرر  وی است . مشکل روانی در حد جنون مانع اجرای حق حضانت است و اگر کمتر از جنون باشد( در حد بیماری روحی) مانع حق حضانت نیست. همچنین در صورتی که اعتیاد پدر سلامت روحی یا جسمی کودک را به خطر اندازد. 

3_سلام پس از دو سال اختلاف و درخواست طلاق توسط شوهرم حکم صادر شده که نصف مهریه را نقدی و نصف دیگر قسطی و نفقه و اجرت المثل به فاصله ۶ماه پرداخت شود و من نمی خواهم طلاق بگیرم ولی مهریه و دیگر حقوقم را می خواهم ولی قاضی گفته درصورت گرفتن حقوقم باید طلاق یگیرم لطفا راهنمائی فرمایید راه حل قانونی چیست و چکار می توانم کنم لطفا بهترین وکیل طلاق در کرج را بهم معرفی کنید؟

با سلام در صورتی که شوهر شما ابتدا دادخواست طلاق داده باید کلیه حق و حقوق قانونی شما را یکجا پرداخت نماید تا بتواند شما را طلاق دهد مگر اینکه شما ابتدا مهریه را مطالبه نموده باشید و اعسار وی ثابت شده باشد و سپس او بخواهد شما را طلاق دهد.

در هردو صورت طبق قانون مدنی حق طلاق با مرد است و در صورت پرداخت کلیه ی حق و حقوق مالی زن می تواند او را طلاق دهد شما تنها می توانید در صورت فرض اول ( شوهر شما دادخواست طلاق داده و شما قبل از آن مهریه ی خود را مطالبه نکرده باشید) از دادگاه بخواهید کلیه ی حقوق مالی شما به صورت نقدی پرداخت گردد.

موفق باشید برای معرفی بهترین وکیل طلاق در کرج تنها کافی است به یکی از شماره های پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا در اسرع وقت بهترین و مجرب ترین فرد وکیل را به شما در شهرتان معرفی نمایند.

4_با سلام وتشکر از شما بنده در شرف ازدواج با اقایی هستم که تبعه لبنان و مشغول به تحصیل در ایران هستند. سوال من این است که با توجه به اینکه پس از ازدواج تابعیت ایشان برمن تحمیل میشود اگر پدرمن بعد از ازدواج من فوت کنند ارث به من تعلق میگیرد؟

چون با توجه به اینکه من از تابعیت ایران خارج میشوم حاکمیت من بر اموالی چون زمین و باغ محدود خواهد شد. آیا تمام اموال پدرم به برادرم میرسد یا اینکه دولت املاکی را  که به من میرسد را میفروشد و مبلغ آن را به من تحویل میدهد؟ با سپاس

با سلام بله تمامی اموال به شما ارث می رسد لیکن چون تبعه کشوری دیگر می شوید به شما ۱ سال مهلت داده می شود در خصوص اموال خود تعیین تکلیف نمایید.(تبعه ی کشورهای دیگر در ایران تنها می توانند یک مال غیر منقول برای سکونت و یا محل کار خود داشته باشند.) موفق باشید.

قوی‌ترین-وکیل-طلاق-یک‌-طرفه-زن-در-کرج

5_درصورتی که زن مهریه خود را به اجرا گذارد، ایامیتواند خانه مسکونی شوهرش را که تا ۹ سال دیگر در رهن بانک مسکن است (به علت وام مسکن) توقیف کند؟ (خانه مورد نظرتنها ملک شوهراست) اگرمیتواند چگونه است؟ ویا چه کارهای دیگری میتواند انجام دهد؟

با سلام در صورتیکه میزان مازاد بر رهن بانک ، بیشتر از مستثنیات دین باشد( با نظر کارشناس و بستگی به قیمت ملک دارد که آیا می توان با قیمت آن منزلی درشان مدیون تهیه کرد یا نه) می تواند توقیف نماید در غیر اینصورت خیر. موفق باشید برای سوالات دیگر خود با وکیل طلاق در کرج مشاوره حاصل فرمایید.

در صورتی که نیاز به مشاوره تلفنی با وکیل در کرج داشتید اینجا کلیک کنید 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در کرج

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه(6)

    • اشرفی

    • 5 سال قبل

    سلام شوهرم دو ساله رفته و هیچکس ازش خبری نداره من چجوری میتونم ازش طلاق بگیرم؟

      • سمیه راد کارشناس حقوقی

      • 5 سال قبل

      سلام بله شما میتونین درخواست طلاق غیابی کنید

    • سمانه

    • 5 سال قبل

    سلام من برای مهریه اقدام کردم ولی همسرم تمام اموالشو به نام مادرش انتقال داده من باید چکار کنم آیا میشه ثابت کرد؟

      • سمیه راد کارشناس حقوقی

      • 5 سال قبل

      سلام بله میشه ثابت کرد که بعد از اقدام شما برای مهریه سند را منتقل کرده اند و این جرم فرار از دین محسوب میشه

    • ساشار

    • 3 سال قبل

    لطفا شماره تلفن برای مشاوره بزارید دنبال وکیل پایه یک تو سبزوارم

      • کارشناس حقوقی ماریا رضایی

      • 3 سال قبل

      سلام دوست عزیز
      لطفا با شماره 05136140000 تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود