وکیل-طلاق-در-زاهدان

بهترین وکیل طلاق در زاهدان

 

در سامانه وکیل نوین نحوه گرفتن طلاق در زاهدان مراحل و شرایط و مدارک لازم در طلاق زن و ثبت آن در زاهدان توسط وکلای متخصص پیگیری و انجام می‌شود. وکیل نوین شرایطی را فراهم کرده که برای طرح دعوای طلاق ،بهترین وکیل طلاق در زاهدان را انتخاب کنید تا به پرونده ی شما رسیدگی کند . 

در ادامه به توضیح و شرح موضوعات زیر می پردازیم : 

  • بهترین وکیل طلاق در زاهدان کیست؟
  • شرایط لازم برای گرفتن طلاق در زاهدان چیست؟
  • در چه شرایطی طبق قانون زن می تواند طلاق بگیرد؟
  • ترک زندگی توسط مرد و حق طلاق زن
  • نفقه ی زن و فرزندان 
  • “مهرم حلال جونم آزاد” این عبارت درسته یا نه صرفا ناشی از یک باور اشتباه است؟
  • شرایط دریافت مشاوره ی حضوری رایگان از بهترین وکیل های زاهدان 
  • شماره ی بهترین وکیل زاهدان و مشاوره ی تلفنی با ایشان

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در زاهدان

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

بهترین وکیل طلاق در زاهدان کیست؟

زاهدان به دلیل این که شهری بزرگ است و جمعیت بالایی دارد؛ پیدا کردن وکیل در این شهر سخت نیست اما پیدا کردن بهترین وکیل از میان وکلا کار را کمی دشوار میکند. وکیل نوین شرایطی را مهیا کرده که به راحتی با بهترین وکلای طلاق در زاهدان ارتباط برقرار کنید و از آنها مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی دریافت کنید .

بهترین وکیل طلاق در زاهدان کسی است که تخصصا به پرونده های طلاق و دعاوی مربوط به خانواده رسیدگی میکند . اصولا برای تخصص گرفتن راجع به موضوعی باید اشخاص بیشتر از پرونده های دیگر وقت بگذارند و به نوعی عمل کنند که مسلط به رسیدگی در خصوص انواع دعاوی حقوق خانواده از جمله دعوای طلاق باشند.

بهترین وکیل طلاق در زاهدان باید در حوزه ی حقوق خانواده بیشتر از حوزه های حقوقی دیگر منابع و قوانین را مطالعه کند و از قوانین به روز و اصلاحیه های قوانین خانواده آگاهی داشته باشد . 

برای گرفتن طلاق توافقی 10 روزه در شهر شما اینجا کلیک کنید

شرایط لازم برای گرفتن طلاق در زاهدان :

شرایط طلاق بسته به این دارد که طلاق از طرف زن مطرح شود یا از طرف مرد یا هردوی آنها :

شرایط طلاق از طرف مرد : طبق ماده ی 1133 قانون مدنی زوج هر زمان که بخواهد بدون دلیل میتواند زوجه ی خود را طلاق دهد. البته شرطی که در این خصوص وجود دارد این است که مرد باید تمام حق و حقوق زوجه را پرداخت کند. بعد از این که زوجین از یک دیگر جدا شدند و طلاق گرفتند مرد میتواند اسم همسر سابقش (زنی که او را طلاق داده) را از شناسنامه ی خود پاک کند . 

شرایط طلاق توافقی از طرف زوجین: برای گرفتن طلاق توافقی زوجین باید در خصوص تمام مسائلی که در دادگاه مطرح میشود از قبل صحبت کنند و توافق میکنند و در خصوص موضوعات تصمیم گیری میکنند . از جمله این مسائل که ممکن است پیش بیاید میتوان به توافق راجع به مهریه ، نفقه و حضانت فرزندان اشاره کرد .

توافقات در صورتجلسه و به صورت مکتوب نوشته میشوند ، مکتوب کردن به این دلیل است که بعدا در صورت بروز اختلاف بین زوجین سوء تفاهم در خصوص توافقات پیش نیاید . 

شرایط طلاق از طرف زن : درخواست طلاق از طرف زن دشوار تر از انواع دیگر طلاق است که توضیح داده شد. زن تنها با داشتن دلیل موجه است که میتواند از همسر خود جدا شود و یا اینکه حق طلاق داشته باشد . وکلایی که سال ها تجربه در خصوص طلاق در زاهدان دارند توصیه میکنند که برای صدور درخواست طلاق از طرف زن حتما با وکیل متخصص طلاق مشورت کنید به دلیل این که طرح دعوای طلاق از جانب زن نیازمند داشتن اطلاعات کافی در خصوص رویه دادگاه های خانواده ، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور و… است . 

اگر میخواهید طلاق بگیرید اما نمیدانید چطور باید درخواست مطرح کنید؟ به کدام مراجع مراجعه کنید؟ و… کافیست به سایت وکیل نوین مراجعه کنید تا با یک کلیک به معرفی وکیل خانواده در زاهدان بپردازد. 

طلاق از طرف زن در قانون : 

از جمله مواردی که زن به حکم قانون میتواند از شوهر خود طلاق بگیرد در ماده ی 1130 قانون مدنی گفته شده : 

در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می‌تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند. چنانچه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می‌تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می‌شود.

تبصره (الحاقی ۱۳۸۱/۴/۲۹ مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام)- عسر و حرج موضوع این ماده عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه‌ی زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد و موارد ذیل در صورت احراز توسط دادگاه صالح از مصادیق عسر و حرج محسوب می‌گردد:

۱- ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه.

۲- اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلا وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است.

۳- محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر.

۴- ضرب و شتم یا هرگونه سوءرفتار مستمر زوج که عرفاً با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

۵- ابتلای زوج به بیماری‌های صعب‌العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه‌ی صعب‌العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید.

موارد مندرج در این ماده مانع از آن نیست که دادگاه در سایر مواردی که عسر و حرج زن در دادگاه احراز شود، حکم طلاق صادر نماید.

ترک زندگی توسط مرد و حق طلاق زن :

یکی از مواردی که در ماده ی 1130 قانون مدنی گفته شده حق طلاق زن در صورت ترک زندگی توسط مرد میباشد .

از آنجایی که قانون تاکید زیادی به زندگی زن و مرد در زیر یک سقف دارد اما گاهی مشکلاتی در صورت عدم رعایت این حکم قانونی پیش می آید نظیر ترک زندگی توسط مرد . 

ترک زندگی توسط مرد یعنی این که مرد در منزل مشترک مدت طولانی ای است که بدون عذر موجه حضور ندارد ، تمکین نمی کند، نفقه نمی پردازد و… قانون از چنین زنی حمایت کرده و حق درخواست طلاق را به واسطه ی عسر و حرجی که ناشی از ترک این مرد به وجود آمده به او داده است .

ترک زندگی توسط مرد را می توان هم از لحاظ حقوقی پیگیری کرد و هم از لحاظ کیفری . 

از لحاظ حقوقی امکان پیگیری و صدور حکم قانونی ترک زندگی توسط مرد وجود دارد . همچنین میتوان نفقه ی ایام غیبت مرد یا نفقه ی معوقه ی زن را درخواست کرد . از دیگر حقوقی که زن پس از ترک منزل توسط مرد، دارد درخواست طلاق از طرف زن به واسطه ی عسر و حرج است در صورتی که اثبات کند 6ماه متوالی یا 9 ماه متناوب شوهر منزل را ترک کرده است. 

از لحاظ کیفری زن می تواند شکایت کیفری ترک انفاق علیه مرد مطرح کند و او را حبس کند . در صورت اثبات حکم مجازات حبس از 3 ماه و یک روز تا 5 ماه صادر می شود . 

برای اثبات ترک زندگی توسط شوهر 3 روش وجود دارد : استشهادیه ، شهادت شهود ، اظهارنامه 

نحوه ی فرستادن اظهارنامه ترک منزل توسط مرد : 

  • تنظیم متن اظهار نامه
  • داشتن مدارک هویتی
  • مراجعه به دفاتر خدمات قضایی 

شیوه ی پر کردن و متن اظهارنامه باید با دقت بالا انجام شود زیرا از این اظهار نامه میتوان بعداٌ به عنوان قرائن مثبته در دادگاه استفاده کرد و قاضی را برای صدور حکم طلاق به راحتی قانع کرد.

بنابرین پیشنهاد می شود برای این کار به بهترین وکیل طلاق در زاهدان مراجعه کنید تا به شما مشاوره ی حضوری رایگان و یا مشاوره ی تلفنی بدهد تا حکم را به نفع خود صادر کنید .

وکیل طلاق توافقی در زاهدان:

همانطور که در بالا توضیح داده شد طلاق توافقی طلاقی است که از طرف زوجین درخواست میشود . وقتی که زن و شوهر تمایلی به ادامه ی زندگی ندارند و از طرفی وقت و حوصله ای برای رفت و آمد و روند طولانی دادرسی را نیز ندارند از طلاق توافقی استفاده میکنند .

برای طلاق توافقی زن و مرد باید در خصوص تمام مسائلی که ممکن است در دادگاه مطرح شود توافق کرده باشند . به عنوان مثال باید زن و مرد توافق کرده باشند که بعد از طلاق حضانت فرزندان به چه صورت باشد یا این که چقدر از مهریه زن به او پرداخت شود ، تکلیف اموالی که بعد از ازدواج زن و مرد خریده اند چه میشود و… 

در خصوص نفقه در طلاق توافقی باید گفت که طلاق توافقی از نوع طلاق بائن است و مرد حق رجوع بعد از طلاق به زوجه را ندارد بنابرین وظیفه ای هم در قبال پرداخت نفقه بعد از طلاق ندارد اما در طلاق توافقی میتوانند زن و شوهر توافق کنند که زوج حتی بعد از طلاق به زوجه در مدت عده که 3 ماه و 10 روز است، نفقه پرداخت کند .  

باور اشتباه در مورد طلاق توافقی : 

عموم افراد فکر میکنند برای گرفتن طلاق توافقی زن باید تمام مهریه خود را به مرد ببخشد. عبارت “مهرم حلال جونم آزاد” نشان دهنده ی همین باور غلط است . زن و مرد میتوانند برای پرداخت مهریه به هر میزان با یک دیگر توافق کنند ،حتی برای طریقه ی پرداخت مهریه نیز میتوان توافق کنند که به صورت اقساط پرداخت شود یا به صورت کلی یا قسمتی از مهریه را به صورت اقساط و قسمتی دیگر را به صورت نقدا و یا سایر روش های پرداخت . 

برای همین باورهای اشتباه است که پیشنهاد میشود به وکیل طلاق در زاهدان مراجعه کنید تا حقوق شما حفظ شود و به خاطر باور های اشتباه که بین عموم افراد رواج یافته حقتان ضایع نشود . 

مراحل و نحوه گرفتن طلاق توافقی در زاهدان :  

  1. مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی
  2. ثبت دادخواست
  3. تعیین وقت و ابلاغ به طرفین
  4. حاضر شدن طرفین در دادگاه
  5. ارائه دلیل عدم سازش طرفین
  6. پیشنهاد قاضی و معرفی زوجین به مراکز مشاوره
  7. اعلام نظرمشاوره به دادگاه
  8. در صورت ادعای زوجه برای دوشیزه بودن به پزشکی قانونی ارجاع میشوندتا گواهی بکارت یا عدم بکارت صادر شود
  9. صدور گواهی عدم امکان سازش (اعتبار تا 3ماه)
  10. ارائه گواهی عدم بارداری تا قبل از طلاق
  11. مراجعه به دفتر طلاق برای خواندن صیغه ی طلاق و ثبت طلاق 

هر یک از طرفین در صورت داشتن وکیل طلاق زاهدان نیازی به مراجعه به دادگاه و جلسات و … ندارد و فقط برای یک سری جلسات خاص مثل مشاوره و جاری شدن صیغه ی طلاق و… باید شخصاٌ حضور داشته باشند .

شرایط دریافت مشاوره حضوری رایگان و مشاوره ی تلفنی از بهترین وکیل طلاق شهر زاهدان :

  1. انتخاب روش مشاوره ی دلخواه : مشاوره حضوری رایگان  یا مشاوره تلفنی 
  2. ورود به سایت مورد نظر و پر کردن اطلاعات لازم 
  3. در صورتی که مشاوره ی حضوری را انتخاب کرده باشید برای شما وقت رسیدگی تعیین میشود و در صورتی که مشاوره ی تلفنی را انتخاب کرده باشید پس از پرداخت مبلغ 100 هزار تومان به بهترین وکیل در خصوص موضوع انتخابی متصل خواهید شد . 

مزایا داشتن وکیل طلاق در زاهدان :

  • انجام کلیه مراحل توسط وکیل طلاق توافقی در زاهدان 
  • نیاز به حضور هیچ یک از زوجین نمیباشد 
  • تنظیم دادخواست توسط وکیل طلاق 
  • کاهش تنش و اختلافات احتمالی بین زوجین 
  • کاهش روند رسیدگی و جلوگیری از طولانی شدن دادرسی 
  • کاهش پرداخت هزینه های بی جهت 

وکیل نفقه در زاهدان :

نفقه از موارد مهم بعد از ازدواج است که مربوط به روابط زن ، مرد و فرزندان است . بنابرین افراد در امور خانواده باید اطلاعات کافی راجع به حقوق و تکالیف خود داشته باشند . برخی افراد معتقدند چون زن سرکار میرود و حقوق دارد بنابرین زوج نیازی نیست که به او نفقه پرداخت کند در حالی که این باور غلط است، مرد در هر زمان و تحت هر شرایطی باید نفقه را به زن پرداخت کند حتی اگر ورشکسته و معسر باشد اما اگر زن تمکین نکند و ناشزه باشد برمرد واجب نیست که نفقه پرداخت کند.

پیشنهاد میشود قبل از ازدواج و یا بعد از طلاق با بهترین وکیل طلاق در زاهدان مشورت کنید تا از حقوق و تکالیفی که دارید آگاه شوید و به خاطر باورهای اشتباهی که در بین عموم افراد وجود دارد حقتان ضایع نشود . 

مراحل طرح دعوای نفقه در زاهدان : 

ابتدا زوجه با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی دادخواست مطالبه ی نفقه ثبت میکند. دادخواست به دادگاه ارجاع میشود ، تعیین وقت میشود و طرفین باید در دادگاه حضور پیدا کنند ، رسیدگی میشود و در آخر مقدار نفقه با کمک کارشناسان تعیین میشود و مرد ملزم به پرداخت آن میگردد.  

در صورتی که شوهر باز هم از پرداخت نفقه امتناع کند زن میتواند حکم جلب او رابگیرد و اموال او را توقیف کند. البته در صورت داشتن وکیل حقوقی زاهدان تمام مراحل توسط وکیل انجام میشود و نیازی به مراجعه ی موکل نیست . 

تفاوت مطالبه ی نفقه ی زوجه و نفقه ی فرزندان در زاهدان : 

نفقه فقط در خصوص زوجه نیست بلکه مرد یا پدر باید به فرزندان خود نیز نفقه پرداخت کند. تفاوتی که بین پرداخت نفقه ی زوجه و فرزندان وجود دارد این است که زوجه میتواند نفقه ی گذشته ی خود را از مرد مطالبه کند اما فرزندان نمیتوانند درخواست پرداخت نفقه ی معوقه یا گذشته را از پدر خود داشته باشند مگر این که پدر خودش چنین کاری کند و پرداخت کند.

پرداخت نفقه ی فرزندان تا چه زمانی برعهده ی پدر است؟

مدت پرداخت نفقه بین فرزند دختر و پسر متفاوت است :

نفقه ی فرزند دختر تا زمانی که ازدواج نکرده و شاغل نیست با پدر او خواهد بود .

نفقه ی فرزند پسر تا 18 سالگی با پدر است اما بعد از دوره ی خدمت سربازی در صورتی که توانایی کارکردن داشته باشد دیگر پرداخت نفقه بر عهده ی پدر نخواهد بود .

سوال و جواب از وکیل طلاق در زاهدان

با سلام میخواستم بدانم برای خانمی که می خواهداز همسرش طلاق بگیرد اما همسر راضی به طلاق دادن نیست و او را به اجبار وادار به ادامه زندگی میکند وبااومثل برده ها رفتارمی کند و ازطرفی چندین سال است که یک همسر صیغه ای دیگرگرفته است، آیا قانون تبصره ای گذاشته است که این خانم بتواندهرچه سریعترطلاق بگیرد؟ خواهشمندم راهنمایی فرمایید.باتشکر

سلام مرد برای ازدواج دومش بایستی از همسر اول خود اجازه بگیرد و چنانچه بدون اجازه او همراه اختیار کرد، زن میتواند از شوهر خود طلاق بگیرد .شما بر این مبنا میتوانید در صورت ازدواج همسرتان و اثبات آن در دادگاه اقدام کنید و طلاق خود را بگیرید چنانچه شما نتوانستید آن را اثبات کنید ،

میتونید از راه هایی از جمله دریافت مهریه ، نفقه و… شوهر خودرا مجبور به طلاق کنید .که برای این امور بایستی حضوری تشریف بیارید تا راهنماییتون کنیم .

سلام میخوام طلاق بگیرم اما همه ی وکلایی که میشناسم مرد هستن ، میشه وکیل خانم در زاهدان بهم معرفی کنین؟

سامانه ی وکیل نوین به درخواست شما موکلین عزیز برای راحتی خانم ها با یکدیگر شرایطی را فراهم کرده که به راحتی به وکلای خانم زاهدان ارتباط برقرار کنید و از آنها مشاوره ی حضوری رایگان یا مشاوره ی تلفنی بگیرید . 

میخواهم از شوهرم بخاطر نداشتن کار ثابت و درآمد و داشتن قرض و وام و قسط زیاد که قادر به پرداخت آنها نیست و ضامن اغلب وامهایش هم من هستم طلاق بگیرم، فقط حضانت دختر ۲/۵ ساله ام را میخواهم. باید از کجا شروع کنم ؟

دادخواست نفقه معوقه و جاریه مطرح و بعد از دریافت حکم دادخواست طلاق به استناد عسر و حرج حضانت فرزند تا ٧ ساgگی متعلق به مادر است و هیچ مرجع قانونی هم نمیتواند فرزند را از مادر بگیردو بعد از ٧ سالگی هم حضانت فرزند با کسی است که صلاحیت داشته باشد. پیشنهاد میکنیم به وکیل حضانت در زاهدان مراجعه کنید تا به شما برای گرفتن هر چه راحت تر حضانت فرزندتان مشورت دهد. 

آیا میتونم به وکیل در تهران وکالت بدم که پرونده ی طلاقمو در زاهدان پیگیری کنه؟

وکلایی که دارای پروانه وکالت معتبر هستند نمیتوانند در شهری غیر از شهر محل اخذ پروانه وکالت خود فعالیت کنند بنابرین فقط میتوانید به وکلای زاهدان مراجعه کنید تا به پرونده ی شما رسیدگی کنند . 

با سلام  میخواستم بپرسم دختری که تو عقد هنوز بخواد طلاق توافقی بگیره حتما بایدبه دادگاه مراجعه کنن یا مستقیم محضر میشه رفت؟آیا باید پزشکی قانونی بروند یا همین که شوهر بگه خانمم باکره است و نزدیکی نداشتیم کفایت میکنه ؟

سلام شما بایستی به دادگاه برید و اگر دو طرف اعلام کنید راجع به بکارت نیازی به پزشکی قانونی نیست.البته در بعضی مواقع اختلافی است .فقط دقت شود با ازبین رفتن بکارت مهریه شما کامل و در صورت سالم بودن آن مهریه شما نصف میشود شما میتوانید برای انجام این امور وکیل بگیرید .موفق باشد

سلام من الان در آلمان زندگی میکنم و زنم در ایران (زاهدان) هستش . آیا برای طلاق دادن او میتونم از طریق الکترونیکی وکالت بدم و نیام ایران؟

  بله ،در صورت داشتن وکیل در زاهدان نیازی به حضور شما در ایران نیست . 

 درصورتیکه طلاق از طرف زوج باشد :

 مسئله تقسیم سرمایه حاصل شده بعد از ازدواج تاچه حد قابل پیگیر است ؟

در صورتیکه زوج شرط ضمن عقد مبنی بر تنصیف اموال در صورت جدایی را قبول و امضا نموده باشد و هیچگونه تخلفی از ناحیه زوجه انجام نشده باشد ( مثلا اخذ رای عدم تمکین از ناحیه زوج) و مرد بخواهد همسر خود را طلاق دهد باید نصف اموال بدست آمده پس از ازدواج را به همسر خود بدهد.

 نحوه وصول اجرت المثل وهمچنین نحوه محاسبه آن رابیان فرمائید ؟

برابر تبصره ۶ ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام زن حق دارد از دادگاه درخواست کند حق الزحمه کارهایی را که در زمان زوجبت بدون قصد تبرع انجام داده و شرعا موظف به آن نبوده است تعیین و زوج را مکلف به پرداخت آن نماید. در اجرت المثل ملاک تعیین وضع مالی مرد نیست. بلکه با ارجاع امر به کارشناسی حق الزحمه زن در امور خانه داری به نسبت سنوات زندگی مشترک و نوع کارهایی که زوجه در خانه شوهر و دیگر عوامل تعیین می گردد.

 چنانچه زوج برای فرار از پرداخت حقوق زوجه سرمایه خود را به نام  دیگری کرده باشد چه اقدامات حقوقی امکان پذیر می باشد؟

در صورتی که معامله به  قصد فرار از دین قابل اثبات باشد (مثلا تاریخ انتقال پس از اقامه دعوی از سوی زوجه باشد) میتوان به استناد ماده ۲۱۸  قانون مدنی درخواست ابطال آن رااز دادگاه صالح نمود همچنین به استناد ماده ۴ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی عمل زوج جرم و وی به ۴ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می شود.

آیا مرد می تواند به زور زن را وادار نماید که از او جدا شود، هر چند زن راضی نباشد و او را به زور طلاق دهد، هر چند خواسته زن این نباشد ؟

قانونا مرد می تواند هر زمانی که بخواهد زن خود را طلاق دهد هر چند زن مخالف طلاق باشد لیکن با ید تمام حق و حقوق زن را پرداخت نماید.

با سلام وتشکر اگر زنی از طرف شوهرش وکالت برای طلاق داشته باشد میتواند هم مهریه اش را بگیرد وهم طلاق بگیرد؟ و اینکه اگر بداند شوهرش ملکی دارد و آدرس شهرداری ملک را بداند ولی شماره پلاک ثبتی آن را نداند میتواند جهت توقیف ملک اقدام کند ؟ با سپاس از وکیل طلاق در زاهدان

با سلام بله می تواند طلاق بگیرد و مهریه خود را نیز مطالبه نماید مگر اینکه در ضمن متن وکالتنامه زوج ذکر کرده باشد که زوجه در صورت بذل تمام یا میزان خاصی از مهریه خود وکالت در طلاق دارد. برای توقیف ملک حتما پلاک ثبتی مورد نیاز می باشد .

 موارد عسر و حرج زوجه کدامند؟

عسر و حرج عبارت است ازبه وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه نماید و این امری است نسبی ولی در تبصره الحاقی به ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی چند مورد را از مصادیق عسر و حرج دانسته .

نکته :

باید به این نکته توجه داشت که قانونگذار در این ماده تنها به مصادیق عسر وحرج اشاره نموده و آن بدین معنا نیست که این موارد حصری می باشند بلکه دادگاه می تواند در موارد دیگری نیز عسر و حرج زن را احراز و حکم طلاق به درخواست وی را  صادر نماید.

زن مطلقه ای که ازاله بکارت شده است آیا در ازدواج مجدد با شخص دیگری میتواند از حق حبس استفاده کند و آیا برای صیغه نکاح مجدد اجازه ولی وی لازم است؟

بله می تواند چون بنابر ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی حق حبس را تنها مشروط به دو امر نموده است

۱- مهر زن حال باشد یعنی بدون مدت و قابل وصول به مجرد عقد

۲- زن قبل از دریافت مهریه از شوهر تمکین نکرده باشد و در اینجا بکارت یا عدم آن شرط  نشده است. و اما در مورد قسمت دوم سوال شما تنها نکاح دختر باکره موقوف به اجازه ی ولی یا جد پدری او می باشد .

با سلام. اگر مردی به صورت محدود به مواد مخدر تریاک اعتیاد داشته باشد و خانه و شغلی با درآمد متوسط  داشته باشد و همسر وی نیز دچار مشکلات روحی بوده و دارای ۲ فرزند دختر باشند و زن تقاضای طلاق کند آیا فرزندان را به پدر میدهند یا مادر؟ در حالیکه پدر امکان نگهداری از فرزندان را ندارد و آیا میتواند با مراجعه به دادگاه تقاضای رسیدگی هر مشکل روحی همسرش را بنماید؟

باسلام حضانت فرزندان تا ۷ سالگی با مادر می باشد و پس از آن نیز دادگاه اختیار دارد تا بعد از طلاق هرکس را (بر اساس مصلحت کودک ) مناسب ترمی بیند برای حضانت کودک انتخاب کند. دادگاه باید به این نتیجه برسد که بودن کودک نزد یکی از پدر و مادر به ضرر  وی است . مشکل روانی در حد جنون مانع اجرای حق حضانت است و اگر کمتر از جنونباشد( در حد بیماری روحی) مانع حق حضانت نیست. همچنین در صورتی که اعتیاد پدر سلامت روحی یا جسمی کودک را به خطر اندازد

وکیل-طلاق-در-زاهدان

سلام پس از دو سال اختلاف و درخواست طلاق توسط شوهرم حکم صادر شده که نصف مهریه را نقدی و نصف دیگر قسطی و نفقه واجرت المثل به فاصله ۶ماه پرداخت شود و من نمیخواهم طلاق بگیرم ولی مهریه ودیگر حقوق را میخواهم ولی قاضی گفته درصورت گرفتن حقوق باید طلاق یگیرم لطفا راهنمائی فرمائید راه حل قانونی چیست و چکار میتوانم کنم؟

با سلام در صورتی که شوهر شما ابتدا دادخواست طلاق داده باید کلیه حق و حقوق قانونی شما را یکجا پرداخت نماید تا بتواند شما را طلاق دهد مگر اینکه شما ابتدا مهریه را مطالبه نموده باشید و اعسار وی ثابت شده باشد و سپس او بخواهد شما را طلاق دهد.

در هردو صورت طبق قانون مدنی حق طلاق با مرد است و در صورت پرداخت کلیه ی حق و حقوق مالی زن می تواند او را طلاق دهد شما تنها می توانید در صورت فرض اول ( شوهر شما دادخواست طلاق داده و شما قبل از آن مهریه ی خود را مطالبه نکرده باشید) از دادگاه بخواهید کلیه ی حقوق مالی شما به صورت نقدی پرداخت گردد. موفق باشید

با سلام وتشکر از شما بنده در شرف ازدواج با اقایی هستم که تبعه لبنان و مشغول به تحصیل در ایران هستند. سوال من این است که با توجه به اینکه پس ازازدواج تابعیت ایشان برمن تحمیل میشود اگر پدر من بعد از ازدواج من فوت کنند ارث به من تعلق میگیرد؟ چون با توجه به اینکه من از تابعیت ایران خارج میشوم حاکمیت من بر اموالی چون زمین و باغ محدود خواهد شد. آیا تمام اموال پدرم به برادرم میرسد یا اینکه دولت املاکی را که به من میرسد را میفروشد و مبلغ آن را به من تحویل میدهد؟ با سپاس

با سلام بله تمامی اموال به شما ارث می رسد لیکن چون تبعه کشوری دیگر می شوید به شما ۱ سال مهلت داده می شود در خصوص اموال خود تعیین تکلیف نمایید. (تبعه ی کشورهای دیگر در ایران تنها می توانند یک ما غیر منقول برای سکونت و یا محل کار خود داشته باشند.) موفق باشید.

درصورتی که زن مهریه خود را به اجرا گذارد، ایا میتواند خانه مسکونی شوهرش را که تا ۹ سال دیگر در رهن بانک مسکن است (به علت وام مسکن) توقیف کند؟ (خانه مورد نظرتنها ملک شوهراست) اگر میتواند چگونه است؟  ویا چه کارهای دیگری میتواند انجام دهد؟ 

با سلام در صورتیکه میزان مازاد بر رهن بانک ، بیشتر از مستثنیات دین باشد (با نظر کارشناس و بستگی به قیمت ملک دارد که آیا می توان با قیمت آن منزلی در شان مدیون تهیه کرد یا نه) می تواند توقیف نماید در غیر اینصورت خیر. موفق باشید

با کار کردن همسرم مخالفم آیا میتونم اونو منعش کنم از کار کردن؟ با این دلیل میتونم طلاق بگیرم؟

در صورتی که شغل همسر شما با حیثت و آبروی خانوادگی شما در تضاد باشد میتوانید او را از سرکار رفتن منع کنید در غیر این صورت امکان منع از اشتغال وجود ندارد که البته اثبات این که شغل خانم شما در تضاد با حیثیت شماست کمی دشوار است که وکیل در زاهدان میتواند این کار را به راحتی انجام دهد . 

آیا با وجود عدم تمکین همسر و اخذ مجوز از دادگاه برای ازدواج مجدد باز هم در صورت تحقق نیافتن رضایت همسر برای ازدواج مجدد ،حق طلاق باز با زن است؟ پس ماده ۱۶قانون حمایت از خانواده چه مواقعی کاربرد دارد؟ لطفا شماره آخرین رای وحدت رویه درمورد ازدواج مجدد را برایم بنویسید.

آیا این شرط مطلق است یا منصرف؟ همسرم مدت ۴ماه است که فرزند شیرخواره خود و من را ترک کرده و در خانه پدری اش زندگی میکندو علیرغم وساطت بزرگان به منزل بر نمی گردد. وی دانشجو است و احساس می کنم  دانشگاه و تحصیل باعث تجری وی شده است.

هیچ ضرب و شتم و درگیری هم پیش  نیامده. شاید نبودن مهر مادری در یک مادر بعید به نظر برسد اما واقعیت دارد. اکنون فرزندم را من و مادرم پیرم نگهداری می کنیم. در شرایط عسر و حرج شدیدی به سر می برم. ساعت ۴ که از سر کار بر می گردم باید تا آخر شب و گاه تا صبح فرزندم را نگهداری کنم. لازم به ذکر است که خواهر بزرگ همسرم هم پسر ۸ ماهه خود را رها کرده و از شوهرش جدا شده. همسرم گفته تمام حقوقاتم را بده از هم جدا می شویم. بچه هم مال تو. لطفا مرا راهنمایی کنید.

با سلام در هر صورت طبق شروط ضمن عقد در صورتیکه مرد همسر دیگری اختیار کند زن می تواند با مراجعه به دادگاه درخواست طلاق نماید . این شرط مطلق می باشد. شما باید دادخواست صدور حکم مبنی بر تمکین را در دادگاه اقامه نمایید ( بدوا اظهارنامه ای در اینخصوص برای وی بفرستید ) موفق باشید.

سلام شوهرم 2ماهه خونه رو ترک کرده و منو با 3 فرزند تنها گذاشته و خرجی هم نمیده . منبع درآمدی هم ندارم باید چه کاری انجام بدم؟

باسلام، دادخواست مطالبه ی نفقه ثبت کنید و اگر جد پدری و اقوام پدری زنده هستن نفقه ی فرزندان رو از طریق قانون از این افراد بگیرید. برای کسب مشاوره ی حضوری رایگان میتوانید به سایت وکیل نوین مراجعه کنید تا به شما کمک کنند. 

با سلام دخترم 6 ماهه ما رو ترک کرده.البته از قبل درخواست طلاق داده بودم ولی رای صادر نشده. الان باید دوباره درخواست بدم یا منتظر رای بمونم؟ 

منتظر بمانید و گزارش یا استشهادیه ای مبنی بر عدم حضور و ترک منزل ایشان و عدم پرداخت نفقه هم تهیه کنید و آن را ضمیمه ی پرونده کنید . 

همسرم 4 هفته است که مرا ترک کرده ، هیچ خرجی ای هم نمیدهد ، نه به من و نه به بچه هام. یک بچه ی 3 ساله دارم و یکی هم باردارم. با این شوهر بی مسئولیت باید چی کار کنم؟

شکایت ترک انفاق مطرح کنید هم نفقه ی خودتان را مطالبه کنید هم فرزندانتان را. همچنین میتوانید مهرتان را به اجرا بگذارید و به واسطه ی آن اموال شوهرتان را توقیف کنید . 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در زاهدان

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود