وکیل-طلاق-غیابی

مشاوره با وکیل طلاق غیابی در سراسر کشور +مشاوره تلفنی

ازدواج یا نکاح یکی از نیاز های بنادین و اولیه انسان است که در زمان عقد، طرفین عقد نکاح ملتزم به انجام یک سری از تکالیف حقوقی و دارای یک سری حقوق قانونی در روابط خود با یکدیگر میشوند که در صورت عدم رعایت و نقض این تکالیف و تعهدات که قانون به دلیل برقرای نظم اجتماعی و یا قراردادی خود که در زمان عقد توافق کرده اند ، برای زوجین حق و حقوقات و ضمانت اجراهایی را در قانون تعیین کرده است و به دلیل تخصصی بودن و ازدحام زیاد اختلافات زوجین، پرونده های خانواده در مرجع قضایی خانواده رسیدگی میشود. با این حال پیشنهاد میشود که تا جایی که امکان دارد از درخواست این عمل حقوقی صرف نظر کنید و به زندگی برگردید چون طلاق بهترین راه حل نیست و آخرین راه برای زوجین است و در این زمینه از بزرگتر ها مشورت بگیرید و هر زمان احساس کردید ادامه زندگی غیر قابل تحمل است و تصمیم قطعی برای این کار داشتید میتوانید با بهترین وکیل خانواده و طلاق غیابی در  هر نقطه از کشور که سکونت دارید مشاوره داشته باشید.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق غیابی

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

 

اگر میخواهید نسبت به کلیت پرونده طلاق غیابی خود آگاهی مختصری داشته باشید از شما تقاضا دارم این مقاله را تا انتها آن دنبال نمائید. و برای آگاهی بیشتر با وکیل متخصص مشاوره داشته باشید.

طلاق غیابی یعنی چه:

اگر تصمیم شما نسبت به طلاق قطعی شد حال سوال این است که اگر طرف دیگه در مراحل رسیدگی دادگاه حاضر نشود چه کار باید کرد و آیا این شدنی است؟ جواب سوالتان مثبت است و شما میتوانید بدون آنکه همسرتان در دادرسی حضور داشته باشد اقدام به کار طلاق خود نمائید.

طلاق غیابی به این معناست که علی رغم درخواست طلاق از طرف یکی از زوجین، طرف دیگر با وجود ارسال ابلاغیه در دادگاه حاضر نشود و لایحه دفاعیه نفرستد در این جا دادگاه اقدام به صدور حکم غیابی میکند و گواهی عدم سازش غیابی صادر میکند و پس از قطعی شدن حکم برای ثبت آن زوجین باید در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق حاضر شوند و در صورتی که باز هم طرف مقابل در  محضر ازدواج حاضر نشود محضر دار اقدام به ثبت طلاق بدون حضور او میکند.

 

  • برادران عزیز در صورتی که میخواهید زوجه خود را طلاق دهید باید اصول متن پایین را رعایت کنید تا دادگاه با حکم طلاق شما موافقت کند:

طلاق غیابی از طرف مرد به چه صورت است؟

مرد با داشتن حق طلاق یا وکیل طلاق غیابی در تهران از طرف مرد میتواند مستقلا دادخواست طلاق دهد در دادگاه حاضر شود و زوجه را طلاق دهد پس چه زن در دادگاه حاضر شود و چه نشود مرد میتواند طلاق دهد ولی در صورتی که در دادگاه حاضر نشود زوجه میتواند در مدت اعتراض ده روزه در همان دادگاه درخواست واخواهی کند ولی اجازه دادگاه برای طلاق دادن زن منوط به آن است که مرد کلیه حق حقوقات مالی زن مثل مهریه ، اجرت المثل ایام زوجیت ، نفقه زمان عده ، نفقه معوقه ، شیر بها ، جهیزیه ، را برای دادن به زن تعیین کند و بعد دادگاه با طلاق او موافقت کند حال اگر مرد توان پرداخت دفعی مهریه را نداشته باشد باید دادخواست جداگانه اعسار خود را به همین دادگاه بدوی تقدیم کند تا دادگاه برای اصرار به طلاق دادن او به خواسته او ترتیب اثر داده و قرار تقسیط مهریه را صادر نماید.

گرفتن طلاق توافقی 10 روزه در شهر شما اینجا کلیک کنید

طلاق غیابی از طرف زن به چه صورت است؟

زن هم مانند مرد در ضمن عقد ازدواج همانطور که دارای حقوق مالی است ، ملتزم به یک سری حقوق و وظایف است که باید آن ها را رعایت کند و گرنه ضمانت اجرا او عدم پرداخت نفقه به نفع مرد میشود یکی از این تکالیف تمکین و حسن معاشرت است. و دیگر اینکه زن مانند مرد حق طلاق ندارد ولی تحت شرایطی که قانون مقرر کرده که ادامه زندگی برای زن غیر قابل تحمل باشد که در ماده 1130 قانون مدنی از آن به عنوان عسر و حرج یاد میشود و یا اگر از شوهر خود وکالت در طلاق را داشته باشد و یا شوهرش غایب مفقود اثر باشد میتواند با مشاوره وکیل طلاق غیابی درخواست طلاق بدهد هر چند که شوهر او در روند دادرسی حضور نداشته باشد.

  • طلاق-غیابی
  • خواهران عزیز شما میتوانید به سه طریق اصلی با داشتن دلیل از همسر خود جدا شوید متن پایین را دنبال نمائید:

1- گرفتن وکالت طلاق از طرف مرد: وکالتی که زن از همسر خود میگیرد چون اعطای وکالت از طرف مرد است که زن میتواند کلیه کار های طلاق خود را به همراه وکیل خانواده و طلاق غیابی انجام دهد و چون خود مرد این وکالت را به شما داده به هیچ عنوان نمیتواند اعتراض کند.

2- طلاق مستند به غیر قابل تحمل بودن زندگی مشترک از طرف زن: اما اگر روند طلاق مستند به ماده 1130 قانون مدنی و شرایط  عسر و حرج که زن با اثبات آن ها میتواند از دادگاه حکم طلاق بگیرد این ماده و شرایط عسر و حرج زن باشد که یکی از مهم ترین آنها که دادگاه ها معمولا به آن رسیدگی میکنند و حکم عسر و حرج ترک زندگی زناشویی از طرف مرد است که شش ماه متوالی یا مدت نه ماه متناوب نفقه زن را پرداخت نکنند و یا مرد اعتیاد دارد یا زن را در خانه کتک میزند و دست به زن دارد به مجرد این مساله زن میتواند دادخواست طلاق دهد و در صورتی که دادگاه خانواده غیر قابل بودن زندگی مشترک را تشخیص دهد و اگر مرد در دادگاه حضور نداشته باشد و محکوم به طلاق غیابی شود و ادعایی داشته باشد که بتواند در روند رسیدگی موثر باشد و مفاد حکم را تغییر دهد میتواند در مهلت ده روزه واخواهی اعتراض خود را تقدیم همان دادگاه صادر کننده حکم نماید.

3-زنی که شوهرش غایب مفقود اثر گشته باشد: اگر طلاق غایب مفقود اثر که بعد از چهار سال مرارت زن و پیدا نشدن زوج که آگهی احضاریه دادگاه او به هزینه زوجه در روزنامه محلی منتشر شود ، پیدا نشود و در مرحله بدوی که حکم به قطعیت نرسیده پیدا شود میتواند در مدت ده روز پس از ابلاغ حکم درخواست واخواهی نماید.

ثبت طلاق و عدم حضور یکی از طرفین در اجرای صیغه طلاق به چه صورت است؟

دادگاه ها برای صدور حکم طلاق گواهی عدم سازش را صادر میکنند که دارای اعتبار سه ماهه برای ارائه به دفتر خانه است و در صورت منقضی شدن مدت این گواهی عدم سازش خواهان طلاق باید دوباره آن را از دادگاه بگیرد و اجرای مراسم طلاق که نیاز به خواندن صیغه و ثبت و شهادت شهود دارد در دادگاه انجام نمیشود و مرجع ثبت آن دفتر خانه های ازدواج و طلاق هستند و نمیتوانند بدون گواهی عدم سازش مبادرت به طلاق افراد نمایند در غیر این صورت مسئولیت کیفری و انضباطی دارند بنابرین دفتر داران رسمی ازدواج و طلاق با اجازه دادگاه خانواده صیغه طلاق را اجرا میکنند و آن را ثبت مینمایند. حال ممکن است سوال پیش آید که:

خب اگه همسرتان برای اجرای صیغه طلاق در دادگاه حاضر نشود باید چه کار کرد؟

مطابق با ماده 35 قانون خانواده:

در صورتی که شما برادر عزیز خواهان طلاق هستید در زمان معینی که دادگاه معین کرده برای اجرای صیغه طلاق در دفتر خانه حاضر شوید و مدارک خود را تسلیم دفتر دار کنید و اگر خانوم شما در محضر حاضر نشود دفتر دار مدت یک هفته ای را برای حضور زن برای اجرای صیغه طلاق اخطار می دهد و مدت اجرا را محضر دار به هم به شما برادر عزیز هم برای حاضر شدن اخطار میدهد و در صورت عدم حضور زوجه شما اجرای صیغه طلاق به درخواست شما اجرا و ثبت میشود.

و در صورتی که شما خواهر عزیز خواهان طلاق هستید و همسرتان در محضر برای اجرای صیغه طلاق حاضر نشود محضر دار اخطاریه را به شوهرتان ارسال میکند و اگر عذر موجهی داشته باشد مهلتی به شوهرتان و شما دوباره میدهد و اگر در آن مهلت هم همسرتان حاضر نشود به در خواست شما صیغه طلاق به صورت غیابی حاضر میشود                                                             

نویسنده:کارشناس حقوق سید امیرحسین جواهری

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق غیابی

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود