وکیل-حضانت-در-قم
سن حضانت

سلام وقتتون بخیر ببخشید یک سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید. من از همسرم جدا شدم و ۲ تا فرزند دارم. یکی از فرزندانم با پدرش زندگی میکنه و یکی با من. میشه بهم بگین فرزندم تا چند سالگی حضانتش با من هست؟

سلام عزیزم. حضانت فرزندان تا هفت سالگی با مادر هست که از این بابت بین دختر و پسر بودن هیچ فرقی نیست.

ازدواج مادر باعث سلب حضانت می شود؟

تو طلاق نامه حضانت پسرم رو همسرم بهم داده. اگر ازدواج کنم آیا همسرم میتونه فرزندم رو ازم بگیره؟

مواردی هست که طبق اون ها از مادر سلب حضانت میشه که یکی از اون موارد ازدواج مجدد مادر هست.

سلب حضانت مادر با ازدواج موقت

ببخشید حتی اگر ازدواج موقت هم باشه باز هم همسرم میتونه فرزندم رو ازم بگیره؟

برای سلب حضانت آنچه مهم است صرف ازدواج مادر است و دائم و موقت فرقی نداره. البته در ازدواج موقت چون معمولا ثبت نمیشه همسرتون باید ازدواج شما را ثابت کند.

حق حضانت

در صورتی که ازدواج نکنم آیا همسرم میتونه فرزندم رو ازم بگیره؟ پسرم الان هشت سالش هست.

از آنجایی که حضانت هم حق هم تکلیف ابوین هست باید ۲ حالت رو از هم تفکیک کنیم.

اگر اعطای حضانت به شما صرفا براساس توافق بوده ، یعنی شما هیچ چیزی رو در قبال اون ندادید پدرش میتونه درخواست کنه و حضانت رو دوباره پس بگیره ولی اگر درقبال دریافت حضانت شما چیزی را به همسرتون دادید مثلا مهریه تون رو به همسرتون بذل کردید در این صورت به صرف درخواست نمیتونه حضانت رو پس بگیره ولی شرایطی وجود داره که هر کدوم رو که همسرتون اثبات کنه میتونه از شما سلب حضانت کنه.

شرایط سلب حضانت

میشه بفرمایید که اون شرایط چی هستند؟

موارد متعددی هست مثل مبتلا شدن به جنون ویا اعتیاد زیان آور ، اشتهار فساد و فحشا ، سوء استفاده از طفل مثل بکار گیری طفل در مشاغلی مانند تکدی یا قاچاق و … کتک زدن مکرر و غیر متعارف و سایر مواردی که گفته شد.

ملاقات فرزند

دخترم الان حضانتش با پدرش هست و هفت سال داره ولی پدرش نمیذاره اون رو ببینم. میشه کمکم کنید؟ خیلی دلم برای دخترم تنگ شده.

عزیزم ملاقات حق قانونی و حداقل حقوقی هست که تو داری. واسه این کار میتونی دادخواست ملاقات بدی و از طریق دادگاه همسرت رو مجبور به این کنی که بذاره دخترت رو ملاقات کنی که این پروسه اش حدود ۲ الی ۳ ماه حداقل طول میکشه.

سریع تریع ترین راه ملاقات فرزند

وای چقدر زیاد؟؟؟ راهی نداره که این پروسه زودتر تموم شه؟

شما میتونی قبل یا همراه با تقدیم دادخواست ملاقات ، از دادگاه تقاضای صدور دستور موقت مبنی بر ملاقات فرزندت رو بکنی که در این خصوص وکلای وکیل نوین میتونن کمتر از ده روز حکم موقت ملاقات دخترت رو برات بگیرن. اگر از وکلای وکیل نوین استفاده کردی دیگه نگران این موضوع نباش. انشاءا.. به زودی دختر نازت رو میتونی ببینی.

ممانعت از ملاقات فرزند

آیا همسرم میتونه با وجود حکم هم نذاره دخترم رو ببینم؟

عزیزم وقتی حکم داری باید مطابق حکم فرزندت رو بهت تحویل بده اگر نداد دادگاه الزامش میکنه و حتی تا زمان تحویل همسر سابقت رو بازداشت میکنه و تازه جالبه بدونی اگر این کار رو تکرار بکنه میتونی هم سلب حضانتش بکنی و هم به جرم ممانعت از حق ازش شکایت کنی که میتونه براش مجازات حبس هم به دنبال داشته باشه که در این خصوص هم وکلای وکیل نوین میتونن برات اقدام کنند و حقت رو از همسر سابقت اخذ کنند.

تغییر دادن محل زندگی فرزند

همسرم به خاطر اذیت من میخواد محل سکونت خودش و دخترم رو به شهر دیگری ببره آیا میتونه این کار رو بکنه؟

نه عزیزم اصلا نمیتونه همچین کاری بکنه. کسی که حضانت با اون هست نمیتونه محل اقامت طفل رو به شهری غیر از شهری که محل حضانت بوده منتقل کنه اگر همچین کاری بکنه باز هم ضمانت اجرای سوال قبلیت رو داره مگر اینکه از دادگاه اذن بگیره که در این صورت هم باید عذر خیلی موجهی وجود داشته باشه.

مدت زمان حضانت

تا کی حضانت دخترم با پدرشه؟

عزیزم حضانت برای اطفال مطرح است و هر وقت دختر یا پسر از دوران طفولیت به بلوغ شرعی برسند دیگه موضوع حضانت منتفی ست و خودشون به عنوان یک آدم بالغ میتونن انتخاب کنند که میخوان با پدرشون زندگی کنند یا مادرشون که برای دختر بلوغ ۹ سال هست و برای پسر ۱۵ سال.

ثابت کردن نداشتن صلاحیت پدر

همسر سابق من هیچ وقت تو خونه نیست و دخترم همیشه تنهاست. آیا میتونم به استناد این موضوع حضانت دخترم رو بگیرم؟

به طور کلی هر جا که شما بتونی ثابت کنی که زندگی با پدرش به صلاح دخترتون نیست میتونید حکم سلب حضانت رو اخذ کنید در این خصوص هم باید بررسی بیشتری انجام بشه که مطمئنا بررسی موردی و خاصی باید باشه. اگر تمایل داشتید میتونید در این زمینه از وکلای وکیل نوین استفاده کنید و با جمع سایر موارد حضانت دخترتون رو اخذ کنید.

با فوت پدر حضانت با چه کسیست؟

اگر زمانی همسرم فوت کنه آیا حضانت دخترم به پدر بزرگش منتقل میشه؟

نه عزیزم. در صورت فوت هر یک از والدین ، حضانت به والدی که در قید حیات هست منتقل میشه و حتی در صورتی که پدر فوت کنه، ازدواج مجدد مادر هم نمیتونه باعث سلب حضانت مادر بشه.

در واقع حضانت تنها در صورتی به پدر بزرگ میرسه که هم پدر و مادر هر دو فوت شده باشند.

مدارک لازم حضانت

واسه داخواست حضانت چه مدارکی لازم دارم؟

مدرک شناسایی خودتون، مدرک شناسایی فرزندتون و مدارکی که این امر رو که زندگی دخترتون با پدرش به صلاحش نیست رو ثابت کنه.

معرفی وکیل حضانت

میشه یک وکیل خوب در زمینه حضانت بهم معرفی کنید؟

با کمال میل. سامانه وکیل نوین به منظور ارجاع امور به وکلای متخصص با موضوع شما طراحی شده تا در کمترین زمان و بهترین راه شما رو به هدفتون نزدیک کنه برای این منظور کافی ست با تکمیل فرم درخواست وکیل ،  وکیل مورد نظرت رو بهت معرفی کنه.

بخشیدن مهریه و گرفتن حضانت

ببخشید یک سوال دیگه ، آیا من میتونم مهریه ام رو ببخشم و حضانت فرزندم رو بگیرم ؟ آیا دادگاه به این موضوع رای میدهد؟

سلب حضانت از همسر سابقتون باید دلایل قانونی داشته باشد و به صرف بخشش مهریه این امر مورد حکم واقع نمیشه. البته شما میتونید با همسر سابقتون روی این موضوع توافق کنید.

مراحل گرفتن حضانت

مراحل اخذ حضانت یا ملاقات چگونه است؟

برای این منظور میبایست در اولین گام با یک وکیل متخصص جهت تنظیم دادخواست حقوق و تخصصی مشورت کنید بعد از اون باید دادخواستتون ثبت بشه که بعد از ثبت و ارسال به مجتمع قضایی به یکی از شعبات ارجاع میشود و بعد از اون میبایست در جلسات دادرسی و محاکمه شرکت کنید. اگر براتون به دست آوردن حضانت یا ملاقات فرزندتون مهمه بهتر است از همین ابتدا کار رو توسط یک وکیل متخصص دنبال کنید که در این خصوص میتونید از وکلای وکیل نوین استفاده کنید.

نظر مردم از وکیل نوین

از اطلاعاتتون ممنونم. حتما از وکلای وکیل نوین در این خصوص استفاده میکنم. چرا که مطمئن هستم با استفاده از وکلای وکیل نوین زودتر و بهتر به خواسته ام میتونم برسم. ممنونم.

حق حضانت در صورت نبود پدر
مدارک حضانت

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل حضانت در قم

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود