وکیل-تامین-اجتماعی-در-مشهد

حمایت ازنیروی کار

حمایت موثر از نیروی کار، یکی از ویژگی‌های جوامع توسعه یافته است. نیروی کار به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های جوامع، به سبب سهم و نقشی که در فرآیند توسعه دارند، می‌بایست در برابر حوادث و رویدادهایی که منجر به قطع و کاهش درآمد آنان می‌شود، مورد حمایت قرار گیرند و برقراری چنین حمایت‌هایی یکی از کارکردهای اصلی نظام‌های بیمه و تامین اجتماعی است.

سازمان تامین اجتماعی 

به معنای پوشش  اجباری بیمه کارگران و حقوق بگیران و هم چنین پوشش مشاغل ازاد که این پوشش اختیاری است

ماده 1 قانون تامین اجتماعی

به منظور اجرای تعمیم و گسترش انواع بیمه هایاجتماعی و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه های تامین اجتماعی هم چنین تمرکز وجوه و درامدهای موضوع قانون تامین اجتماعی و سرمایه گذاری و بهره برداریاز محل وجوه و ذخائر سازمان مستقلی به نام  سازمان تامین اجتماعی وابسته به وزارت بهداشت درمان اموزش پزشکی که در این قانون سازمان نامیده میشود تشکیل میگردد سازمان دارایشخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و اموران منحصرا طبق اساسنامه ای که به تصویبهیات وزیران میرسد اداره خواهدشد

برطبق ماده3موضوع های تامین اجنماعی شامل مواردزیر است :

1- حوادث و بیماری ها

2 -بارداری

 3- غرامت و دستمزد

4- از کارافتادگی

5 -بازنشستگی

6 -مرگ

7 -مقرری بیمه بیکاری

کارگری با یک قرارداد یکساله در کارگاهی به کار اشتغال داشته است و پس از گذشت مدتی بازداشت شده و در توقیف بوده است. آیا در صورت برائت، میتواند جهت ادامه کار به کارگاه مراجعه نماید یا اینکه مدت قرارداد، منقضی شده است؟

از آنجا که تعلیق قراردادکار به این معنی است که تعهدات طرفین قرارداد، و در نتیجه موضوع قرارداد کار، موقتاً بحال تعلیق در آمده و به عبارت دیگر قرارداد در این مدت بلا اثر میگردد، طبیعتاً در قرارداد های موقت، مدت تعلیق جزء مدت قرارداد به حساب نخواهد آمد.

(وکیل تامین اجتماعی در مشهد)

وکیل-تامین-اجتماعی-در-مشهد

کارگری از سوی مقامات ذی صلاح بازداشت و پس از مدتی با سپردن وثیقه موقتا تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شده است. آیا کارفرما مکلف به اعاده بکار وی است؟

در اینگونه موارد باعنایت به اینکه محکومیت وی قطعیت نیافته است و ماده ۱۷ قانون متبوع، حالت تعلیق قرارداد را موکول به عدم محکومیت کارگر دانسته است لذا روشن نبودن حالت قرارداد بمنزله ادامه توقیف کارگر تلقی و لذا کارفرما تکلیفی در خصوص اعاده بکار وی نخواهد داشت. بدیهی است چنانچه علت بازداشت شکایت کارفرما بوده باشد، پرداخت پنجاه درصد حقوق موضوع تبصره ماده ۱۸، تا زمان صدور رای قطعی مراجع صالحه، بعهده کارفرما خواهد بود.

کارگری بنا به شکایت کارفرما بازداشت شده است.در دوران بازداشت وضعیت حقوق و مزایای وی چگونه استو چنانچه در دادگاه محکوم شود تکلیف سنوات وی چه میشود؟

در اینگونه موارد مستند به تبصره ماده ۱۸ قانون، مادامی که حکم قطعی دادگاه صالحه در خصوص محکومیت یا عدم محکومیت وی صادر نگردیده کارفرما مکلف خواهد بود حداقل پنجاه درصد ازحقوق ماهیانه وی را بطور علی الحساب به خانواده اش پرداخت نماید. بدیهی است در صورت محکومیت وی،چنانچه مراجع حل اختلاف قانون کار، فسخ قرارداد کار را از سوی کارفرما تشخیص دهند با عنایت به مفاد ماده ۲۷ قانون کار، نسبت به «حق سنوات» متعلقه صدور رای خواهند نمود.(وکیل تامین اجتماعی در مشهد)

در مواردی که بازداشت کارگر در اثر شکایت کارفرماست، چنانچه کارگر تبرئه گردد، آیا مدت بازداشت در سابقه کار کارگر محسوب میگردد؟

بله.

 

کارفرمایی علیه کارگر خود در مراجع دادگستری طرح شکایت نموده است و بلافاصله از ادامه کار وی جلوگیری نموده است، آیا کارفرما مکلف نبوده حداقل ۵۰% حقوق وی را به خانواده کارگر پرداخت نماید؟

پرداخت مبلغ مزبور در مواردی لزوم پیدا میکند که کارگر در اثر این شکایت بازداشت شده باشد و چنانچه کارگر در اثر شکایت کارفرما توقیف نشده باشد پرداخت این ۵۰% لزومی ندارد.

وکیل نوین سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین از مجموعه وکلای راه امید بزرگترین گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد. در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .(وکیل تامین اجتماعی در مشهد)

آدرس دفتر مرکزی : مشهد – قاسم اباد – بلوار شاهد ، شاهد 33 – برج ایلما- ورودی اداری طبقه چهارم واحد 401

آدرس  تامین اجتماعی مشهد به شرح زیر است:

آدرس: خراسان رضوی – مشهد – بلوار خیام – نبش خیام ٣٣- اداره کل تامین اجتماعی – طبقه چهارم – دفتر مدیر کل استان

 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل تامین اجتماعی در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه(4)

    • قاسم

    • 3 سال قبل

    بیمه بیکاری

      • کارشناس حقوقی ماریا رضایی

      • 3 سال قبل

      سلام دوست عزیز
      لطفا با شماره 05136140000 تماس بگیرید .

    • محمدرضا اسلوب

    • 2 سال قبل

    سلام من 54سال سنم است برای از کار افتادگی کمتر از 66درصدتهیدشده مگن هیچی به شما تعلق نمی‌گیرد با14سال سابقه می شود باز نشسته شوم یابایدپیش شما بیام کار مرا درست کنید

      • کارشناس حقوقی ماریا رضایی

      • 2 سال قبل

      سلام دوست گرامی ، شغلتون چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود