وکیل-امور-بانکی-در-تهران

معرفی وکیل امور بانکی در تهران و سایر شهر ها

برای انتخاب یک وکیل امور بانکی در تهران باید با این حوزه آشنا بوده و نکات خاصی را مدنظر داشته باشید. برای اطلاع از این موارد همراه ما باشید.

وکیل امور بانکی در تهران یکی از نیازهای ضروری بسیاری از اشخاص و شرکت‌ها است. تفاوتی ندارد که شما به عنوان یک شخص حقیقی وارد معامله و قرارداد با بانک شده باشید؛ و یا به عنوان یک شخص حقوقی قراردادی با بانک داشته باشید. به هر طریق در این ارتباط ممکن است نیازمند وجود یک وکیل امور بانکی متخصص و آشنا با مجموعه قوانین و مقررات بانک مرکزی شوید.

برای راهنمایی بیشتر و مشاوره حقوقی در شهر تهران می تونی اینجا کلیک کنی تا وکیل نوین بهترین راهنمایی رو بهت بکنه.

وکیل امور بانکی در تهران یکی از نیازهای ضروری بسیاری از اشخاص و شرکت‌ها است. تفاوتی ندارد که شما به عنوان یک شخص حقیقی وارد معامله و قرارداد با بانک شده باشید؛ و یا به عنوان یک شخص حقوقی قراردادی با بانک داشته باشید. به هر طریق در این ارتباط ممکن است نیازمند وجود یک وکیل امور بانکی متخصص و آشنا با مجموعه قوانین و مقررات بانک مرکزی شوید.

توجه کنید که در دنیای امروز، تعداد قراردادهایی که یک طرف آن بانک است بسیار افزایش پیدا کرده. هر ارتباطی با بانک تابع مجموعه‌ای از قوانین و مقررات است. این ارتباط می‌تواند به سادگی باز کردن یک حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه باشد؛ تا دریافت وام‌های کلان با شرایط پیچیده. طبیعی است که در موارد مشابه اول شما نیازی به استفاده از وکیل ندارید؛ اما در مواردی مثل دریافت انواع تسهیلات و عقد قراردادهای پیچیده با بانک، بهتر است از تخصص یک وکیل امور بانکی استفاده کنید. این وکیل می‌تواند شما را در مرحله یاری کند. در درجه اول هنگام عقد قرارداد و برای اطمینان از شناخت کامل و درک دقیق بندهای قرارداد است. در درجه دوم نیز در صورت وقوع اختلاف و مطرح شدن دعوی در محاکم حقوقی است؛ که در این شرایط نیز وکیل بامور بانک می‌تواند شانس شما را برای موفقیت در دادگاه افزایش دهد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل امور بانکی در تهران

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

 

 

با مهم‌ترین وظایف وکیل امور بانکی آشنا شوید

در بالا به اختصار با وظایف وکیل امور بانکی آشنا شدید. اما به‌طور دقیق‌تر باید گفت مهم‌ترین وظیفه یک وکیل بانکی، حضور او از ابتدای ارتباط شخص حقیقی یا حقوقی با بانک است.

این فرد می‌تواند مدیریت امور حقوقی مرتبط با بانک را به‌طور کامل مدیریت کند. او می‌تواند در تنظیم قراردادهای بانکی، بررسی قراردادهای رسیده در این زمینه، میزان اطمینان بخش بودن آنها و… با دقت بسیار بالا ابراز نظر کرده و این نظرات کارشناسی از این جهت مهم است که از زیان‌های مالی ناشی از قراردادهای بد و غیر منصفانه جلوگیری می‌کند.

برای مشاوره رایگان و آشنایی بیشتر با وکیل پایتخت اینجا کلیک کنید.

همچنین در بسیاری از مواقع، اشخاص و مدیران سازمان‌های طرف قرارداد با بانک، به روشنی در جریان تعهداتی که به بانک داده‌اند و عواقب عدم پایبندی به آن قرار نمی‌گیرند. به همین دلیل نیز دریافت بسیاری از تسهیلات جذاب برای آنها در نهایت موجب ضررهای مالی هنگفت و حتی ورشکستگی می‌شود. از این رو داشتن یک وکیل بانکی متخصص و باتجربه در تمامی مراحل عقد قراردادهای بزرگ با بانک بسیار مهم است.

 

معرفی-وکیل-امور-بانکی-در-تهران

در مرحه دوم وکیل امور بانکی می‌تواند در صورت طرح دعوی در محاکم قضایی، از حقوق شما در این زمینه دفاع کند. این وکلا در کنار تسلط بر قوانین عمومی و علم حقوق، شناخت کاملی از قوانین و مقررات بانکی داشته و به همین دلیل بهترین انتخاب برای دفاع از شما در پرونده‌های بانکی خواهند بود.

 آشنایی با انواع دعاوی بانکی

بانک‌ها را می‌توان قدیم‌ترین سیستم اقتصادی مدرن در ایران دانست. بانک‌ها در اقتصاد ملی مانند شریان‌های حیاتی عمل می‌کنند. این موضوع علی‌الخصوص در ایران به نسبت سایر کشورها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ و به همین دلیل بخش بزرگی از اقتصاد و جریان‌های اقتصادی در اختیار بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و موارد مشابه است.

در یک تعریف ساده بانک نقش واسط را در اقتصاد ایفا می‌کند. بانک باید بتوانند با جذب سرمایه سرمایه‌گذاران و اعطای تسهیلات به کارآفرینان و سرمایه‌پذیران، علاوه بر جلب رضایت دو طرف، خود نیز از مزایای این واسطه‌گری بهره‌مند شده و از سویی موجب ایجاد رونق در اقتصاد کلان شود. به همین دلیل انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سود به حساب‌های، تسهیلات بانکی در قالب عقود مختلف و… از سوی بانک ارائه می‌شود.

این تنوع بسیار زیاد اگرچه موجب باز بودن دست سرمایه‌گذار و دریافت‌کننده تسهیلات برای انتخاب از میان خدمات متنوع بانکی است؛ اما باعث پیچیده‌تر شدن مناسبات بانکی، وجود قوانین و مقررات بسیار زیاد، مصوبه‌های متنوع، بندهای پیچیده در قرارداد و… شده است. این پیچیدگی به میزانی است که باعث شکل‌گیری دعاوی متعددی گشته است. بر همین اساس نیز مسئولیت وکیل امور بانکی ساده سازی این پیچیدگی‌ها برای موکل و آگاه کردن او از شرایط عقد قرارداد با بانک است.

 

در ادامه به متداول‌ترین دعاوی بانکی اشاره می‌کنیم:

ضمانت‌نامه‌های بانکی

پرداخت تسهیلات بانکی و دریافت سود از طریق آن، یکی از راه‌کارهای کسب سود برای بانک‌ها است. همچنین این روش برای اشخاص و سازمان‌ها، فرصتی مناسب برای جذب سرمایه با اهداف گوناگون است. دریافت تسهیلات برای تجهیز مطب، دریافت تسهیلات برای راه‌اندازی کارخانه، دریافت تسهیلات برای خرید ملک و… همگی از اهداف دریافت تسهیلات هستند. موضوع مهم در زمینه آن است که درک کنیم هر دو طرف این قرارداد، یعنی بانک و شما، با هدف کسب سود اقدام به این معامله کرده‌اید.

بانک‌ها معمولا بر تضمین بازپرداخت مبلغ تسهیلات و سود تعریف شده برای آن، دریافت‌کننده تسهیلات را ملزم به ارائه ضمانت‌نامه‌های متفاوتی می‌کند. این ضمانت‌نامه در یک وام بانکی کوچک می‌تواند گواهی کسر از حقوق باشد؛ و در تسهیلات کلان می‌تواند اسناد ملکی و… باشد. در صورتی که دریافت‌کننده تسهیلات به تعهدات خود پایبند نباشد؛ بانک اجازه دارد مطابق با قراداد امضا شده، مطالبه خود را از محل ضمانت‌های دریافت شده به دست آورد.

متاسفانه قراردادهای بانکی در این زمینه از شفافیت کامل برخوردار نیست و اگرچه جزئیات بسیاری درباره روش اخذ ضمانت‌نامه و همچنین روش بهره‌برداری از آن در شرایط ضروری آمده است؛ اما اطمینان از درستی، کارایی و عملی بودن چنین قراردادی بر عهده یک وکیل امور بانکی خواهد بود.

در این زمینه مهم‌ترین وظیفه وکیل امور بانکی توضیح شفاف و دقیق شرایط ارائه شده از سوی بانک به موکل است؛ تا موکل با اطلاع و آگاهی کامل نسبت به هزینه‌های دریافت تسهیلات، وارد قرارداد با بانک شود.

همچنین گاهی بانک و مشتری، در این زمینه به اختلاف نظر برمی‌خورند؛ که در این شرایط نیز تنها داشتن یک وکیل بانکی باتجربه می‌تواند در مقابل وکلای کارکشته بانکی از حقوق شما دفاع کند.

اگر برای اختلافات خود در این زمینه به دنبال وکیل امور بانکی در تهران هستید؛ می‌توانید روی خدمات مجموعه وکیل نوین حساب کنید. ما بهترین وکلای تخصصی در حیطه پرونده شما را به شما معرفی می‌کنیم.

فک رهن علیه بانک

ملک از جمله دارایی‌هایی است که در دسترس بخش بزرگی از جامعه است. به همین دلیل نیز در بسیاری از تسهیلات بانکی، ملک شما به عنوان ضمانت بازپرداخت اقساط، در رهن بانک می‌ماند.

طبق قراردادهای معمول در ارائه این تسهیلات، بانک موظف است تا پس از پایان اقساط و تسویه حساب دریافت‌کننده وام با بانک، با ارائه نامه پایان قرارداد، اجازه فک رهن ملک را صادر کند. اما گاهی به دلایل گوناگون بانک از فک رهن سند ملکی مشتری اجتناب می‌کند. این موضوع می‌تواند مرتبط با اختلاف طرفین مبنی بر انجام تسویه حساب باشد. در موارد نادری نیز موسسات مالی و اعتباری که از بانک مرکزی مجوز ندارند؛ در این زمینه و به کمک پیچیده کردن قرارداد، به دنبال زیاده‌خواهی از مشتریان هستند.

وکلای بانکی در این زمینه نیز می‌توانند به کمک شما بیایند. به این نکته دقت کنید که اقامه دعوی در مقابل بانک، که معمولا دارای وکلای خبره بانکی است و همچنین تسلط کامل بر جزئیات قراردادهای بانکی دارند؛ تنها با داشتن یک وکیل متخصص در امور بانکی ممکن می‌شود.

ابطال مزایده ملک

اگر در بازپرداخت تسهیلات بانکی که ضمانت بازپرداخت آن ملک باشد، آنقدر تاخیر رخ دهد که از زمان توافق شده در قرارداد تسهیلات بگذرد؛ بانک مختار است تا ملک مدنظر را بابت بازپرداخت مبلغ تسهیلات به مزایده بگذارد.

مزایده به معنای آن است که یک دارایی با تعیین ارزش و بر اساس روال مشخصی به فروش گذاشته شده و در به بالاترین قیمت اعلام شده از سوی مشتریان، فروخته خواهد شد.

در زمینه املاک در رهن بانک نیز، در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در نهایت این اتفاق رخ می‌دهد؛ اما در شرایطی نیز صاحب ملک می‌تواند در محاکم قضایی علیه اقدام بانک درخواست ابطال مزایده ملک خود را نماید.

 

این درخواست دو حالت ممکن است مورد پذیرش دادگاه قرار گیرد. در درجه اول در زمانی که شرایط اجرای مزایده به درستی رعایت نشده باشد. در درجه دوم نیز در شرایطی که دریافت‌کننده تسهیلات مطابق با قرارداد خود بتواند اثبات کند که بانک حق به مزایده گذاشتن ملک را نداشته است. در این زمینه آشنایی با مواد قانون اجرای احکام مدنی، از جمله ماده ۱۳۶، ۱۳۷ و ۱۳۸ مشخص‌کننده نتیجه نهایی خواهد بود.

در این زمینه توانایی وکیل بانکی در اثبات حقانیت شما از طریق ارائه یک لایحه محکم و قابل دفاع انجام می‌شود. ما در وکیل نوین با معرفی بهترین وکیل امور بانکی در تهران، خیال شما را از بابت داشتن بیشترین شانس در پرونده‌های بانکی آسوده می‌کنیم.

وکیل-امور-بانکی-در-تهران

آشنایی با مهم‌ترین عقود بانکی

غالب دعاوی بانکی مرتبط با دریافت تسهیلات است و دریافت تسهیلات از بانک بر اساس قراردادها یا عقود بانکی انجام می‌شود. در ایران و بر اساس قانون بانک‌داری بدون ربا، به‌طور کلی ۹ عقد بانکی داریم؛ که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم. توجه کنید که آشنایی با عقود بانکی و ویژگی‌های هریک از آنها، می‌تواند در کاهش مشکلات حقوقی شما هنگام دریافت تسهیلات بسیار موثر باشد.

مشارکت مدنی و حقوقی

در مشارکت مدنی یا حقوقی، فرد یا بانک سرمایه‌گذار، در ازای ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکارهای گوناگون، به صورت مشاع در بخشی از آن کسب‌وکار و سودش سهیم می‌شود.

در این شکل از دریافت تسهیلات، بانک به عنوان شریک، ابتدا بر سود ده بودن طرح و سپس بر حسن اجرای کار نظارت دارد. همچنین برای آنکه بانک متضرر نشود؛ در این مشارکت، درصدی به عنوان حداقل سود مورد انتظار تعیین شده، که باید فارغ از سود و زیان مشارکت، توسط دریافت‌کننده تسهیلات بازپرداخت شود.

مضاربه

مضاربه یکی دیگر از عقود در بانکداری اسلامی است که بر اساس آن می‌توان از بانک‌ها تسهیلات لازم را دریافت کرد. امروزه مضاربه را می‌توان در قالب اوراق مضاربه نیز دریافت نمود. اوراق مضاربه دارای انواع مختلف از جمله اوراق مضاربه عام، خاص با سررسید معین و خاص بدون سررسید معین است.

در یک تعریف ساده مضاربه قراردادی است میان سرمایه‌گذار و مجری کار، که در نهایت سود حاصل بر اساس توافق قبلی بین آنها تقسیم می‌شود. در مضاربه فرد سرمایه‌گذار نسبت به اصل کسب‌وکار حقی نداشته و فقط در سود حاصل از ارائه سرمایه خود شریک می‌شود.

فروش اقساطی

این روش معمولا مورد استقبال شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی قرار می‌گیرد. در این قرارداد به‌جای پرداخت تسهیلات مالی، جهت تامین سرمایه شرکت‌ها، مواد اولیه، تاسیسات، ماشین آلات و… مورد نیاز آنها به صورت اقساطی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

فروش اقساطی در کل شامل سه دسته مواد اولیه و لوازم یدکی، اموال منقول مانند ماشین‌آلات و تاسیسات و ملک می‌شود.

سایر عقود بانکی

معاملات سلف (مانند پیش خرید و پیش فروش)، اجاره به شرط تملیک، قرض‌الحسنه، جعاله، مزارعه و مساقات، از دیگر عقود در بانکداری اسلامی هستند؛ که بانک‌ها می‌توانند مطابق با آنها به پرداخت تسهیلات گوناگون به مشتریان خود بپردازند.

چند نکته مهم برای یافتن بهترین وکیل امور بانکی در تهران

  • به صورت تخصصی روی دعاوی بانکی کار کند. قوانین و مقررات موجود در بانک‌ها بسیار گسترده است. از این رو نمی‌توان از تمامی وکلا انتظار داشت که به‌طور کامل با این حوزه آشنا باشند. به همین دلیل اگر می‌خواهید در چنین پرونده‌هایی نتیجه مناسب بگیرید؛ باید به دنبال وکلایی با تخصص در امور بانکی باشید.
  • با امور مالی آشنایی داشته باشد. در کنار آشنایی با قوانین و مقررات بانکی، یک وکیل امور بانکی باید بتواند به خوبی امور مالی را درک کرده و شناخت خوبی از اصول بانکی مانند انواع روش‌های محاسبه سود و زیان، جریمه دیرکرد، برآورد ارزش ضمانت، روش‌های تقسیط، اصطلاحات بانکی و… داشته باشد.
  • تجربه‌ای موفق در دعاوی بانکی دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های یک وکیل خوب در این حوزه، داشتن نمونه تجارب موفق قبلی است. این موضوع از آن جهت مهم است که موجب اعتماد بیشتر موکل شده و توانایی وکیل را نیز در پیگیری امور بالاتر می‌برد.
  • دریافت مشاوره پیش از قرارداد. یکی از نشانه‌های یک وکیل خوب، این است که پیش از عقد قرارداد در یک جلسه مشاوره، با پرونده شما و مشکل شما آشنا می‌شود. این مشاوره کمک می‌کند تا میزان پیچیدگی پرونده شما، شانس احتمالی پیروزی و سایر ویژگی‌های آن به دقت بررسی شده و پس از آن در صورت تمایل، قرارداد وکالت پرونده امضا شود.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل امور بانکی در تهران

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود