وکیل-اثبات-نسب
وکیل خوب در زمینه اثبات نسب چه کسی است؟
معنای اثبات نسب و درخواست اثبات نسب

سوال :

با سلام با آقایی به صورت موقت ازدواج کردم و باردارشدم، شوهرم فرزندمو قبول نمیکنه  به من گفتن باید درخواست اثبات نسب بدم . اگر ممکنه توضیح بدین که اثبات نسب چی هست و در چه موردی مطرح میشه؟

 پاسخ :

سلام دوست عزیز. نسب به معنای رابطه خونی بین افراد هست که باعث میشه افراد از هم ارث ببرن . معمولا دعوای اثبات نسب از طرف فرزند برای اثبات رابطه خونی با پدر طرح میشه که بیشتر برای فرزندان متولد شده از عقد موقت و یا عقد دائمی هست که ثبت نشده  باید این نکته رو هم یاداوری کنم که اگر در ازدواج موقت زن حامله بشه  باید هم ازدواج ثبت بشه و هم مرد برای فرزند شناسنامه بگیره..

تاثیر وکیل در دعوای اثبات نسب

سوال :

همه به من میگن وکیل بگیرم ، بنظر شما گرفتن وکیل تاثیری در روند دعوای اثبات نسب داره؟

 پاسخ :

داشتن یک وکیل خوب و متخصص در امر اثبات نسب باعث میشه روند پرونده شماسریعتر به نتیجه مطلوب برسه . من به شما وکیل نوین را پیشنهاد میکنم چون وکلایی رو به شما معرفی میکنه که در حیطه خودشون جزو بهترین ها هستن و کاملا تخصصی در مورد پرونده های خاص فعالیت میکنن.

گرفتن شناسنامه

سوال :

همسرم به هیچ وجه حاضر نیست برای فرزندمون شناسنامه بگیره . من سوال کردم میگن حتما باید برای گرفتن شناسنامه فرزند ازدواجمون ثبت شده باشه . من چجوری میتونم همسرمو وادار کنم که ازدواجمونو ثبت کنه؟

 پاسخ :

در ازدواج موقت چنانچه زن باردار شود اگر مرد رضایت به ثبت ازدواج نده زن میتونه با مراجعه به دادگاه و ارائه صیغه نامه درخواست ثبت ازدواج بده . دادگاه با بررسی شرایط دستور ثبت ازدواج را میدهد.

نفی نسب چیست؟

سوال :

کلا شوهرم بچه رو قبول نمیکنه و میگه نفی نسب میده . منظور از نفی نسب چیه؟و در چه مواردی استفاده میشه؟

 پاسخ :

معنی نفی نسب اینه که شوهر شما ادعا کنه که رابطه خونی با فرزندتون نداره . بیشترین کاربردی که نفی نسب داره در مورد ارث هست.و همچنین درمورد فرزندانی که در ازدواج موقت یا دائمی که ثبت نشده  متولد میشن که شوهر توانایی نگهداری از اونها رو نداره معمولا نفی نسب میکنه تا از زیر بار مسئولیت و هزینه های فرزند یا فرزندان شانه خالی کند.

تولد در رابطه نامشروع

سوال :

شوهرم ادعا داره که این بچه بعد از پایان مدت عقد موقت بوده و حاصل رابطه نامشروع هست. آیا میشه فرزندی که از رابطه نامشروع متولد شده رو اثبات نسب کرد و براش شناسنامه گرفت؟

 پاسخ :

به طور کلی فرزندان نامشروع هم باید شناسنامه داشته باشند . که دو حالت داره یکی اینکه اگر پدر حاضر به ثبت اسم فرزند در شناسنامه خودش نشه به نام مادر برای بچه شناسنامه صادر میشه و راه دوم اینکه درخواست اثبات نسب فرزند نامشروع به دادگاه تقدیم میشه بعد از اینکه تو دادگاه اثبات شد حد زنا برای زن و مرد اجرا میشه و بعد از اون ثبت احوال با توجه به رای دادگاه نام فرزند رو در شناسنامه پدر و مادر ثبت میکنه.

اقدام نکردن برای شناسنامه

سوال :

اگر نتونم شوهرمو مجاب کنم که برای بچه شناسنامه بگیره  چکار کنم؟ یعنی فرزندم بدون شناسنامه میمونه؟

 پاسخ :

چنانچه همسرت حاضر به گرفتن شناسنامه برای فرزندتون نشه میشه شناسنامه رو به نام مادر گرفت یعنی فرزند نام خانوادگی مادرو میگیره و فقط در شناسنامه مادر اسم فرزند ثبت میشه

ویژگی های وکیل خوب

سوال :

یک وکیل خوب به نظر شما چه ویژگیهایی داره؟

 پاسخ :

یک وکیل خوب باید چند ویژگی داشته باشه : یک وکیل خوب ابتدا باید محرم اسرار باشه و دومین ویژگی تعهد اخلاقی برای انجام صحیح امور محوله  هست و مورد بعدی  اینکه وکیل خوب باید بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب را انتخاب کنه،  یک وکیل خوب باید از معلومات حقوقی بالایی برخوردار باشه تا بتونه بهترین راه کارو به موکل نشون بده.

در این مورد سامانه وکیل نوین با معرفی بهترین وکلا در سراسر کشور و همچنین پیگیری تیم سی آر ام در تمام مراحل روند پرونده همراه مراجعین عزیز می باشد و چنانچه موکل بنا به هر دلیلی ازوکیل معرفی شده رضایت نداشته باشه  پرونده موکل محترم به وکیل دیگری سپرده میشه .

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل اثبات نسب

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود