وکیل-شهرداری-درپاک-دشت

وکیل شهرداری در پاک دشت

 

زمینی را خریده‌ام و میخواهم دیوار این زمین را بکشم ولی حد و حدود آن دقیقاً مشخص نیست. صاحبان زمینهای مجاور نیز حاضر نمیشوند بیایند و حد و مرز زمینهایشان را مشخص کنند.

لطفاً راهنمایی فرمایید به چه صورت میتوان آنها را ملزم به این کارکنم؟

 تقدیم دادخواست در پاک دشت به چند صورت امکان پذیرست:

۱- اگر حد و حدود زمین خریداری شده مشخص است و شما میخواهید دیوار بکشید برای حدود تعیین شده و مزاحمت ایجاد مینمایند با  تقدیم دادخواست رفع مزاحمت میتوانید اقدام کنید( ویا شکایت کیفری کنید).

۲- اگر حد و حدود دقیقاً مشخص نیست و سند رسمی دارید از طریق سازمان ثبت برای تعیین حدود و افراز میتوانید اقدام نمایید.

۳- اگر سند رسمی ندارید و یا صغیری در مالکین مجاور است از طریق دادگاه برای تعیین حدود و تقسیم دقیق ملک اقدام فرمایید.

چطور میتوان در پاک دشت برای خانه‌هایی که به صورت قولنامه‌ای هستند سند تهیه کرد؟

از دو طریق میتوان این کار را انجام داد:

اگر قولنامه قبل از سال ۷۰ میباشد از طریق ماده ۱۴۷ قانون ثبت. اگر بعد از آن و یا حتی قبل از آن باشد از طریق اقامه دعوی تنفیذ قولنامه و الزام به تنظیم سند به طرفیت مالک رسمی و واسطه‌ها. تلفن وکیل مشکلات ملکی در کرج , چگونه برای املاک قولنامه ای سند تهیه کنید.

وکیل-شهرداری-درپاک-دشت

مدت زمان اعتبار کارشناسی مال غیرمنقول برای مزایده در شهر پاک دشت چه مدت می باشد؟

گذشت مدت زمان به تنهایی موجب انجام کارشناسی مجدد نمی‌گردد لکن اگر مدت زمانی که از کارشناسی اولیه گذشته است و تفاوت قیمت (در جانب افزایش یا تقلیل) به اندازه‌ای می‌باشد که عرفاً قابل اغماض نمی‌باشد کارشناسی مجدد به درخواست ذینفع به عمل می‌آید و اگر افراد ذینفع در این خصوص تقاضا ننمودند دادگاه یا اجرای احکام الزامی برای کارشناسی مجدد ندارند.

قطعه زمینی داشتم که برای گرفتن پروانه ساخت به شهرداری مراجعه کردم که بعد از طی مراحل اداری مشخص شد زمین حریم دکل‌های برق فشار قوی میباشد وقتی به شرکت برق منطقه‌ای تهران مراجعه کردم به بنده گفتند باید جهت خسارت زمین به دادگاه مراجعه کنید. چه اقدامی باید انجام دهم؟

با تقدیم دادخواست مطالبه قیمت زمین به طرفیت فروشنده میتوانید به دادگاه مراجعه نمایید.

فرآیند رسیدگی به دعاوی شهرداری 

۱- ثبت دادخواست

شخصی که از شهرداری شکایت دارد، باید دادخواست را در دیوان عدالت اداری ثبت کند. شخص می‌تواند دادخواست خود را هم از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه مرکزی در تهران ثبت کند و هم به دفاتر استانی دیوان عدالت اداری مراجعه کند.

همچنین، اگر شخص در استانی باشد که دفتر دیوان عدالت اداری ندارد و امکان مراجعه حضوری به تهران هم ندارد، می‌تواند دادخواست خود را از طریق پست ارسال کند. طبق ماده ۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، این دیوان شامل شعب بدوی، تجدیدنظر، هیات عمومی و هیات‌های تخصصی  می‌شود.

۲- فرآیند رسیدگی

در دیوان عدالت اداری، واحد ارجاع پرونده‌ها را به شعبات بدوی می‌فرستد. پرونده‌ها در این شعبات بدوی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در نهایت نیز رای صادر می‌شود. آراء صادره قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر می‌باشد. در شعب تجدیدنظر اگر آراء بدوی درست تشخیص داده شود که همان رای تایید می‌شود اما اگر بنا به دلایلی آراء بدوی نقض شود، شعب تجدیدنظر رای را اصلاح می‌کنند.

اگر پس از رسیدگی شعب تجدیدنظر، شخص مدعی شود که رای صادره مخالف شرع یا قانون است، قانون‌گذار به رئیس دیوان و رئیس قوه قضائیه این اختیار را داده است که یک بار دیگر دستور بررسی مجدد این پرونده را در شعب تجدیدنظر صادر کنند. همچنین، اگر همچنان شخص اعتراض داشته باشد، رسیدگی نهایی به اعتراض او در دیوان عالی کشور بررسی خواهد شد البته باید شرایط اعتراض در دیوان عالی کشور مطابق قانون آیین دادرسی مدنی باشد.

وکیل متخصص کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری مشهد

موضوع فعالیت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد

کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مربوط به ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها می‌باشد. ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها بیان می‌کند: «مالکین اراضی واملاک واقع در محدوده خدماتی باید قبل از ساخت وساز از شهرداری‌ها پروانه ساختمان بگیرند و شهرداری موظف است از عملیات‌های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه به وسیله ماموران خود در زمین محصور یا غیر محصور جلوگیری کنند.»

در این کمیسیون به مواردی مثل تخریب، اخذ جریمه، تراکم اضافی، تغییر کاربری، تجاوز به معابر شهری، تخلف عدم استحکام بنا و تخلف عدم رعایت اصول فنی و بهداشتی و شهرسازی رسیدگی می‌شود؛ به این معنا که اگر میان اشخاص و شهرداری در رابطه با موضوعات فوق اختلافی باشد، کمیسیون ماده ۱۰۰ به آن رسیدگی می‌کند.

اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شامل نمایندگان وزارت کشور، دادگستری، نماینده شورای اسلامی و نماینده شهرداری می‌باشد، البته نماینده شهرداری حق رای ندارد و صرفا برای ادای توضیحات در جلسات این کمیسیون حاضر می شود. معمولا جلسات بدون حضور شخص برگزار می‌شود اما اگر حضور شخص برای بیان توضیحات لازم باشد، شخص را دعوت می‌کنند.

وکیل نوین سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با بزرگترین گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد. در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل شهرداری در پاک دشت

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود