مراحل گرفتن پروانه شهرداری در آبادان

مراحل گرفتن پروانه شهرداری‌ درآبادان

 مستحضر باشید انجام هرگونه عملیات ساخت و ساز بدون صدور پروانه ساختمان غیرقانونی بوده و توسط مراجع نظارت بر ساختمان متوقف خواهد شد.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل شهرداری در آبادان

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

مراحل گرفتن پروانه شهرداری در آبادان :

پروانه ساخت یا همان جواز ساختمان پرونده رسمی از شهرداری است که طبق آن به مالک یا پیمانکار اجازه می‌ دهد تا پروژه ساخت و ساز یا بازسازی را طبق چهار چوبی مشخص شروع کرده .

این استاندارها برای اطمینان از ایمنی صاحبان فعلی یا بعدی ساختمان در نظر گرفته‌شده است اصلی‌ترین هدف اخذ مجوز ساخت اطمینان از ساخت و سازی قانونی مطابق با مشخصات فنی و رعایت اصول شهرسازی مطابق با آیین‌نامه‌ها و ضوابط طرح جامع شهری است.

امروزه شهرداری برای متقاضیان ساخت و ساز دفترچه‌ هایی با عنوان شناسنامه ساختمان در اختیار مالک قرار می‌دهد که در آن صدور پروانه ساختمان، نداشتن خلافی و پایان کار مجموعاً قابل‌ مشاهده است.

مراحل گرفتن پروانه شهرداری در آبادان

تعریف وکیل آبادان از شناسنامه ساختمان:

شناسنامه ساختمان اطلاعات زیادی از هویت ساختمان و تمام مطالب مربوط به ساختمان را شامل می‌شود. همچنین تاریخ صدور پروانه ساختمان و مشخصات زمین، محل احداث بنا، هویت مالک، ابعاد چهارگانه پلاک، کروکی و مساحت زمین، استفاده مسکونی یا تجاری بنا، میزان تراکم ساختمان، مشخصات طبقات ساختمان، وضعیت پارکینگ، اصلاحات و تغییرات ساخت، نحوه تمدید عوارض گوناگون همچون عوارض شهرداری و عوارض نوسازی، گواهی عدم خلاف و درنهایت گواهی اتمام کار ازجمله اطلاعاتی است که در شناسنامه ساختمان قابل‌ مشاهده است.

دلایل اخذ مجوز ( پروانه ساخت ) شهرداری :

بهره‌مندی از تسهیلات بانکی، بیمه شدن ساختمان و افراد مشغول کار در ساختمان، جلوگیری از بروز حوادث ساختمانی و استفاده از تجارب فنی و مهندسی در ساخت بنا از دیگر دلایل اخذ جواز ساختمان به شمار می‌آیند.

مراحل گرفتن پروانه شهرداری در آبادان

سوال یکی از هم میهنان گرامی مطرح کردند:زمینی را خریده‌ام و میخواهم دیوار این زمین را بکشم ولی حد و حدود آن دقیقاً مشخص نیست. صاحبان زمینهای مجاور نیزحاضر نمیشوند بیایند و حد و مرز زمینهایشان را مشخص کنند.

لطفاً راهنمایی فرمایید به چه صورت میتوان آنها را ملزم به این کارکنم؟

وکیل شهرداری در آبادان به این پرسش چنین پاسخ میدهد:

تقدیم دادخواست در آبادان است که به چند صورت امکان پذیرست:

۱- اگر حد و حدود زمین خریداری شده مشخص است و شما میخواهید دیوار بکشید برای حدود تعیین شده و طرف مقابل شما مزاحمت ایجاد می نمایند با  تقدیم دادخواست رفع مزاحمت میتوانید اقدام کنید( ویا شکایت کیفری کنید).

۲- اگر حد و حدود دقیقاً مشخص نیست و سند رسمی دارید از طریق سازمان ثبت برای تعیین حدود و افراز میتوانید اقدام نمایید.

۳- اگر سند رسمی ندارید و یا صغیری در مالکین مجاور است از طریق دادگاه برای تعیین حدود و تقسیم دقیق ملک اقدام فرمایید.

مراحل گرفتن پروانه شهرداری در آبادان

چطور میتوان در آبادان برای خانه‌هایی که به صورت قولنامه‌ای هستند سند تهیه کرد؟

اگر قولنامه قبل از سال ۷۰ میباشد از طریق ماده ۱۴۷ قانون ثبت. اگر بعد از آن و یا حتی قبل از آن باشد از طریق اقامه دعوی تنفیذ قولنامه و الزام به تنظیم سند به طرفیت مالک رسمی و واسطه‌ ها و باید بدانیم که قولنامه چیست و چه نکاتی و چه کاربردی دارد و سپس درباره گرفتن سند برای ملک قولنامه ای بحث کنیم.

مراحل گرفتن پروانه شهرداری در آبادان تعریف قولنامه :

قولنامه متنی است که حاکی از توافق بر وقوع عقدی است در مورد موضوع هایی مشخص که ضمانت اجرای تخلف از آن نیز پرداخت پولی است. توافق‌ هایی که به این صورت انجام می‌شوند شامل ماده ۱۰ قانون مدنی ایران است و لازم هستند یعنی در حدود تعهداتی که در متن قولنامه نوشته شده می‌توان از طریق دادگاه طرف متخلف را ملزم به انجام آن تعهدات کرد.

مراحل گرفتن پروانه شهرداری در آبادان
مراحل گرفتن پروانه شهرداری در آبادان

مدت زمان اعتبار کارشناسی مال غیرمنقول برای مزایده در شهر آبادان چه مدت می باشد؟

گذشت مدت زمان به تنهایی موجب انجام کارشناسی مجدد نمی‌گردد لکن اگر مدت زمانی که از کارشناسی اولیه گذشته است و تفاوت قیمت (در جانب افزایش یا تقلیل) به اندازه‌ای می‌باشدکه‌ عرفاً قابل اغماض نمی‌باشد کارشناسی مجدد به درخواست ذینفع به عمل می‌آید و اگر افراد ذینفع در این خصوص تقاضا ننمودند دادگاه یا اجرای احکام الزامی برای کارشناسی مجدد ندارند.

تشکیل پرونده در شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک؟

برای کسب پروانه ساختمان مراجعه مالک یا شخصی که از طرف مالک پروژه برای انجام کارهای قانونی وکالت دارد به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک مرتبط با محل پروژه ساخت و ساز می‌باشد. برای تشکیل پرونده و ثبت صدور پروانه ساختمان مربوطه لازم است مدارک زیر توسط مالک یا وکیل وی به شهرداری یا دفتر خدمات الکترونیک ارائه شود.بیشتر بخوانیم…

– ارائه اصل و کپی سند مالکیت ملک مربوطه

– ارائه اصل و کپی اطلاعات مربوط به شناسنامه یا کارت ملی مالک

– ارائه برگه تسویه حساب عوارض نوسازی و عوارض شهرداری سال جاری و سال پیشین

مراحل گرفتن پروانه شهرداری در آبادان

با سلام قطعه زمینی داشتم که برای گرفتن پروانه ساخت به شهرداری مراجعه کردم که بعد از طی مراحل اداری مشخص شد زمین حریم دکل‌های برق فشار قوی میباشد وقتی به شرکت برق منطقه‌ای تهران مراجعه کردم به بنده گفتند باید جهت خسارت زمین به دادگاه مراجعه کنید.

نکته : با تقدیم دادخواست مطالبه قیمت زمین به طرفیت فروشنده میتوانید به دادگاه مراجعه نمایید.

وکیل نوین سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور- مراحل گرفتن پروانه شهرداری در آبادان

وکیل نوین با بزرگترین گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد. در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل شهرداری در آبادان

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود