وکیل-پرونده-های-نفقه-در-مشهد

بهترین وکیل پرونده های نفقه در مشهد

مجموعه گروه وکلای نوین با بررسی موشکافانه پرونده های شما توسط وکلا و فارغ التحصیلان گروه وکلای نوین با ارائه راه حل مناسب از میان  وکلای گروه نوین بهترین و باتجربه ترین وکیل در ارتباط با پرونده شما  معرفی میگردد . برای ارتباط با وکیل موفق در امور نفقه و تمکین از طرق زیر عمل نمایید .

نفقه چیست و به عهده کیست؟

نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض که به موجب ماده  ۱۱۰۶ قانون مدنی نفقه عیال به عهده شوهر و به موجب ماده ۱۱۹۹ نفقه اولاد به عهده پدر است و به موجب ماده ۱۲۰۰ نفقه پدر و مادر با رعایت الاقرب فالاقرب به عهده اولاد و اولادِ اولاد است. ضمانت اجرای عدم پرداخت نفقه به موجب ماده ۶۴۲ قانون مجازات اسلامی سه ماه و یک روز تا پنج ماه حبس می باشد.

برای راهنمایی بیشتر و مشاوره حقوقی در شهر تهران می تونی اینجا کلیک کنی تا وکیل نوین بهترین راهنمایی رو بهت بکنه.

همسر سابق من محکوم به پرداخت نفقه ماهیانه در حق فرزند است.ولی با وجود صدور اجرائیه و مراجعه مکرر و ارسال اخطاریه تا کنون به هیچ طریقی نتوانسته ام این مبلغی از وی دریافت کنم.بجز یکبار آنهم با برگه جلب که در دادگاه توانستم او را گیر بیاورم.با توجه به اینکه از آن موقع وی مدت ۱۸ ماه هیچ پرداختی نداشته ،آیا راهی هست که او را ملزم به پرداخت درست وبه موقع نفقه کند؟وآیا در این موارد که محکوم علیه استنکاف از اجرای حکم می کند نباید محکوم به از حقوقش کسر گردد؟قاضی اجرای احکام می گوید چون مبلغ باید ماهانه پرداخت شود نمی توان دستور پرداخت از حقوق وی کرد و فقط ملبغ بدهی معوقه را می توان از حقوقش کسر کرد؟آیا من باید همه عمرم را در راهروی دادگاه سپری کنم تا حق فرزندم را بگیرم؟

مطابق ماده ۶۴۲ قانون مجازات اسلامی برای ترک انفاق کیفر حبس از سه ماه ویک روز تا پنج ماه تعیین گردیده است که در غالب موارد موثر بوده است شما می توانید با مراجعه به دادسرای محل سکونتتان از وی شکایت نمائید.قاضی اجرای احکام نیز صحیح گفته است لیکن شما میتوانید در صورت عدم پرداخت نفقه در موعد مقرر از محل حقوق وی اقدام نمائید در هر صورت حق گرفتنی است.

برای گرفتن مشاوره حضوری رایگان از بهترین وکیل مشهد اینجا کلیک کنید.

آیا شیربها و طلاهایی که در دوران عقد برای زوجه خریداری شده است قابل استرداد به زوج است؟ در صورت قابل استرداد بودن چنانچه زوج بابت مهریه و نفقه به زوجه بدهکار باشد می‌توان شیربها و طلاها را بابت این بدهی برداشت؟

بستگی به شرایط و نحوه بخشش آن‌ها دارد، برای مطابقت شرائط آن با مساله خودتان به ماده ۱۰۳۷ و مواد ۷۹۵ به بعد قانون مدنی مراجعه فرمایید. در صورتیکه شیربها و طلاها قابل استرداد از طرف زوج باشند زوجه می‌تواند با درخواست قرار تامین نسبت به مهریه و یا نفقه گذشته از طریق دادگاه آنها را توقیف کند و پس از قطعی شدن حکم بابت طلب زوجه حساب می‌شود.

اگر زنی که خود درآمد دارد و با شوهرش زندگی می‌کند و درآمدش را در زندگی خرج کند، اگر بخواهد عدم پرداخت نفقه توسط شوهرش را در دادگاه ثابت کند چه کار باید انجام دهد؟

باید پس از طرح دادخواست مطالبه نفقه با ارائه شاهد در دادگاه ثابت کند خرج زندگی را از درآمد خودش تامین می‌کند.

وکیل-پرونده-های-نفقه-در-مشهد

یکی از موارد طلاق، عدم تمکین زوجه است. مراحل طلاق به چه صورت است؟

عدم تمکین زوجه ارتباطی به حقوق مرد مبنی بر تقدیم دادخواست طلاق ندارد و با توجه به ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد هر زمان می‌تواند با رعایت مقررات و تقدیم دادخواست همسر خود را مطلقه کند. عدم تمکین زوجه موجب می شود که با تقاضای مرد مبنی بر طلاق، زن نتواند از حقوق خود همچون دریافت “تا نیمی از دارایی” و “اجرت المثل” موضوع تبصره ماده ۶ قانون اصلاح مقررات طلاق استفاده نماید.

زوجه بدون اجازه زوج در منزل پدر خود به سر می‌برد و در غیاب شوهر قسمتی از اثاثیه منزل را با کمک برادرش برده است. آیا در این گونه موارد آرایی از سوی دادگاه صادره شده است؟ آیا در هنگام تنظیم دادخواست طلاق این موضوع تأثیری در محکومیت زن دارد؟

جهیزیه از جمله دارایی های زن است که با بردن آن به منزل شوهر به او اجازه استفاده می‌دهد. اگر زوج با بردن جهیزیه توسط زوجه موافق نباشد، مشارالیها می‌تواند به دادگاه مراجعه نماید و این موضوع تأثیری در طلاق ندارد؛ اما چنانچه زوجه مقداری از اثاثیه متعلق به زوج را به عنوان جهیزیه خود معرفی کند و در هنگام تأمین اموال با خود ببرد، زوج می‌تواند به دادگاه موضوع را اعلام کرده و استرداد آن را مطالبه نماید. این موضوع جنبه کیفری ندارد و صرفاً زوجه ضامن مثل و یا قیمت آن می‌باشد.

 

پس از محرز شدن موضوع عدم تمکین زوجه از زوج توسط شورای حل اختلاف، آیا این شورا می‌تواند حکم الزام به تمکین صادر کند؟

شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به دعوای تمکین را ندارد و با توجه به ماده ۱۲ قانون شورای حل اختلاف، با ارجاع دادگاه شورا سعی درحصول سازش بین زوجین می‌نماید.

زوجه در هنگام ترک منزل مشترک خویش مقداری پول نقد، سکه و وسایل شخصی زوج را به همراه اموال خود برده و دادخواست طلاق ارائه داده و به دنبال آن هم زوج دادخواست الزام به تمکین مطرح کرده است. چگونه می‌توان این اقدام زوجه را به اثبات رساند؟

این موضوع صرفاً با اقرار وی یا شهادت شهود قابل اثبات است.

به دلیل دوری از وطن، آیا می‌توان به برادر وکالت تام الاختیار در زمینه طلاق زوجه داد تا وی با انتخاب وکیل دادگستری مسئولیت امور را بر عهده بگیرد؟

چنانچه اختیارات لازم در وکالت نامه به برادر برای انتخاب وکیل در مطلقه نمودن همسر اعطا شده باشد، نیازی به حضور خواهان نیست.

اگر زن در خانه شوهر باشد و از وی تمکین نکند، آیا می‌تواند تقاضای دریافت نفقه بدهد؟

اگر ثابت شود که زوجه تمکین نمی کند، ناشزه است و مستحق دریافت نفقه نخواهد بود.

زوجه بدون اجازه، منزل را ترک کرده و به زادگاه خود که محل وقوع عقدازدواج بوده، رفته است.آیا زوج برای دادن دادخواست الزام به تمکین باید در محل اقامت فعلی زوجه طرح دعوا نماید یا در محل سکونت خود؟ زوجه مهریه خویش را در مقابل حج واجب با متن دست نویس و امضا هبه نموده است. حال آیا وی می‌تواند هبه خویش را پس بگیرد؟

دادخواست الزام به تمکین باید در دادگاه محل سکونت زوجه طرح شود. از آنجا که هبه معوض بوده است، زوجه نمی تواند از آن عدول نماید.

در صورت عدم تمکین زن، نفقه از او ساقط می‌شود یا مهریه؟

با توجه به این که در پی عدم تمکین زوجه، دادخواست از ناحیه زوج  در دادگاه مطرح می‌شود، صدور حکم تمکین نشان از عدم تمکین زوجه از زمان تقدیم دادخواست داشته و در نتیجه از آن زمان نفقه به زوجه تعلق نمیگیرد.

در صورت عدم تمکین زن، نفقه از او ساقط می‌شود یا مهریه؟

صرف حکم عدم تمکین برای صدور اجازه ازدواج مجدد کافی نیست؛ بلکه پس از قطعیت رأی، ابتدا باید تقاضای اجرای آن مطرح شود و پس از آن، چنانچه زوجه حاضر به تمکین نباشد، مراتب توسط اجرای احکام صورت جلسه شده و سپس رأی قطعی به همراه صورت جلسات امتناع زوجه از تمکین، ضمیمه دادخواست ازدواج مجدد شود و با استناد به مواد ۱۷ و ۱۶ قانون حمایت خانواده، دعوای اجازه ازدواج مجدد مطرح گردد.

وکیل-پرونده-های-نفقه-در-مشهد

حکم الزام به تمکین زوجه توسط نیروی انتظامی اجرایی شده؛ اما زوجه در منزل حضور نداشته و عدم حضور وی به اطلاع دادگاه رسیده است. آیا فرستادن اظهارنامه با در دست داشتن حکم الزام به تمکین برای زوجه لازم است؟

پس از صدور حکم تمکین از طریق صدور اجراییه، عملیات اجرایی با دعوت از زوجه به اجرا درمی آید و نیازی به ارسال اظهارنامه نیست.

زوجه تقاضای مطالبه مهریه را داده و حکم به نفع وی صادر شده است. شرایط طرح ادعای اعسار و تقسیط مهریه چگونه است؟ آیا زوج حق اعتراض نسبت به حکم صادره را دارد؟ اگر زوج به دلیل ناتوانی از پرداخت مهریه به زندان افتد، چه مدت دادخواست تقسیط مهریه به طول می‌انجامد؟

زوج باید دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را به دادگاه ارائه و تقاضای تقسیط نماید. با احراز اعسار، وی محکوم به پرداخت قسطی مهریه خواهد شد و با پرداخت اقساط موضوع زندان منتفی خواهد بود.

زوجه به محض انعقاد عقد، مهریه خود را به اجرا گذاشته و اعلام داشته است که تا زمان دریافت مهریه، به منزل زوج نمی رود. حق حبس چیست؟ آیا زوجه می‌تواند در این مورد حکم جلب زوج را از دادگاه بگیرد؟ آیا بعد از تقسیط مهریه، زوج می‌تواند از دادگاه تقاضای ازدواج مجدد را بنماید؟

در این مورد زوجه از حق حبس استفاده نموده است. مطابق ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی زن می‌تواند تا مهریه اش به او تسلیم نشده، از ایفای وظایفی که در مقابل زوج دارد امتناع نماید. بنابراین نمی توان گفت که عمل وی مصداق کلاهبرداری است. با وصف محکومیت قطعی زوج به پرداخت مهریه و ابلاغ اجراییه، چنانچه زوج مهریه را نپردازد یا اعسار خویش را در همان دادگاه به اثبات نرساند، وی می‌تواند با اعمال ماده ۲ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی حکم جلب زوج را بگیرد. بعد از تقسیط مهریه و پرداخت قسط اول، حق حبس وی زایل می‌شود و زوجه مکلف به تمکین است؛ اما اگر حاضر به تمکین نباشد، زوج می‌تواند پس از اثبات موضوع در دادگاه اجازه ازدواج مجدد بگیرد.

آیا در عدّه طلاق مرد باید به زن نفقه بدهد؟

تنها در طلاق رجعی که در اجرای تبصره ۴ ماده واحده قانون اصلاح مقررات زن تکلیف به اسکان در محل زندگی شوهر را دارد، نفقه به او در دوران عدّه تعلق می‌گیرد و اگر بعد از صدور حکم طلاق حاضر به حضور در محل زندگی زوج نباشد، نفقه ای به وی تعلق نمی گیرد. در طلاق بائن که زن تکلیف به حضور در منزل زوج ندارد، نفقه ای در دوران عدّه به وی تعلق نمی گیرد.

زوج محکوم به پرداخت نفقه ماهانه در حق فرزندش است؛ اما باوجود صدور اجراییه تاکنون زوجه نتوانسته این مبلغ را از وی دریافت کند. آیا می‌توان زوج را ملزم به پرداخت به موقع نفقه کرد؟ در صورت استنکاف زوج از اجرای حکم آیا می‌توان این مبلغ را از حقوقش کسر نمود؟

مطابق ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی برای ترک انفاق، کیفر حبس از ۳ ماه و یک روز تا ۵ ماه تعیین شده و در غالب موارد مؤثر بوده است. زوجه می‌تواند با مراجعه به دادسرای محل سکونت او از زوج شکایت کند و در صورت عدم پرداخت نفقه در موعد مقرر از محل حقوق وی اقدام نماید. چنانچه محکوم علیه از پرداخت نفقه فرزند خود امتناع نماید و مالی از وی به دست نیاید، محکوم له می‌تواند در اجرای ماده ۲ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی تقاضای حبس وی را بنماید و یا در اجرای ماده ۹۶ قانون اجرای احکام مدنی، خواهان کسر این مبلغ از حقوق وی شود.

براساس ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی، تمکین در چه زمانی محرز خواهد شد؟ اگر پرداخت مهریه توسط دادگاه قسطی شده باشد، به محض پرداخت اولین قسط آیا باید تمکین صورت گیرد یا این که زوجه تا زمان دریافت تمامی مهریه می‌تواند تمکین نکند؟

تقسیط مهریه توسط دادگاه مانع از استفاده زوجه از حق حبس نمی باشد. بنابراین با توجه به ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی تا زمان پرداخت تمامی مهریه، زوجه می‌تواند از تمکین امتناع کرده و نفقه را مطالبه نماید.

در نکاح موقت آیا زوج برای امرار معاش زوجه باید نفقه پرداخت کند؟

قانون گذار تنها در عقد دایم زوج را ملزم به انفاق می‌داند؛ اما چنانچه در عقد موقت شرط نفقه موجود باشد یا عقد موقت بر مبنای نفقه منعقد شده باشد، زوج مکلف به پرداخت نفقه به زوجه موقت است.

 

اگر زن به دانشگاه آزاد رفته باشد، مخارج دانشگاه جزو نفقه وی محسوب می‌شود؟

چنانچه هنگام عقد ازدواج، زوجه دانشجوی دانشگاه آزاد بوده و ادامه تحصیل وی مورد قبول زوج باشد و یا با موافقت زوج، زوجه ادامه تحصیل دهد، اگرچه وفق ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی هزینه تحصیل به عنوان نفقه محسوب نمی شود؛ ولی به لحاظ قبول زوج، وی متعهد به پرداخت آن است. برابر ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی، نفقه عبارت است از مسکن، البسه، غذا و اثاث خانه که به طور متعارف با وضعیت زن متناسب باشد و نیز خادم در صورت عادت زن به داشتن خادم یا احتیاج او به واسطه مرض یا نقصان اعضا که از زمان عقد تا فوت یا پس از گذشت عده طلاق به زوجه- در صورتی که ناشزه نباشد- تعلق می گیرد و میزان آن با توجه به وضعیت زوجه متفاوت است. بر این اساس، مخارج دانشگاه جزو نفقه نیست.

وکیل-پرونده-های-نفقه-در-مشهد

اواخر سال گذشته حکم الزام به تمکین همسرم را گرفتم. برای اجرایی شدن آن گفتند لازم است حکم توسط نیروی انتظامی ابلاغ شود. دو بار مراجعه توسط نیروی انتظامی انجام شده اما همسرم در منزل حضور نداشت. عدم حضور ایشان به دادگاه اعلام شده است تا دادگاه تصمیم گیری نماید که آیا ابلاغ سوم هم لازم است یا نه. ممکن است رویه قانونی را در این مورد بفرمایید. ضمنا می خواستم بدانم آیا فرستادن اظهارنامه قانونی با اشاره به حکم الزام به تمکین برای همسرم هم لازم است یا خیر؟

چنانچه حکم غیابی صادر نگردیده باشد وابلاغ قانونی صورت گرفته باشد ضرورتی برای ابلاغ مجدد نیست همسرتان ناشزه محسوب وضرورتی برای ارسال اظهارنامه نیست .

سلام من در اوایل عده طلاق رجعی زنم هستم

۱-ایا میتوانم ازدواج نمایم

۲-حضانت دختر ۱۰ و ۱۹ ساله و ذکور ۲۲ساله که قانون مشخص نکرده چه میشود و نفقه انها چگونه است

۳=ایا در زمان عده رجعی زن به مرد محرم و میشود نزدیکی کرد

۴-اگر بعد اتمام عده زن منزل را ترک نکند تکلیف چیست

۵-اگر بعدا مرد ازدواج نماید بچه ها با زن بابا محرمند و فرزندان هر دو خواهر و برادرند

۱-بله منعی وجود ندارد

۲-حضانت فرزند بعد از ۷سالگی با پدر خواهد بود اما فرزندان ۱۹و۲۲ ساله خودشان حق انتخاب دارند.

۳-نزدیکی در ایام عده در طلاق رجعی رجوع محسوب میگردد که در این صورت طلاق باطل و رابطه زناشوئی مجددا برقرار می شود.

۴- خلع ید وی را از طریق شورای حل اختلاف بخواهید.

۵- محرم خواهند بود.

 

مدت ۱۰ روز است که همسرم به علت دخالت مادرش منزل را ترک کرده وازمن مهریه ونفقه میخواهد بارها ازوی خواهش کردم برگردداما امروز به دادگاه رفته وتقاضای طلاق داده می خواهم بدانم به همین راحتی میتواند این کاررا بامن بکند وقانون این اجازه را به او میدهد ومن برای رهایی از این مشکل چه باید بکنم ؟

درخواست طلاق از طرف زن باید مستند به دلایل موجه قانونی باشد والا پذیرفته نخواهد شد اما مهریه را هر زمانی می تواند مطالبه کند ونفقه نیز تا زمانی که عدم تمکین غیر موجه وی را در دادگاه اثبات ننمائید به وی تعلق می گیرد .

لطفا در ارتباط با چگونگی مدیریت حقوق ماهانه شوهر توسط زن و درصد اعمال نظارت زن توضیح دهید . با تشکر

در قانون چنین اختیاری برای زن در نظر گرفته نشده است ومرد مکلف نیست مدیریت حقوق خود را به زن بسپارد ویا نظارت وی را بپذیرد .

آیاناشزه شامل قبل از نزدیکی هم می شود ؟ الان سه ساله عقدیم به بهانه فوت بستگان از ازدواج طفره میرود ودشنام هم میدهد چگونه میتوان ناشزه بودن را ثابت کرد؟

بله به مجرد عقد زن مکلف به تمکین است و اگر تمکین نکند و عدم تمکین مستند به استفاده از حق حبس نباشد ناشزه بوده و برای اثبات آن باید از طریق دادگاه الزام به تمکین وی را بخواهید چنانچه عذر موجه قانونی نداشته باشد و تمکین نکند ناشزه بودن وی اثبات می گردد.

وکیل نوین سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

وکیل نوین با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد .در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

آدرس دفتر مرکزی در مشهد:

مشهد-قاسم آباد-  بولوار شاهد- شاهد33 – برج ایلما-ورودی اداری -طبقه چهارم- واحد401

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص نفقه در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاه(14)

    • محمد

    • 7 سال قبل

    در صورتي كه زوجه بدرفتاري نمايد و زوج نفقه زوجه را به دليل بدرفتاري وي نپردازد،آيا رفتار زوجه مي تواند از مصاديق عدم تمكين باشد؟

      • گروه وکلای نوین

      • 7 سال قبل

      در ماده 642 قانون مجازات اسلامي پرداخت نفقه فرع بر تمكين مدنظر است و از اين رو بدرفتاري زوجه نمي تواند از مصاديق عدم تمكين باشد،اما اگر زوج بدرفتاري نمايد ،زوجه مي تواند از دادگاه تقاضاي صدور گواهي عدم امكان سازش كند.

    • مرجان محمدی

    • 7 سال قبل

    : با سلام و خسته نباشید و تبریک بابت کار نو و بسیار زیبای شما که باعث شده در کمترین زمان به حقوق خود واقف شوند. سوال من اینست که مدت سه سال است که همسرم اعتیاد به مواد مخدر دارد و در این مدت بار ها به مراکز درمان اعتیاد مراجعه کرده است.اما من خسته شدم و میخواهم علاوه بر مهریه از شرایط ضمن عقد بهرمند شوم و در خواست طلاق بدهم .حالا سوال اینست که من چگونه میتوانم اثبات اعتیاد وی را بکنم؟ مبلغ حق الوکاله را هم به من بگید .مهریه من 500 سکه است ممنونم

      • گروه وکلای نوین

      • 7 سال قبل

      : با سلام مطابق شروط ضمن عقد نکاح در صورتی که شما بتوانید اعتیاد همسر خود را که برای مصالح خانواده مضر باشد را ثابت نمایید می توانید از وی جدا شوید. ( دادگاه وی را به پزشکی قانونی جهت تست اعتیاد معرفی می نماید) شما در هر صورت می توانید مهریه خود را مطالبه نمایید . در صورت نیاز به وکیل ، در خصوص میزان حق الوکاله با وکیل خود توافق می نمایید. موفق باشید

    • مهرداد

    • 7 سال قبل

    واقعا ممنونم از پاسخ و وکیل خوبی که معرفی کردید

    • ماریه

    • 7 سال قبل

    خیلی مطالب مفیدی داشت
    تشکر

    • سمیه غفوریان

    • 7 سال قبل

    یه وکیل کارکشته و خوب میخواستم برای پرونده نفقه در مشهد لطفا معرفی کنید

      • محمد باقر بهروش

      • 7 سال قبل

      سلام با این شماره تماس بفرمایید
      09151026897 بگید وکیل برای پرونده نفقه
      وکیل متخصص بهتون معرفی میکنن

    • حبیبی

    • 7 سال قبل

    وکیل من آقای رضا طالبی بود از طرف گروه وکلای نوین
    ازشون راضی بودم
    ممنونم

      • گروه وکلای نوین

      • 7 سال قبل

      الحمدالله

    • xx

    • 7 سال قبل

    آيا در طلاق عدي مرد بايد به زن نفقه بدهد؟  

      • گروه وکلای نوین

      • 7 سال قبل

      سوالتان نامفهوم است اگر منظورتان پرداخت نفقه در ایام عده طلاق است جواب مثبت است.  

    • منصوره قادری

    • 6 سال قبل

    ٤ سال پيش در دادگاه پدر بچه ها ميزان نفقه رو براى دخترهام
    نفرى چهارصدهزارتومان تعيين كردن
    بعد از اين مدت چجورى بايد اين مقدارو افزايش داد باتوجه به اين اوضاع جامعه؟
    آيا با مراجعه به دادگاه به مشكلم رسيدگى ميشه ؟
    شرايط بزرگ كردنشون خيلى سخته تو اين گرونى

      • somaye.rad

      • 6 سال قبل

      با سلام .افزایش نفقه امکانپذیر است لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره05136144644 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود