مشاوره-حقوقی-دعاوی-اداری

مشاوره حقوقی دعاوی اداری

دسته خاصی از دعاوی هستند که یا برای آنها به دیوان عدالت اداری رجوع می‌شود یا باید برای حل و فصل آنها به آیین‌نامه‌های داخلی ادارت دولتی رجوع کرد. بجز گروه کوچکی از دعاوی که کارشان به دیوان عدالت اداری کشیده‌ می‌شود دعاوی اداری بیشتر با رسیدگی کمسیون‌های نظراتی داخل ادارات حل و فصل می‌شود. البته مشاوره حقوقی دعاوی اداری هیچ چیز از دیگر دعاوی کم ندارد و گاهی حتی از برخی از دعاوی حقوقی پیچیده‌تر است. لیست بلند بالایی از مراجع رسیدگی به دعاوی اداری وجود دارد که در رأس همه آنها می‌توان از دیوان عدالت اداری، شهرداری و اداره کار و تأمین اجتماعی نام برد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص حقوقی

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

دیوان عدالت اداری مرجع عالی رسیدگی به شکایات از ادارات دولتی است. در ادارات دولتی نیز برای آن که حجم پرونده‌هایی که به قوه قضائیه ارسال می‌گردد، کمتر شود، نیز آیین‌ نامه‌هایی برای حل و فصل شکایت وجود دارد از این رو اگر هم شکایتی هم از رویه خاص‌ای خاص در اداره‌ای در یکی از محاکم قوه قضائیه مطرح شود، قاضی ابتدا به حکم صادر شده در کمیته یا کمیسیون حل اختلافات اداره مذکور استناد می‌کند و در صورت اثبات اشتباه حکم، وارد قضاوت مجدد می‌شود. البته جرائمی هم در ادارات وجود دارد که مشمول قضاوت در دادگاه‌های کیفری است، مانند رشوه خواستن، اهمال و پارتی بازی.

مشاوره حقوقی دعاوی اداری عملا متخصص حقوق جاری در هر یک از این ادارات است. از این رو باید این ادارات را قبل از درخواست مشاوره حقوقی دعاوی اداری به درستی بشناسیم.

سازمان‌های اداری که در آنها به دعاوی اداری رسیدگی می‌شود

شما اگر درباره حساب مالیات خود اعتراض داشته باشید در دو کمیسیون سازمان امور مالیاتی به آنها رسیدگی می‌شود. مشاوره حقوقی دعاوی اداری برای امور مالیاتی عملا حسابداران واقف به قوانین مالیاتی هستند. شما در مشاوره مربوط به اداره مالیات باید اسناد مالیاتی خود را برای تنظیم دوباره سند مالیاتی خود در اختیار مشاور بگذارید. این دسته از مشاوران حقوقی بیشتر با بررسی این اسناد می‌توانند به رایزنی و قانع کردن هیئت‌های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی بپردازند.

دسته دیگر از دعاوی اداری در گمرکات صورت می‌گیرد که گاهی به شدت پیچیده نیز می‌شود. مشاوره حقوقی دعاوی اداری برای گمرکات نیز باید به قوانین واردات و صادرات به شدت مسلط باشد. دو کمیسیون بدوی و تجدیدنظر در این سازمان نیز فعال‌اند و می‌تواند به پرونده‌های داخلی و شکایات شما رسیدگی کنند.

مشاوره حقوقی دعاوی اداری برای اداره کار

بسیاری از دعاوی که در دسته دعاوی اداری جای می‌گیرند به اداره کار و تأمین اجتماعی مربوط می‌شوند. اختلافات کارفرما و کارگربا یک دیگر و همین طور کارفرما و کارگر با بیمه تأمین اجتماعی از این دسته دعاوی هستند. از این رو سازمان تأمین اجتماعی ابتدا در خودِ این سازمان به این موارد رسیدگی می‌کند. سپس با ارجاع رأی خود به شورای حل اختلاف طرف خاطی را ملزم به انجام تعهدات می‌کند. و در صورت سرپیچی از این حکم پرونده به دادگاه‌های شعبه حقوقی ارجاع می‌گردد.

مشاوره حقوقی دعاوی اداری

اداره کار و سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر مشاوره به شما برای طی مراحل دادرسی می‌تواند در تمام این موارد وکالت شما را برعهده بگیرد. به خصوص که با ارجاع پرونده به محاکم حقوقی فقط کسانی که جواز وکالت قوه قضائیه و کانون وکلا را دارند می‌توانند وکالت شما را برعهده بگیرند.

مشاوره دعاوی حقوقی اداری در شهرداری

قوانین زمین و مسکن و همین طور مصوبات و توافقات ساخت و ساز با شهرداری موضوعاتی است که با رأی کمسیون‌های مختلف شهرداری حل و فصل می‌شود و در صورت صدور رأی خاصی در این کمسیون‌ها به سختی می‌توان در مراجع بالادستی آن را برگرداند. مگر آن که مشاور حقوقی دعاوی اداری دعوایی برای تخلف‌های کیفری در این سازمان اقامه کنید که این دسته از دعاوی در دادسرای کارکنان دولت به آن رسیدگی می‌شود و عملا در حوزه مشاوره‌های دعاوی کیفری می‌گنجد. در سایت وکیل نوین مقاله‌ای برای مشاوره حقوقی دعاوی کیفری نیز وجود دارد لطفا این مقاله را هم مطالعه کنید.

مشاوره حقوقی دعاوی اداری در شهرداری‌ها عملا کسانی هستند که به قوانین ساخت و ساز و زمین و مسکن اشراف کامل دارند. مشاوره با این افراد می‌تواند در حکم پیشگیری از تخلف باشد، زیرا این افراد با یادآوری موارد خلاف قانون به شما می‌توانند از وقوع تخلف پیشگیری کنند.

به یاد داشته باشید چه در شهرداری، گمرک و اداره مالیات این تنها اطلاع از قوانین خاص این ادارات است که می‌تواند مشکلات شما را حل کنید پس مشاوره حقوقی دعاوی اداری را قبل از آن که دچار این دعاوی شوید برای خود اختیار کنید.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص حقوقی

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی فوری
با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود